Nvidia lanserar Geforce GTX Titan Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Ännu en konstruktiv och utförlig kommentar av en helt insnöad Nvidia-fanboy!

AMD har verkligen ledningen när det gäller innovation just nu. De utvecklar ständigt nya och användbara teknologier och det bästa är att de inte är tillverkarlåsta. Se bara på Freesync och Mantle!
Nvidia kommer förvisso på saker de med men hur ska utvecklingen gå framåt när teknologin bara kan användas av högst 18% av grafikkretsarna?

Vad jag vet kan Mantle bara användas på AMD 7000/200-serien, dvs en rättså marginell bit. Vad som händer i framtiden vet vi inte, men just nu funkar det bara till AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Vad jag vet kan Mantle bara användas på AMD 7000/200-serien, dvs en rättså marginell bit. Vad som händer i framtiden vet vi inte, men just nu funkar det bara till AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis. Just nu, men AMD har uttalat sig om att andra tillverkare vid intresse får använda sig av det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tyvar1:

@tvelander när du köper 2 st Geforce GTX Titan Z kan ja få dina titans då? snälla

Finns inte en chans på denna planet att jag ens skulle få för mig att köpa dom

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Deathdancer:

Börjar misstänka att Tvelander börjar bli trött på alla dessa kommentarer

OnT: Huvva...

Nää lugnt för min del

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Precis. Just nu, men AMD har uttalat sig om att andra tillverkare vid intresse får använda sig av det.

Nej, i dagsläget kan inte andra tillverkare använda det om de vill. Bara AMD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Nej, i dagsläget kan inte andra tillverkare använda det om de vill. Bara AMD

Skickades från m.sweclockers.com

http://stackoverflow.com/questions/21477906/amd-mantle-api-do...
Edit: Har för mig att AMD skulle göra det tillgängligt för andra tillverkare med. Det är dock som du säger inte tillgängligt just nu.

Däremot vill väl AMD se till att det fungerar till 100% innan de lanserar det till andra.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slaktardej:

Ännu en konstruktiv och utförlig kommentar av en helt insnöad Nvidia-fanboy!

AMD har verkligen ledningen när det gäller innovation just nu. De utvecklar ständigt nya och användbara teknologier och det bästa är att de inte är tillverkarlåsta. Se bara på Freesync och Mantle!
Nvidia kommer förvisso på saker de med men hur ska utvecklingen gå framåt när teknologin bara kan användas av högst 18% av grafikkretsarna?

Utförlig och konstruktiv? Om du nu ska börja skrika fanboy (vilket börjar bli aningen förlegat) så skulle jag vilja fråga dig vilken sten du nyligen krypit ut från. Kika lite på de senaste prestandatesterna för grafikkort under 2013-2014 och återkom gärna med vilket märke du anser presterar 'bäst'.

Kanske är varje prestandatest utfört av "nvidia fanboys"...

AMD däremot har en bättre prislapp, men för sämre prestanda. Själv är jag bara intresserad av hårdvara som presterar, jag bryr mig inte om prislappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JDM:

AMD gör mer väsen av sig än nvidia för tillfället, inget snack om saken. Skylla på PR.. så vardagligt så man vill ju gråta.

Nvidia-fanboy hörde jag dig börja gråta? Ja det var väl inte särskilt oväntat med tanke på att Nvidia inte har ett skit att komma med.

Skrivet av Segas:

Utförlig och konstruktiv? Om du nu ska börja skrika fanboy (vilket börjar bli aningen förlegat) så skulle jag vilja fråga dig vilken sten du nyligen krypit ut från. Kika lite på de senaste prestandatesterna för grafikkort under 2013-2014 och återkom gärna med vilket märke du anser presterar 'bäst'.

Kanske är varje prestandatest utfört av "nvidia fanboys"...

AMD däremot har en bättre prislapp, men för sämre prestanda. Själv är jag bara intresserad av hårdvara som presterar, jag bryr mig inte om prislappen.

Hur kommer det sig då att AMD har levererat prestanda som slagit Nvidia på fingrarna till ett lägre pris i såpass många prisklasser och på toppen av allt tog hem den absoluta förstaplatsen?

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

@tvelander när du köper 2 st Geforce GTX Titan Z kan ja få dina titans då? snälla

Inte ens Tvelander skulle ha köpt 2 sådana här kort, inte ens om han ville skryta.:)
Fast det är klart, om han vill gå från ikon till skämt på Sweclockers, så kan han ju alltid planera ett inköp.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

Fan vad trött man börjar bli på den japanen med utsträckt hand jämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Nvidia kommer inte att skicka ut detta kort för test. Det skulle bara idiot förklara priset ännu mer. Sedan att lägga ner en massa tid för att testa ett kort som Nvidia inte vill sälja känns ännu mer meningslöst. För ett pris på 26000kr är inte det minsta rimligt.

så hör skrev sweclocker om 295

Fördelar:
◾Världens snabbaste grafikkort....................................................Vad skar de skulle de skriva om Nvidia GTX Z
◾Effektiv kylare...........................................................................Vad skar de skulle de skriva om Nvidia GTX Z
◾Förhållandevis låg ljudnivå vid belastning....................................Vad skar de skulle de skriva om Nvidia GTX Z
◾Fyra gigabyte minne per grafikprocessor

Nackdelar:
◾Svindyrt...........................................................................Vad skar de skulle de skriva om Nvidia GTX Z
◾Beroende av Crossfire-stöd i spel och program
◾Spoltjut för SweClockers exemplar
◾Relativt högljutt vid vila
◾Utrymmeskrävande montering

Pris vid publicering: 12 995 kr

Vad är detta då? http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Segas:

Utförlig och konstruktiv? Om du nu ska börja skrika fanboy (vilket börjar bli aningen förlegat) så skulle jag vilja fråga dig vilken sten du nyligen krypit ut från. Kika lite på de senaste prestandatesterna för grafikkort under 2013-2014 och återkom gärna med vilket märke du anser presterar 'bäst'.

Kanske är varje prestandatest utfört av "nvidia fanboys"...

AMD däremot har en bättre prislapp, men för sämre prestanda. Själv är jag bara intresserad av hårdvara som presterar, jag bryr mig inte om prislappen.

Fast du säger att det enda AMD har att kontra med är en lägre prislapp. Hur menar du att AMD ligger efter då? Ska man inte jämföra kort i samma prisklass eller ska man automatiskt jämföra ett lite snabbare men mycket dyrare Nvidia-kort med ett AMD-kort och säga:
"Dessa kort är likvärdiga, men eftersom att Nvidias är lite snabbare så måste AMD göra sitt mycket billigare"?

Det enda du tittar på är de absolut snabbaste korten, där AMD f.ö har ledningen.
Kan dock hålla med om att AMD's snabbaste GPU är långsammare än Nvidias. Det kan ju då kontras med en lägre prislapp. Men i alla andra prestandaklasser är detta argument inte hållbart.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Fan vad trött man börjar bli på den japanen med utsträckt hand jämt.

Vad får du ifrån att Jensen är japan? Han är taiwanes eller nåt.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Vad får du ifrån att Jensen är japan? Han är taiwanes eller nåt.

Dom ser alla likadana ut för mig.. Hehe nädå, bara drog till med nåt. Men ja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Dom ser alla likadana ut för mig.. Hehe nädå, bara drog till med nåt. Men ja..

Vet precis hur du tänker. Kan inte heller skilja Kina och Japan.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Entusiast

Det är en butik som testar. De refererar till och med till sina egna produkter i testet. Det säger inte på något sätt emot påståendet att det inte skickas ut några testexemplar till journalister.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Men endå så säljer Nvidia bättre. Det säger mycket om kvaliteten och människors kunskap. Bara för att något är billigare som till exempel 295x2, så betyder inte det att kortet är bättre. Tillverkare försöker alltid spara in på massa saker.

Så det ska alltså försvara Nvidias oerhörda oförmåga att hålla sig inom en rimlig prislapp MED NÅGON AV SINA PRODUKTER? Ta bara en titt på vad Nvidia tar för ett kort med mer vram tex. Det kan skilja sig tusentals kronor för två-tre GB mer. Och ja.. Att folk köper dessa kort med hänvisning till "Men det är ju Nvidia.. Det är ju värt det..." säger faktiskt en hel del om folks (o)kunskap. Samtidigt skrattar Nvidia hela vägen till banken.

Skrivet av Trihxeem:

Så ni gnäller!
Detta är inget kort nVidia gör för att sälja utan bör snarare ses som ett proof of concept och för att kunna claima någon form av titel i marknadsföringssyfte.
Jag tycker det är nice, inte en chans att jag skulle köpa det trots att jag har råd men jag kan uppskatta det som tech-pr0n

Problemet är väl att om det inte presterar en bra bit över R9 295X2 så är det faktiskt en enormt bottennapp för Nvidia och de kommer inte att vinna något på att släppa kortet. AMD har alltid lyckats ha en förevändning med en sämre prestanda än Nvidia med att de faktiskt varit oftast betydligt billigare. Skulle GTX Titan Z kosta det dubbla och inte prestera än bättre, kyla bättre eller ens vara tystare så har Nvidia totalfloppat med kortet (sett till priset).

Skrivet av Segas:

Det enda AMD kan kontra med är bra priser...och senaste dubbelmackan av grafikkort.

Haha nej? AMD har alla segment just nu. Från låg till entusiast (beroende på om Titan Z presterar som det faktiskt har ryktats).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Bra att dom släppte kortet.

Tror inte dom har räknat med att sälja dom i några större antal, säger bara PR PR PR, och en "gnutta" image

Det är egentligen inte konstigare än att folk köper klockor för tiotusentals kronor, när en klocka för ex 30.000 kr visar tiden bättre än en klocka för 2000 kr.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv

Saker och ting kostar vad folk är beredda att betala. Nvidia tar mer betalt eftersom folk är villiga att betala mer. Så simpelt är det. Sen så finns det alltid avundsjuka människor som smutskastar både det ena och det andra. Bara för att de aldrig kan få det dom vill ha.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Deathdancer:

Börjar misstänka att Tvelander börjar bli trött på alla dessa kommentarer

hehe jo, du har rätt börjar bli lite tjatigt

Skrivet av tvelander:

Finns inte en chans på denna planet att jag ens skulle få för mig att köpa dom

Nä för då fan skulle jag tro att du borde söka hjälp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Så, vart förhandsbokar man?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Om ni vill förstöra kapital ska ni köpa detta kort. Värt en 1/10 del om ett år.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Bra att dom släppte kortet.

Tror inte dom har räknat med att sälja dom i några större antal, säger bara PR PR PR, och en "gnutta" image

Det är egentligen inte konstigare än att folk köper klockor för tiotusentals kronor, när en klocka för ex 30.000 kr visar tiden bättre än en klocka för 2000 kr.

En klocka för 30000 är förhoppningsvis gjord i material som är värda en hel del till att börja med, den tappar heller inte värde med tiden på samma sätt och kommer även om många år vara lika funktionsduglig och modern som den var vid köp, klockor är tidlösa så att säga
Tycker jämförelsen haltar på flera plan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Saker och ting kostar vad folk är beredda att betala. Nvidia tar mer betalt eftersom folk är villiga att betala mer. Så simpelt är det. Sen så finns det alltid avundsjuka människor som smutskastar både det ena och det andra. Bara för att de aldrig kan få det dom vill ha.

För det handlar ju verkligen om avundsjuka.... Skärp dig. Om ett kort presterar efter dess prislapp så spelar det egentligen ingen roll vad det kostar. Däremot är det som i Nvidias fall där kortet kostar det dubbla men presterar inte bättre än konkurrenten.. Ja, då har Nvidia misslyckats och förtjänar kritik. Men du är väl en av dessa som hellre knyter näven i fickan och hoppas att allt ska fixas en dag?

Skrivet av Nautilus011:

Bra att dom släppte kortet.

Tror inte dom har räknat med att sälja dom i några större antal, säger bara PR PR PR, och en "gnutta" image

Det är egentligen inte konstigare än att folk köper klockor för tiotusentals kronor, när en klocka för ex 30.000 kr visar tiden bättre än en klocka för 2000 kr.

Nu är det ju sällan visandet av tiden som skiljer dessa klockor åt utan oftast materialet de är gjorda av. En klocka för 30.000:- eller 300.000:- är antagligen gjord av guld medan en för 2.000 är i stål. Sedan har vi även antalet kugghjul och hur den är gjord som återspeglar priset. Inget av detta kan man anklaga Titan Z för direkt. Finns absolut ingen orsak alls att ta ut det saftiga priset för ett kort som antagligen kostar 1/10 att producera.. Om ens det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trihxeem:

Så ni gnäller!
Detta är inget kort nVidia gör för att sälja utan bör snarare ses som ett proof of concept och för att kunna claima någon form av titel i marknadsföringssyfte.
Jag tycker det är nice, inte en chans att jag skulle köpa det trots att jag har råd men jag kan uppskatta det som tech-pr0n

Proof of concept. Absolut. Claima titel? Vad för titel skulle det vara. Världens dyraste grafikkort för spelmarknaden? Bevisligen så örfilar ju 295X2 ett Titan Z och kostar halva priset. Att lansera det här kortet som beräkningskort hade väl varit någorlunda logiskt.. men som grafikkort för spelmarknaden. Herregud.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Bra att dom släppte kortet.

Tror inte dom har räknat med att sälja dom i några större antal, säger bara PR PR PR, och en "gnutta" image

Det är egentligen inte konstigare än att folk köper klockor för tiotusentals kronor, när en klocka för ex 30.000 kr visar tiden bättre än en klocka för 2000 kr.

Jo fast en klocka syns ju, ett gtx titan-z kan man ju inte direkt skryta om att man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Jo fast en klocka syns ju, ett gtx titan-z kan man ju inte direkt skryta om att man har.

För allt i livet handlar om att skryta...? Kör du möjligtvis EPA hela dagarna?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

För allt i livet handlar om att skryta...? Kör du möjligtvis EPA hela dagarna?

förklara vad man skall ha ett gtx titan z till idag då?
och varför skulle jag köra en EPA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

förklara vad man skall ha ett gtx titan z till idag då?
och varför skulle jag köra en EPA?

Förklara varför man köper en klocka för 30K+ ? Du kan ju kolla tiden på mobilen..? Eller varför inte fråga någon på stan? Eller snåla som fan och gå efter solen...

Jag blir förvånad över hur många som går bananas över att folk vill köpa det. Oavsett om det är vettigt eller inte. Låt folk köpa vad de vill.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Nvidia får alltså pisk utav AMD i alla prestandaklasser av grafikkort, inte helt oväntat.

sist jag kollade så smiskade 780ti upp 290x med fet marginal.