Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ja alltså vad jag syftar på med att diabloprogress inte visar rätt dps längre beror på mina http://eu.battle.net/d3/en/item/hexing-pants-of-mr-yan som gör reduced damage med 25% när jag står still. Så det som syns i diabloprogress är 25% mindre än det jag har i verkligheten på min sheet dps.

Sen har jag bältet http://eu.battle.net/d3/en/item/harrington-waistguard som ger mig 129% damage när jag lootar en corpse, kista, weaponrack etz etz.

Så min sheet dps buffad med allt ligger jag på ca 2.5 Mil dps när jag lootar en corpse tex.

Den nya gubben jag slängt på allt gear på är ju inte optimerad alls så den har enorma mängder vita o %life "Den med vyrs, tal rash sett items".

Det är inte alltid lätt att hitta bra balans mellan dps och toughness så det är något man får testa sig fram med, jag har in-game 12.5 mil toughness och dör inte i T4 men i T5 dör jag allt ett par gånger. Detta är med wizarden som har Wand of Woh alltså.

Angående Firebird och Vyrs så tror jag inte du behöver bonus int från båda set delarna om du vinner mer %elemental från att byta till Andriels visage.
Du får helt enkelt logga ut med Andrils visage med Fire damage equippad och kolla på diabloprogress om du vinner/förlorar på bytet.

Hittade också dessa byxor men dissade dem eftersom man måste röra på sig hela tiden för att göra bra skada. Vad tycker du om dem?

Får hoppa det där med Bnet dps för den säger verkligen inte mycket Oj, 12.5m thoughness var verkligen mycket.

Bra tips med att kolla Diabloprogress med/utan nya hjälmen, skall testa det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hittade också dessa byxor men dissade dem eftersom man måste röra på sig hela tiden för att göra bra skada. Vad tycker du om dem?

Får hoppa det där med Bnet dps för den säger verkligen inte mycket Oj, 12.5m thoughness var verkligen mycket.

Bra tips med att kolla Diabloprogress med/utan nya hjälmen, skall testa det.

Ja alltså byxorna är ju hur bra som helst för min build jag kör med nu. Jag springer runt alla mobs konstant så byxorna ökade min dps rätt rejält helt enkelt.

Som sagt bnet dps säger inget alls eller din sheet dps in-game, enda sättet att räkna ut någolunda damage man gör är via diabloprogress.
Jag kan däremot inte använda mig av diabloprogress längre tack vare byxorna som "förstör" den faktiska sheet dps som diabloprogress använder för att räkna ut elemental elite damage etz.

Jag får räkna ut det själv helt enkelt men det är inga större problem.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ja alltså byxorna är ju hur bra som helst för min build jag kör med nu. Jag springer runt alla mobs konstant så byxorna ökade min dps rätt rejält helt enkelt.

Som sagt bnet dps säger inget alls eller din sheet dps in-game, enda sättet att räkna ut någolunda damage man gör är via diabloprogress.
Jag kan däremot inte använda mig av diabloprogress längre tack vare byxorna som "förstör" den faktiska sheet dps som diabloprogress använder för att räkna ut elemental elite damage etz.

Jag får räkna ut det själv helt enkelt men det är inga större problem.

Ah, nu ser jag din andra Wiz med WoH och förstår varför byxorna är så bra, du springer runt och kastar ju Expl hela tiden.
Måste säga att jag är lite avis för du har ju fixat Royal Grandeur på båda dina gubbar och du har ju helt rätt gear på din WoH gubbe för din build. Helsike vilken tur

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ah, nu ser jag din andra Wiz med WoH och förstår varför byxorna är så bra, du springer runt och kastar ju Expl hela tiden.
Måste säga att jag är lite avis för du har ju fixat Royal Grandeur på båda dina gubbar och du har ju helt rätt gear på din WoH gubbe för din build. Helsike vilken tur

Har haft lite tur med drops i helgen men ringarna är dåliga då dom saknar crit hit chanse så jag letar nya men inte frenetiskt.
Får se om man råkar hitta en ny ikväll när man slutar jobbet o kan köra lite bountys igen.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Har haft lite tur med drops i helgen men ringarna är dåliga då dom saknar crit hit chanse så jag letar nya men inte frenetiskt.
Får se om man råkar hitta en ny ikväll när man slutar jobbet o kan köra lite bountys igen.

Jag kollade faktiskt inte om de var bra men det är ju en RNG i sig. Först skall man få den och sen skall den vara bra. Av alla caches jag någonsin fått har det bara droppat legendaries två-tre gånger tror jag :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som har tipps?

Skulle vilja ersätta mina gloves, så att jag får antingen mer set-bonus , men då måste jag ersätta wrist med något som ger set-bonus...Vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga för att komma upp i DPS nu käns fast!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oneone-2744/hero/521213

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Någon som har tipps?

Skulle vilja ersätta mina gloves, så att jag får antingen mer set-bonus , men då måste jag ersätta wrist med något som ger set-bonus...Vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga för att komma upp i DPS nu käns fast!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oneone-2744/hero/521213

Bättre ringar hade jag försökt på, en Stone of Jordan och en Royal grandeur. Och så ett bättre vapen, du kan ju crafta en Ytars roar tills då får en med både hög elemental och int på ifall du inte hittar en bättre azurewrath. Mera int gör mycket dmg
Sen kan du ju gambla fram ett Tal rashas bälte så du så du får in 4 bonusen med en royal granduer ring. Och när du ändå byter bältet så byter du till ett par Vyr byxor så får du 500 int till Finns ju massor du kan göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som har tipps?

Skulle vilja ersätta mina gloves, så att jag får antingen mer set-bonus , men då måste jag ersätta wrist med något som ger set-bonus...Vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga för att komma upp i DPS nu käns fast!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oneone-2744/hero/521213

Du borde först och främst göra bounties tills du får en Ring of Royal Grandeur, öppnar upp så mycket mer möjligheter. Efter det skulle jag säga att din prioritering borde vara:

1. En bra Stone of Jordan.
2. Aughilds set, crafta shoulders och bracers.
3. En amulet med %ele dmg, du borde verkligen inte ha rerollat CHD på den utan rollat vit till ele dmg.
4. Vyr's set, du kan skaffa pants och boots tillsammans med dina gloves(Blackthornes är rätt så dåligt).
5. Bälte, antingen Harrington/Witching Hour eller Tal Rasha-bältet om du vill ha 4-set.

Det är vad jag skulle göra, men det finns många andra vägar att bygga vidare. Vill bara tillägga att fire är mycket bättre än cold, men du kör så klart det du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciana:

Du borde först och främst göra bounties tills du får en Ring of Royal Grandeur, öppnar upp så mycket mer möjligheter. Efter det skulle jag säga att din prioritering borde vara:

1. En bra Stone of Jordan.
2. Aughilds set, crafta shoulders och bracers.
3. En amulet med %ele dmg, du borde verkligen inte ha rerollat CHD på den utan rollat vit till ele dmg.
4. Vyr's set, du kan skaffa pants och boots tillsammans med dina gloves(Blackthornes är rätt så dåligt).
5. Bälte, antingen Harrington/Witching Hour eller Tal Rasha-bältet om du vill ha 4-set.

Det är vad jag skulle göra, men det finns många andra vägar att bygga vidare. Vill bara tillägga att fire är mycket bättre än cold, men du kör så klart det du vill.

Tack för svaren!

1. Det låter bra ska försöka skaffa.
2. Samma där craftat men väntar på ringen så att jag får set bonus.
3. alltså vanlig dmg? inte cold eller fire?
4.förlorar jag 10 % mot elites? värt det ? och får 500 int stället?
5.letar efter de men svårt att hitta på g

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Tack för svaren!

1. Det låter bra ska försöka skaffa.
2. Samma där craftat men väntar på ringen så att jag får set bonus.
3. alltså vanlig dmg? inte cold eller fire?
4.förlorar jag 10 % mot elites? värt det ? och får 500 int stället?
5.letar efter de men svårt att hitta på g

3. Nej rolla + fire dmg(eller annat element beroende på vad du vill ha för build), int, critchans och critdmg = bra amulett.
4. 10% mot elites är bara värt om du har allt annat redan perfekt. Just nu är 500 int mer värt. Dessutom om får du 15% av aughilds och ca 30% av en stone of jordan det räcker bra!
5. Lägg alla dina bloodshards på bälte bara så kommer den någon av de tre tillslut

Permalänk
Medlem

Oneone: Du har inte funderat på att köra fire MM-build? Då du har mirrorball som är det viktiga i den builden? Sen skaffar du dig bara Grandeur, soj, aughild och vyrdelarna

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gick tillbaka till Mirrorball, Magic Missile och Hydra efter en period som melee wiz då jag hittade en bättre Mirrorball. +att jag kör med Vyr´s torso, byxor och skor. Bytte ut min Cindercoat mot Vyr´s då jag tappade för mycket skada när jag körde med Vyr´s handskar istället för Magefists. Kör ändå inte med en AP spender så det känns mer värt att fortsätta med Magefists istället för Cindercoat.
T5 går ganska bra solo men denna build känns inte stark nog för T6. Hur många här kör T6, och vad kör ni för builds då? Archon med CD reducering? Unity?

Diabloprogress profil: http://www.diabloprogress.com/hero/motor-1462/Elayne/1302258
B-net: http://eu.battle.net/d3/en/profile/motor-1462/hero/1302258

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850