Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Helgsnack: Inget Grand Theft Auto V till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

GTA IV var väl det sista spel som Rockstar släppte till PC, och det släpptes 2008?
RDR släpptes 2010 och har ännu inte släppts till PC.
Jag tror tyvärr inte vi kommer att få se fler spel från Rockstar på PC plattformen.

Max Payne 3 är det senaste spelet till PC, släpptes mitten av 2012. Hade en riktigt bra PC-version, väldigt snygg grafik, utnyttjade plattformen (DX11 etc). Det var Rockstar Vancouver som gjorde den. Enligt Rockstar sålde det under förväntan (på alla plattformar). Så de la ner Rockstar Vancouver och slog samman vissa delar med Rockstar Toronto (som är en del av de som gjorde GTA V).

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss (kl. 04:22) ett mail ifrån spelbutiken.se, i mailet står det att dom snart kommer att skicka min försändelse med anledning av kommande release av spelet.

Detta är en glad och något tveksam nyhet för mig såhär mitt i natten!

Citat:

Hej Piinmu
Det kommer snart ett paket till dig!
Vi skriver till dig eftersom det du har beställt snart kommer att släppas. Produkten skickas från vårt lager någon dag före release datumet, så att du bör få den på releasedagen.

Kontrollera dina kontaktuppgifter - att undvika onödiga misstag.
Eftersom det har gått en tid sedan du har lagt en order hos oss, vill vi att du klickar på länken nedan för att kontrollera att kontaktuppgifterna vi har fortfarande är korrekta.

Var särskilt uppmärksam på adressen.
Det är vår erfarenhet att fel i adressen skapa onödiga förseningar i förbeställningar.
Om du har flyttat vänligen uppdatera din information.

Kontrollera och uppdatera din beställning här

Frågor?
Om du har frågor om din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst - klicka här: https://www.spelbutiken.se/care

Tack för din hjälp och vi hoppas att du kommer att njuta av din beställning!

Vänliga hälsningar,
Spelbutiken

EDIT: bifogar mailet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Vore ett stort misstag att inte släppa det till PC.

Inga nyheter från Rockstar gällande utvecklingen, detta kan bero på att de inte vill ge falskt hopp eller att de inte jobbar på något. Dock bör de ju veta att många ser fram emot en PC version, så att inte meddela om de kommer släppa det eller inte är värre.

Dock har de ju inte uttalat sig om att de inte kommer släppa en PC version, tidigare spel i serien har ju släppts på PC, så det logiska antagandet är att det förr eller senare kommer. Jag hoppas verkligen att de håller inne med nyheter för att de fixar en ordentlig version som inte är "portad". Vi får säkert vänta minst ett år innan vi ser några nyheter eller ett släpp, om det blir något släpp överhuvudtaget då säga.

Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Från mig till dig, använd din profilbild som referens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Vore ett stort misstag att inte släppa det till PC.

Inga nyheter från Rockstar gällande utvecklingen, detta kan bero på att de inte vill ge falskt hopp eller att de inte jobbar på något. Dock bör de ju veta att många ser fram emot en PC version, så att inte meddela om de kommer släppa det eller inte är värre.

Dock har de ju inte uttalat sig om att de inte kommer släppa en PC version, tidigare spel i serien har ju släppts på PC, så det logiska antagandet är att det förr eller senare kommer. Jag hoppas verkligen att de håller inne med nyheter för att de fixar en ordentlig version som inte är "portad". Vi får säkert vänta minst ett år innan vi ser några nyheter eller ett släpp, om det blir något släpp överhuvudtaget då säga.

Från mig till dig, använd din profilbild som referens.

BoozFoob blev feltolkad, han fick en oförtjänt känga även av mig.
Här kan du läsa hans vidareutveckling.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Vem bryr sig?Gta är bara för folk som har en L...n och vill hävda sig:-)Hahah

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Det kommer annonseras till PC snart, enbart för att jag igår beställde det till PS3.

Tro mig det kommer släppas detta år.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Det kommer annonseras till PC snart, enbart för att jag igår beställde det till PS3.

Tro mig det kommer släppas detta år.

Haha ja dom inväntar väl dom sista svaga personerna
Jag struntar i GTA V nu helt och hållet. Kommer det till pc så skippar jag det också.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Skulle bli riktigt besviken om det inte släpptes till PC.
Finns inget annat open world spel av denna typ som är lika kul att bara glida runt i och ställa till oreda i
Även sugen på MP.
I värsta fall får man väl skaffa en gamma konsol om det blir nån riktigt bra rea...

Permalänk
Medlem

Ja Rockstar har ju verkligen lyckats döda all hype kring en PC version av gta5 det måste man ge dem. Vidare så har väl Rockstar aldrig vad jag vet dykt upp på E3 då de kör sitt eget race istället. Om de nu jobbar på ett släpp av gta5 till PV så får man ju hoppas att de jobbar på en PC version av gta5 och inte en dålig port som gta4 samt att de lanserar på steam med workshop support från första början. Rockstar har ju faktiskt inte rullat utt allting som ska ingå i online delen, har man lagt till heists än i gta online?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Släpps det kommer dom skylla dålig försäljning på pirater, när det är en skitportning som är ospelbar. Lika bra att det inte släpps till pc.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

Är det inte lite dumt o förhandsboka ett spel som man inte vet finns?

Det är dumt i allmänhet att förhandsboka spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av morxy49:

jag har hört 22 November, vilket verkar ganska troligt då det är ganska exakt en månad innan julafton, dvs. mycket cash för rockstar.

22 november enligt: http://www.gta5tv.com/gta-v-pc-release-date/

Problemet är bara att det skrevs förra året Å andra sidan stod det inte vilket år så vi kan ju hoppas.

Själv tror jag att en PC-version annonseras samtidigt som PS4 och Xbox 1 versionerna, Rockstar hade antagligen tänkt att skippa de nya konsollerna men eftersom de sålt bättre än förväntat (?) så skjuter de upp PC versionen och lägger tid på de nya konsollerna för att släppas samtidigt i vinter.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piinmu:

Jag fick nyss (kl. 04:22) ett mail ifrån spelbutiken.se, i mailet står det att dom snart kommer att skicka min försändelse med anledning av kommande release av spelet.

Detta är en glad och något tveksam nyhet för mig såhär mitt i natten!

EDIT: bifogar mailet

Skickades från m.sweclockers.com

Du lär inte få GTA 5 för PC iallafall. Spelet är inte ens utannonserat och även i detta spels fall så kommer man nog vilja ha ett par månader att hypa spelet inför release. Samtidigt vore det häftigt om de bara en dag lanserar det, utan förvarning, och det är direkt köpbart. Samtidigt skulle nog rekord slås i plötsliga sjukdomsfall världen över när folk plötsligt börjar känna sig lite krasslig och sjukskriver sig för dagen (och någon vecka framåt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hur många förbokade D3?

I did

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironjim:

Jag tror det kommer på PC, PS4 och XBox One. De tänker bara sälja så många kopior de bara kan på de gamla plattformarna först.

Eller kan det vara så att de jobbar lite längre på det istället för att göra en sunkig port som GTA 4 var?

Jag har spelat det på min PS3 och det är väldigt kul. Men jag vill inte spela det mer på en 8 år gammal hårdvara. Det skulle vara mycket grymmare på PC.

Kul? Ja jag måste erkänna att man blev lite till sig i brallan när man snittar 25-30FPS på PS3...

Bara löjligt att det inte släppts till PC ännu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fast Rockstar är ju envisa jävlar som använder gfwl och gfwl är typ sämst såatte, Steam-version eller inget köp för min del.

Windows Live är nedlagt numera, men GTA 4 hade både G4WL, Social Club och Steam som DRM.
Med andra ord, det kvittar var det säljs så kommer det högst troligt ha femtioelva DRM som stör glädjen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Man borde egentligen inte köpa GTA V till PC (eller överhuvudtaget) för att visa att deras beteende inte är acceptabelt!

Det är ju uppenbart att dom gör detta för att kärna pengar. Dels motiveras kunder att köpa en onödig konsol för att kunna spela ett spel... De låter ju nästan som en scam redan där! Och sen så kommer kunderna bli som illegala katter runt en gräddklick när spelet släpps till PC.

Dock kan man ju inte vara helt säker på att det släpps till PC. Hade nog varit bättra om dom inte gjort det. Jag kommer iallfalla inte att köpa detta spel pga av deras lansering.

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Förhoppningvis kommer det till nya gen konsoler. Det betyder med stor sannolikhet att spelet är någorlunda optimerat till PC vilket man inte kan säga om GTA IV.

Sen att folk orkar klaga på konsolernas prestanda... Ja vi vet dom är gamla. Men om man vänder på steken, bygg en dator för 1200 kr och se om det flyter lika bra som på PS3/360. Om nu GTA 5 fanns till PC dvs... Haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Skulle själv säga att det är väldigt tveksamt. Motiveringen till detta antar jag att rockstar känner att de är väldigt utsatta för illegal nerladdning/kopiering av deras spel och därmed inte ser någon vinst i att faktiskt släppa spelet till PC.

Men jag själv hoppas att det kommer till PC och gärna innan hösten börjar.

Men alltså vad förväntar de sig? Klart som fan att PC folket blir lite förbannade när skiten kommer ett år senare, och speciellt om det är en lika dålig portning som GTA 4 var. Skulle de släppa på alla plattformar på samma gång skulle alla vara nöjda och Rockstar skulle antagligen dra in mer pengar.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det är lite intressant att många klagar på att GTA4 var dåligt optimerat till PC. Jag köpte det strax efter lanseringen och förutom alla DRM-skydd (se nedan) så fungerade det då bra på min dator. Q6600, 8GB DDR2 och ett 8800 GTS 512MB fungerade då mitt spel fint ihop med. Många av de som klagade då satt på riktigt klena datorer tycker jag mig minnas.

Skrivet av Aeones:

Windows Live är nedlagt numera, men GTA 4 hade både G4WL, Social Club och Steam som DRM.
Med andra ord, det kvittar var det säljs så kommer det högst troligt ha femtioelva DRM som stör glädjen.

GTA 4 hade även Securom. Så fyra totalt om man köpt spelet på steam.

Idag lär den troligen bara ha Steam då Steam efter 2009 blivit standard för nästan allt som släpps. När GTA4 släpptes var inte steam så dominant på marknaden som den är idag. Valve har idag fått snudd på monopol medans de 2008 var ytterliggare en DRM-tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Och om det väl gör det kommer jag inte köpa för jag har tappat suget.

Permalänk

Jag lirar det på PS3 och det är bättre än inget. Men jag tror på en PC-version och jag tror på Rockstar!

Skrivet av Sebastian R:

För att de är Amerikanare.

HAHA, killen med koll! Likt de 6 som gillar! Rockstar North sitter i Skottland!!!

Alla GTA har släppts av Rockstar North och de har alla kommit till PC. Dock är Rockstar San Diego Amerikanska och deras samarbete med Rockstar North (Red Dead-serien) har aldrig kommit till PC.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Vem bryr sig?

Så vem bryr sig om ett spel som är snart ett år gammalt! Speciellt med ett släpp av Watch Dogs runt hörnet. Så, återigen, vem bryr sig!?!?

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk
Medlem

Hoppas på E3.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Det har väl inte ens släppt till Xbox one och PS 4 än eller?

Känns inte så troligt att det kommer till PC, om dom inte släpper till dom nya konsolerna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

GTA IV var väl det sista spel som Rockstar släppte till PC, och det släpptes 2008?
RDR släpptes 2010 och har ännu inte släppts till PC.
Jag tror tyvärr inte vi kommer att få se fler spel från Rockstar på PC plattformen.

Rockstar påminner mig lite om en del gamla rockband som inte vill ansluta sig till Spotify, detta för att de då möjligen skulle tjäna några miljoner mindre...
Det är vid det här laget bevisat att det går att göra stora pengar på PC spel, oavsett piratkopiering.
Men vid tanke på den buggiga och halvhjärtade portning som GTA IV till PC var så är det lika bra de fortsätter räkna pengar och låter bli.

Personligen gör det mig inget eftersom alla deras spel endast hållit mig intresserad i ett par timmar.
Gillar inte att spela som deras protagonister i samhällets bottenskrap.
Vill jag ikläda mig rollen av ett svin så åker hellre Postal 2 fram.
RDR är enda undantaget, och ett riktigt bra spel som det är synd att inte alla plattformar får sig till dels.

Skrivet av lennartstek:

Du glömde L.A. Noir, vilket kom som en riktig överraskning. Trodde det bara var ett lågbudget spel som aldrig skulle ta sig till PC.

GTA: Episodes from Liberty City 13/4 2010
L.A. Noire 11/11 2011
Max Payne 3 1/6 2012

Permalänk
Medlem

Om det nu portas till PC har jag svårt att se att hur det skulle kunna bli bra. GTA4 på PC krävde tiotusen moddar som kunderna själva utvecklade för att fungera och se bra ut, samt ett grafikkort med väldigt mycket VRAM för sin tid. Hade man för lite VRAM blev view distance väldigt lidande.

Om Rockstar ens arbetar på en PC port hoppas jag att det tar den tid det tar för att göra det ordentligt. Jag hade redan en konsol och kunde spela GTA5 direkt när det kom ut, hade jag inte spelat det på konsol vet jag inte ens om jag hade varit intresserad av att vänta på PC-versionen.

Permalänk
Medlem

Watch dogs ftw... Ingen idé att sitta å vänta på ett spel som tydligen aldrig kommer.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Har en känsla av att PC versionen kommer samtidigt som PS4 och Xbox One versionen men det verkar dröja länge däremot.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tycker det är lite intressant att många klagar på att GTA4 var dåligt optimerat till PC. Jag köpte det strax efter lanseringen och förutom alla DRM-skydd (se nedan) så fungerade det då bra på min dator. Q6600, 8GB DDR2 och ett 8800 GTS 512MB fungerade då mitt spel fint ihop med. Många av de som klagade då satt på riktigt klena datorer tycker jag mig minnas.

GTA 4 hade även Securom. Så fyra totalt om man köpt spelet på steam.

Idag lär den troligen bara ha Steam då Steam efter 2009 blivit standard för nästan allt som släpps. När GTA4 släpptes var inte steam så dominant på marknaden som den är idag. Valve har idag fått snudd på monopol medans de 2008 var ytterliggare en DRM-tjänst.

När jag testade GTA 4 första gången hade jag en bra dator, men inte ens ett HD 5870 ville köra spelet ordentligt. Inte ens efter ett antal uppdateringar till både spelet och grafikdrivarna. Till och med idag har jag svårt att köra spelet på de högsta inställningarna utan att få kraftiga drops. Allting över "Medium" har mer eller mindre lagg. Verkar omöjligt att komma ifrån.

Det laggade på PS3 också för övrigt.

Sedan tror jag nog att vi får räkna med minst Social Club som ett extra DRM, förutom Steam.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.