Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Dessa mods behöver patchas för Requiem, dock inte hundra på aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp men kan gissa på det iaf.

Np. (:

Jag trodde han hade fixat problemet men Dragon Born och Real Shelter?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

angående det här med antalet moddar, jag har nu 231 aktiva moddar/DLCs och har hört talas om att det är en magisk gräns vid 255. Stämmer det? Eller vad händer efter 255?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

angående det här med antalet moddar, jag har nu 231 aktiva moddar/DLCs och har hört talas om att det är en magisk gräns vid 255. Stämmer det? Eller vad händer efter 255?

Har aldrig använt så många eller i närheten ens. Googlade lite och hittade några länkar
http://www.reddit.com/r/skyrimmods/comments/141g7l/255_mod_li...
http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/1001661-mod-mana...

En skrev så här

Citat:

The limit is 255 because of the fact that IDs are all 32 bits. The first 8 bits are reserved for the plugin ID, ergo (because 2^8 = 256), you are limited to 255

Det enda sättet är att sätta ihop filerna (merge) till en esp fil.
Ett klipp hur man gör

Edit:
Jag måste testa denna ENB som ser annorlunda ut http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37716/?

Somber Antique ENB 2.14

Edit2:
Såg nu att denna ENB inte var designed för Enhanced Light and FX och man ska heller inte använda enbhelper.dll då den inte är kompatibel med denna ENB

Btw, jag är nu 100% på Conjurer det vill säga Master Conjurer

Edit3:
Hade en mod eller nåt som följde med nån annan mod. Filen heter Beautiful Whiterun.esp som inte funkat förräns nu då jag rensade från Dirty Edits. Konstigt nog så talade inte LOOT om att det var Dirty Edits i den filen, utan det var när jag använde Wrye Bash då det upptäcktes. Nu funkar den som den ska i alla fall

Blir lite snyggare med en massa träd och buskar överallt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Tja!
Fick höra idag av en arbetskollega att man kunde modda på skyrim, vilket jag absolut inte visste!
Han påstod att man kunde få sjuk bra grafik med modden ( jag som redan tyckte det var bra grafik..)
och mycket annat gott..

Jag undrar nu vilka mods ni tycker är absolut bäst och nödvändigast att ha om man ska modda?
Vill ju ha så snygg grafik som möjligt och lite annat coolt som finns..
Vad har ni för tips och ge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Tja!
Fick höra idag av en arbetskollega att man kunde modda på skyrim, vilket jag absolut inte visste!
Han påstod att man kunde få sjuk bra grafik med modden ( jag som redan tyckte det var bra grafik..)
och mycket annat gott..

Jag undrar nu vilka mods ni tycker är absolut bäst och nödvändigast att ha om man ska modda?
Vill ju ha så snygg grafik som möjligt och lite annat coolt som finns..
Vad har ni för tips och ge?

Har du ett bra grafikkort med mycket minne så är det inga problem. Har du ett lite äldre med för lite minne så kan det bli ospelbart

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

bara att gå till www.skyrimnexus.com, ladda hem Nexus Mod Manager och sedan börja leta moddar på hemsidan Finns (tyvärr) inget slut på antalet moddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Tja!
Fick höra idag av en arbetskollega att man kunde modda på skyrim, vilket jag absolut inte visste!
Han påstod att man kunde få sjuk bra grafik med modden ( jag som redan tyckte det var bra grafik..)
och mycket annat gott..

Jag undrar nu vilka mods ni tycker är absolut bäst och nödvändigast att ha om man ska modda?
Vill ju ha så snygg grafik som möjligt och lite annat coolt som finns..
Vad har ni för tips och ge?

Först kan du börja med att välja om du vill använda Mod Organizer eller
Nexus Mod Manager för att hantera moddar. Jag rekommenderar Mod Organizer fastän jag inte använt den själv, på grunden att den har fler funktioner samt smartare upplägg.
Anledningen till att jag inte använder den är för att jag hade inte hört talats om den när jag började spela skyrim igen nu i Januari.

Sedan är S.T.E.P.(Skyrim Total Enhancement Project) en bra början, och ofta även det många nöjer sig med.

Citat:

STEP is an extensive, STEP-by-STEP, guide to enhancing TESV Skyrim with the best mods, tweaks and settings. The focus is quality over quantity. STEP tries to stay as close to vanilla Skyrim as possible while improving visual quality and correcting game-play mechanics.

Om du inte vill börja så stort, har jag nedan plockat ut de moddar jag tycker är absolut nödvändiga ur S.T.E.P.

Unofficial Skyrim Patch(Och om du har expansionerna, Unofficial High Resolution Patch, Unofficial Dawnguard patch, Unofficial Hearthfire patch och Unofficial DragonBorn patch

SkyUI (Kräver Skyrim Script Extender)

SMIM - Static mesh Improvement Mod

XCE - Xenius Character Enhancement
XCE - Dawnguard(Om du har Dawnguard)

Natural Eyes

aMidianBorn Book of Silence

Improved NPC Clothing - High Res(Inte i S.T.E.P, men jag tycker att den är värd att nämna)

Naturligtvis är det bra att väga av vilka moddar som är värda prestandaförlusten, och vilka som inte är det.
Det ska även nämnas att Skyrim, som Bethesdas andra titlar, är modvänliga. Detta betyder dock inte att det är fritt från problem, tvärtom. Om moddarna bara påverkar texturer, uppstår ofta inte fler problem än det över vilka texturer du föredrar. Påverkar modden egenskaperna hos några föremål, personer eller platser, så kommer egenskaperna från den mod som laddas sist att gälla.
Det vill säga, om både Mod A och Mod B förändrar en egenskap hos t.ex Iron Dagger, så kommer Mod B's ändring vara den som gäller, om Mod B nu är den som laddas sist.

Permalänk
Skrivet av FERGUS:

Först kan du börja med att välja om du vill använda Mod Organizer eller
Nexus Mod Manager för att hantera moddar. Jag rekommenderar Mod Organizer fastän jag inte använt den själv, på grunden att den har fler funktioner samt smartare upplägg.
Anledningen till att jag inte använder den är för att jag hade inte hört talats om den när jag började spela skyrim igen nu i Januari.

Sedan är S.T.E.P.(Skyrim Total Enhancement Project) en bra början, och ofta även det många nöjer sig med.

Om du inte vill börja så stort, har jag nedan plockat ut de moddar jag tycker är absolut nödvändiga ur S.T.E.P.

Unofficial Skyrim Patch(Och om du har expansionerna, Unofficial High Resolution Patch, Unofficial Dawnguard patch, Unofficial Hearthfire patch och Unofficial DragonBorn patch

SkyUI (Kräver Skyrim Script Extender)

SMIM - Static mesh Improvement Mod

XCE - Xenius Character Enhancement
XCE - Dawnguard(Om du har Dawnguard)

Natural Eyes

aMidianBorn Book of Silence

Improved NPC Clothing - High Res(Inte i S.T.E.P, men jag tycker att den är värd att nämna)

Naturligtvis är det bra att väga av vilka moddar som är värda prestandaförlusten, och vilka som inte är det.
Det ska även nämnas att Skyrim, som Bethesdas andra titlar, är modvänliga. Detta betyder dock inte att det är fritt från problem, tvärtom. Om moddarna bara påverkar texturer, uppstår ofta inte fler problem än det över vilka texturer du föredrar. Påverkar modden egenskaperna hos några föremål, personer eller platser, så kommer egenskaperna från den mod som laddas sist att gälla.
Det vill säga, om både Mod A och Mod B förändrar en egenskap hos t.ex Iron Dagger, så kommer Mod B's ändring vara den som gäller, om Mod B nu är den som laddas sist.

Tack!

Har en till fråga..
Kör med Nexus Manager, måste jag sitta och aktivera alla modds varje gång jag ska spela?
Eller behöver man bara göra det första gången? Dö segt ju..

Permalänk
Skrivet av FERGUS:

Först kan du börja med att välja om du vill använda Mod Organizer eller
Nexus Mod Manager för att hantera moddar. Jag rekommenderar Mod Organizer fastän jag inte använt den själv, på grunden att den har fler funktioner samt smartare upplägg.
Anledningen till att jag inte använder den är för att jag hade inte hört talats om den när jag började spela skyrim igen nu i Januari.

Sedan är S.T.E.P.(Skyrim Total Enhancement Project) en bra början, och ofta även det många nöjer sig med.

Om du inte vill börja så stort, har jag nedan plockat ut de moddar jag tycker är absolut nödvändiga ur S.T.E.P.

Unofficial Skyrim Patch(Och om du har expansionerna, Unofficial High Resolution Patch, Unofficial Dawnguard patch, Unofficial Hearthfire patch och Unofficial DragonBorn patch

SkyUI (Kräver Skyrim Script Extender)

SMIM - Static mesh Improvement Mod

XCE - Xenius Character Enhancement
XCE - Dawnguard(Om du har Dawnguard)

Natural Eyes

aMidianBorn Book of Silence

Improved NPC Clothing - High Res(Inte i S.T.E.P, men jag tycker att den är värd att nämna)

Naturligtvis är det bra att väga av vilka moddar som är värda prestandaförlusten, och vilka som inte är det.
Det ska även nämnas att Skyrim, som Bethesdas andra titlar, är modvänliga. Detta betyder dock inte att det är fritt från problem, tvärtom. Om moddarna bara påverkar texturer, uppstår ofta inte fler problem än det över vilka texturer du föredrar. Påverkar modden egenskaperna hos några föremål, personer eller platser, så kommer egenskaperna från den mod som laddas sist att gälla.
Det vill säga, om både Mod A och Mod B förändrar en egenskap hos t.ex Iron Dagger, så kommer Mod B's ändring vara den som gäller, om Mod B nu är den som laddas sist.

Hej!

Dum fråga - var hittar man modpaketet som STEP ska bestå av? Hittar bara långa guider för hur man konfigurerar saker och en lista på 233 moddar. Finns det ingen klumpfil man kan använda i MO för att installera hela bunten?

Har också installerat SkyUI tidigare samt script extender. Launchar SKSE genom MO men SkyUI funkar inte. Vad kan detta bero på? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Hej!

Dum fråga - var hittar man modpaketet som STEP ska bestå av? Hittar bara långa guider för hur man konfigurerar saker och en lista på 233 moddar. Finns det ingen klumpfil man kan använda i MO för att installera hela bunten?

Har också installerat SkyUI tidigare samt script extender. Launchar SKSE genom MO men SkyUI funkar inte. Vad kan detta bero på? :S

Om du menar att installationen strular så tryck bara ignore så installeras det, alternativt packa om filerna.

Dum fråga kanske men du la skse's två .dll filer samt .exe direkt i din skyrim map och sedan installerade skse's scripts (data mapen) genom MO?

Man får ladda ner modsen en och en men dom 233 modsen ingår antagligen i step.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Om du menar att installationen strular så tryck bara ignore så installeras det, alternativt packa om filerna.

Dum fråga kanske men du la skse's två .dll filer samt .exe direkt i din skyrim map och sedan installerade skse's scripts (data mapen) genom MO?

Man får ladda ner modsen en och en men dom 233 modsen ingår antagligen i step.

Nejdå, installationen har funkat bra och kör jag getversion i konsollen så ser det bra ut...

Ok då skiter jag i det, orkar inte hålla på att slanga in 233 stycken mods

Permalänk
Avstängd

Haha 233?! Så mycket för quality over quantity... max antal moddar är 255 inkl officiella DLCs nämligen.

Ett generellt tips till dig om det är 6870 kortet i signaturen du använder, kör med 1k grafikmoddar istället för 2k. Skyrim är en mästare på att använda VRAM och kan gå upp över 5gb med en massa godis

Jag tycker att Skyrim kan vara lite ensamt nästan och stöter man väl på någon så är det en fiende av något slag. För att råda bot på det så installerade jag följande moddar som jag anser ger ett mer naturligt liv i spelet:

Populated Forts&Towers
Populated Roads
Populated Skyrim Civil War
Immersive Patrols
Inconsequential NPCs
OBIS - Organized Bandits

Kombinerar man dessa så kan man råka på rent episka strider. Jag har sett upp mot 40-50 Imperials vs 40-50 Stormcloaks vs 40-50 Thalmors.

Sedan är det bara att skaffa vapenmoddar och quest mods, follower mods och husmoddar efter smak och tycke. Personligen kör jag med Tropical Skyrim sedan december då jag är stor motståndare till temperaturer under 20 plus Tyckte dock att det blev ett för varmt klimat så jag lade till vad jag anser är ett kallare vatten exempelvis.

Så här ser mitt Skyrim ut numera
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152800023897907.1...

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Haha 233?! Så mycket för quality over quantity... max antal moddar är 255 inkl officiella DLCs nämligen.

Nja, det är max 255 esp-filer det handlar om, inte "moddar" generellt sett. Många använder inte esp-filer alls, och vissa använder ett flertal, så det går inte att räkna på det sättet. Annars hade det gått undan rejält med tanke på mängden textur-moddar man har Jag har dock ett minne av att spelet även räknar esp-filer som inte är aktiva, så det är en bra idé att hålla sin data-mapp rensad från skräpfiler och diverse kompatibilitets-patchar som inte används.

Skrivet av fläsklägg:

Ok då skiter jag i det, orkar inte hålla på att slanga in 233 stycken mods

STEP-guiden kräver ju inte att man intallerar allt som listas, utan är helt enkelt bara en guide. Jag rekommenderar att gå igenom de första sektionerna för hjälp med att ställa in ini-filer, ENB, samt installera ett gäng moddar som fixar buggar och dylikt, särskilt om man inte har gjort något sådant förr. Sen kan man lusläsa resten som har med texturer, ljud, animationer, osv att göra och bara installera sådant som man känner är nödvändigt. Därefter har du en bra grund att sedan jobba vidare på med diverse moddar som du själv föredrar eller vill prova.

Värt att nämna är väl att halva grejen med STEP-guiden är att finslipa och laga spelet, inte direkt ändra på något. Därför är dom väldigt noga med mängder av småmoddar som ofta fixar enstaka saker, men som då gör det väldigt bra och troget till orginalet, istället för att bara förlita sig på stora pack där kanske 40% av texturerna är schyssta men resten känns out-of-place. Så den fulla guiden tilltalar mest folk som vill ha den ultimata "orginal"-upplevelsen av spelet, medans andra, som jag själv, vill modda spelet till något helt annat än vad orginalet är

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Aha du ser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Tack!

Har en till fråga..
Kör med Nexus Manager, måste jag sitta och aktivera alla modds varje gång jag ska spela?
Eller behöver man bara göra det första gången? Dö segt ju..

Man behöver bara aktivera dem en gång, sedan kommer de vara aktiverade tills du går in i mod manager igen och avaktiverar dem.

Något jag glömde nämna förut är att i om du skaffar många mod som lägger till plugins, så kallade .esp filer, så är det bra om man använder ett program som sorterar dem i bättre ordning för att undvika så många konflikter som möjligt.
LOOT är den som de flesta använder idag och skall väl ses som den bästa strax efter manuell sortering, men manuell sortering kräver ju mer insikt i vad de ändrar och hur de gör dessa ändringar.

Jag har länge velat posta min load order i denna tråd, men aldrig tagit mig chansen. Så jag tänkte att jag kan göra det nu.

189 plugins

Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Skyrim Project Optimization - Full Version.esm
Falskaar.esm
Wyrmstooth.esp
TKChildren.esm
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
Unofficial High Resolution Patch.esp
Moss Rocks.esp
Moss Rocks_DB.esp
StaticMeshImprovementMod.esp
StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
StaticMeshImprovementMod-FurnitureChestSnowFix.esp
SIDT - Complete.esp
BetterQuestObjectives.esp
BetterQuestObjectives-Hearthfire.esp
ProjectileTrails - Never.esp
vAutosaveManager.esp
Appropriately Attired Jarls Redux.esp
TrueBrows.esp
Traps Make Noise.esp
The Eyes Of Beauty - Elves Edition.esp
Chesko_LoreBasedLoadingScreens.esp
BFSEffects.esp
SRTODragonbornParallax.esp
dynamic fires.esp
Dual Wield Parrying_SKSE.esp
EpisodeParallax.esp
Footprints.esp
Footprints - Ash.esp
FalskaarDawnguard.esp
Beards.esp
FCO - Follower Commentary Overhaul.esp
Brows.esp
iHUD.esp
SkyUI.esp
Dual Sheath Redux.esp
LessIntrusiveHUD.esp
RaceMenu.esp
RaceMenuPlugin.esp
ORM-Arvak.esp
ExplosiveBoltsVisualized.esp
TradeBarter.esp
DawnguardRuneWeaponsFXSReplacer.esp
Thieves Guild Requirements.esp
BetterQuestObjectives-ThievesGuildRequirementsPatch.esp
better_torches.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
childskeletonfix.esp
BetterQuestObjectives-Dawnguard.esp
Animated Weapon Enchants.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators-Dawnguard.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators-Dragonborn.esp
Bounty Gold.esp
AOS.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
DeadlySpellImpacts.esp
DeadlySpellImpacts - Two Fire.esp
IHSS.esp
randomthunder.esp
AOS_EBT Patch.esp
Improved Combat Sounds v2.2.esp
AOS_ICS Patch.esp
Prometheus_No_snow_Under_the_roof.esp
SkyFalls DB + FS Small Waterfalls.esp
Better Dynamic Snow.esp
Prometheus_NSUTR BDS Patch.esp
Guard Dialogue Overhaul.esp
RealisticWaterTwo.esp
Book Covers Skyrim.esp
AOS_RealisticWater2 patch.esp
RealisticWaterTwo - Wyrmstooth.esp
SkyrimCoinReplacerRedux.esp
SkyFalls + SkyMills + DG + DB + FS + WT.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Falskaar.esp
RealisticWaterTwo - Falskaar.esp
SoS - The Wilds.esp
SoS - Civilization.esp
Bring Out Your Dead.esp
AOS2_DGDB_USKP Patch.esp
aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp
BetterQuestObjectives-AMBSkyforgePatch.esp
AOS-GDO Patch.esp
Natural Lighting and Atmospherics.esp
AOS_SoS-Civ Patch.esp
SoS - The Dungeons.esp
BirdsHFclean.esp
DiversePriests.esp
DiversePriests_BringOutYourDeadPatch.esp
RealisticWaterTwo - Legendary.esp
Cloaks.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
TheChoiceIsYours.esp
Point The Way.esp
UniqueBorderGates-All.esp
BetterQuestObjectives-TheChoiceIsYoursPatch.esp
RealisticWaterTwo - Waves.esp
SFO - Dragonborn.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Wyrmstooth.esp
RealisticWaterTwo - Dragonborn.esp
Skyrim Flora Overhaul.esp
GrassOnSteroids_NaturalEdition_SFO.esp
Immersive Dragonborn.esp
PrinceandPauper.esp
TKChildren_V.esp
AOS_SoS-Wilds Patch.esp
Undies Underneath.esp
Immersive Travelers.esp
Immersive Patrols.esp
Elemental Staves.esp
PilgrimsDelight.esp
The Paarthurnax Dilemma.esp
BetterQuestObjectives-PaarDilemmaPatch.esp
HoldBorderBanners.esp
Immersive Dawnguard.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Dawnguard.esp
RealisticWaterTwo - Dawnguard.esp
BlockSparkles.esp
AOS_BlockSparkles Patch.esp
Gildergreen Regrown.esp
Immersive Brigands.esp
Prometheus_NSUTR Falskaar Dock.esp
TheChoiceIsYours_Dawnguard.esp
Immersive Factions.esp
TakeNotes.esp
TCIY-BCS Patch.esp
TheEyesOfBeauty.esp
Thundering Shouts (normal pitch).esp
TKChildren_DB.esp
PNP TKChildren.esp
Babette.esp
TKChildren_HF.esp
TradeRoutes.esp
WetandCold.esp
AOS_WetandCold Patch.esp
WetandCold - Ashes.esp
Chesko_Frostfall.esp
iNeed.esp
Complete Crafting Overhaul_Remade.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - Falskaar.esp
Requiem - Wyrmstooth.esp
Requiem - Heavy Shield Fix v1.7.3.esp
Requiem - Frostfall.esp
Requiem - Guard Dialogue Overhaul Patch.esp
Requiem - Immersive Patrols Merged Patch.esp
Requiem - Bring Out Your Dead.esp
Requiem - Trade and Barter.esp
Requiem - CCOR Patch - Hearthfires.esp
Requiem - Dragonborn - CCOR Patch.esp
REQMOD.esp
REQ - BCS Patch.esp
AOS_Requiem Patch.esp
BetterQuestObjectives-RequiemPatch.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch - HearthFires.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch - Dragonborn.esp
TradeRoutes-Requiem-Patch.esp
DragonCombatOverhaulDragonborn.esp
DragonCombatOverhaulDragonborn - Requiem Patch.esp
The Dance of Death - Ultimate Edition.esp
DOD Requiem patch.esp
AmazingFollowerTweaks.esp
Requiem - AFT Patch.esp
BetterQuestObjectives-AFTPatch.esp
imp_helm.esp
imp_helm_dawn.esp
imp_help_dbrn.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
BetterQuestObjectives-AlternateStartPatch.esp
Warburg's 3D Paper World Map - Texture 2.esp
Warburg's 3D Paper World Map - Dragonborn.esp
warburg's 3d paper world map - dawnguard.esp
Dual Sheath Redux Patch.esp

Dold text

Mitt Skyrim är även helt stabilt så vitt jag vet. Har inte kraschat sedan i Februari då jag fortfarande höll på och byta ut och ta bort moddar titt som tätt under en genomspelning.(Gör alltid så för att hitta de jag gillar, sedan påbörjar jag en ny karaktär.)
Uppmärksamma personer märkte säkert att jag inte har en bashed patch, detta val har jag gjort eftersom jag av en slump i TES5Edit såg att den gjorde några, för mig, fel ändringar. Jag har jag Requiem sent i load ordern eftersom jag vill att de ska gälla, detta hade bashed patch helt skitit i och tagit de värden som fanns flera gånger som de absoluta. T.ex. så sätter Requiem värdet på Ebony helmet till 2000, Bashed patch satte det vid 750 för att två mod som laddas innan hade detta värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Man behöver bara aktivera dem en gång, sedan kommer de vara aktiverade tills du går in i mod manager igen och avaktiverar dem.

Något jag glömde nämna förut är att i om du skaffar många mod som lägger till plugins, så kallade .esp filer, så är det bra om man använder ett program som sorterar dem i bättre ordning för att undvika så många konflikter som möjligt.
LOOT är den som de flesta använder idag och skall väl ses som den bästa strax efter manuell sortering, men manuell sortering kräver ju mer insikt i vad de ändrar och hur de gör dessa ändringar.

Jag har länge velat posta min load order i denna tråd, men aldrig tagit mig chansen. Så jag tänkte att jag kan göra det nu.

189 plugins

Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Skyrim Project Optimization - Full Version.esm
Falskaar.esm
Wyrmstooth.esp
TKChildren.esm
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
Unofficial High Resolution Patch.esp
Moss Rocks.esp
Moss Rocks_DB.esp
StaticMeshImprovementMod.esp
StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
StaticMeshImprovementMod-FurnitureChestSnowFix.esp
SIDT - Complete.esp
BetterQuestObjectives.esp
BetterQuestObjectives-Hearthfire.esp
ProjectileTrails - Never.esp
vAutosaveManager.esp
Appropriately Attired Jarls Redux.esp
TrueBrows.esp
Traps Make Noise.esp
The Eyes Of Beauty - Elves Edition.esp
Chesko_LoreBasedLoadingScreens.esp
BFSEffects.esp
SRTODragonbornParallax.esp
dynamic fires.esp
Dual Wield Parrying_SKSE.esp
EpisodeParallax.esp
Footprints.esp
Footprints - Ash.esp
FalskaarDawnguard.esp
Beards.esp
FCO - Follower Commentary Overhaul.esp
Brows.esp
iHUD.esp
SkyUI.esp
Dual Sheath Redux.esp
LessIntrusiveHUD.esp
RaceMenu.esp
RaceMenuPlugin.esp
ORM-Arvak.esp
ExplosiveBoltsVisualized.esp
TradeBarter.esp
DawnguardRuneWeaponsFXSReplacer.esp
Thieves Guild Requirements.esp
BetterQuestObjectives-ThievesGuildRequirementsPatch.esp
better_torches.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
childskeletonfix.esp
BetterQuestObjectives-Dawnguard.esp
Animated Weapon Enchants.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators-Dawnguard.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators-Dragonborn.esp
Bounty Gold.esp
AOS.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
DeadlySpellImpacts.esp
DeadlySpellImpacts - Two Fire.esp
IHSS.esp
randomthunder.esp
AOS_EBT Patch.esp
Improved Combat Sounds v2.2.esp
AOS_ICS Patch.esp
Prometheus_No_snow_Under_the_roof.esp
SkyFalls DB + FS Small Waterfalls.esp
Better Dynamic Snow.esp
Prometheus_NSUTR BDS Patch.esp
Guard Dialogue Overhaul.esp
RealisticWaterTwo.esp
Book Covers Skyrim.esp
AOS_RealisticWater2 patch.esp
RealisticWaterTwo - Wyrmstooth.esp
SkyrimCoinReplacerRedux.esp
SkyFalls + SkyMills + DG + DB + FS + WT.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Falskaar.esp
RealisticWaterTwo - Falskaar.esp
SoS - The Wilds.esp
SoS - Civilization.esp
Bring Out Your Dead.esp
AOS2_DGDB_USKP Patch.esp
aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp
BetterQuestObjectives-AMBSkyforgePatch.esp
AOS-GDO Patch.esp
Natural Lighting and Atmospherics.esp
AOS_SoS-Civ Patch.esp
SoS - The Dungeons.esp
BirdsHFclean.esp
DiversePriests.esp
DiversePriests_BringOutYourDeadPatch.esp
RealisticWaterTwo - Legendary.esp
Cloaks.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
TheChoiceIsYours.esp
Point The Way.esp
UniqueBorderGates-All.esp
BetterQuestObjectives-TheChoiceIsYoursPatch.esp
RealisticWaterTwo - Waves.esp
SFO - Dragonborn.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Wyrmstooth.esp
RealisticWaterTwo - Dragonborn.esp
Skyrim Flora Overhaul.esp
GrassOnSteroids_NaturalEdition_SFO.esp
Immersive Dragonborn.esp
PrinceandPauper.esp
TKChildren_V.esp
AOS_SoS-Wilds Patch.esp
Undies Underneath.esp
Immersive Travelers.esp
Immersive Patrols.esp
Elemental Staves.esp
PilgrimsDelight.esp
The Paarthurnax Dilemma.esp
BetterQuestObjectives-PaarDilemmaPatch.esp
HoldBorderBanners.esp
Immersive Dawnguard.esp
RealisticWaterTwo - Waves - Dawnguard.esp
RealisticWaterTwo - Dawnguard.esp
BlockSparkles.esp
AOS_BlockSparkles Patch.esp
Gildergreen Regrown.esp
Immersive Brigands.esp
Prometheus_NSUTR Falskaar Dock.esp
TheChoiceIsYours_Dawnguard.esp
Immersive Factions.esp
TakeNotes.esp
TCIY-BCS Patch.esp
TheEyesOfBeauty.esp
Thundering Shouts (normal pitch).esp
TKChildren_DB.esp
PNP TKChildren.esp
Babette.esp
TKChildren_HF.esp
TradeRoutes.esp
WetandCold.esp
AOS_WetandCold Patch.esp
WetandCold - Ashes.esp
Chesko_Frostfall.esp
iNeed.esp
Complete Crafting Overhaul_Remade.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - Falskaar.esp
Requiem - Wyrmstooth.esp
Requiem - Heavy Shield Fix v1.7.3.esp
Requiem - Frostfall.esp
Requiem - Guard Dialogue Overhaul Patch.esp
Requiem - Immersive Patrols Merged Patch.esp
Requiem - Bring Out Your Dead.esp
Requiem - Trade and Barter.esp
Requiem - CCOR Patch - Hearthfires.esp
Requiem - Dragonborn - CCOR Patch.esp
REQMOD.esp
REQ - BCS Patch.esp
AOS_Requiem Patch.esp
BetterQuestObjectives-RequiemPatch.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch - HearthFires.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch - Dragonborn.esp
TradeRoutes-Requiem-Patch.esp
DragonCombatOverhaulDragonborn.esp
DragonCombatOverhaulDragonborn - Requiem Patch.esp
The Dance of Death - Ultimate Edition.esp
DOD Requiem patch.esp
AmazingFollowerTweaks.esp
Requiem - AFT Patch.esp
BetterQuestObjectives-AFTPatch.esp
imp_helm.esp
imp_helm_dawn.esp
imp_help_dbrn.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
BetterQuestObjectives-AlternateStartPatch.esp
Warburg's 3D Paper World Map - Texture 2.esp
Warburg's 3D Paper World Map - Dragonborn.esp
warburg's 3d paper world map - dawnguard.esp
Dual Sheath Redux Patch.esp

Dold text

Mitt Skyrim är även helt stabilt så vitt jag vet. Har inte kraschat sedan i Februari då jag fortfarande höll på och byta ut och ta bort moddar titt som tätt under en genomspelning.(Gör alltid så för att hitta de jag gillar, sedan påbörjar jag en ny karaktär.)
Uppmärksamma personer märkte säkert att jag inte har en bashed patch, detta val har jag gjort eftersom jag av en slump i TES5Edit såg att den gjorde några, för mig, fel ändringar. Jag har jag Requiem sent i load ordern eftersom jag vill att de ska gälla, detta hade bashed patch helt skitit i och tagit de värden som fanns flera gånger som de absoluta. T.ex. så sätter Requiem värdet på Ebony helmet till 2000, Bashed patch satte det vid 750 för att två mod som laddas innan hade detta värde.

Requiem - Resources kräver väl typ bashed patch?

Du bör ladda ner Requiem - USKP patch från Requiem hard times eller hela moden om du känner för det.

När du gör en batch patch med Requiem så ska du endast bocka i leveled list och merge patches, WB gör då inga dåliga ändringar, låter man det dock vara default så kommer det som du säger göra fel ändringar och rekommenderas därför inte.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Hur öppnar jag screenshotsen jag tar i skyrim? 0_o

Vad säger ni?
Bör jag ta bort / lägga till någon mod?:)
http://i.imgur.com/NbT4xWL.png

Permalänk
Avstängd

Det finns mycket i den där listan som jag skulle använda
Så här ser det ut för mig

http://i.imgur.com/aGyJVJk.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Requiem - Resources kräver väl typ bashed patch?

Du bör ladda ner Requiem - USKP patch från Requiem hard times eller hela moden om du känner för det.

När du gör en batch patch med Requiem så ska du endast bocka i leveled list och merge patches, WB gör då inga dåliga ändringar, låter man det dock vara default så kommer det som du säger göra fel ändringar och rekommenderas därför inte.

Står ingenstans på nexus sidan att Requiem - Resources kräver en bashed patch, så jag vet inte var du har läst det.
Dock står det på många av patcherna att en bashed patch är rekommenderad om man vill slå ihop leveled list. Detta var vad jag valde bort eftersom bashed patch gjorde så mycket annat.
jag visste inte att man bara kunde välja leveled list, jag tackar dig för det. Tycker nu att det är rätt lustigt att jag inte märkt det, visar hur uppmärksam jag varit när jag byggt patchen förut.

Tackar även för att du nämnde att det finns en USKP patch. Har tittat på Hard Times förut och tyckt att de ändringar han gjorde där inte var i riktning med min tolkning av Lore runt soulgems. Har därför inte tittat under filer, skall titta närmare på exakt vad den gör med TES5Edit först innan jag börjar spela med den. Många av azirok's patcher har faktiskt en hel som inte skulle behöva vara där.

Permalänk

Någon som vet nåt bra inlägg från någon sida där någon har gjort ett inlägg som BARA innehåller modds som gör att spelet ser bättre ut och som funkar till 95% utan massa krångel?

Länka gärna!

____________
Nån som vet varför det blir så här? Tittar jag rakt fram ser det ok ut, men direkt när jag vrider kameran åt sidorna blir det helt fuckat?
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/613925344021788128/924548...
( Ser ok ut )

http://cloud-4.steampowered.com/ugc/613925344021791134/385CD9...
( Blir helt fuckat med färgerna)

Permalänk

Verkade inte som jag länka rätt, haha..
Får väl ladda upp dom såhär istället

http://i.imgur.com/OtJW4V3.jpg
&
http://i.imgur.com/ZEf2UKA.jpg

Asså, skulle gärna vilja få det bättre en så där..
Vad kan jag göra?

Har även en annan fråga..

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/?
(Skyrim HD - 2K Textures)

Eller
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/141/?
( Skyrim Flora Overhaul )
Vilken tror ni ger bäst effekt? :]

{ söker fortfarande bästa moddsen för att maxa grafiken till hela skyrim (träd,stenar,världen,instacerna,vapen och ALLT) }
( vill att det ska se ut så här =D
http://www.pcgamer.com/2012/11/19/skyrim-graphics-mods/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Står ingenstans på nexus sidan att Requiem - Resources kräver en bashed patch, så jag vet inte var du har läst det.

Ok, var nog en annan mod som jag tänkte på då, leveled list rekommenderas dock och är nog den största anledningen till varför iaf jag gör en batched patch.

Skrivet av fredrikkarlsson:

Verkade inte som jag länka rätt, haha..
Får väl ladda upp dom såhär istället

http://i.imgur.com/OtJW4V3.jpg
&
http://i.imgur.com/ZEf2UKA.jpg

Asså, skulle gärna vilja få det bättre en så där..
Vad kan jag göra?

Har även en annan fråga..

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/?
(Skyrim HD - 2K Textures)

Eller
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/141/?
( Skyrim Flora Overhaul )
Vilken tror ni ger bäst effekt? :]

{ söker fortfarande bästa moddsen för att maxa grafiken till hela skyrim (träd,stenar,världen,instacerna,vapen och ALLT) }
( vill att det ska se ut så här =D
http://www.pcgamer.com/2012/11/19/skyrim-graphics-mods/

Det finns dock löjligt många mods som gör det du ber om...

Du ska använda både Skyrim Flora Overhaul och Skyrim HD - 2K Textures

Jag kan iofs rekommendera SMIM - Static mesh Improvement Mod och Ruins Clutter Improved, TreesHD Skyrim Variation och Detailed Rugs

Installera Skyrim HD - 2K Textures först!

Med det sagt så finns det även bättre texturer än just Skyrim HD - 2K Textures, t.ex Skyrim Realistic Overhaul, den finns dock inte på Nexus.

EDIT: Jag hade främst satsat på en snygg ENB, sedan mods som förhöjer gameplay och sist texturer.

EDIT 2: Vattentexturerna skulle jag gissa är Pure Waters, träden och gräset verkade vara Lushtress and grass, du kan dock fortfarande använda Skyrim Flora Overhaul.

Tjejen på den sista länken använder utan tvekan CBBE och antagligen gjord med Enhanced Character Edit, jag rekommenderar dock UNP, UNPB eller SevenBase (TBBP) tillsammans med HDT Physics Extension, dessa har högra poly än CBBE dock inte lika hög kompatibilitet men hyfsat likvärdiga.

Ögonen är antagligen från Beautiful Eyes och håret antagligen från ApachiiSkyHair alternativt någon utav SGhairpack.

Texturerna är jag dock tveksam på men jag rekommenderar bl.a SG Textures Renewal och istället för ECE så rekommenderar jag RaceMenu sedan senaste uppdateringen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrikkarlsson:

Verkade inte som jag länka rätt, haha..
Får väl ladda upp dom såhär istället

http://i.imgur.com/OtJW4V3.jpg
&
http://i.imgur.com/ZEf2UKA.jpg

Asså, skulle gärna vilja få det bättre en så där..
Vad kan jag göra?

Har även en annan fråga..

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/?
(Skyrim HD - 2K Textures)

Eller
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/141/?
( Skyrim Flora Overhaul )
Vilken tror ni ger bäst effekt? :]

{ söker fortfarande bästa moddsen för att maxa grafiken till hela skyrim (träd,stenar,världen,instacerna,vapen och ALLT) }
( vill att det ska se ut så här =D
http://www.pcgamer.com/2012/11/19/skyrim-graphics-mods/

Som kr0owe skriver
Sedan kör du in Climates of Tamriel
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/17802/?

Realistic Lightning
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30450/?

Pure Waters
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1111/?

Dynavision
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12525/?

RealVision
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?

Där torde du ha en bra start

Permalänk
Skrivet av Damodred:
Skrivet av kr0owe:

Okej, ska titta över dom, jag tackar så hemskt mycket för er tid <3
Ska dock testa att köra med alla dessa modds och se hur det ser ut.
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/13g558/so_modded_skyr...

dock har jag en fråga, ibland stöter moddsen på varandra så detta sker http://i.imgur.com/aFzGwj7.png och jag undrar vad ska jag göra då?

Permalänk

Lyckades faktiskt väldigt bra med att få ihop mina moddar och tycker nog att jag lyfte spelet en aning, dock har jag inte orkat tittat runt så mycket runt i världen på hur allt ser ut men tack för all hjälp och tips, det kom verkligen till nytta.

Vet inte vad ni tycker, men jag tyckte den blev ganska cool?

Finns även på steam för dom som vill titta där istället.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2609524...

Permalänk
Avstängd

Det du kommer se i spelet är det som är från den senaste modden.

Tänk dig att du installerar moddar för vägar i denna ordning:

Skryim Vanilla Roads
Tropical Skyrim sandiga vägar
Immersive roads

Du kommer nu se vägar från Immersive Roads.

Så beroende på vilken typ av vägar du vill ha så väljer du ja eller nej på frågan

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

dock har jag en fråga, ibland stöter moddsen på varandra så detta sker http://i.imgur.com/aFzGwj7.png och jag undrar vad ska jag göra då?

Det blir så när flera moddar ändrar på samma filer. Du får då själv välja hur du vill att dom ska lappa över varandra. I detta fallet handlar det om SMIM och WATER som vill ändra på samma fil (Och troligtvis fler därefter). Om du inte har kunskapen eller tålamodet att kolla upp exakt vilka filer du vill ha och inte från de olika moddarna så har du egentligen bara 2 val, antingen väljer du i detta fallet att installera SMIM helt och hållet rakt över tidigare installerade moddar genom att trycka "Yes to all" (Alternativt "Yes to mod" om du vill ha koll på exakt vilka moddar som det överlappar), eller så trycker du "No to all" för att låta tidigare moddar överlappa SMIM (Alternativt "No to mod" för att se vilka fler moddar som kommer få prio).

Överlappning av moddar kan dock leda till lite olika konstigheter i spelet, som tex texturer som inte matchar varandra eller inte passar på modeller, osv. I samband med ENB så påverkar det oftast hur ljuskänsliga objekten är (Specularmaps), då felaktiga texturer kan leda till väldigt mörka eller ljusa ytor på enstaka objekt i omgivningen. Du kan dock alltid ominstallera tidigare moddar för att överlappa nya moddar om du vill det.

Vill du slippa detta helt så bör du använda en guide som tex STEP-guiden som finns länkad högre upp i tråden, där du installerar angivna moddar i korrekt ordning från början enligt instruktionerna (Du kan fortfarande hoppa över vilka moddar du vill i processen).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Problemet var löst, men tack ändå :*

Nu till en annan sak...
jag råkade göra min gubbe lite för lång och så råkade jag pilla lite i bågskytte bagen så den blev sjuk stor..
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2611753...

Går det att ändra dom siffrorna någon stans?
Sen undrar jag även om det går att ändra färg / ta bort skägget? ( blev ju dö fult )

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Problemet var löst, men tack ändå :*

Nu till en annan sak...
jag råkade göra min gubbe lite för lång och så råkade jag pilla lite i bågskytte bagen så den blev sjuk stor..
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2611753...

Går det att ändra dom siffrorna någon stans?
Sen undrar jag även om det går att ändra färg / ta bort skägget? ( blev ju dö fult )

Det var enorma spjut du har till pilar

Angårnde skägget så går det att ändra efteråt, vet inte om det är med i en av DLC, men i thief guild så kan man ändra utseendet för 500g. Har du Dragonborn och Dawnguard?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Problemet var löst, men tack ändå :*

Nu till en annan sak...
jag råkade göra min gubbe lite för lång och så råkade jag pilla lite i bågskytte bagen så den blev sjuk stor..
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2611753...

Går det att ändra dom siffrorna någon stans?
Sen undrar jag även om det går att ändra färg / ta bort skägget? ( blev ju dö fult )

showracemenu i konsolen för att ändra längden, varnar för att det kan bugga spelet en aning. Annars är det tjejen i Thief guild som kan hjälpa dig.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄