Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ickevåldsamt spel sökes!

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Rayman-serien, framför allt originalet (tror dock det kräver DOSbox), The Great Escape, Origins och Legends. Trean(Hoodlum Havoc) är sådär, och Rabbids-spelen är en förolämpning som inte ens ska tas i med tång.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Du har ju uppenbarligen inte sett en get.

Skrivet av friskybob:

Men skojar du eller?

Jag har sett getter, vad har det med ett spel att göra...
snälla kolla trailern så förstår ni http://store.steampowered.com/app/265930/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fextreme_fa:

Jag har sett getter, vad har det med ett spel att göra...
snälla kolla trailern så förstår ni http://store.steampowered.com/app/265930/

Jag ser inte någon blå get, inte heller att den bajsar ägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Jag ser inte någon blå get, inte heller att den bajsar ägg

Det här är ett spel där du bland annat kan offra folk i ett pentagram och bli Goat Satan.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Civilization, Gray Matter

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Portal 1 och 2? Pusselspel ur FPS synvinkel. Finns bara en ondskefull dator att slåss mot, dock en väldigt taskig/mordisk (Och så JÄVLA underbar) sådan! Om inte genomspelat, gör det! Antagonisten är en av de bästa som designas till ett spel

Edit: La till lite för att göra det mer rättvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Jag har sett getter, vad har det med ett spel att göra...
snälla kolla trailern så förstår ni http://store.steampowered.com/app/265930/

Grejen är att du tror att "occe94" tror/tycker att spelet är realistiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av occe94:

Det här är ett spel där du bland annat kan offra folk i ett pentagram och bli Goat Satan.

Huh.. trodde att det var lite små skruvat men detta låter ju nästan som att det kan vara prisvärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Jag har sett getter, vad har det med ett spel att göra...
snälla kolla trailern så förstår ni http://store.steampowered.com/app/265930/

Skrivet av Appel99:

Grejen är att du tror att "occe94" tror/tycker att spelet är realistiskt.

Vänta, trodde du verkligen att jag var seriös?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

SimCity och Banished

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av friskybob:

Grejen är att du tror att "occe94" tror/tycker att spelet är realistiskt.

Det är ju trots allt en simulator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Vänta, trodde du verkligen att jag var seriös?

nej inte från början, men din motkommentar fick mig fan att undra

Permalänk
Medlem

Tack för så mycket svar :-D!!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av cheben:

Portal 1 och 2? Pusselspel ur FPS synvinkel. Finns bara en ondskefull dator att slåss mot, dock en väldigt taskig/mordisk sådan!

Givet val! Ytterst välgjorda och stimulerande spel. Nästan ett kulturarv som man måste uppleva. Refereras ofta till i skämt, bilder och andra media.

Ens rollfigur är en tjej också, om det är ett plus.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Mario galaxy 2

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Banished

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Portal, helt klart!

Permalänk
Medlem

Spel utan våld är svårt men om man ska censurera våldet till en acceptabel nivå hade jag rekommenderat:

Awesomenauts, ett moba-liknande spel där man i två lag sak försöka ta över motståndande lagets bas genom att förstöra torn. Spelet har en tecknade-stil som gör att de våldet spelet har hamnar i samma stil som Tom och Jerry.

Tycoon-spelen, management-spel med massor av olika teman, ifrån att bygga ett nöjesfält till att bli olje-shejk. Vissa av spelen ställer vissa moraliska frågor, t.ex de där du bygger ett fängelse men man kan enkelt bara undvika spela dessa.

Alla spel ifrån Nintendo, om det är bra spel som inte är realistiskt bundna eller blodiga så är det Nintendos spel, Mario, Zelda, Metroid m.m. Visst nästa alla Nintendo spel innehåller någon form av våld, att stampa någon på huvudet är inte precis snällt(se Mario som exempel) men det är gjort komiskt och orealistiskt.

Terraria och Starbound, 2D scrollande spel med kreativa element och djup gameplay. Pixelbaserat ser ut som ett Super Nintendo spel så våldet spelet har är orealistiskt.

Kerbal Space Program, ett spel som enkelt går ut på att bygga rymdraketer, det är väldigt grundat i verkligheten vad gäller fysiken spelet har så man får tänka lite om man på effektivaste sätt ska försöka få upp en farkost till en av Kerbins månar och dessutom kunna landa och komma tillbaka. De små gröna gubbarna i spelet flinar genom hela resan(för det mesta).

Civilization-serien. Tja... tolkningsfråga, nationer som krigar, utför diplomatiska förhandlingar och potentialen av total utrotning av hela folkslag... man ser ingen ting av hemskheterna och det mesta represteras bara av siffror... med det är en tolkningsfråga. Ett otroligt bra spel oavsett.

Där är mina förslag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Portal 1 och 2? Pusselspel ur FPS synvinkel. Finns bara en ondskefull dator att slåss mot, dock en väldigt taskig/mordisk (Och så JÄVLA underbar) sådan! Om inte genomspelat, gör det! Antagonisten är en av de bästa som designas till ett spel

Edit: La till lite för att göra det mer rättvist

ja... för efter att lirat igenom P1 och P2 så sitter man ju inte i fosterställning med ett brutet självförtroende...

Tibia! inget våldsam spel men du blir själv våldsam när du dör.

annars Goat simulator.....eller sims....

för att gå tillbaka en bit, LEMMINGS! LEMMINGS IS ZE SHIT!

Permalänk
Medlem

Space Engineers! Klassar inte det som Minecraft, du bygger rymdrakter och rymdbaser, bara fantasin stoppar dig från vad du ska bygga.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

Uncharted serien tycker jag var rätt "oblodig" visst.. En hel del skjutning osv, men tycker gåtorna i spelen var roliga att lösa.. Samt när man skulle klättra överallt osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sen finns ju dom spelen som finns i windows 7, vet iofs inte om TS har 7:an. sen går det väl fåtag på nintendo / sega spel och lägga in, finns väl många där som inte anses som våldsamma, Mario Bros, Sen den där blåa igelkotten Sonic hette den ja...haha kom ihåg det.

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80

Permalänk
Medlem

Kan svenska spelet Brothers: A Tale of Two Sons vara intressant?
Lite hämtat från Bröderna Lejonhjärta bl.a om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

farm simulator http://www.farming-simulator.com/ helt verklighets troligt om du har yrket bonde. kulhets faktorn kan diskutera men det är inget blod och du kommer inte närmre en bonde än så här.

enjoy

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

The Night of the Rabbit är ett underbart spel

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Kan svenska spelet Brothers: A Tale of Two Sons vara intressant?
Lite hämtat från Bröderna Lejonhjärta bl.a om jag inte minns helt fel.
JttwiR5ETuQ

Grymt bra spel, kände en liten klump i halsen vid slutet.

Kan rekommendera följande spel även om de inte är menade för PC:

Journey (PS3)
Grim Fandango
Monkey Island-serien
Pupeteer (PS3)
Machinarium
Papers, Please
Fez

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av larbarn:

The Night of the Rabbit är ett underbart spel

För att inte tala om Deponia serien från samma företag.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Guild Wars?

Det är inget blood och de har censurerat alla svordomar till påhittade saker som "screws and bolts". Men det intressanta är att de fortfarande har karaktärer som säger de bisarraste saker, som att de ska skära ut ögonen, äta diverse kroppsdelar etc. Men jag håller med om att GW är mer slapstick än våld.

On topic:
Dont starv
Kerbal space program
Star topia
Banished
The raven
Deponia
Dark eye of satinav
The cave (coop/share screen)
Portal 2
Broken sword 5
Legend of dungeon (share screen)
Machinarium
Stacking
Supreme commander FA
Little inferno

Permalänk
Skrivet av larbarn:

The Night of the Rabbit är ett underbart spel

Det var okej, det var väldigt bra gjort men jag tycker dark eye of satinav var intressantare.

Permalänk
Medlem

The Brewery management game

http://brewfiz.com/

Min fru laddade hem det för 5 dagar sen. Vi har inte pratat sen dess.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202