Permalänk
Medlem

Tips på PSU!

Först och främst, jag är hemskt ledsen om liknande trådar redan finns!

Jag skulle vilja ha tips på billiga (och bra) PSU'er för det är paketet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6689199/set-up-2

Att notera!:

Jag kommer inte köra SLI

PSU'n måste vara modulär.

Tack på förhand!

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk
Medlem

XFX Core-serie ska vara mer eller mindre det bästa i prisklassen, dock inte modulärt. Annars verkar Corsair CX600M vara bra.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

XFX core är bäst i prisklassen, 550w funkar bra om du inte tänkt köpa ett till grafikkort och snälla byt ut kylaren till något bättre. Bäst prestanda per krona hittar du här https://www.inet.se/produkt/6308832/be-quiet-shadow-rock-2

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av occe94:

XFX Core-serie ska vara mer eller mindre det bästa i prisklassen, dock inte modulärt. Annars verkar Corsair CX600M vara bra.

Håller inte med om att CX600M verkar bra. Men XFX är grymma. 550W är perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar!

Här är nya paketet med små ändringar (bytte moderkort med).

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6693520/2014-04-21

Övriga synpunkter?

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Håller inte med om att CX600M verkar bra. Men XFX är grymma. 550W är perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså?

Får ta en titt till innan jag beställer nåt då.

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Håller inte med om att CX600M verkar bra. Men XFX är grymma. 550W är perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Den tidigare CX-serien var kass. Den här har jag hört ska vara betydligt bättre, åtmistone 500W versionen är inte fy skam.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Köp ett valfritt Cooler Master Vanguard agg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrilleWJ:

Köp ett valfritt Cooler Master Vanguard agg

Lite dyra bara.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Jag tror jag satsar på en Corsair PSU i alla fall. Men tack för snabba svar.

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponkar92:

Jag tror jag satsar på en Corsair PSU i alla fall. Men tack för snabba svar.

Finns inga bra billiga Corsair... Vill man ha bra så är det inte billigt. För bäst pris/prestanda/kvalitet så har du redan fått bästa tipset: XFX

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

CX600M senaste versionen fick bra betyg i Sweclockers test. Kör själv med 750W versionen och har inga klagomål.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anti1oop:

CX600M senaste versionen fick bra betyg i Sweclockers test. Kör själv med 750W versionen och har inga klagomål.

Varför välja Corsair CX när XFX är mycket bättre?

Permalänk

Undvik Fractal Design Newton (kan förstöra din CPU).
Undvik Seasonic (Coil whine).

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Lite dyra bara.

Skrivet av Anti1oop:

CX600M senaste versionen fick bra betyg i Sweclockers test. Kör själv med 750W versionen och har inga klagomål.

Cooler Master V 700 har tyvärr en väldigt ljudlig fläkt, kan vara värt att tänka på vid köp. jag är mycket missnöjd med ljudnivån på mitt CMV 700.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Undvik Fractal Design Newton (kan förstöra din CPU).
Undvik Seasonic (Coil whine).

Jag har ett Newton R2, aldrig haft ett enda problem med det.
Seasonic ska väl vara ganska så bra? Om man ser till olika tester?

Dessutom får man tag på ett dåligt agg oavsett märke så kan det förstöra din cpu, även om det är 110+ platinum bling bling.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Varför välja Corsair CX när XFX är mycket bättre?

Jadu, jag är då nöjd med mitt. Det gör det som det ska. Vad är mycket bättre med XFX?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Jadu, jag är då nöjd med mitt. Det gör det som det ska. Vad är mycket bättre med XFX?

Byggs av Seasonic med riktigt bra delar, Corsair håller överlag sämre kvalité även på sina dyrare modeller.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag tror alla har missat att TS specifikt ville ha ett modulärt nätagg, något XFX Core inte är

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klumpeduns:

Cooler Master V 700 har tyvärr en väldigt ljudlig fläkt, kan vara värt att tänka på vid köp. jag är mycket missnöjd med ljudnivån på mitt CMV 700.

Kanske något fel på din nätagg? Enligt tests ska det ju vara väldigt tyst.
http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/coole...

Iofs. mäter sweclockers inte ljudnivån men även här skrevs det ju att det var väldigt tyst:
http://www.sweclockers.com/recension/18482-cooler-master-v700...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anti1oop:

Jadu, jag är då nöjd med mitt. Det gör det som det ska. Vad är mycket bättre med XFX?

För att XFX är ett bättre bygge med bättre delar och lödning. XFX håller mer än vad det lovar.

En del saker gör det de ska och funkar under garantitiden eller något längre. Andra håller nästan för alltid. Skillnaden stavas kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kanske något fel på din nätagg? Enligt tests ska det ju vara väldigt tyst.
http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/coole...

Iofs. mäter sweclockers inte ljudnivån men även här skrevs det ju att det var väldigt tyst:
http://www.sweclockers.com/recension/18482-cooler-master-v700...

Det är möjligt att fläkten låter mer än den skall, men det är inget konstigt ljud utan vanligt fläktljud från en fläkt som har en hög ljudnivå.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det är möjligt att fläkten låter mer än den skall, men det är inget konstigt ljud utan vanligt fläktljud från en fläkt som har en hög ljudnivå.

Om nu det inte är något fel på ditt ex. så kanske det är så att du helt enkelt skulle klaga på alla nätagg.. ? Av alla recensioner jag läst om V700 så har alla berömt fläktjludet och tyckt att den är väldigt tyst.
Allting är relativt, om allt annat i datorn är knäpptyst och swoschandet från v700-fläkten det enda som hörs för dig så kan jag iofs förstå..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Om nu det inte är något fel på ditt ex. så kanske det är så att du helt enkelt skulle klaga på alla nätagg.. ? Av alla recensioner jag läst om V700 så har alla berömt fläktjludet och tyckt att den är väldigt tyst.
Allting är relativt, om allt annat i datorn är knäpptyst och swoschandet från v700-fläkten det enda som hörs för dig så kan jag iofs förstå..

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att mitt 780 knappt överröstar mitt Cooler Master V700 vid benchmarks så tycker jag allt att det är rättfärdigat att klaga på att deras fläkt inte är direkt tyst. Jag förväntar mig iaf bättre för 1100:-. Jag hör till och med fläkten när jag sitter med hörlurar på.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Med tanke på att mitt 780 knappt överröstar mitt Cooler Master V700 vid benchmarks så tycker jag allt att det är rättfärdigat att klaga på att deras fläkt inte är direkt tyst. Jag förväntar mig iaf bättre för 1100:-. Jag hör till och med fläkten när jag sitter med hörlurar på.

Då är det kanske fel på fläktstyrningen = RMA, eller så värmer du upp agget onaturligt så agget jobbar allt vad den kan med fläkten för att få ner tempen.. Nått är fel! Agget går inte som den ska, du får fixa problemet..

[EDIT] Om du har vägarna förbi så ta datorn med dig. Vi byter agg och lyssnar. Om mitt NZXT är tyst i ditt chassi så byter vi.. Det är iaf knäpptyst i mitt! Jag tar gärna över ditt V700!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Då är det kanske fel på fläktstyrningen = RMA, eller så värmer du upp agget onaturligt så agget jobbar allt vad den kan med fläkten för att få ner tempen.. Nått är fel! Agget går inte som den ska, du får fixa problemet..

Skickades från m.sweclockers.com

Värme ska inte vara något problem då chassit står fritt och luften sugs in underifrån och därmed inte blandas med luften från de andra komponenterna, en person har dock föreslagit att jag vänder på nätaggregatet så att det suger in sin luft från insidan av chassit för att på så sätt dämpa ljudet då det inte finns något som dämpar fläktljudet när fläkten sitter direkt vid fläktgallret under chassit. Nackdelen är dock att ovanför så sitter ett 780 och vispar ner sin värme rakt i nätaggregatet i så fall. Det är möjligt att det är fel på fläktstyrningen men av erfarenhet så är jag skeptisk till om de godkänner RMA bara för att fläkten låter lite för mycket. Det vore inte så roligt att åka på frakt- och felsökningskostnader. Men jag hade allt tänkt att skriva ett mail och diskutera saken med dem.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.