Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snugglepuff:

Tjenare!

Namn: flexischocolate
Ålder:13, såg åldersgränsen, men snälla ge mig en chans.

Oroa er inte över åldern, jag håller mig lugn och sansad. Kommer inte Bryta reglerna eller liknande! Har spelat sedan 2011 med en griefban som jag inte ens var skyldig till

Se till att sköta dig

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Nu är vi ett par som har börjat komma igång och bygga lite.
För att få en bättre sammanknutning senare har vi pratar lite om att bygga ihop alla våra små byar i ett nätverk i form av tåg och/eller tunnelbanesystem, Vi har även pratat om att bygga byar och lite sånt ihop, Allting såklart i vanilla, Så varenda block måste huggas bort förhand för att sen placeras ut på rätt ställe Så vill fler vara med i en vanilla gemenskap så är ni välkomna

Så vad säger ni om att bygga en tunnelbana helt i Obsidian? tar nog ett par år...

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Namn: edvardo1999
Ålder: 14, snart 15
Jag har varit admin på en server som hette "PlayN0w" och på den servern har det varit över 5000 unika spelare på, jag var också Mod på en Server som hetter "Simplyblocks" som tyvärr stängdes ner i augusti 2013, på den över 3000 unika spelare spelat på.

Vill gärna vara med, har letat efter en server som är som denna i flera månader!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddiebooy:

Namn: edvardo1999
Ålder: 14, snart 15
Jag har varit admin på en server som hette "PlayN0w" och på den servern har det varit över 5000 unika spelare på, jag var också Mod på en Server som hetter "Simplyblocks" som tyvärr stängdes ner i augusti 2013, på den över 3000 unika spelare spelat på.

Vill gärna vara med, har letat efter en server som är som denna i flera månader!

Du verkar inte ha några bans och kan inte hitta något att du ska ha missskött dig, så du får en chans, Välkommen in!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ipzen:

Nu är vi ett par som har börjat komma igång och bygga lite.
För att få en bättre sammanknutning senare har vi pratar lite om att bygga ihop alla våra små byar i ett nätverk i form av tåg och/eller tunnelbanesystem, Vi har även pratat om att bygga byar och lite sånt ihop, Allting såklart i vanilla, Så varenda block måste huggas bort förhand för att sen placeras ut på rätt ställe Så vill fler vara med i en vanilla gemenskap så är ni välkomna

Så vad säger ni om att bygga en tunnelbana helt i Obsidian? tar nog ett par år...

Självklart ska vi ha någon form av transportnätvärk! Förslagsvis i nether så det går lite fortare. Jag bor ju trots allt ca 4000 block från spawn
Vad har vi förövrigt för möjligheter till en gemensam kommunikationskanal? In-game, den här tråden och swec-pm känns lite blekt. Har Ruthless en TS vi får plats på? Annars kanske vi ska börja hänga på SweC's Mumble? Vore det fint med ett litet undangömt forum där man kan lämna meddelanden till varandra?
Det är väl inget stort problem just nu men om vi ska börja koordinera projekt tillsammans bör det finnas något sätt att prata på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Självklart ska vi ha någon form av transportnätvärk! Förslagsvis i nether så det går lite fortare. Jag bor ju trots allt ca 4000 block från spawn
Vad har vi förövrigt för möjligheter till en gemensam kommunikationskanal? In-game, den här tråden och swec-pm känns lite blekt. Har Ruthless en TS vi får plats på? Annars kanske vi ska börja hänga på SweC's Mumble? Vore det fint med ett litet undangömt forum där man kan lämna meddelanden till varandra?
Det är väl inget stort problem just nu men om vi ska börja koordinera projekt tillsammans bör det finnas något sätt att prata på!

Jag kan dra upp min gamla TS Server om ni vill, dock begränsat antal platser. Annars har vi på Ruthless en TS, dock e den bara för medlemmar och denna servern är ju tänkt att vara utanför Ruthless, Men kan kolla om jag får göra undantag

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Tjenare.
ingamenamn:apancool01
ålder: 13 men skulle väldigt gärna ha en ny server att spela på så ge mig gärna en chans

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeypwner:

Tjenare.
ingamenamn:apancool01
ålder: 13 men skulle väldigt gärna ha en ny server att spela på så ge mig gärna en chans

Hittar inga bans på dig, så vi ger dig en chans, se till att uppföra dig väl. Tänk på att vi har loggar på i princip allt

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Kanske ska spela lite vanilla igen då.

Får man whitelist tro? Ingame: McBlues

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Kanske ska spela lite vanilla igen då.

Får man whitelist tro? Ingame: McBlues

Har du gett upp FTB? välkommen in!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört på Hard, brukar nöja mig med Easy men detta låter som en trevlig server så jag kan ju testa.

IGN: LowFlow
Ålder 27.

Har länge kört egen server med vännerna men inga av dom är direkt sugna längre så den står mest tom. Så ett trevligt litet community att snacka skit med är ju trevligt!

Permalänk

Blev lite sugen nu då jag slutligen gett upp League of Legends en gång för alla och inte spelar så mycket.
Kommer troligen in lite imorgon kväll och kanske mer under helgen om det är kul.

Namn: Wille1504
Ålder: 15

Är nästan 200% säker på att det inte står något om några klagomål på mig då jag nästan bara spelat FTB på egna servrar med kompisar samt lite LAN-världar

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Har aldrig kört på Hard, brukar nöja mig med Easy men detta låter som en trevlig server så jag kan ju testa.

IGN: LowFlow
Ålder 27.

Har länge kört egen server med vännerna men inga av dom är direkt sugna längre så den står mest tom. Så ett trevligt litet community att snacka skit med är ju trevligt!

Hejsan, Förlåt att det har dröjt, Har haft jobb hela dagen. Du är nu whitelistad och klar

Skrivet av Wille1504:

Blev lite sugen nu då jag slutligen gett upp League of Legends en gång för alla och inte spelar så mycket.
Kommer troligen in lite imorgon kväll och kanske mer under helgen om det är kul.

Namn: Wille1504
Ålder: 15

Är nästan 200% säker på att det inte står något om några klagomål på mig då jag nästan bara spelat FTB på egna servrar med kompisar samt lite LAN-världar

Hejsan! Förlåt att det tog tid, Har haft mycket jobb o så under dagen, Du är nu whitelistad

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Tack för det!

Jag tyckte det gick rätt snabbt jag. Man får ju räkna med att folk har liv utanför datorn. Lite iaf..

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Servern är Semi-Vanilla, Det menas att spelupplevelsen är vanilla men servern använder diverse plugins.

Det vi har installerat är plugins för att kunna se grief samt underlätta för admins.

Vi har även ett plugin för att kunna välja om man vill ha PVP aktivt eller inte. Du är INTE i pvp som standard.

- Har du aktiverat PVP måste du vänta 15 sekunder för att kunna inaktivera det.

- När man attackerar en person är man i combat i 60 sekunder.

- Loggar man ut under Combat blir man straffad med döden.

- kommandon inaktiveras under Combat

Svårighetsgrad: Svår

Kommandon:

/PVP - Aktiverar eller inaktiverar PVP
/PVP List - Visar vilka som har PVP aktiverat.
/sethome - Sätter ett hem
/delhome - Raderar ditt hem
/home - Tar dig till ditt hem

Regler:

- Whitelist
- 15 års gräns för mognadens skull. (vissa undantag kan göras)
- Hacks och Xray är förbjudet.
- Grief är förbjudet! Däremot är vissa Pranks mot "vänner ni spelar tillsammans med tillåtet.
- Tappar du saker vid PVP kan du ej kräva dessa tillbaka.
- Man ansvarar själv för sina saker, OP kan se i loggar vem som gjort vad och tagit vad, Men tappar du dina saker eller dör någonstans finns risk att någon annan tar dina saker.

IP: mc.lamacraft.net:25555

Dynmap: mc.lamacraft.net:8124

Whitelist görs här i denna tråden och ska innehålla Ingamenamn och ålder!

Har ni fler idéer eller förslag kan ni kommentera det med.

Servern startad: 2014-04-14 klockan 20:20

Serverspecc:
CPU: AMD FX4 4,2ghz
RAM: 32GB
HDD: 120g SSD + 1TB Backup
Servern delar utrymme tillsammans med 2 andra spelservrar.

Tjena! Ni får gärna slänga in mig då jag med nöd och näppa kommer in!
Namn: PaperCraneElite
Ålder:15

Om någon här följer någon "MindCrackare" så tycker jag att reglerna man följer där är kombinationen till en bra server där folk har respekt för varann!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Tjena! Ni får gärna slänga in mig då jag med nöd och näppa kommer in!
Namn: PaperCraneElite
Ålder:15

Om någon här följer någon "MindCrackare" så tycker jag att reglerna man följer där är kombinationen till en bra server där folk har respekt för varann!

Välkommen in förlåt att de dröjde, Har haft fullt upp idag

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Välkommen in förlåt att de dröjde, Har haft fullt upp idag

Tack så mycket! Längtar tills man kan bekanta sig med nytt folk!

Permalänk
Medlem

Tjena

Jag och en polare är lite sugna på lira vi båda är 24 år.

Ingame namn: Stoltish (Jag) Ponkish (polaren)

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Tjena

Jag och en polare är lite sugna på lira vi båda är 24 år.

Ingame namn: Stoltish (Jag) Ponkish (polaren)

Välkomna in!

>>>>>><<<<<<<<<>>>>>>>>><<<<<<<<<<>>>>>>>>><<<<<<<<<>>>>>>>><<<<<<<>>>>>>>
På begäran har jag slängt igång en simpel Teamspeakserver som används enbart för denna servern, (för någon av våra andra servrar föredras ruthless offeciella TS)

Teamspeak: 3
IP: mc.lamacraft.net
Pass: lamt

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Tycker det är lite dåligt med folk som är inne! Och när det väl är nån inne så är det ena osociala jävlar haha Tycker vi borde arrangera något så att alla bygger tillsammans typ eller liknande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Tycker det är lite dåligt med folk som är inne! Och när det väl är nån inne så är det ena osociala jävlar haha Tycker vi borde arrangera något så att alla bygger tillsammans typ eller liknande!

Servern är ganska ny så de flesta håller på att bygga upp sitt hem, Sen jobbar iallafall jag på dagarna, när jag är inne på kvällarna brukar de vara 5-10 stycken inne iallafall

Men visst, Denna tråden är till för diskussioner så vi kan ju börja diskutera vad vi vill bygga förnågot ihop

Några förslag?

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Min polare är också sugen att köra, går det bra även om han inte sitter på SweC?

IGN: Smekz
Ålder: 28

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Servern är ganska ny så de flesta håller på att bygga upp sitt hem, Sen jobbar iallafall jag på dagarna, när jag är inne på kvällarna brukar de vara 5-10 stycken inne iallafall

Men visst, Denna tråden är till för diskussioner så vi kan ju börja diskutera vad vi vill bygga förnågot ihop

Några förslag?

Haha jo, Typ en spawn village, alla kan tilldelas varsin plot och därefter kan man bygga något roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Haha jo, Typ en spawn village, alla kan tilldelas varsin plot och därefter kan man bygga något roligt

Skulle kunna vara roligt. Men just nu vill jag försöka komma igång först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Min polare är också sugen att köra, går det bra även om han inte sitter på SweC?

IGN: Smekz
Ålder: 28

Fixat

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Skrivet av LowFlow:

Skulle kunna vara roligt. Men just nu vill jag försöka komma igång först.

Ja sant! Haha, suger bara att man har sån sjuklig OCD om var man vill bygga och hur man ska bygga Om ni har några tips byggstiler eller byggprinciper så var jätte rara och skriv!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet så har ingen spöat draken än. Det börjar väl bli dags och kan vara ett kul event att göra tillsammans?

Permalänk
Skrivet av Toxic Crow:

Vad jag vet så har ingen spöat draken än. Det börjar väl bli dags och kan vara ett kul event att göra tillsammans?

Nja, känns som att det kommer gå bra för mig med stentools!

Permalänk
Medlem

Runt själva spawnen ska det byggas en T-Central dit alla tunnelbanor ska gå, och en park runtom, Jag ska be NothingButCrazy (som bygger spawnen,) Markera ungefärligt hur stor yta han behöver, så kan man sen bygga fritt runtom och bygga ett vägnät.

Jag själv tycker det blir så enformigt om man ska göra massa fyrkantiga tomter på exakta storlek, Blir roligare om alla bygger lite runtom bara och sen drar vägar huller om bullrer, så bygger man helt enkelt små parker och skogar och sånt på alla "döytor" som blir

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

jag vill också spela minecraft.

Namn: niklas2222
Ålder: 27år

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.