Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer du att installera win 8.2 med startmenyn när den kommer?

Permalänk
Medlem

Kör 8.1 idag på min platta och är nöjd, kommer självklart uppgradera den till 8.2 när det kommer.

På jobbdatorn, som är den enda riktiga PC jag har just nu, så är jag tyvärr fast med Windows 7, annars skulle jag inte tveka. Det enda jag tycker känns bättre i Windows 7 är Aero, som är snyggare och trevligare än det platta utseendet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blofeld:

Nej, har fortfarande inte hört något bra argument att byta från 7 till 8.

En del fördelar, men många nackdelar. Beror på vad man pysslar med. För spel och så, visst. Men till professionellt bruk, nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

En del fördelar, men många nackdelar. Beror på vad man pysslar med. För spel och så, visst. Men till professionellt bruk, nej.

Det finns väldigt många som använder det till professionellt bruk, jag bland annat.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Klart man kommer att uppdatera, vill man inte ha det senaste?
Vet dock inte om jag kommer använda startmenyn, blivit van att köra utan den.
Lägger till allt jag använder på aktivitetsfältet, räcker för mig.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Inaktiv

Njäe, väntar på nian, sjuan fungerar utmärkt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moli:

Klart man kommer att uppdatera, vill man inte ha det senaste?

Vista

Permalänk
Medlem

Eftersom jag kör 8.1 så blir det såklart uppgradering när 8.2 kommer men jag tycker det är tråkigt att Microsoft faller till föga för bakåtsträvarna iom återinförandet av den gamla startmenyn.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Det finns väldigt många som använder det till professionellt bruk, jag bland annat.

Har inte påstått annat heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Eftersom jag kör 8.1 så blir det såklart uppgradering när 8.2 kommer men jag tycker det är tråkigt att Microsoft faller till föga för bakåtsträvarna iom återinförandet av den gamla startmenyn.

Det är inte bakåtsträvande att efterfråga något gjort för den typ av dator man faktiskt sitter och jobbar vid. Samtidigt som den definitionen är bred och individuell, det som borde stå klart efter 2 år med det här konceptet är att folk inte var bakåtsträvare utan ifrågasatte "varför?" och "vinner jag på detta?". Majoriteten som testa ansåg sig inget vinna utan istället var en liten grupp var extremt naiva, inklusive Microsoft själva. Gilla läget istället, du är del av en liten grupp som ansåg det nya bra. Det får ni fortsätta med, men lägg av med bakåtsträvarursäkten. Det stämmer inte och konceptet har haft tillräckligt lång tid på marknaden för att konstateras inte vara lika bra i praktiken som i idéstadiet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Så fort det kom drivrutiner för Windows Vista så bytte jag och hade väldigt lite problem tills jag bytte till Windows 7 2009. Kommer garanterat installera Windows 8.2 så fort det kommer och även beta om det blir någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Eftersom jag kör 8.1 så blir det såklart uppgradering när 8.2 kommer men jag tycker det är tråkigt att Microsoft faller till föga för bakåtsträvarna iom återinförandet av den gamla startmenyn.

Har du ens sett hur den ser ut? Nu får man ju det bästa av två världar. Den rediga startmenyn fungerar som den alltid gjort, men högerkolumnen har live tiles. Det innebär att man kan få användning av livetiles utan att hela jävla skärmen ska tas upp av dem. Och om det är så att "bakåsträvarna" är den kundgrupp som har mest pengar så faller det väl sig naturligt? Inget företag blir i längden rikt på att idiotförklara sina kunder eller kalla dem bakåtsträvare.. Vad fan det nu ens innebär.. Om du kommit på fyrkantiga hjul på en bil, och jag vill ha kvar mina runda hjul, är jag en bakåtsträvare då?

Nej, här visar Microsoft faktiskt lite "Kunden har alltid rätt"-anda, vilket jag tycker är mycket trevligt då det är extrems sällsynt bland företag idag.

Länge leve startmenyn som inte tar upp hela skärmen, säger jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Augusti-oktober är det jag "hör" för nuvarande

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Eftersom jag kör 8.1 så blir det såklart uppgradering när 8.2 kommer men jag tycker det är tråkigt att Microsoft faller till föga för bakåtsträvarna iom återinförandet av den gamla startmenyn.

Vadå bakåtsträvare? Vad är det med alla er som envisas på att klaga på folk som pekar ut de uppenbara problemen med den nya startmenyn? Vad exakt är det som är sämre att gå ifrån att vara begränsad till att köra en app i taget till att köra så många man har plats till och möjligheten att organisera dem hur som helst? Eller att kunna ha Appar på båda skärmarna? Tycker ni att det är en förbättring att man måste gå 5 steg istället för 2 för att stänga av/starta om också? Att musen fastnar i kanten när man drar den mellan två skärmar eftersom att man har tvingat sig att porta en gest som bara fungerar bra på en 10" touchskärm är såklart också en förbättring?

Sanningen är väl snarare att ni svalt Microsofts misslyckade tabletfuling hel. Startmenyn före 8.2 var aldrig tänkt att vara permanent, det var bara ett strategiskt beslut för att tvinga fram en stor marknad för tablet appar så att de inte hamnar i samma situation som med WP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Har du ens sett hur den ser ut? Nu får man ju det bästa av två världar. Den rediga startmenyn fungerar som den alltid gjort, men högerkolumnen har live tiles. Det innebär att man kan få användning av livetiles utan att hela jävla skärmen ska tas upp av dem. Och om det är så att "bakåsträvarna" är den kundgrupp som har mest pengar så faller det väl sig naturligt? Inget företag blir i längden rikt på att idiotförklara sina kunder eller kalla dem bakåtsträvare.. Vad fan det nu ens innebär.. Om du kommit på fyrkantiga hjul på en bil, och jag vill ha kvar mina runda hjul, är jag en bakåtsträvare då?

Nej, här visar Microsoft faktiskt lite "Kunden har alltid rätt"-anda, vilket jag tycker är mycket trevligt då det är extrems sällsynt bland företag idag.

Länge leve startmenyn som inte tar upp hela skärmen, säger jag.

Det är ingen som "sett hur den ser ut". Det vi har är påståenden och någon högst suspekt skärmdump från en rysk hackergrupp.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Jag kommer givetvis testa 8.2 alltid kul att prova nya saker.
Hade gärna sett de med areo gränssnitt likt win 7.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Självklart Kommer bli azum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Det är ingen som "sett hur den ser ut". Det vi har är påståenden och någon högst suspekt skärmdump från en rysk hackergrupp.

Den där "suspekta skärmdumpen" är från Microsofts Build Conference.. Läs på innan du uttalar dig, för din egen och andras skull.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på win 8 och win 8.1?
En som aldrig kommit längre än till win7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Näh. Det är fortfarande ett touch-OS med "sök efter allt" som grundfilosofi, att man smetat på lite desktopbekvämligheter för att dölja de värsta problemen med Metro gör bara att operativsystemet är en ful blandning, ett varken-eller.
Windows 9 kanske blir bättre, men jag tror inte det -- Microsoft har inte ändrat sin grundstrategi att låsa in användarna i ett mobiltelefon-liknande operativsystem där man hyr sin mjukvara, de har bara backat lite och dragit ner på takten på konverteringen.

Microsoft är ett vidrigt cyniskt bolag, jag hoppas Windows kraschar och brinner, och det blir allt mer uppenbart att det är precis vad som håller på att hända. Att Microsoft nu släpper Office till Android tyder på att Microsoft själva insett det uppenbara: Android har vunnit kriget på mobila enheter.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Näh. Det är fortfarande ett touch-OS med "sök efter allt" som grundfilosofi, att man smetat på lite desktopbekvämligheter för att dölja de värsta problemen med Metro gör bara att operativsystemet är en ful blandning, ett varken-eller.
Windows 9 kanske blir bättre, men jag tror inte det -- Microsoft har inte ändrat sin grundstrategi att låsa in användarna i ett mobiltelefon-liknande operativsystem där man hyr sin mjukvara, de har bara backat lite och dragit ner på takten på konverteringen.

Microsoft är ett vidrigt cyniskt bolag, jag hoppas Windows kraschar och brinner, och det blir allt mer uppenbart att det är precis vad som håller på att hända. Att Microsoft nu släpper Office till Android tyder på att Microsoft själva insett det uppenbara: Android har vunnit kriget på mobila enheter.

Jag kommer slänga in det direkt.
Att man inte kan anpassa sig verkar mer vara ditt problem.
Jag ser att du inte ens testat windows 8.0 ens så då förstår jag att du verkar vara konfus:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk orkar gnälla så om startmenyn.

Men men... går ju inte att lära gamla hundar att sitta.

Hur jävla ofta använder ni start menyn egentligen??? Är det för svårt att ha de mest använda filerna på skrivbordet eller något? O_o

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ander01se:

Fattar inte hur folk orkar gnälla så om startmenyn.

Men men... går ju inte att lära gamla hundar att sitta.

Hur jävla ofta använder ni start menyn egentligen??? Är det för svårt att ha de mest använda filerna på skrivbordet eller något? O_o

Så sant,jag är 44 år men fortsätter att lära och anpassa mig,fan en femåring klarar av det:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ander01se:

Fattar inte hur folk orkar gnälla så om startmenyn.

Men men... går ju inte att lära gamla hundar att sitta.

Hur jävla ofta använder ni start menyn egentligen??? Är det för svårt att ha de mest använda filerna på skrivbordet eller något? O_o

Har görlätt att acceptera/lära mig om det är nått bra men att få skrivbordet blockerat av en störande fullskärmsmeny som visar oerhört lite nyttigt är inte acceptabelt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Jag kommer slänga in det direkt.

Visst, en del hoppar på allt som är nytt även om det inte ger någon förbättring. Som tur är, är ni en väldigt liten minoritet.

Citat:

Att man inte kan anpassa sig verkar mer vara ditt problem.

Det är riktigt. Jag har ingen som helst avsikt att "anpassa" mig när jag inte får något för det. Det är inte en bra egenskap att ett operativsystem är svåranvänt, det ligger inget egenvärde i att något nytt. Ett operativsystem ska vara genomskinligt, det perfekta operativsystemet har ingen inlärningströskel och hjälper dig uppnå det du vill göra. Det är riktigt illa att ett Windows har en högre inlärningströskel och fler irritationsmoment för en van Windows-användare än Linux.
Att jag dessutom tycker genuint illa om Microsofts planer att göra Windows till ett låst mobiltelefon-OS, tvinga all mjukvara att endast vara tillgänglig från Microsoft Store, och byta från försäljning av mjukvara till uthyrning av mjukvara gör mig inte mer villig att överse med Win 8.x brister.

Citat:

Jag ser att du inte ens testat windows 8.0

Testade det, ragequittade efter två dagar. Kommer aldrig att installera Win8.x på någon dator, eller råda någon att göra det. Jag kommer att utvärdera Win9 när det släpps, för att se om Microsoft fått huvet ur röven -- fast allt jag hört tyder på att de kör vidare på inlåsning/Metro/Microsoft Store spåret.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd

Nej!
Har inget behov av ny dator och om våra Win7 datorer, behöver bytas, så finns det andra OS och apparater (Android surfplattor och Chromedatorer) som lockar mer. Vill inte ha Bing eller IE och annat bloat, från Microsoft.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haft windows 8.1 säkert 10 gånger nu ,en återgår alltid till win7 då det är bättre för mig på alla sätt och vis.

Kommer prova win 8.2 bara för man är nyfiken, prata skit om saker man inte har testat går ju inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Fattar inte hur folk orkar gnälla så om startmenyn.

Men men... går ju inte att lära gamla hundar att sitta.

Hur jävla ofta använder ni start menyn egentligen??? Är det för svårt att ha de mest använda filerna på skrivbordet eller något? O_o

Ja du, 100 gånger om dagen minst?
Har allt där, och sökfunktionen är en miljon gånger bättre än win 8 skiten.

Och nej jag tänker inte ha skit på skrivbordet.
Kör inte heller aktivitetsfältet grupperat för det är skräp, ska se foldernamn osv direkt och inte ha dom grupperade och ha en miljard ikoner där.

Sen är det iofs inte det som gör att jag hatar win8 utan betydligt fler punkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Hur jävla ofta använder ni start menyn egentligen??? Är det för svårt att ha de mest använda filerna på skrivbordet eller något? O_o

Så fort jag skall öppna ett program. Jag vill ha ett rent skrivbord utan massa ikoner på. Och jag vill inte att en launcher ska skymma de många fönster jag alltid har uppe när jag ska öppna ett nytt program, så startmenyn i sitt klassiska utförande (från Microsoft, inte tredjepart), är ett krav från min sida.

Den här fullskärmshysterin de har haft fram tills nu har gjort mig vansinnig. Multitasking är en bra grej, inte något som man borde ta bort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när windows 9 kommer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Nope. Trivs med Windows 7 Classic Look. Alla drivrutiner (bluetooth, GPU, Chipset, WLAN, LAN, Mus etc.) bara fungerar som det ska, bättre prestanda, inget jäkla Metro trams.

Hoppas att dom skippar allt som har med Metro att göra när dom gör Windows 9.

Fast Windows 8 har bättre prestanda än 7, så...

Skrivet av Batwoman:

Någon som vet när windows 9 kommer?

Nope. Ryktas om april 2015.
Hoppas det blir 64-bit only