The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Alla har ju rätt till sin egen åsikt. Om inte det här spelet passar dig så finns det ju jättemånga andra spel att spela.

Eller så kan du ju gå ut i det vackra vädret?

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Alla har ju rätt till sin egen åsikt. Om inte det här spelet passar dig så finns det ju jättemånga andra spel att spela.

Eller så kan du ju gå ut i det vackra vädret?

Naturligtvis. Men det kommer folk till den här tråden som undrar om det är värt att köpa och prenumerera på spelet. Av naturliga skäl är det ju de som håller på med spelet, och mest hängivet, som skriver på ett sånt här forum. Som sagt, inget ont om de som vill hålla entusiasmen för sitt nya nöje högt, men det finns också en sjuherrans massa människor som var engagerade nog att delta i betatestningen, men som trots deras intresse för spelet valt att inte köpa det.
Deras röster hörs ju inte längre.

En sån som jag, som köpt retailversionen i hopp om att de graverande missarna skulle vara fixade till releasen, kan ju då i alla fall säga hur det blev med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Med all respekt för folk som vill hålla fanan högt och känna entusiasm för sitt nya tidsfördriv, måste jag ändå säga att Elder Scrolls Online inte håller måttet.
En del är buggar, rätt och slätt. Att hålla på och falla genom "hål i världen" är helt oacceptabelt idag, buggade quests som har varit buggade sedan åtminstone tidig beta och så vidare, det är helt enkelt för dåligt.
Annat är speldesign. Hur gruppquests är upplagda, liksom soloquests som avslutas med gruppboss kan diskuteras. Pissirriterande goldsellers borde man kunna göra något åt tycker man. Men att ha ett PYTTELITET lagringsutrymme är bara att vara frustrerande med avsikt i ett spel som ESO där allt kan användas till något, och man kan bygga upp massor av crafting skills parallellt. Lösningen blir att skapa nya karaktärer (de har redan ett namn: "mules") och sedan administrera över sina inventarier på de olika karaktärerna. Dessutom kan man vara med i guilds som i praktiken fungerar som utökade förråd. Men detta är ju helt onödigt! Spelaren ovan som refererar till att han har lagt halva speltiden på att stuva runt med sin förvaring är ett bra exempel, och även om han verkar glad ändå, så är det förbannat bortkastad tid i livet. Jag vägrar ägna mitt liv åt sånt, men då funkar heller inte spelet.

Lägg som lök på laxen att hela ekonomin är körd i sank efter dupliceringsbuggen, som tydligen var känd sedan beta den också, och att Zenimax Online inte har gett någon indikation alls på vad i helskotta de tänker göra åt situationen, om något.

Här förnyas ingen prenumeration. De fick sina retailpengar, och jag fick ett Elder Scrolls spel som jag kunde spela i en månad. Kul.

Jag har hittit väldigt lite buggar i spelet. Jag är lvl 30 snart och har gjort nästan allt jag hittat i de tre första zonerna, endast tre av alla quest gick ej att slutföra då de varit buggade. Påverkat mig väldigt lite.
Jag har aldrig fallit genom världen, inte sett någon i guilden nämnt det heller, vad gör du då?
Sedan vet jag inte vad du menar med gruppbossar i slutet av soloquests? jag har lyckas gör allt solo hittills utan nå större problem. Någon slutboss krävde 3 försök men det är bara kul med lite utmaning.
Goldsellers kommer alltid finnas och är svårt att undvika, för mig har det dock inte varit något problem än i ESO, jag har endast fått några enstaka ingame mails om det, men inte sett något i chatter.
Lagring, speciellt i banken är vell lite halvdant, det börjar bli fullt för mig. Men det kommer säkert fixas på något sätt i framtiden.
Sedan tror jag absolut inte dupliceringsbuggen har sänkt hela ekonomin... jag själv visste inte ens om den förrens nyligen. Och de håller vell på att fixa buggen nu? (om den inte redan är fixad)

Hursomhelst gillar jag spelet, det är en mysig och levande värld med bra quests osv. Combaten är också rätt kul och man lär tänka till lite, inte som i WoW där man kan slakta på 24/7 utan pause.
Jag ser inget av dina problem som "gamebreaking", bara små problem som troligen kommer fixas snart.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet, det finns saker jag retar mig på. Men jag har spelat MMO sedan 2001 och jag hävdar att Teso är en av dom mest smidiga releaser av MMO som jag varit med om, även om jag fick mothugg första gången jag postade detta.
Teso är inte ens en månad gammal (från live) så klart som skjutton att det finns massor av buggar. Teso är inte speciellt gammal om man räknar från closed beta, open beta. Jag kan inget om programering men jag är inte så naiv och tror att dom bara kan gå in i kodaren och ändra en spawntimer för boss X till 1min från 5 min. (*gnäll: dom har vetat om den buggen sedan beta *gnäll*)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av EntropyQ3:

Med all respekt för folk som vill hålla fanan högt och känna entusiasm för sitt nya tidsfördriv, måste jag ändå säga att Elder Scrolls Online inte håller måttet.
En del är buggar, rätt och slätt. Att hålla på och falla genom "hål i världen" är helt oacceptabelt idag, buggade quests som har varit buggade sedan åtminstone tidig beta och så vidare, det är helt enkelt för dåligt.
Annat är speldesign. Hur gruppquests är upplagda, liksom soloquests som avslutas med gruppboss kan diskuteras. Pissirriterande goldsellers borde man kunna göra något åt tycker man. Men att ha ett PYTTELITET lagringsutrymme är bara att vara frustrerande med avsikt i ett spel som ESO där allt kan användas till något, och man kan bygga upp massor av crafting skills parallellt. Lösningen blir att skapa nya karaktärer (de har redan ett namn: "mules") och sedan administrera över sina inventarier på de olika karaktärerna. Dessutom kan man vara med i guilds som i praktiken fungerar som utökade förråd. Men detta är ju helt onödigt! Spelaren ovan som refererar till att han har lagt halva speltiden på att stuva runt med sin förvaring är ett bra exempel, och även om han verkar glad ändå, så är det förbannat bortkastad tid i livet. Jag vägrar ägna mitt liv åt sånt, men då funkar heller inte spelet.

Lägg som lök på laxen att hela ekonomin är körd i sank efter dupliceringsbuggen, som tydligen var känd sedan beta den också, och att Zenimax Online inte har gett någon indikation alls på vad i helskotta de tänker göra åt situationen, om något.

Här förnyas ingen prenumeration. De fick sina retailpengar, och jag fick ett Elder Scrolls spel som jag kunde spela i en månad. Kul.

Just den biten med lagringen var det mycket gnäll om i betan från många, jag gnällde själv om det också för redan vid level 19 eller vad jag nu han bli och på de första 2 områdena så fanns det så mycket att samla på sig som var användbart så man blev tvungen att använda en mule för att få plats istället för att bara fylla kistan i huset man valt ut som i övriga tes spel.

Vågar nästan påstå att det var en av de största orsakerna till att jag valde att inte köpa spelet vid lansering utan väntar och ser om de lyssnar på sina spelare och rättar till alla sådana lite irriterande problem eller bara låter det vara.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ESO retail imperial

lirat mmorpgs genomlidit beta perioder sedan 90 tal

ESO är nog säkert kul för de som är inbitna fans av ESO.

Men så många buggar skall man inte acceptera i en retail
på visa ställen faller man genom spelet en del ställen försvinner hus

och förvaring om man skall 'crafta' är ett skämt lika så actionbar 5 stycken actionbuttons ?!?!

Tror dagarna är räknade i allafall för mig 1200kr i sopkorgen.

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid köpa space till inventory. Jämfört med tex GW2 får man ju tonvis med inventory space från början, lol. Det är egentligen crafting material som är problemet - craftar man inte spelar det inte så mycket roll. Vill du crafta mycket bör du levla alts IMO.

Hursomhelst, så har jag sagt det tidigare - ESO är i grund o botten ett trasigt spel. Det är vansinnigt kul när det fungerar, men det är så mycket som inte fungerar. Och ZOS verkar bara ta sönder det mer o mer för varje patch. Förra skapade enorma zonings problem tex och alla patcher verkar knasa till launchern. Duping problem... Meh deal with it. Banna spelare och städa upp resterna, det enda dom kan göra.

Det finns så mycket potential här för riktigt "krig" i Cyrodiil, det jag tycker är huvudattraktionen för ESO. Men det saknas ännu grundläggande funktioner även där, tyvärr.

Aja, inte som om man har nånting bättre för sig, lol. Efter att ha spelat musdrivet 1st person ESO är det oerhört svårt att gå tillbaka till mer "klassisk" MMO spelarmekanik som GW2 (och då har jag ändå spelat GW2 varje dag sen release så van är man).

Men dom måste jobba hårt nu för att göra sig förtjänta av månadskostnaden, definitivt.

Permalänk
Medlem

Har inte redigt bestämt mig än om jag kommer låta min sub rulla vidare efter dem fria 30 dagarna. Spelet är kul, naturen är vacker och de verka finnas oändligt mycket att utforska. Oftast springer jag bara runt och utforskar medans man letar ores och annat skräp man plockar på sig.

Några stora buggar har jag inte sprungit på, inget större än nåt buggat quest och att man lite väl ofta fastnar i någon loading screen.
Som så många redan klagat på så det jag stör mig mest på är som sagt brist på lagringsplats. Hade jag inte lagt en massa guld på att uppgradera mina bag slots och bankslotsen så hade jag haft en mount nu. Atm har jag nog 4 st "mules" och det är ett evigt flyttande fram och tillbaka på sakerna.

Hört en del som faller genom världen men det är inget som hänt mig än iaf.

En annan sak som kan vara störig är alla dessa botar i spelet, som bruka stå vid "bossen" i dessa sologrottor. Ibland kan de va riktigt svårt att hinna få in tillräckligt med slag för att få loot. Goldsellers kan ibland vara jobbiga i chatten men jag bruka bara ignora dem. Har bara fått nåt enstaka mail så den biten är lugn atm iaf.

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Nog har liret buggar, jävligt störande är det. Jag har tex inte fått grejer från hirelings på 3 dygn. Quests buggar ur, bossar på kartan som man dräper och lootar blir inte markerade som avklarade. Main questen, bruden slåss inte trots vapen och rustning, så nu valde jag thran på en quest i main storyline... zoona kan ibland ta sjukt lång tid, i kväll tycks det som att det gör det. Spelet har många brister, detta viste jag dock och påpekade innan. Men det har sköna delar också. Dock är det omoget av ett företag att släppa ett lir när det har många brister. Återstår att se hur det går, än så länge tycker jag det är rätt underhållande trotts allt. Men löjligt störande att sitta och vänta på att zoona i flera minuter... därför jag tittar in här igen och skriver en post...Tharn slogs 1 gång av 10 eller så. Aktade sig inte för spjut ur golvet heller. Riktigt dålig huvud quest det där kan jag tycka.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Försökt teleportera mig ut från main questen men kommer inte ut... Your attemnt to transfer failed. Vill inte direkt köra om huvudquesten igen när den är så utan inlevelse.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

I mina ögon så var/är ESO ett clusterfuck av buggar, dåligt gameplay och kass speldesig och nu till råga på allt en trasig ekonomi med dupare.

Jag har tidigare varit av åsikten att det går F2P inom ett år men nu är det är jag beredd att sätta min vänstra pungkula på att det går F2P inom ett halvår istället.

Det är samtidigt skittråkigt eftersom att jag hade ändå en del förhoppningar och trodde först att spelet hade potential men jag kan tyvärr inte se den längre.

Man behöver så klart inte hålla med mig eftersom att detta är mina högst personliga åsikter om spelet men jag är ju knappast ensam och det säger en hel del om spelets framtid.

Permalänk
Medlem

Mäste säga att jag är väldigt imponerad av ESO. Har inte haft så här roligt i ett spel sedan WoW vanilla och möjligtvis SWtoR levelling.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Vill bara slänga in att jag för andra dagen i rad har fått Tempering Alloy av min Smithing hierling Var prat om att de var skit från vissa i början men nu vid lite högre levels tycker jag att de är jätte smidigt och ångrar absolut inte mitt val att använda skill points på dem

Jag är endast level 40 då jag spelar sakta och säkert och utforskar, jag kan absolut tycka att inv/bank space är lite lågt men jag expanderar dem så ofta jag tycker jag har pengar att slösa Men fördelen är att jag faktiskt TÄNKER mig för vad jag plockar upp och använder upp material istället för att horda det Så inte hela världen för mig.

Buggar pratas det friskt om, jag har en gång trillat igenom mappen och det var vid bossen i "Old Sord's Cave" i Eastmarch, allt ajg behövde göra var att vänta en stund sen sticka till ett wayshrine så var det löst.

Buggade questar har jag stött på några men absolut inte många, jag har nästan alla quests gjorda i alla områden fram till Rift (spelar Ebonheart pact) och om något inte fungerat så har jag bara sparat det till någon dag senare istället för att logga in ut etc och då har det fungerat så jag tycker inte det är så illa. Skulle jag vara ärlig så ropas det buggad quest redan så fort folk inte fattar vart dem skall leta eller göra för att de inte läser ingame när de pratar med NPC och får questerna och inte letar bra nog så många tror en quest är buggad när den faktiskt inte är det.

Men ja det finns absolut buggade quests men om jag gjort nästan alla quests möjliga att göra fram till level 40 och har endast en som inte gick att lösa de andra har jag åkt tillbaka till senare och då har det gått

Så tråkigt att uppenbarligen andra har mer problem än mig, här rullar det på fint iallfall.

Jag är dö förälskad i spelet än så länge och kommer garanterat fortsätta spela!

Edit: Angående för svåra solo bossar, jag har kämpat mig blå på ett par men inte en enda gång har jag behövt springa iväg och skaffa bättre saker eller högre level, utan det hänger på stratergi, tycker absolut att en del är svåra men med tålamod och finurlighet löser man alla En har tatt mig 2 timmar att fundera ut hur jag med min klass/build skulle döda, men så mycket skönare det blir när jag väl klarar den!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Trilla genom mappen kan man ju fortfarande göra i WoW på sina ställen...

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vill bara slänga in att jag för andra dagen i rad har fått Tempering Alloy av min Smithing hierling Var prat om att de var skit från vissa i början men nu vid lite högre levels tycker jag att de är jätte smidigt och ångrar absolut inte mitt val att använda skill points på dem

Ja, det var framförallt jag. Det var uppenbarligen helt fel och som de flesta vet nu, tror jag, är att det är ett mycket bra sätt att få tag på ovanligt material som behövs för att göra bra uppgraderingar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja, det var framförallt jag. Det var uppenbarligen helt fel och som de flesta vet nu, tror jag, är att det är ett mycket bra sätt att få tag på ovanligt material som behövs för att göra bra uppgraderingar.

Jo jag tror med det är vettigt nu, verkar även om att du får "mail" med material även om du inte loggar in på några dagar vilket är skönt om man är bortrest eller något Men jag har fått en del fina saker än så länge och är super nöjd, om det baseras på smithing level eller karaktärens level vet jag ännu inte dock.

Vilka levels är du?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jo jag tror med det är vettigt nu, verkar även om att du får "mail" med material även om du inte loggar in på några dagar vilket är skönt om man är bortrest eller något Men jag har fått en del fina saker än så länge och är super nöjd, om det baseras på smithing level eller karaktärens level vet jag ännu inte dock.

Vilka levels är du?

Min main är 34 med maxad mat, ~19 i wood och blacksmithing, ~25 i alchemy och runt 12 i runor men har många runor som jag inte nyttjat så skulle kunna gå upp flera lvls men valde att vänta med att använda blå och gröna för att använda dem till saker och ting men har så många nu så skulle lika gärna kunna lvla på.
Har en alt med hirelings i allt utom mat.

I området jag är hittar jag metaller och trä som känns underlvlat för min nivå men å andra sidan kan jag göra vapen som är mycket högre än mig i lvl så jag ligger no rätt bra till i nivå sett till vart jag är och questar.

Hur ligger du själv till?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

synd att spelet är för casual spelare och inte något hardcore raidande om jag gillar. gw2 i ett annat format. nej tack :/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

synd att spelet är för casual spelare och inte något hardcore raidande om jag gillar. gw2 i ett annat format. nej tack :/

Jag har inte kommit till slutspelt ännu, du har kört det och tyckte det var tråkigt? pvp delen eller pve delen?

Det normalt kallas hardcore gaming är ju att mata en och samma gråtta 500ggr eller mer och det är ju hur tråkigt som helst i alla lir.. brukar vara roligt de första gångerna endast.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

synd att spelet är för casual spelare och inte något hardcore raidande om jag gillar. gw2 i ett annat format. nej tack :/

Du har uppenbarligen inte tagit dig tid att läsa informationen jag länkade till dig.

I Craglorn kommer Zenimax att introducera Trials, som är rejäla PvE utmaningar för grupper med 12 spelare. Utvecklarna har även utformat en leaderboard för detta ändamål, där grupperna som klarar av traials på kortast tid kommer att synas med namn och prestation.

Det kommer m.a.o att finnas grejer att göra både för casuals och de som vill raida.

Permalänk
Medlem

jag gillade inte det , spelade betan. var för likt Swtor samt startrek online, samt alla andra liknade spel där du har samma layout på uppdrag och interface på skärmen. bra flyt och så kan nog va kul om man inte har spelat nått liknade.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Jag köpte det för att underhålla mig nu när jag är ledig. Men är det bara jag som upplever så mycket buggar och fel? Förstör verkligen, jag har bara lust att lämna tillbaks det.

Loading screen - fastnar när jag går in i grottor och tar båten. Får logga in igen efter jag blir kickad.
Quest som buggar - nu ska jag tala med prophet i grottan. Inget funkar, varken prata med honom, gå ut eller logga ut ur spelet. Allt är bara fast. Jag har startat om spelet 2 gånger och det händer lite här och där. Är spelet så pass ofärdigt? Jag är låg level och undrar om detta också upplevs vid högre level?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag köpte det för att underhålla mig nu när jag är ledig. Men är det bara jag som upplever så mycket buggar och fel? Förstör verkligen, jag har bara lust att lämna tillbaks det.

Loading screen - fastnar när jag går in i grottor och tar båten. Får logga in igen efter jag blir kickad.
Quest som buggar - nu ska jag tala med prophet i grottan. Inget funkar, varken prata med honom, gå ut eller logga ut ur spelet. Allt är bara fast. Jag har startat om spelet 2 gånger och det händer lite här och där. Är spelet så pass ofärdigt? Jag är låg level och undrar om detta också upplevs vid högre level?

Jo, det är jävligt tråkigt. Det kan tidvis förstöra upplevelsen något enormt. Om du läser tråden så är vi flera som tycker det. Om de inte lägger på ett kol med att förbättra kvalitén och buggar som förstör känslan / upplevelsen i pve, tex main story quests som jag nämnt i tidigare poster samt fixa pvp buggarna så lär det här liret inte vara allt för många månader eller kvartal från att bli ett s.k. gratis spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Min main är 34 med maxad mat, ~19 i wood och blacksmithing, ~25 i alchemy och runt 12 i runor men har många runor som jag inte nyttjat så skulle kunna gå upp flera lvls men valde att vänta med att använda blå och gröna för att använda dem till saker och ting men har så många nu så skulle lika gärna kunna lvla på.
Har en alt med hirelings i allt utom mat.

I området jag är hittar jag metaller och trä som känns underlvlat för min nivå men å andra sidan kan jag göra vapen som är mycket högre än mig i lvl så jag ligger no rätt bra till i nivå sett till vart jag är och questar.

Hur ligger du själv till?

Min main är level 40, 25 blacksmith de andra har jag sparat material till men inte använt ännu så alla andra är runt 10-15.
Min blacksmith allt är 20 blacksmith och håller material åt mig, försöker spara på mig allt som jag tror jag kommer behöva för att levla eller använda i framtiden. Får jag låg level saker så används det på min allt istället för att slänga därav att han har blacksmith level med.

Vart enda item jag hittar när jag är ute och questar/döda monster decontructar jag oavkortat, sen springer jag runt väldigt mycket på häst och letar ores att mina

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har gått i tankarna sedan ESO släpptes att köpa det. Är förövrigt väldigt förtjust i Skyrim och spelat det bra länge nu. Men som jag läser i tråden verkar det vara rätt så buggigt än så länge. Värt att vänta eller?
Och när jag bara har spelat Skyrim och inget av TES 1-4 är det någon anledning att köpa det. Är ingen erfaren mmorpg spelare heller
Några synpunkter?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Har gått i tankarna sedan ESO släpptes att köpa det. Är förövrigt väldigt förtjust i Skyrim och spelat det bra länge nu. Men som jag läser i tråden verkar det vara rätt så buggigt än så länge. Värt att vänta eller?
Och när jag bara har spelat Skyrim och inget av TES 1-4 är det någon anledning att köpa det. Är ingen erfaren mmorpg spelare heller
Några synpunkter?

Det känns som om det är många WoW-spelare som klagar på spelet, medan Elder Scrolls-fans gillar det. Själv har jag fortfarande kul och har faktiskt bestämt mig för att ta en halvårsprenumeration. Det är inte mer buggar än något annat MMORPG strax efter release.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Har gått i tankarna sedan ESO släpptes att köpa det. Är förövrigt väldigt förtjust i Skyrim och spelat det bra länge nu. Men som jag läser i tråden verkar det vara rätt så buggigt än så länge. Värt att vänta eller?
Och när jag bara har spelat Skyrim och inget av TES 1-4 är det någon anledning att köpa det. Är ingen erfaren mmorpg spelare heller
Några synpunkter?

Hmm, just nu skulle jag avvakta lite med tanke på Dupe-buggar, bots och guldförsäljare. Känns som om Zenimax har lite att ta tag i!

Hur lång tid har de tagit er att få tillbaka pengarna "de reserverar" när man slår igång en subscription, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt. De tog 109 SEK av mig 13/4 (samma dag som jag satte upp kontot och registrerade ESO/Subscription) som jag fortfarande inte har fått tillbaka. Har skapat ett supportärende för att få tillbaka mina pengar.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Hmm, just nu skulle jag avvakta lite med tanke på Dupe-buggar, bots och guldförsäljare. Känns som om Zenimax har lite att ta tag i!

Hur lång tid har de tagit er att få tillbaka pengarna "de reserverar" när man slår igång en subscription, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt. De tog 109 SEK av mig 13/4 (samma dag som jag satte upp kontot och registrerade ESO/Subscription) som jag fortfarande inte har fått tillbaka. Har skapat ett supportärende för att få tillbaka mina pengar.

Det är din bank du ska klaga på. Zenimax har inte dragit några pengar, utan bara kontrollerat att du har täckning. Normalt sett försvinner en sådan reservation efter tre dagar, men nu har din bank strulat till det.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det är din bank du ska klaga på. Zenimax har inte dragit några pengar, utan bara kontrollerat att du har täckning. Normalt sett försvinner en sådan reservation efter tre dagar, men nu har din bank strulat till det.

Har fått svar av Zenimax som svamlar vidare om att inga pengar är dragna...

Citat:

Greetings!

Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.

I apologize for any confusion and inconvenience this has caused. Please note if a subscription charge is showing up on your billing statement it is only a temporary pre-authorization charge to verify the funds are in the account. This is a pending charge that will fall off your account after a few days, but could take up to a full billing cycle to fall off depending on your bank. No funds for the subscription will actually be taken out of the account until after the first 30 days.

If there is anything else that we can assist you with please don't hesitate to contact us.

Thank you for your continued interest and support!

Warm Regards,

Guidance
The Elder Scrolls Online Team

Väntar på att min bank ringer upp mig men just nu har Zenimax arbetat sig ner och har samma förtroende som Perfect World har, dvs ingenting. Det fanns bara ett korrekt svar på min fråga dvs. "Vi fixar!".

Det är så jävla idiotiskt av dem att bete sig så här, de har ingen anledning att "verifiera" att det finns pengar på mitt konto! Finns det inga pengar eller betalningen studsar efter 30 dagar så skicka ett mail och säg att "betalningen gick inte igenom verifiera dina kortuppgifter" och lås kontot.

Oseriöst företag! och NEJ jag går inte under av att ligga ute med 109 :-, detta har med på vilket sätt de väljer att hantera mitt kontokort/pengar på.

PS: Yes, jag är jävligt upprörd om det lyser igenom i texten!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns