Är det värt att köpa Beats By Dr Dre?

Permalänk
Avstängd

Är det värt att köpa Beats By Dr Dre?

Hejsan jag undrar om det är bra ljud i beats by dr dre? http://cdon.se/hemelektronik/beats-by-dre/beats-by-dr-dre-bea... dom verkar sköna och smidiga och så är det en mic med. lär den funka för dator?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk

Det finns hundratals trådar om Beats by Dr Dre produkterna där majoriteten säger undvik för kung och fosterland.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Nej. Nej. Nej. Och nej.

Köp inte dåliga märkes lurar... dessa kommer dessutom med en kontakt som inte funkar med datorer om du ska använda mikrofonen.
Du tittar antagligen på de sämsta lurarna i Beats by-serien också, inte för det säger så mycket med tanke på att alla utom möjligen de dyraste(de har jag itne provat) är skit dåliga och knappt värda plasten de är tillverkade av.

Läser folk inte recesioner längre?

Köp annat HEADSET istället om du ska ha det vid datorn, köp inte ett par dåliga HÖRLURAR för mobiltelefonen för tondöva tonåringar...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Det ända du kommer höra är bas, resterande toner är helt försvunna. Gillar du att barn hoppar runt på ovanvåningen? då är detta hörlurarna för dig, dessa lurar återskapar denna upplevelse utan problem! Nu behöver du aldrig mer tänka på att grannarna ovanför måste ha barn. Köp Beats by dre idag! endast 2000kr mer än vad de är värda!

Permalänk
Medlem

Märkesgrej. Ungefär samma ljudkvalité som steelseries siberia.

Skulle du hitta några för 300 kr så visst, men att lägga 2000 på såna saker känns som pengar i sjön. Förutom lite e-penis, eftersom att du lägger pengar på onödigt skit

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej

Långt svar: Nej.

Permalänk
Inaktiv

Du kommer få en bas svampig som Patriks gode vän och kraftfull som en Kalashnikov. Ingen diskant. Inget mellanregister.
Fin.

Ohh... Did I mention that your swagometer probably will explode.?

Aaand that's pretty much it.

Är det värt det...? Ja det är upp till dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberSpace:

Märkesgrej. Ungefär samma ljudkvalité som steelseries siberia.

Skulle du hitta några för 300 kr så visst, men att lägga 2000 på såna saker känns som pengar i sjön. Förutom lite e-penis, eftersom att du lägger pengar på onödigt skit

Nja tror ärligt talat att de är de värsta hörlurarna på marknaden.. de för 100kr brusar men man hör i alla fall annat än bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Nja tror ärligt talat att de är de värsta hörlurarna på marknaden.. de för 100kr brusar men man hör i alla fall annat än bas.

Siberia eller beats?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
99:e percentilen

990 spänn?! För det kan du köpa ett headset som faktiskt fungerar, till och med ett riktigt bra sådant. Föreslår ett QPAD QH-90, som just nu kostar 690:-. Då får du ett headset som du faktiskt kan använda och dessutom 300 kr över som du kan använda till något annat. Kanske en SSD?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Blir ledsen varje gång jag ser någon på stan lunka runt med Beats-lurar på skallen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slimdex:

Hejsan jag undrar om det är bra ljud i beats by dr dre? http://cdon.se/hemelektronik/beats-by-dre/beats-by-dr-dre-bea... dom verkar sköna och smidiga och så är det en mic med. lär den funka för dator?

För hemmabruk, nej, då finns det bättre. För utomhusbrus tillsammans med en mobil om du är ute efter aktiva lurar, Ja, då finns det inte många som är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hejsan jag undrar om det är bra ljud i beats by dr dre? http://cdon.se/hemelektronik/beats-by-dre/beats-by-dr-dre-bea... dom verkar sköna och smidiga och så är det en mic med. lär den funka för dator?

Tjena, det där är version 1 av Solo HD (gamla) och har väldigt mkt bas, så pass att dom gjorde om ljudbilden till version 2.
Kan va bra att veta tänkte jag, lite tråkigt att butikskedjor inte påpekar att det är just gamla lurar dom säljer och därav rabatten.
Den nyaste versionen har matta färger: http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumarke/beats_by_dr_dre/BeatsbyDrDre-BeatsSolo®HD-MatteBlack/198662.5695/

Mikrofonen kommer inte funka till din pc vad jag vet och för dom pengarna får du ett som sagt ett mkt bättre headset.
Inline microphones funkar inget vidare vid telefonprat heller för den delen.

Angående ljudet så beror det ju på vad du lyssnar på, dom heter ju beats och dom lyfter just elektronisk dansmusik och hiphop till härliga höjder.
Dom spelar riktigt högt utan att missljuda och är snygga som fan.
Men är det annat du lyssnar på så kanske du ska prova nåt annat märke.
Själv har jag beats wireless (2013) och beats studio (2013) och är mkt nöjd, men då har jag även råd att slänga massa pengar på hörlurar.
Åk till mediamarkt och provlyssna

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Blir ledsen varje gång jag ser någon på stan lunka runt med Beats-lurar på skallen

Du går själv runt med referenslurar, hörlursförstärkare och lyssnar på pianosonater då eller?

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberSpace:

Siberia eller beats?

Siberia såklart! vad trodde du min herre?

Nä jag tror att du förstod att det var beats jag menade

Edit: Har faktiskt inte provat siberia v2 men från vad jag hört så är de väl kanske inte så bra, första varianten var dock bra, väldigt bekväm och hyfsat ljud.

Permalänk
Avstängd

Okej så mitt Steelseries 7H är alltså bättre ljud i än ett par Beats? Det känns tveksamt...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Enkelt svar: Nej

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slimdex:

Okej så mitt Steelseries 7H är alltså bättre ljud i än ett par Beats? Det känns tveksamt...

Gå till butik och testa, det låter sinnessjukt att ett par hörlurar för 2000 är så urusla men så är det, vissa gillar dock dom av någon anledning, har en polare som tycker att de är de bästa lurarna på marknaden.. De flesta vill höra musiken medans andra bara vill höra basen, det funkar rätt bra till hiphop men inte så mycket annat.

Permalänk
Medlem

Köp ett par Sennheiser annars, så du får vad du betalar för.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Slimdex:

Okej så mitt Steelseries 7H är alltså bättre ljud i än ett par Beats? Det känns tveksamt...

Du har inte sagt vad du menar med bra ljud, så det är omöjligt att svara på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det Beats...är bra på är bas. Inget annat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu vet inte jag hur bra 7H presterar men om du har lust att lägga ut ytterligare 200kr så får du ett par hörlurar som ser minst lika bra ut som Beats men låter otroligt många gånger bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenlye:

Du går själv runt med referenslurar, hörlursförstärkare och lyssnar på pianosonater då eller?

Nä, har ett par AKG K551 och ett par Klipsch S4. Inte bäst i världen, men det är åtminstone inte pengar i sjön som man lägger på en korkad statuspryl.

Skrivet av e-lite:

För hemmabruk, nej, då finns det bättre. För utomhusbrus tillsammans med en mobil om du är ute efter aktiva lurar, Ja, då finns det inte många som är bättre.

Skrivet av e-lite:

utomhusbrus.

Passande. Men jo, det finns många som är bättre. Inte aktiva kanske, men det är mest för att jag inte känner till så många sådana, men bättre lurar för ändamålet finns det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Nu vet inte jag hur bra 7H presterar men om du har lust att lägga ut ytterligare 200kr så får du ett par hörlurar som ser minst lika bra ut som Beats men låter otroligt många gånger bättre.

Ja M50 är ruggigt bra om man ska lyssna på musik hemma. De är fantastiska till sitt pris. Men on the go och till datorspelande där det förekommer Voicechat är de inte att rekommendera. För lång sladd för "utomhusbruk" och till Voicechat så isolerar de en gnutta så du kommer att höra din "inre" röst vilket personligen är något jag stör mig över otroligt mycket.

Permalänk
Medlem

inte värt de. jag kör på hörlurarna som kom med min Galaxy note 3 o jag tycker dem är bättre än polarens beats by dre hahahha. bara massa bas, jag har redan en boombox för sådana funktioner liksom

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Siberia såklart! vad trodde du min herre?

Nä jag tror att du förstod att det var beats jag menade

Edit: Har faktiskt inte provat siberia v2 men från vad jag hört så är de väl kanske inte så bra, första varianten var dock bra, väldigt bekväm och hyfsat ljud.

Alltså för mig duger siberia v2 till allt möjligt, gillar den där lilla extra basen (äger ett par).
Kanske sa fel, siberia v2 är bättre

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberSpace:

Alltså för mig duger siberia v2 till allt möjligt, gillar den där lilla extra basen (äger ett par).
Kanske sa fel, siberia v2 är bättre

Hehe, jo men vissa tycker om sådant. Gillar själv när det är djupare bas som man verkligen känner av men man ska inte låta resten utav ljudet tyna bort för det. Alla vill ha "rätt" ljud men alla har olika definitioner på detta, vissa bryr sig bara om bas andra vill inte ha bas osv osv. Jag personligen nöjer mig med de billigare varianterna då jag hör allt ljud med dessa, vilket jag anser vara viktigt. Gick i tankarna att köpa nya lurar själv för inte så länge sedan och ja.. det funkar inge vidare för mig, antingen så skäms jag tack vare utseendet eller så är ljudet helt knasigt, men men jag kommer billigt undan i alla fall så något gott kommer väl ut av det hela.

För att tydliggöra " hör allt ljud med dessa " så menar jag väl snarare att det är en bra balans mellan de olika tonerna.

Permalänk
Medlem

Jag hade nya beats ett tag jag ar inte direkt en audiofil men tyckte de lat ok. Dock lamnade jag tillbaka dem for de var for tunna for mina oron, alltsa mina oron var i kontakt med en horluren. Skaffade ett par Steelseries 9H for datan gillar dem som fan dock ar de lite storre profil, inte nat jag skulle ga ut pa stan med men jag har Beats Tour for det. Steelseries 9H ar inte i narheten av mina gamla Sibera v2, mycket battre ljud och man kan anvanda den med Usb, analog eller combo port

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Hehe, jo men vissa tycker om sådant. Gillar själv när det är djupare bas som man verkligen känner av men man ska inte låta resten utav ljudet tyna bort för det. Alla vill ha "rätt" ljud men alla har olika definitioner på detta, vissa bryr sig bara om bas andra vill inte ha bas osv osv. Jag personligen nöjer mig med de billigare varianterna då jag hör allt ljud med dessa, vilket jag anser vara viktigt. Gick i tankarna att köpa nya lurar själv för inte så länge sedan och ja.. det funkar inge vidare för mig, antingen så skäms jag tack vare utseendet eller så är ljudet helt knasigt, men men jag kommer billigt undan i alla fall så något gott kommer väl ut av det hela.

För att tydliggöra " hör allt ljud med dessa " så menar jag väl snarare att det är en bra balans mellan de olika tonerna.

Ja, ljud är ju olika för alla, och man kan inte säga att någon är kingkig bara för att denne är musiker osv.

Med detta sagt så är anlednignen till att skaffa beats inte att man vill höra på musik, utan man vill se bra ut. Shame. De är inte ens så snygga..

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberSpace:

Ja, ljud är ju olika för alla, och man kan inte säga att någon är kingkig bara för att denne är musiker osv.

Med detta sagt så är anlednignen till att skaffa beats inte att man vill höra på musik, utan man vill se bra ut. Shame. De är inte ens så snygga..

Jo men även detta varierar väldigt mycket från person till person. Jag tycker väl att de ligger med på top 5 listan just nu då hörlurs tillverkarna verkligen inte gör lurar för mig längre :P.