Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag kan rätta dig och säga att det ska heta "Call of Duty - Bow & Arrow", men inte vore det mer sanning för det utan en källa. Kan du ge en?

edit:
Jag kan ge källa på det du skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=sFu5qXMuaJU
trailer

Blev inte ens lite taggad utav den där trailern..

Herre gud, spelet blir bara sämre och sämre. Vad blir det efter det? COD on Mars? fightas med aliens

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det som är så trist med cod och många andra shooters är att det betyder inte ett piss att vinna en match. Vinner du så får man knappt något mer än dom som förlorar. Det är inte som i lol, csgo eller halo 3 (rankade matcher) där man faktist VILL vinna och inte bara bry sig om sin k/d. Oerhört tråkigt enligt mig.

Saknar känslan från halo 3 när man tillexempel leder med 49-48 med 20 sekunder kvar av matchen och alla gömmer sig och kollar på radarn, sjukt spännande! Cod är bara meh, vann igen, fick 120exp i bonus för att man vann. Grattis..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det kommer faktiskt heta Advanced Warfare..Dessutom ska även Advanced Warfare varit tagit utav EA sedan en tid tillbaka som jag fattat det. Blir nog inga problem med några advokater där.

Vad är det där för stil? Varför inte lägga upp den i tråden istället?

Här har ni trailer: https://www.youtube.com/watch?v=sFu5qXMuaJU

Uppmärksamheten vill alla ha.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Snusfri

Uppdaterat trådnamnet och första inlägget.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Uppdaterat trådnamnet och första inlägget.

Nice.. ta och uppdatera citatet också och släng in någon länk till trailern eller något, kan nog bli förvirrande med folk om det står blacksmith i artikeln.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Ghost gfx! fi fan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Årets CoD spel verkar heta Advanced Warfare. *edit, Patriots var blotta tanke.
Blacksmith är bara arbetsnamnet på spelet och karaktären kommer i spelet att heta "Smith Black"

Och av att döma på bilden så är det inte den gamla motorn från tidigare spel, för med så här mycket detaljrikedom så ser man på rak arm att det är något ( Äntligen vad jag har väntat i åratal på ) nytt.

http://media1.gameinformer.com/filestorage/CommunityServer.Co...

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/05/01/exclusive-call-of-duty-screen-june-cover.aspx

En bild säger absolut ingenting. Sett till trailern så blir det samma skit fast i en annan miljö. Cod-serien har gått utför sedan Cod 2.

Skrivet av Kuumaa:

Var det verkligen så dåligt? Ghost är det enda spelet i CoD serien som jag spelat färdigt. Hoppas på en fortsättning.

Ghost var en katastrof. Både SP och MP.

Skrivet av 120hz:

Ser ut som Ghost gfx! fi fan!

"Men vi har ju inte tid att förnya något.." Hur vore det om Activision tog huvudet ur arslet och insåg att man kan inte släppa ett nytt spel varje år? Cod-serien tappar kunder hela tiden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Herre gud, spelet blir bara sämre och sämre. Vad blir det efter det? COD on Mars? fightas med aliens

Det kan du redan göra i Ghosts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

En bild säger absolut ingenting. Sett till trailern så blir det samma skit fast i en annan miljö. Cod-serien har gått utför sedan Cod 2.

Ghost var en katastrof. Både SP och MP.

"Men vi har ju inte tid att förnya något.." Hur vore det om Activision tog huvudet ur arslet och insåg att man kan inte släppa ett nytt spel varje år? Cod-serien tappar kunder hela tiden.

Vad menar du med det där? Det är ju faktiskt 3 stycken utvecklare som gör spelet så visst har dom väl tid på sig. Det är ett fasligt klagande på cod och att det inte utvecklas men hur långt kan det gå innan det inte är cod längre?

Håller för övrigt med dig om Ghosts, även om jag själv inte spelade sp så det kan jag inte säga något om.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Vad menar du med det där? Det är ju faktiskt 3 stycken utvecklare som gör spelet så visst har dom väl tid på sig. Det är ett fasligt klagande på cod och att det inte utvecklas men hur långt kan det gå innan det inte är cod längre?

Håller för övrigt med dig om Ghosts, även om jag själv inte spelade sp så det kan jag inte säga något om.

Cod-serien har gått ifrån att vara innovativt till att faktiskt bli en i mängden av public-orienterade och konsolifierade FPS spel. Ta och jämför MW2 med Ghost så får du se snabbt att det är fullt av likheter. Grafikmotorn har varit densamma sedan iallafall Cod2. Vapnen är bara reskins av redan existerande vapen i tidigare spel och banorna är meh. Idag är varje nytt spel i cod-serien egentligen bara en DLC till det föregående. Har varit själv en enorm fantast av Cod-serien men jag har inte ens kunnat spela spelen sedan MW2 utan att kräkas. Dålig grafik, dålig spelkänsla, dåligt utbud av nya vapen, fullt av DLC skit och en utvecklare som inte ens lyssnar på sin community.

Jag har säkert tusentals timmar nerlagt i Vanillah, United offensive, Call of duty 2 och Modern Warfare.. Men jag blir ledsen när jag ser vilken väg spelet har tagit de senaste fem-sex åren. Visst kan det bli bättre när de varvar mellan studios och får mer tid.. Däremot så ges det till studior som misslyckats tidigare.. Som Sledgehammer och Tryarch (som inte haft ett bra spel sedan United offensive). Sedan att det går så förbannat mainstream när de skiftade från sin bakgrund som ett underbart WW2 shooter till att bli modern sedan framtiden.. Vilka har gjort det nu igen? Kan det vara Dice med BF-serien och EA med Medal of honor? Activision är inget annat idag än ett mainstreamföretag som inte gör något annat än spottar ur sig b-titlar och folk köper dessa som hjärndöda zombies.. Och det får det att göra ont i hjärtat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Cod-serien har gått ifrån att vara innovativt till att faktiskt bli en i mängden av public-orienterade och konsolifierade FPS spel. Ta och jämför MW2 med Ghost så får du se snabbt att det är fullt av likheter. Grafikmotorn har varit densamma sedan iallafall Cod2. Vapnen är bara reskins av redan existerande vapen i tidigare spel och banorna är meh. Idag är varje nytt spel i cod-serien egentligen bara en DLC till det föregående. Har varit själv en enorm fantast av Cod-serien men jag har inte ens kunnat spela spelen sedan MW2 utan att kräkas. Dålig grafik, dålig spelkänsla, dåligt utbud av nya vapen, fullt av DLC skit och en utvecklare som inte ens lyssnar på sin community.

Jag har säkert tusentals timmar nerlagt i Vanillah, United offensive, Call of duty 2 och Modern Warfare.. Men jag blir ledsen när jag ser vilken väg spelet har tagit de senaste fem-sex åren. Visst kan det bli bättre när de varvar mellan studios och får mer tid.. Däremot så ges det till studior som misslyckats tidigare.. Som Sledgehammer och Tryarch (som inte haft ett bra spel sedan United offensive). Sedan att det går så förbannat mainstream när de skiftade från sin bakgrund som ett underbart WW2 shooter till att bli modern sedan framtiden.. Vilka har gjort det nu igen? Kan det vara Dice med BF-serien och EA med Medal of honor? Activision är inget annat idag än ett mainstreamföretag som inte gör något annat än spottar ur sig b-titlar och folk köper dessa som hjärndöda zombies.. Och det får det att göra ont i hjärtat.

Bra skrivet!,håller med till 100%. Har själv över 3000 timmar i Cod1+Uo.Serien har gått från att vara en lysande stjärna på fps himlen till absolut fördummande konsol smörja och ja,det gör riktigt ont i ett spel hjärta.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Mw2 är fortfarande det bästa (ENLIGT MIG) och det jag fortfarande spelar!
Har spelat en del äldre COD spel men då var det mest SP!
Sjukt roligt var det i alla fall!

Det här nya med rymd och aliens och skit är inget för mig!
Ingen Pre-Order för min del!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Geeks Gaming

CoD har inte varit bra sedan WaW.... Fick Ghost gratis även då tyckte jag de va slöseri med pengar

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd

"You can probably imagine the possibilities of a lot of stuff you saw in single-player and how it would apply online"

Kul att de fokuserar på SP och sedan på MP.

Its an advanced version of original IW engine

Alltså bara en upphottad version av samma engine som funnits i spelet sedan vCoD.. Är man förvånad?

"Hej grabbar.. Nu tar vi 90% av den gamla motorn.. förbättrar två-tre saker på den och sedan byter vi namn på den och påstår att det är en ny motor.."

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ja nu är det bara dra luckan över kistan då! och slänga jord över den för CoD gänget! så jävla trist och så tragiskt!

Permalänk

Gillar faktiskt Black Ops 2, annars är det MW2 som gäller. Jag och polaren spelade det i åratal Ghost har jag inte ens orkat pröva, och skrattade lite gott när jag hörde dom skulle släppa ett nytt redan.. liksom hey, jobba på spelen lite först will ya.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Blev rätt förvånad att dem redan släpper ett nytt spel efter Ghost floppen! och dem lärde sig inget heller utan släpper ett nytt spel med Ghost grafik och gammal spelmotor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Gillar faktiskt Black Ops 2, annars är det MW2 som gäller. Jag och polaren spelade det i åratal Ghost har jag inte ens orkat pröva, och skrattade lite gott när jag hörde dom skulle släppa ett nytt redan.. liksom hey, jobba på spelen lite först will ya.

Detta spelet har varit under utvecklingen i cirka 3 år..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Under en vecka kvar till release nu. Hypen kring detta spel tycks inte vara stor efter Ghosts förra året. Jag är faktiskt lite sugen på ett nytt CoD spel efter att jag skippat Ghosts men väntar nog på recensioner och omdömen innan jag betämmer mig för ett köp. Ska bli intressant att se om Sledgehammer brytt sig om att göra en värdig PC-version eller om man måste hoppas på Treyarch nästa år?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Under en vecka kvar till release nu. Hypen kring detta spel tycks inte vara stor efter Ghosts förra året. Jag är faktiskt lite sugen på ett nytt CoD spel efter att jag skippat Ghosts men väntar nog på recensioner och omdömen innan jag betämmer mig för ett köp. Ska bli intressant att se om Sledgehammer brytt sig om att göra en värdig PC-version eller om man måste hoppas på Treyarch nästa år?

http://www.youtube.com/watch?v=cgwV3A3rdVI

Tycker detta liknar mer en UT ripoff än ett från CoD serien.

Kommer nog själv också att vänta på omdömen innan jag bestämmer mig, om jag inte köper det blir det första cod spelet jag inte köper sen början.

Permalänk
Medlem

Konstigt, Advanced Warfare finns inte med på Steams "Top Sellers"-lista. Däremot finns Season Pass med på listan. Är det så att Activision vill mörka försäljningen av Advanced Warfare eller är det så att någon annan har ett enormt bra pris på Advanced Warfare som alla känner till?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Beställde Steamkey från fast2play, billigare.

Nu får Sledgehammer visa att de kan göra PC versionen bra och inte som Ghosts.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Konstigt, Advanced Warfare finns inte med på Steams "Top Sellers"-lista. Däremot finns Season Pass med på listan. Är det så att Activision vill mörka försäljningen av Advanced Warfare eller är det så att någon annan har ett enormt bra pris på Advanced Warfare som alla känner till?

Säker på att du faktiskt kollar på top sellers? För jag kan varken se Advanced Warfare eller dess season pack där. Är det inte så att du tittar på Upcoming releases där Season pass är med på första sidan, men inte CoD? CoD är isåfall med om man trycker på knappen för att se fler upcoming releases. Gissar på att anledningen att båda inte är med är för att det är automatiserat och det inte finns plats nog för båda två.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Beställde Steamkey från fast2play, billigare.

Nu får Sledgehammer visa att de kan göra PC versionen bra och inte som Ghosts.

Hur säkert är fst2play, så man inte får en oäkta, polsk eller rysk nyckel?

Permalänk
Medlem

Nej jag har tittat igenom "Top Sellers". Advanced Warfare Season Pass ligger på runt 40e plats men Advanced Warfare har jag inte sett någonstans. Antar att det i nuläget inte säljer sämre än de äldre CoD-spelen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej jag har tittat igenom "Top Sellers". Advanced Warfare Season Pass ligger på runt 40e plats men Advanced Warfare har jag inte sett någonstans. Antar att det i nuläget inte säljer sämre än de äldre CoD-spelen.

Det skulle inte förvåna mig om det säljer sämre än de äldre spelen. När ett spel i en stor serie recenseras dåligt, som Ghost, så brukar det vara uppföljaren till det som drabbas mest. De snackade lite om det i podcasten "Rebel FM" där lite folk från spelsiten Polygon.com är med.

Kan tänka mig att många köper Advanced warfare på andra platser. Själv brukar jag väldigt sällan köpa spel direkt på steam. Köper nästan alltid steamnyckel på typ GMG

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det kan ju knappast sälja sämre än Season Pass i alla fall. Det är ju billigare på andra ställen men det är även Season Pass.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Hur säkert är fst2play, så man inte får en oäkta, polsk eller rysk nyckel?

Jag har köpt BF4, Diablo 3 expansion och ett par andra spel därifrån. Har haft 0 bekymmer hittills.