Dags att testa android igen.

Permalänk
Medlem

Blir det inte en Z2 så kolla närmre på en Oppo Find 7.

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/5035_oppo_find_7_aer_ett_nyt...

http://www.mobil.se/nyheter/oppo-find-7-v-rst-p-allt#.U1Tt-1e...

Bra batteritid är alltid svårt.. lättast är det att redan innan köp ställa in sig på att det krävs lite meckande och någon app för att få till det.
Rakt ut lådan är sällan en telefon bra. Över lag skulle jag säga.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad du tycker.

Jag tycker raka motsatsen.

PS. Det är inte så vist att bara kasta ut sig hat och inte skriva varför.

Klumpigt, fult, plottrigt UI. Men det är ju bara personliga åsikter, men att släppa legobitar med "värsting" specs som inte kan leverera laggfritt UI år 2014 är tragiskt.

Skrivet av Telepati:

Precis, för det är ju inte Samsung som satt Android på kartan. Måste vara riktigt värdelöst. Säljer som smör.

Är ganska övertygad att om svensson fick tummen ur arslet och köpte något annat än Samsung så skulle man inte gå tillbaka.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Jag väntar på min Z2:a efter att ha varit iOS användare i snart 4 år.

Jag byter för att kvalitén var riktigt kass på iPhone 5 (färgsläpp, prickar på baksidan) jag hade släpp från fabrik och telia ville inte byta ut den och ville ge mig låne telefon osv vilket alltid är dötrist med en helt ny telefon.

Tycker min 4:a jag hade klarade sig mycket bättre och kändes nyare längre.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hur kommer det sig att LG G2 är så billig? Vad jag sett har ju den bättre kamera än de flesta telefoner och likande hårdvara. Det låga priset gör mig tveksam. Känns den plastig i handen?

Om man jämför z2 och Lg G2 prestanda mässig tär det likadant? Gör optisk bildstabilisering stor skillnad?

LG G2 har funnits ute ett tag redan, det är ju en av de stora anledningarna till att den är såpass billig.
LG G2 har varit ute i 6+ månader.
Sedan tar LG ut mindre vinst på deras telefoner just för att de vill vinna momentum på marknaden.

Ja, optisk bildstabilisering gör gott. Men Sony har ju annan teknologi som de självklart hoppas ger bättre bilder.
Kolla in någon kamera jämförelse för att se vilken som är bäst.
Det är viktigt att tänka på det att megapixlar inte indikerar kvalitet. Nexus 5 kan t.ex. mäta sig med 13 och 16MP kameror trots att den bara har 8MP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

som scorpuis nämnde tidigare tycker jag att du skall ta en titt på Oppo Find 7, riktig värsting lur med 1440x2560 skärm på 5,5 tum, snapdragon 801 mm. Dock kommer de bara att kunna köpas från utlandet men bör inte vara några större problem att få tag på (släpps nån gång under sommaren)

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk

Jävligt nöjd med min Moto G -- snabb, flera dagars batteritid, trevlig att använda, dessutom billig. Jag har hitintills bara hittat två nackdelar: kameran är ganska kass, så om det är viktigt så är MotoG inte mobilen för dig, och det går inte att byta ut batteriet.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~