Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Inaktiv

Kolla Logitech G502.

Jag hade nog köpt en Razer Deathadder 2013 idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G400s kör jag med nu och är mycket nöjd!körde intelimouse 1.1 innan!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival! Passform som IE 3.0

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Copy paste på mitt svar från en annan tråd, med vissa tillägg. Värt att tänka på är att ge fullständigt fan i att lyssna på vad folk tycker är bra. Det nedanför är objektiv fakta, jag har haft max hälften av mössen i handen. Har ingen aning om byggkvalitét, känsla av knappar osv. Det jag däremot kan säga är att de har bästa möjliga förutsättningar hårdvarumässigt som du kan få.

Kan vara värt att kika lite i min tråd då jag gjorde en hel del efterforskning om diverse möss. Generellt är att undvika allt vad laser heter och köra på en optisk mus. DPI kan du ignorera fullständigt då det ändå är fejkat till 99% (det interpoleras med mjukvara för att få högre tal att marknadsföra).

Men om du vill ha riktigt bra sensor(0 hårdvaruacceleration) så är det möss med Avago ADNS 3090 eller ST Microelectronics OSMLT 04 (sitter i de gamla intellimouse)

Några tips på möss med 0 acceleration:

  • CM Storm Alcor

  • CM Storm Recon

  • CM Storm Spawn (svår att få tag på)

  • Corsair Raptor M30

  • Corsair Raptor M40

  • Logitech G400(s)

  • Mionix Avior 7000

  • Razer Deathadder 3.5G

  • Razer Abyssus

  • Steelseries Kana v2

  • Steelseries Rival

  • Zowie AM

  • Zowie eVo + CL

  • Zowie FK

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/56-...ingertip-grip/

"Full" sensorlista:
http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors

Permalänk
Medlem

Har en sensei, g400 och en Zowie ec1 evo hemma hos mig. Ec1 är den som passat mig bäst för mitt palm grip och lite efter i rang ligger Logitech G400. För claw grip är nog en sensei, Zowie fk eller dylikt att rekommendera.

Den enda nackdel jag märkt med ec1 är att den kan vara lite svår att lyfta om man inte "värmt upp" ett tag

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Har en sensei, g400 och en Zowie ec1 evo hemma hos mig. Ec1 är den som passat mig bäst för mitt palm grip och lite efter i rang ligger Logitech G400. För claw grip är nog en sensei, Zowie fk eller dylikt att rekommendera.

Den enda nackdel jag märkt med ec1 är att den kan vara lite svår att lyfta om man inte "värmt upp" ett tag

Skulle snarare rekommendera Razer Abyssus, Steelseries Kana v2, CM Storm Spawn för claw grip. Sensei är inte direkt liten, dock har jag en kompis som kör claw grip på den utan problem. Men han har rätt stora händer också. Dessutom har Sensei en skitsensor.

Permalänk
Skrivet av shortleif:

Copy paste på mitt svar från en annan tråd, med vissa tillägg. Värt att tänka på är att ge fullständigt fan i att lyssna på vad folk tycker är bra. Det nedanför är objektiv fakta, jag har haft max hälften av mössen i handen. Har ingen aning om byggkvalitét, känsla av knappar osv. Det jag däremot kan säga är att de har bästa möjliga förutsättningar hårdvarumässigt som du kan få.

Kan vara värt att kika lite i min tråd då jag gjorde en hel del efterforskning om diverse möss. Generellt är att undvika allt vad laser heter och köra på en optisk mus. DPI kan du ignorera fullständigt då det ändå är fejkat till 99% (det interpoleras med mjukvara för att få högre tal att marknadsföra).

Men om du vill ha riktigt bra sensor(0 hårdvaruacceleration) så är det möss med Avago ADNS 3090 eller ST Microelectronics OSMLT 04 (sitter i de gamla intellimouse)

Några tips på möss med 0 acceleration:

  • CM Storm Alcor

  • CM Storm Recon

  • CM Storm Spawn (svår att få tag på)

  • Corsair Raptor M30

  • Corsair Raptor M40

  • Logitech G400(s)

  • Mionix Avior 7000

  • Razer Deathadder 3.5G

  • Razer Abyssus

  • Steelseries Kana v2

  • Steelseries Rival

  • Zowie AM

  • Zowie eVo + CL

  • Zowie FK

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/56-...ingertip-grip/

"Full" sensorlista:
http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors

Såg att du tog med Logitech G400 "s" , vad jag sett och länkat i tråden har Logitech´s nya G möss problem med kvalitén precis som gamla G400 eller är det måndagsex?

Zowie ser bra ut på pappret i alla fall deras nya har vissa problem med att gummiytan lossar. Inte så att musen tappar funktion, men ser lite halvfult ut

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Såg att du tog med Logitech G400 "s" , vad jag sett och länkat i tråden har Logitech´s nya G möss problem med kvalitén precis som gamla G400 eller är det måndagsex?

Zowie ser bra ut på pappret i alla fall deras nya har vissa problem med att gummiytan lossar. Inte så att musen tappar funktion, men ser lite halvfult ut

Jag skulle säga att generellt har väl Logitech bra kvalitet, jämfört med många andra. De har ju dessutom funnits väldigt länge. Dock var det ett tag sedan jag ägde just en mus ifrån Logitech, så jag har svårt att svara på om kvaliteten gått ned för just möss i g-serien.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shortleif:

Copy paste på mitt svar från en annan tråd, med vissa tillägg. Värt att tänka på är att ge fullständigt fan i att lyssna på vad folk tycker är bra. Det nedanför är objektiv fakta, jag har haft max hälften av mössen i handen. Har ingen aning om byggkvalitét, känsla av knappar osv. Det jag däremot kan säga är att de har bästa möjliga förutsättningar hårdvarumässigt som du kan få.

Kan vara värt att kika lite i min tråd då jag gjorde en hel del efterforskning om diverse möss. Generellt är att undvika allt vad laser heter och köra på en optisk mus. DPI kan du ignorera fullständigt då det ändå är fejkat till 99% (det interpoleras med mjukvara för att få högre tal att marknadsföra).

Men om du vill ha riktigt bra sensor(0 hårdvaruacceleration) så är det möss med Avago ADNS 3090 eller ST Microelectronics OSMLT 04 (sitter i de gamla intellimouse)

Några tips på möss med 0 acceleration:

  • CM Storm Alcor

  • CM Storm Recon

  • CM Storm Spawn (svår att få tag på)

  • Corsair Raptor M30

  • Corsair Raptor M40

  • Logitech G400(s)

  • Mionix Avior 7000

  • Razer Deathadder 3.5G

  • Razer Abyssus

  • Steelseries Kana v2

  • Steelseries Rival

  • Zowie AM

  • Zowie eVo + CL

  • Zowie FK

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/56-...ingertip-grip/

"Full" sensorlista:
http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors

Dold text

Tackar! äntligen förstår jag varför mössen inte känts rätt på ett par år och varför optiska ikari var mycket bättre än laser versionen..
Blir att sluta med dessa från o med nästa inköp.

Permalänk
Skrivet av shortleif:

Jag skulle säga att generellt har väl Logitech bra kvalitet, jämfört med många andra. De har ju dessutom funnits väldigt länge. Dock var det ett tag sedan jag ägde just en mus ifrån Logitech, så jag har svårt att svara på om kvaliteten gått ned för just möss i g-serien.

Okej, Förra gen G400 (utan S) hade problemet att den tappar kontakten till datorn. Flera verkar ha samma problem med nya musen med och då får man tänka på att dom lagt på 200kr extra på priset.

Min gick sönder precis inom garantitiden (G400), vissa får tydligen problemen fortare än så (3 månader). För mig var glappet framme vid nosen på musen (någonstans där hade det blivit ett brått på kabeln). Vet inte om det bara jag som varit vårdslös eller om det är kvalitets brist från fabrik. Jag skulle kunna köpa G400S om den hade kostat samma som förra gen (för den kvalité jag upplevt deras möss har).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kabeln på g400 blir lätt glapp, och det är åtgärdat på g400s med en förstärkning. Men vet ej hur mycket bättre det blir.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Kabeln på g400 blir lätt glapp, och det är åtgärdat på g400s med en förstärkning. Men vet ej hur mycket bättre det blir.

Okej gött att dom förhoppningsvis fixat det (får väll se om några månader ). Men att det ska kosta ca 200 kr extra för en förstärkning

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kör med Logitech G400 och rekommenderar den. Rätt billig och riktigt bra. Testat en hel del möss och denna tycker jag är perfekt. Inte så plastig som vissa, lagom många knappar o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

Hej!
Jag använder just nu Q-pad 5k gaming mouse men vill köpa ett ny mus och tittar lite på nätet på Inet och MaxFPS.
Jag är lite osäkert om jag ska köpa samma mus eller pröva på någon annan.
Vad tycker ni om detta http://www.maxfps.se/moss/steelseries/rival-optical-mouse?
Rekommendera gärna andra möss om de finns bättre.

Köp vilken jävla mus som helst och använd Sugru! Bättre passform kan du inte få tag i

Visa signatur

En ny signatur