Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

tacksam för svar om nån vet dvs gällande moddad vbios

Permalänk

tacksam för svar om nån vet dvs gällande moddad vbios

en liten fråga till alla som provat detta att byta vbios eller firmware som en del kallar de på grafik kortet
ja har bygger förnärvarande om min rigg och skall köra 4 kort igen men eftersom ja ej får tag på kort nummer 4 av samma sort
tänkte ja då byta bios på korten till samma eftersom ja provat dom styckvis och får dom att gå i samma frekvenser

Så min fråga till er/ni var om man kunde byta firmware typ elle bios på korten även om dom sitter i ett chassi samtidigt eller måste man köra ett itaget

vore tacksam för svar då detta skulle underlätta så man slipper tömma hela custom loopen på vätska etc

alltså om nån visste någe ful knep man kunde köra typ .
har ju en maximus bräda extreme . och på den kan man ju stänga av korten så dom försvinner ur systemet fast kortet sitter på plats

men man blir lite skeptisk iallafall om de skulle kunna gå åt pipan så att säga

tack på förhand

Permalänk
Medlem

När jag använde ati winflash för att flasha min 6950 för att låsa upp fler kärnor på kortet, så kunde jag välja vilket kort jag skulle flasha. Så det borde inte vara något problem.

Tror jag, kanske möjligtvis, jag har ingen aning.

PS: Behöver man ha samma bios på alla korten för att de ska fungera i SLI/Crossfire?

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

När jag använde ati winflash för att flasha min 6950 för att låsa upp fler kärnor på kortet, så kunde jag välja vilket kort jag skulle flasha. Så det borde inte vara något problem.

Tror jag, kanske möjligtvis, jag har ingen aning.

PS: Behöver man ha samma bios på alla korten för att de ska fungera i SLI/Crossfire?

Nej. Jag tror han är efter samma klock på samtliga kort.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Precis skulle vilja ha samma frekvens på dom samt kunna öka den
då ja har vattenkylda kort o väldigt svala .