Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Få Firefox 29 att åter visa läsbara flikar

Permalänk
Rekordmedlem

Få Firefox 29 att åter visa läsbara flikar

FF 29s nya design gör att flikar blir närmast oläsliga och jag trodde inte att de verkligen skulle släppa den skitkombinationen av färgval och design men tydligen så är oläsligt och hopflytet inne just nu efter att Win 8 lanserats.

Jag tänkte tipsa om att det finns ett tillägg som ställer om temat/flikdesignen så att den återigen blir vettigt läsbar utan att allt flyter ihop i en svårläst pixelgröt omman har mer än en flik öppnad.

29 före:

29 med Classic Theme Restorer.

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/classicthemere...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Fint att problem går att lösa! Själv har jag använt Firefox sen runt 2004, men gick för några månader sen över till Chrome. Jag tröttnade på att FF läckte minne och behövdes startas om då och då, och dessutom krashade väldigt mycket. Alltså precis som IE betedde sig när jag bytte till FN. Har ni andra upplevt att FF har blivit sämre på senare år? Funkar det bra på Windows 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tackar mrqaffe för tipset, även om jag inte har uppgraderat allt ännu till 29, och om TS tillåter den lilla avvikelsen så svarar jag I_KILL_HORSES lite kort:

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Har ni andra upplevt att FF har blivit sämre på senare år?

Inga stora minnesläckor eller liknande, men kombinationen Flash Player och Fx har fungerat sisådär sedan ungefär version 18; kraschar relativt ofta vid vissa specifika tillfällen, bara man gör något så enkelt som att navigera bakåt utan att stoppa en YouTube-video. Innan var det inte lika stora problem. Fx har ju i omgångar under lång tid försökt uppmärksamma användare på att det oftast inte är webbläsaren som är problemet, vilket i och för sig är sant; man skapade en plugin-container, separat process, som skulle ta smällarna, och senare, vilket är det som stör mig i synnerhet då kombinationen Flash och Fx ibland står på näsan, en separat dialogruta att något har kraschat, istället för att hålla fokus inom webbläsaren.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag undviker att installera flash numera i FF eftersom det är för mycket problem i sig med flash, de sidor som verkligen kräver flash kör jag oftast i Chrome, flash används ändå för det mesta bara till en del video man vill se men i övrigt bara till ren skit som rörliga annonser och annat man ändå behöver ta bort så man saknar inte direkt flash på de flesta sidor, det är trevligt att helt kunna undvika flash i FF för då slipper man samtidigt installera plugin för att stänga av det på i princip alla siter.

Det ska stå stilla och vara tyst tills man aktivt väljer att kolla på nått "rörligt" och då passar det mig bra att köra webtv och Youtube via Chrome eftersom den i sin tur är erbarmligt dålig på att hantera flikar, den nya designen i FF var inte så trevlig med separationen av flikar men det går att få det mer lättseparerat med pluggen så att man slipper bli knäpp på att man inte ser var gränserna går.

Det vore trevligt om det kom en FF med noscript, adblock och flashblock igång direkt från start och nått system som kräver ett aktivt val per flik och/eller site för att starta sånt eftersom det oftast bara missbrukas idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Att de tagit bort möjligheten till "tabs on bottom" är inte alls roligt. Som tur är fixar ju tillägget det också men jag tycker det är fulare nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undviker att installera flash numera i FF eftersom det är för mycket problem i sig med flash, de sidor som verkligen kräver flash kör jag oftast i Chrome, flash används ändå för det mesta bara till en del video man vill se men i övrigt bara till ren skit som rörliga annonser och annat man ändå behöver ta bort så man saknar inte direkt flash på de flesta sidor, det är trevligt att helt kunna undvika flash i FF för då slipper man samtidigt installera plugin för att stänga av det på i princip alla siter.

Instämmer till fullo; annonser, och något så trivialt som menyer på diverse sidor har som du vet använt Flash i åratal, och somliga sidor laddas inte alls. Jag har nu använt NoScript i fler år än jag kommer i håg, runt ver. 1, och Flash laddas endast på ett mindre antal sidor. Nåja, kanske får testa Chrome trots allt. (Kom att tänka på IE, p.g.a. annan tråd; har precis som I_KILL_HORSES använt Fx länge, var någon preview/beta 2004; IE var runt 1995-1996 som test, och i omgångar 2002-2004.:))

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undviker att installera flash numera i FF eftersom det är för mycket problem i sig med flash, de sidor som verkligen kräver flash kör jag oftast i Chrome, flash används ändå för det mesta bara till en del video man vill se men i övrigt bara till ren skit som rörliga annonser och annat man ändå behöver ta bort så man saknar inte direkt flash på de flesta sidor, det är trevligt att helt kunna undvika flash i FF för då slipper man samtidigt installera plugin för att stänga av det på i princip alla siter.

Det ska stå stilla och vara tyst tills man aktivt väljer att kolla på nått "rörligt" och då passar det mig bra att köra webtv och Youtube via Chrome eftersom den i sin tur är erbarmligt dålig på att hantera flikar, den nya designen i FF var inte så trevlig med separationen av flikar men det går att få det mer lättseparerat med pluggen så att man slipper bli knäpp på att man inte ser var gränserna går.

Det vore trevligt om det kom en FF med noscript, adblock och flashblock igång direkt från start och nått system som kräver ett aktivt val per flik och/eller site för att starta sånt eftersom det oftast bara missbrukas idag.

Kör aldrig chrome så jag kör flash i Firefox. Inga problem längre. Hade det innan. Verkar som varannan flash version hänger sig. Noscript kör jag utan. När jag testade med så bara förstördes allt.

Har för mig att man kan ändra färg valet i about:config. Kommer bara inte ihåg. Läste om det för ett bra tag tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter och försöker att få tillbaka mitt gamla UI på FF, har haft samma utseende sen innan de införde den hemska orangea knappen uppe till vänster (ja jag är konservativ som fan...)

Innan var det bara att lägga till menubar och ändra tabsOnTop i about:config, men med 29.0 lyckas jag inte få tillbaka W7 aero-glaset bakom nav-baren...

Har ingen bild på hur det såg ut innan, men som ni säkert förstår vill jag att det ljusa under navbaren ska ha samma färg som resten... Allra helst ska den följa aero-temat i windows, men att ändra färgen till något grått/svart kan även fungera som nödlösning.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av buddaz:

Kör aldrig chrome så jag kör flash i Firefox. Inga problem längre. Hade det innan. Verkar som varannan flash version hänger sig. Noscript kör jag utan. När jag testade med så bara förstördes allt.

Har för mig att man kan ändra färg valet i about:config. Kommer bara inte ihåg. Läste om det för ett bra tag tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ändra allt i FF men pluggen var smidig eftersom den sköter om det mesta med ett klick.
Jag har dessutom ställt så att urlrutan inte söker via en "sida" om man inte skriver in en helt komplett adress utan autokompletterar och öppnar en site direkt som det var för länge sedan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av klirre:

Sitter och försöker att få tillbaka mitt gamla UI på FF, har haft samma utseende sen innan de införde den hemska orangea knappen uppe till vänster (ja jag är konservativ som fan...)

Innan var det bara att lägga till menubar och ändra tabsOnTop i about:config, men med 29.0 lyckas jag inte få tillbaka W7 aero-glaset bakom nav-baren...

http://i.imgur.com/C25WgcJ.png?1

Har ingen bild på hur det såg ut innan, men som ni säkert förstår vill jag att det ljusa under navbaren ska ha samma färg som resten... Allra helst ska den följa aero-temat i windows, men att ändra färgen till något grått/svart kan även fungera som nödlösning.

Är det nått som 3ans design du vill ha ? Sök på bilder av de olika versionerna och kolla sen om det finns nån som gjort en plugin eller tema för den du vill ha.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Fint att problem går att lösa! Själv har jag använt Firefox sen runt 2004, men gick för några månader sen över till Chrome. Jag tröttnade på att FF läckte minne och behövdes startas om då och då, och dessutom krashade väldigt mycket. Alltså precis som IE betedde sig när jag bytte till FN. Har ni andra upplevt att FF har blivit sämre på senare år? Funkar det bra på Windows 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Det slutade att vara användbart för flera år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det nått som 3ans design du vill ha ? Sök på bilder av de olika versionerna och kolla sen om det finns nån som gjort en plugin eller tema för den du vill ha.

Jag förklarade kanske inte tillräckligt tydligt, jag vill ha bort det ljusgråa som går hela vägen bakom fram/back/home knapparna och url/sökrutor. I övrigt har jag återställt utseendet som det var innan.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av klirre:

Jag förklarade kanske inte tillräckligt tydligt, jag vill ha bort det ljusgråa som går hela vägen bakom fram/back/home knapparna och url/sökrutor. I övrigt har jag återställt utseendet som det var innan.

Det kanske är "small buttons" du ska prova men det är svårt att riktigt förstå utan en bild på hur du vill ha det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Fint att problem går att lösa! Själv har jag använt Firefox sen runt 2004, men gick för några månader sen över till Chrome. Jag tröttnade på att FF läckte minne och behövdes startas om då och då, och dessutom krashade väldigt mycket. Alltså precis som IE betedde sig när jag bytte till FN. Har ni andra upplevt att FF har blivit sämre på senare år? Funkar det bra på Windows 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Själv dumpade jag Chrome för Firefox för något år sedan just på grund av de kom med knäppa UI ändringar (Utan anledning) som inte gick att göra något åt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Själv dumpade jag Chrome för Firefox för något år sedan just på grund av de kom med knäppa UI ändringar (Utan anledning) som inte gick att göra något åt.

Jag älskar när UI fräschas upp hela tiden, blir skittråkigt med samma för länge. Jag dumpade Firefox vid version 3 tror jag det var när text blev att se ut som skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag älskar när UI fräschas upp hela tiden, blir skittråkigt med samma för länge. Jag dumpade Firefox vid version 3 tror jag det var när text blev att se ut som skit.

Det är väll Ok att tycka så i sig, men jag tycker då heller inte att UIs ska bli påtvingade. Underhuven uppdateringar och liknande tar jag gärna emot, men UIs som är i högsta laget upp till personlig smak anser jag ska vara valbart.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LeVvE:

Jag älskar när UI fräschas upp hela tiden, blir skittråkigt med samma för länge. Jag dumpade Firefox vid version 3 tror jag det var när text blev att se ut som skit.

Jag föredrar oförändrat utseende så länge förändringen inte entydigt innebär en förbättring, att bara förändra för förändringens skull är enbart dum design.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

FF 29s nya design gör att flikar blir närmast oläsliga och jag trodde inte att de verkligen skulle släppa den skitkombinationen av färgval och design men tydligen så är oläsligt och hopflytet inne just nu efter att Win 8 lanserats.

Jag tänkte tipsa om att det finns ett tillägg som ställer om temat/flikdesignen så att den återigen blir vettigt läsbar utan att allt flyter ihop i en svårläst pixelgröt omman har mer än en flik öppnad.

29 före:
http://ladda-upp.se/files/2014/b99084.jpg

29 med Classic Theme Restorer.
http://ladda-upp.se/files/2014/b99085.jpg

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/classicthemere...

Jag har alltid använt Tab Utilities för att få mina flikar skräddarsydda, då det går att ändra precis allt i flikarna som man vill ha det väldigt smart, färg/storlek/text etc.
Men jag sitter på FF 27 och har inte testat FF 29 (och Tab Utilities kan vara lite seg med uppdatering ibland)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske är "small buttons" du ska prova men det är svårt att riktigt förstå utan en bild på hur du vill ha det.

Ok, vi försöker igen... såhär ser FF29 ut för mig nu, notera den grå färgen som jag inte får bort

Så här ser min polares FF28 ut, han har inte uppdaterat till 29, är lika konservativ som jag samt har ett annat wallpaper som syns genom windows aero-glass.

Det jag vill uppnå är den enhetliga färgen som följer windows-temat man valt över alla toolbars ovanför flikarna. Är det möjligt?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av klirre:

Ok, vi försöker igen... såhär ser FF29 ut för mig nu, notera den grå färgen som jag inte får bort
http://i.imgur.com/ImirW8N.png

Så här ser min polares FF28 ut, han har inte uppdaterat till 29, är lika konservativ som jag samt har ett annat wallpaper som syns genom windows aero-glass.
http://i.imgur.com/zP1qMX4.png

Det jag vill uppnå är den enhetliga färgen som följer windows-temat man valt över alla toolbars ovanför flikarna. Är det möjligt?

Du vill alltså ha transparens av nån sort?
https://addons.mozilla.org/mk/firefox/addon/glassmyfox/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hittade det här addonet.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/colorfultabs/

http://mashable.com/2009/03/18/manage-firefox-tabs/
http://www.quickonlinetips.com/archives/2009/05/manage-tabs-f...

Annars måste man för den som har tid över att skapa en userChrome.css fil i sin profil och där i knåpa med färger.
http://www.wikihow.com/Custom-Colorize-Firefox
http://www.linnhe2.free-online.co.uk/firefox/chrome.html#Stat... liten sida med alla ändringar som man kan utföra för den händige

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag föredrar oförändrat utseende så länge förändringen inte entydigt innebär en förbättring, att bara förändra för förändringens skull är enbart dum design.

Tack för länken, och håller med.
De som utvecklar all sorts form av layout verka skita fullständigt i att informera om förändringarna till någon så man är helt vilse ett tag, om man inte bryter ihop helt.
Nu känner man sig nästan som hemma igen med valet "Tabs not on top".
Vet dock inte hur man får Startsida knappen att bli lika stor som förut, hade med text under oxå.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Det där tillägget är ett måste nu. Är deras designers blinda? Flikarna syns ju knappt mot bakgrunden. Designen liknar den i Chrome men där kan man se flikarna. Det är precis som med de senaste Microsoft Office-programmen där de tar bort färgerna i gränssnittet så man knappt ser någon skillnad mellan de olika delarna i programmen.

Permalänk
Medlem

Man ser krysset tydligt så vad är problemet? och fliken blir mer synlig om man håller musen över fliken

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Ok, vi försöker igen... såhär ser FF29 ut för mig nu, notera den grå färgen som jag inte får bort
http://i.imgur.com/ImirW8N.png

Så här ser min polares FF28 ut, han har inte uppdaterat till 29, är lika konservativ som jag samt har ett annat wallpaper som syns genom windows aero-glass.
http://i.imgur.com/zP1qMX4.png

Det jag vill uppnå är den enhetliga färgen som följer windows-temat man valt över alla toolbars ovanför flikarna. Är det möjligt?

Hur fick du till så att du har en titelbar? Min har försvunnit i och med classic theme restorer. Så här ser det ut nu:

Och längst upp skall det ju då vara en titelbar men den fattas.

Edit: Det löste sig. Jag hade råkat kryssa i "tabs in titlebar:aboutconfig" eller något sådant. Nu ser det i alla fall hyffsat ut

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som anammat den nya designen utan förhinder? Med antalet tabs jag har uppe samt att jag undviker i möjligaste mån att låta flash köras så har jag precis noll problem med hur FF utvecklats.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Är det bara jag som anammat den nya designen utan förhinder? Med antalet tabs jag har uppe samt att jag undviker i möjligaste mån att låta flash köras så har jag precis noll problem med hur FF utvecklats.

Ensam är du säkert inte, men det verkar vara många som har invändningar mot det nya. För min del går problemet som sagt ännu djupare då jag absolut inte under några omständigheter kan tänka mig att använda "tabs on top", och när de nu plötsligt tog bort möjligheten till "tabs on bottom" så blev deras designval ett problem för mig.

Men jag har sett många som klagar på att Firefox blir mer och mer som Chrome och att man ges mindre och mindre valmöjlighet. Jag har inte märkt av det innan men nu när de tob bort tabs on bottom helt så blev det kanske lite av en spark i ansiktet. De som hänger här på forumet ofta lär inte ha missat att jag inte gillar när företag plockar bort alternativ som ingen har bett dem plocka bort. Jag är väl lite av en "if it isn't broken, don't fix it"-person antar jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ensam är du säkert inte, men det verkar vara många som har invändningar mot det nya. För min del går problemet som sagt ännu djupare då jag absolut inte under några omständigheter kan tänka mig att använda "tabs on top", och när de nu plötsligt tog bort möjligheten till "tabs on bottom" så blev deras designval ett problem för mig.

Men jag har sett många som klagar på att Firefox blir mer och mer som Chrome och att man ges mindre och mindre valmöjlighet. Jag har inte märkt av det innan men nu när de tob bort tabs on bottom helt så blev det kanske lite av en spark i ansiktet. De som hänger här på forumet ofta lär inte ha missat att jag inte gillar när företag plockar bort alternativ som ingen har bett dem plocka bort. Jag är väl lite av en "if it isn't broken, don't fix it"-person antar jag.

Jag sparkar nog bara bakut när design överlag påverkar användningen negativt. I det här fallet är det väl bara valfriheten som är problemet men i och med att FF moddas rätt bra så lär inte klagandet bli långvarigt. Sen känner jag att uppdateringen ser fräsch ut men det är nog mitt designersinne som talar mest

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Ok, vi försöker igen... såhär ser FF29 ut för mig nu, notera den grå färgen som jag inte får bort
http://i.imgur.com/ImirW8N.png

Så här ser min polares FF28 ut, han har inte uppdaterat till 29, är lika konservativ som jag samt har ett annat wallpaper som syns genom windows aero-glass.
http://i.imgur.com/zP1qMX4.png

Det jag vill uppnå är den enhetliga färgen som följer windows-temat man valt över alla toolbars ovanför flikarna. Är det möjligt?

En annan tråga dock.. Hur får du det så att du kan lägga till saker till höger om bakåt frammåt-pilarna? Jag kan bara lägga saker till vänster och jag vill ha stop/reload-knappen till höger om pilarna men till vänster om url-bar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också lyckats få Firefox att se någorlunda korrekt ut, men ett problem är att menyraden och resten av området vid adressfältet verkar ha fått två olika grå nyanser. Det gör att det blir ett fult streck där. Se den här bilden: http://s30.postimg.org/m0qyo214f/ff20140430.png.

Har någon lyckats få rätt på det?

Edit: Nu hittade jag en kryssruta för detta under "Special" i inställningarna för det här tillägget.