Speltorka :/ (speltips sökes)

Permalänk
SpelClockers

Du skrev att du tycker om Rts det kan vara värt att prova Crusader kings 2 eller europa universalis 4

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azlan1:

Du skrev att du tycker om Rts det kan vara värt att prova Crusader kings 2 eller europa universalis 4

EU4 kan inte rekomenderas för ofta!

Titanfall är grymt roligt, prova det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Portal 2-moddet Thinking with Time-Machine är gratis på Steam om du redan äger Portal 2 (som i sin tur är prissänkt denna veckan).

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Mitt förslag blir Renegade Ops!

Se bara till att ha en xbox360-kontroller eller något liknande.

Permalänk
SpelClockers

o red orchestra är gratis på steam så skaffa det

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

dark souls med dsfix är ett fantastiskt spel

Permalänk

War Thunder spelar jag rätt mycket. Ett av de bästa F2P spelen enligt mig.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Dark Souls. Behöver spelas med gamepad på grund utav en urusel portning men ett helt fantastiskt rpg även om storyn är lite minimalistisk.
Darksiders 1/2
Inte ett nytt spel men skulle även rekommendera Supreme Commander om du tycker om RTS.

Permalänk

Du kan ju kolla in Ghost Recon Phantoms, det är f2p.

Permalänk
Medlem

7 Days to die är rätt kul om man gillar zombies + minecraft

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Project Reality BF2 kanske vore något? om ett nytt, grafiskt imponerande spel inte är den viktigaste komponenten.

Trevlig balans mellan realism och gameplay där lagspel och kommunikation står i fokus.

Permalänk

Dwarf Fortress, om du klarar av kurvan att lära dig spelet så är det ett av de bästa spelen som finns (det finns också moddar till det).
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=59026.0

Heroes and generals, det är ett webbaserat WW2 FPS med en europakarta som man spelar över. Det är i beta och har 5 banor men det är kul nog redan nu.
http://www.heroesandgenerals.com/4/en/index.html

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

War Thunder spelar jag rätt mycket. Ett av de bästa F2P spelen enligt mig.

Detta. Jag har fastnat i det helt, men så är jag lite flygnörd också. Är även tanks på väg till det.

Permalänk
Medlem

Fick lite fler svar än vad jag förväntade mig..

Testade World of Tanks men tycker det var väldigt "segt".
Deus Ex såg okej ut, kanske testar det i brist på något annat.
Half-Life testade jag för några år sedan, tyckte det var okej men hade massor annat att spela då som var roligare, men kanske ska testa det igen.
War of the Vikings verkar vara väldigt likt Chivalry Medieval Warfare, och Chivalry var för segt.
Faster Than Light gillade jag inte, men jag brukar gilla den typen av spel så har ni tips på liknande spel så är det bara att tipsa.
Portal har jag testat på något LAN en gång men det kändes som en flera timmar lång tutorial.. (Har hört att det ska bli "bättre" senare i spelet)
Borderlands har jag aldrig testat, mest pga att jag inte gillar den grafiska stilen
Counter Strike: Global Offensive har jag, det är helt okej, dock är jag inte speciellt bra på det, men jag laddade ner det igen nu iallafall
Hearthstone tröttnade jag på för några månader sedan men laddade ner det igen nu iallafall.
Titanfall verkar inte vara något för mig.
Har spelat LoL men slutade (Helt katastrofalt om man inte är 5st premade..) Dota 2 har jag testat men fastnade inte för det
xonotic såg inte speciellt kul ut alls(kanske skulle vara kul på ett LAN eller om man körde turneringar)
Mass Effect har jag inte testat men tycker inte det såg speciellt kul ut.
Banished såg kul ut, ska nog testa det.
Morrowind har jag aldrig spelat men tror nog jag föredrar Skyrim framför det faktiskt.
Dark Souls har jag inte heller spelat men det verkar vara riktigt segt och det såg inte speciellt kul ut heller.
Outlast ska jag nog testa.
Euro truck simulator är garanterat inget för mig.
Farcry 3 har jag spelat, gillade det.
Skyrim har jag också spelat men har funderat på om jag ska modda det och sen börja spela igen.
Blacklight retribution såg bra ut för att vara gratis men tyckte inte det såg speciellt kul ut
Blir nog att testa Wargame, har det första men har aldrig spelat det, borde jag testa det först eller är Red Dragon väldigt annorlunda?
Papers Please såg inte kul ut.
Don't Starve verkade inte speciellt kul heller.
Warframe verkade inte kul.
Fallout har jag inte kört, men det såg helt okej ut.
Splinter cell Blacklist såg också helt okej ut, kanske testar det.
Diablo 3 tror jag inte att jag skulle gilla
Assasins creed 1 har jag kört,det var kul. Körde 2:an men min save blev currupted på något sätt och jag orkade aldrig börja om.
Uncharted såg roligt ut.
God of war såg inte kul ut.
Zelda gillar jag inte.
Project M är inget för mig.
Kerbal Space Program har jag och det är kul, är dock riktigt dålig på det (Verkar finnas bra mods till det också)
Tomb Raider har jag inte testat heller, kollade på det när det releasades och det fick dåliga omdömen så jag testade det aldrig.
Total War har jag tänkt att testa om spelet blir optimerat bättre (Laggade ju riktigt mycket förut har jag hört..)
Crusader Kings 2 såg okej ut men väldigt komplicerat och segt(?)
Europa Universalis IV var väldigt likt Crusar kings 2, men det såg lite roligare ut iallafall.
Renegade Ops såg inte speciellt kul ut.
Red Orchestra 2 såg okej ut hittar dock inget gratis på steam(?)
War Thunder såg väldigt segt ut.
Dark Siders såg inte kul ut.
Supreme commander såg faktiskt riktigt kul ut
Ghost Recon Phantoms såg inte så kul ut
7 Days to Die "pledgade" jag till på kickstarter, gillar dock inte hur spelet utvecklas, enligt mig så utvecklar dom det mot helt fel "håll"
Project Reality BF2 såg okej ut men tror nog inte jag kommer testa det.
Dwarf Fortress verkade inte vara något för mig
Heroes and generals såg kul ut, verkade vara som Red Orchestra(?).

Skrivet av 93Clocker:

Vad heter du på battlelog ?

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Boozfob/stats/33...

Kolla inte på dom senaste matcherna, har bara försökt få alla assignments i brist på något bättre att göra

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Om du har funderat på RED DRAGON så slå till. Jag har inte många timmar i veckan att spela på men de lägger jag helt på RD nu.
Jag är mer casual nuförtiden och förvisso har jag spelat de tidigare spelen i Wargame-serien men det är ändå väldigt lite att lära
(se några youtubefilmer så är det bara att köra sen). Speciellt roligt är det att ha några vänner att spöa datorn med och skulle man nu
bara ha en kvart att slå ihjäl så är det skoj att bara gå in och göra ett nytt "deck" att testa senare.
Pilsner, lite skitsnack och tredje världskriget på lördag kväll - svårslaget

Häromdagen, hade jag en riktigt härlig spelupplevelse när jag testade flottspel mot datorn. Mycket poäng att sätta ut vilket
gav mig ca 30 skepp direkt som seglade runt glada i hågen tills de rundade en udde. Där stod redfor-flottan...
Det som sen utspelade sig var f-nimej rent episkt... Flyg dundrade fram i luften, helikoptrar sköt sjömålsrobotar och det
låg en dimma av motmedel över hela viken. Genom detta såg man roboter på väg mot mål, vulcans som sköt ner dem,
kanoner som trummade och skepp som brann överallt! Jag satt med ett fett leende en kvart och bara såg på med volymen
uppdragen. Efter det fick jag andas i en påse och ta en promenad för att lugna ner mig...

How's that for a recommendation?

Permalänk
Medlem

Trine2 med 2 kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Skyrim har jag också spelat men har funderat på om jag ska modda det och sen börja spela igen.

Har själv inte spelat Skyrim ännu men läst om en hel del intressanta modifieringar som förbättrar spelupplevelsen så det rekommenderas.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Thief & Dishonored är liktigt roliga spel med liket av splintercell & hitman i spelstilen. jag har själv just klarat ut thief och letar ivrigt efter liknande single player spel. xd

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Du kanske helt enkelt har tröttnat på att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Du kanske helt enkelt har tröttnat på att spela?

nejdå

är helt fast i Banished just nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Tom Clancys Ghost Recon Phantoms. Sjukt kul och väldigt taktiskt. Dessutom gratis