Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Upplever en del coilwhine, gäller särskilt vid överklockning, kör den @60hz, visst klarar den bra mycket högre men är som sagt coilwhine/liknande som blir märkbart om jag går högre. Tror ni att byta ut kabeln kan råda bot på det?

Permalänk
Skrivet av Unclemoe:

Det var då fan att man inte kan hålla fingrarna i styr! Ajja nu får vi hoppas den blir bra!

Edit: Nån som har tips på lämplig kabel? Var jag förstod var den medföljande inte helt hundra alltid.

En DVI-D kabel är vad du ska leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

En DVI-D kabel är vad du ska leta efter.

Jo tack jag vet Tänkte bara om nån har tips på en bra relativt billig som är bättre än den man fick med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Jo tack jag vet Tänkte bara om nån har tips på en bra relativt billig som är bättre än den man fick med.

problemet är att det är VÄLDIGT tight där ingången sitter för DVI-D kontakten till skärmen, testade 2-3 kablar innan jag nöjde mig igen med en kabel ifrån Kjell o company.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

problemet är att det är VÄLDIGT tight där ingången sitter för DVI-D kontakten till skärmen, testade 2-3 kablar innan jag nöjde mig igen med en kabel ifrån Kjell o company.

Okej, det är för tight på höjden eller? Kanske går om man skalar av lite av plasten på kontakten? Ajja jag får se när jag får skärmen helt enkelt, är nånstans utanför Indien nu, grymt taggad

Permalänk
Medlem

köp inte nån kabel innan du testat den som följer med .....min funkar klockrent med medföljande kabel . Sen om den skulle fela så har du säkert nån polare med en gammal kabel över som du kan låna o testa med. Dumt o lägga ut pengar i onödan

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Nån som har tips på lämplig kabel? Var jag förstod var den medföljande inte helt hundra alltid.

Nja, den fungerar snarare helt utmärkt och har ibland visat sig överklocka bättre än de dyrare kablarna folk köpt. Det finns som jag ser det sällan någon anledning att köpa en ny.

Skrivet av yatouche:

köp inte nån kabel innan du testat den som följer med .....min funkar klockrent med medföljande kabel . Sen om den skulle fela så har du säkert nån polare med en gammal kabel över som du kan låna o testa med. Dumt o lägga ut pengar i onödan

Nja, vet inte hur många som har Dual-Link-kablar liggande. De flesta DVI-kablar folk har brukar inte vara det och därmed är de helt värdelösa i sammanhanget. Jag håller med om att det är helt onödigt att slänga ut onödiga hundralappar innan man testat den medföljande kabeln dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fått hem skärmen nu och kopplat in allt. Ser en liten fläck med ett gäng vita/gröna pixlar då det är mörk bakgrund, ser ut som en fläck på skärmen typ.. Finns det något man kan göra åt det?

Permalänk

Slängt iväg en beställning jag med, kommer förhoppningsvis nästa vecka. Nu är det bara att be till elektronikgudarna om inga döda pixlar eller blb..

Permalänk

Fick min skärm idag, en "QNIX QX2710 LED Evolution ll SE Matte 27" SAMSUNG PLS 2560x1440 WQHD PC Monitor" från Accessorieswhole blev det. Den har inte en enda död pixel och ingen BLB whatsoever. Helt nöjd, kostade ca 2300 ($334) +450 i tullen.
Känns som att sitta i en bio och spela nu Kollar på film på min gamla 21.5'' LG TN skärm som nu står till vänster om den nya, och spelar på den nya. Blir till att överklocka senare ikväll
Vet inte hur det kommer att fungera med 60Hz på den gamla och 96+Hz på den nya... Men om någon vet hur man gör så vore det gött. Kör båda från samma gtx 780 kort.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

Tjenare alla förhoppningsvis glada QNIX QX2710 ägare!

Tänkte bara ställa en snabb fråga angående vesa-fästet på QNIX, skulle det fungera till ett:

http://www.amazon.co.uk/Lavolta-Monitor-Screen-Display-Plasma...

Förstått att man måste öppna skärmen för att ta bort foten men det är nog inga problem.

Visa signatur

Case: Bitfenix Prodigy Black | Motherboard: ASUS MAXIMUS VI IMPACT | CPU: Intel i7 4770k | Cooler: Corsair H100i | GPU: EVGA GTX 780ti | RAM: Corsair Vengence 16GB | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | HDD: Western Digital Black 2TB | PSU: Seasonic X-650 | Screens: QNIX QX2710/Asus VG248QE | Mouse: Razer Naga | Keyboard: Ducky Shine 3 MX Red | Headset: Sennheiser PC350

Permalänk
Medlem
Skrivet av NejzorN:

Tjenare alla förhoppningsvis glada QNIX QX2710 ägare!

Tänkte bara ställa en snabb fråga angående vesa-fästet på QNIX, skulle det fungera till ett:

http://www.amazon.co.uk/Lavolta-Monitor-Screen-Display-Plasma...

Förstått att man måste öppna skärmen för att ta bort foten men det är nog inga problem.

Har min egen Qnix på en sån så det är inga problem!

Permalänk
Medlem

Hej.

Är på väg att beställa QNixen men är tveksam om jag ska be försäljaren märka produkten som gåva eller ej, samt hur mycket bör dom värdera produkten på. Nå förslag?

Deklarera den som en gåva med lågt värde(~120$), eller normal vara med högre värde (~200$)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Har min egen Qnix på en sån så det är inga problem!

Tackar så mycket för snabbt svar!

Visa signatur

Case: Bitfenix Prodigy Black | Motherboard: ASUS MAXIMUS VI IMPACT | CPU: Intel i7 4770k | Cooler: Corsair H100i | GPU: EVGA GTX 780ti | RAM: Corsair Vengence 16GB | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | HDD: Western Digital Black 2TB | PSU: Seasonic X-650 | Screens: QNIX QX2710/Asus VG248QE | Mouse: Razer Naga | Keyboard: Ducky Shine 3 MX Red | Headset: Sennheiser PC350

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobTi:

Hej.

Är på väg att beställa QNixen men är tveksam om jag ska be försäljaren märka produkten som gåva eller ej, samt hur mycket bör dom värdera produkten på. Nå förslag?

Deklarera den som en gåva med lågt värde(~120$), eller normal vara med högre värde (~200$)?

Var ska du beställa den ifrån? Från accessorieswhole märker han värdet med 200$ oavsett vad du säger (jag sa inget alls).

Permalänk

Fick precis min Qnix, inga döda pixlar eller blb Beställde från accessorieswhole. Men som redan är välkänt så är ju stället under all kritik, vad har ni för lösningar för att göra den lite mer stabil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclemoe:

Var ska du beställa den ifrån? Från accessorieswhole märker han värdet med 200$ oavsett vad du säger (jag sa inget alls).

Från storewithstory, dom sa att dom kan lägga vilket värde som helst. Jag bad dom lägga som gåva och 120$. Hoppas det är ok..

Permalänk
Medlem

Jag hittade en riktigt snygg mod på overclock.net (Qnix QX2710)

Länkar
http://www.overclock.net/t/1404407/how-to-create-a-vesa-mount...
http://www.overclock.net/t/1404407/how-to-create-a-vesa-mount...

Tycker designen är väldigt lik Apple's tidigare Cinema Displays. Ser bra mycket bättre ut än det plastiga höljet man får med originalet.

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att köpa en qnix, ska jag köpa en från accessorieswhole eller finns det någon annan ni kan rekommendera? Är detta rätta skärmen http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-SE-Matte...

tack för svar

Permalänk
Skrivet av j0mppie:

Är intresserad av att köpa en qnix, ska jag köpa en från accessorieswhole eller finns det någon annan ni kan rekommendera? Är detta rätta skärmen http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-SE-Matte...

tack för svar

Japp det är rätt, jag köpte från dem och det fungerade felfritt men finns fler återförsäljare som säkert också är lika bra. Dock är väl accessorieswhole bland de mest populära.

Permalänk
Medlem

Kanske ni har sett den men ändå jag sätt den film av QNIX fabrik .

https://www.youtube.com/watch?v=8Jr7zCIzi4s&list=UUWEOVueLLBy...

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

gjorde en beställning idag varför är jag så nervös för?

Permalänk
Medlem

Fått hem min QNIX QX2710, köpte den av accessorieswhole för $339 den 10/4. Kopplat in och testat den ny någon timmenu och bild kvalitén och upplösningen är som natt och dag jämfört med min Asus VG248QE. Inga döda pixlar eller backlight bleed, inte hunnit överklocka ännu men det blir inom en snar framtid. Det enda negativa med skärmen är foten som är väldigt ostabil, men det var väntat efter att ha kollat lite reviews. Det kommer lösas med

http://www.amazon.co.uk/Lavolta-Monitor-Screen-Display-Plasma...

Rekommenderas!

Visa signatur

Case: Bitfenix Prodigy Black | Motherboard: ASUS MAXIMUS VI IMPACT | CPU: Intel i7 4770k | Cooler: Corsair H100i | GPU: EVGA GTX 780ti | RAM: Corsair Vengence 16GB | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | HDD: Western Digital Black 2TB | PSU: Seasonic X-650 | Screens: QNIX QX2710/Asus VG248QE | Mouse: Razer Naga | Keyboard: Ducky Shine 3 MX Red | Headset: Sennheiser PC350

Permalänk
Medlem
Skrivet av NejzorN:

Fått hem min QNIX QX2710, köpte den av accessorieswhole för $339 den 10/4. Kopplat in och testat den ny någon timmenu och bild kvalitén och upplösningen är som natt och dag jämfört med min Asus VG248QE. Inga döda pixlar eller backlight bleed, inte hunnit överklocka ännu men det blir inom en snar framtid. Det enda negativa med skärmen är foten som är väldigt ostabil, men det var väntat efter att ha kollat lite reviews. Det kommer lösas med

http://www.amazon.co.uk/Lavolta-Monitor-Screen-Display-Plasma...

Rekommenderas!

Om du skulle köpa ett ställ till dina skärmar/skärmen, kan du lägga upp lite bilder så man får ser hur det blev?

Permalänk

Funderar och velar. Qnix skärmen verkar riktigt grym! Men innan jag beställer ville jag bara höra om det är många här som haft problem med sina skärmar? Det blir antingen en sån här eller en asus/benq 1080p 144Hz skärm. Sitter med en Samsung P2350 i nuläget så oavsett lär det ju bli bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Funderar och velar. Qnix skärmen verkar riktigt grym! Men innan jag beställer ville jag bara höra om det är många här som haft problem med sina skärmar? Det blir antingen en sån här eller en asus/benq 1080p 144Hz skärm. Sitter med en Samsung P2350 i nuläget så oavsett lär det ju bli bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Läs tråden och bilda din egen uppfattning, vissa har fått någon död pixel (vilket du får med svensksålda skärmar också) och viss BLB får man räkna med, men över lag funkar de grymt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Läs tråden och bilda din egen uppfattning, vissa har fått någon död pixel (vilket du får med svensksålda skärmar också) och viss BLB får man räkna med, men över lag funkar de grymt.

Jo jag har läst igenom. Verkar mest vara blb och kanske inte så värst mycket döda pixlar. Men blb går ju fixa. Döda pixlar går inte lika bra. Pixel perfect verkar ha fått lite ljummet betyg dock. Är det ens lönt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

en fråga som jag har velat fått svar på är hur man ställer in typ olika bildinställningar?
skärmen har ju ingen osd knapp(tror jag det heter) för att göra en massa inställningar.

Permalänk

Vad är det för skillnad på den vanliga Qnix QX2710 Evolution II samt den som även heter TRUE10?

Edit: Ignorera det jag skrev. Hittade på overclockers att True 10 inte överklockar så den går bort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm igår. Köpte från accessorieswhole för 359 dollar. Tog en vecka att få hem, och då var det lite fördröjning på grund av påsken. Inga döda pixlar vad jag har hittat, inget BLB överklockar till 108Hz men 114Hz ville den inte vara med längre. Det enda negativa för min del var att Vesa fästet hade en annan höjd än min gamla skärm så jag får borra om fästet i väggen.

Hur som, mycket nöjd.