Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Plast med tunn yta av metall är rätta svaret, eller kalla det metallfinish.

Om du syftar på baksidan så japp. Förutom den vita, den baksidan är helt i plast.

Permalänk
Medlem

Skärmen har IPS-panel, enligt LG själva skall den ha bättre färgåtergivning än AMOLED och dom andra mobilskärmarna som brukar användas. Låter ju inget kul om den inte skulle hålla måttet.

Sett några reviews på youtube och vissa verkar lite missnöjda med skärmen medan andra är frälsta. Antar att man måste se själv och även höra andra recensioner och användarupplevelser när den väl släpps.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om du syftar på baksidan så japp. Förutom den vita, den baksidan är helt i plast.

Kan tänka mig det, den vita ser väldigt plastig ut jmf med dom andra, men den vita intresserar inte mig personligen.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Skärmen har IPS-panel, enligt LG själva skall den ha bättre färgåtergivning än AMOLED och dom andra mobilskärmarna som brukar användas. Låter ju inget kul om den inte skulle hålla måttet.

Sett några reviews på youtube och vissa verkar lite missnöjda med skärmen medan andra är frälsta. Antar att man måste se själv och även höra andra recensioner och användarupplevelser när den väl släpps.

Missnöjda med skärmen? Alla videos jag har sett på youtube om telefonen har alla sagt den är helt otrolig skärm för vara QHD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Missnöjda med skärmen? Alla videos jag har sett på youtube om telefonen har alla sagt den är helt otrolig skärm för vara QHD!

Såg en video där dom sa att det finns lite rött i skärmen som t ex gör att ansiktsfärg får en liten "röd ton" , sen hur mycket det märks i verkligheten har jag ingen aning om. Antar att det är bättre att se i verkligheten och skita i såna här tester.....

Såg en annan video om HTC M8 och där fanns det tydligen lite blått i skärmen.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

5.5 tums skärm! surfplatta? är ju helt åt skogen dessa tum som dem har på skärmar/telefoner idag löjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

5.5 tums skärm! surfplatta? är ju helt åt skogen dessa tum som dem har på skärmar/telefoner idag löjligt!

Stor skillnad på 5.5" med minimala kanter och en 8.3"stor surfplatta med kanter för att hålla i. Vill du ha en liten telefon är det bara köpa en sådan, men faktum är att trenden och det folk mest vill ha är större displayer.

Permalänk

Nu har jag och mina ambassadörskollegor mottagit våra telefoner. Modellen vi har är den med 16GB lagring och 2GB ram.
Passade på att fota lite både på och med telefonen.

http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/06/18/lg-g3-fangad-p...

http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/06/18/snabb-titt-pa-...

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

LG G3 har inte LTE-A va? I så fall är jag nog tvungen att stå över och vänta lite längre...

Hört att LTE-A är det "riktiga" 4G och känns som bra grejer om man skall framtidssäkra och inte vill byta telefon hela tiden.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk

skärmen verkar vara en besvikelse enligt Erica Griffin
https://plus.google.com/+EricaGriffin/posts/jGVPgeKzWLK

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

skärmen verkar vara en besvikelse enligt Erica Griffin
https://plus.google.com/+EricaGriffin/posts/jGVPgeKzWLK

Vad tråkigt. Då verkar det definitivt som det inte kommer bli en sån för mig då.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Blir med all sannolikhet en Find 7a istället för mig. Dock, är det något jag är helt förälskad i hos G3, så är det att det knappt är döyta alls på den. Men det som nästan ensamt argument räcker inte.

Varför känns det som att alla recensioner nästan helt ignorerar ljudkvalité? Telefonens högtalare kan det vara ett himla ståhej om men hur det är med hörlurar etc är tydligen inte lika intressant.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Blir med all sannolikhet en Find 7a istället för mig. Dock, är det något jag är helt förälskad i hos G3, så är det att det knappt är döyta alls på den. Men det som nästan ensamt argument räcker inte.

Varför känns det som att alla recensioner nästan helt ignorerar ljudkvalité? Telefonens högtalare kan det vara ett himla ståhej om men hur det är med hörlurar etc är tydligen inte lika intressant.

GSMarena kollar sådant.
http://www.gsmarena.com/lg_g3_vs_samsung_galaxy_s5-review-109...
G3 ser ut att klara sig bra när det kommer till ljud genom uttaget. Inte like bra som HTC M8, men nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

GSMarena kollar sådant.
http://www.gsmarena.com/lg_g3_vs_samsung_galaxy_s5-review-109...
G3 ser ut att klara sig bra när det kommer till ljud genom uttaget. Inte like bra som HTC M8, men nära.

Tack!

Ett stort problem för mig är att jag nästan alltid lyckas trycka på fel tangenter såfort jag ska skriva något, måste spendera tid för att verkligen träffa rätt etc, då har jag ändå små händer.

Kan en 1440p-upplösning göra saken värre? Ingen aning hur 1440p ser ut på en 5.5"-enhet. Sen kommer jag använda mobilen en hel del till film, detta bör då kanske vara till G3ans fördel?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Någon som vet om fler färger av LG G3 kommer till sverige?
De visace upp fler färger på presentationen men hittar bara svart, vit och guld att köpa.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en fin telefon, men 5,5 tum är för stort för att passa mig, trots minimala kanter.

Permalänk
Medlem

Recension finns nu på M3:

http://m3.idg.se/2.1022/1.566741/lg-g3--monsterlur-med-laser

Fick fint betyg och skärmen verkar ju grym? Vart sugen på köp nu

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Ett stort problem för mig är att jag nästan alltid lyckas trycka på fel tangenter såfort jag ska skriva något, måste spendera tid för att verkligen träffa rätt etc, då har jag ändå små händer.

Kan en 1440p-upplösning göra saken värre? Ingen aning hur 1440p ser ut på en 5.5"-enhet. Sen kommer jag använda mobilen en hel del till film, detta bör då kanske vara till G3ans fördel?

Det finns varken fördelar eller nackdelar med den högre upplösningen för dessa sakerna.

Skrivet av Pusherstyle:

Recension finns nu på M3:

http://m3.idg.se/2.1022/1.566741/lg-g3--monsterlur-med-laser

Fick fint betyg och skärmen verkar ju grym? Vart sugen på köp nu

Det var nog en av de sämsta recensionerna jag sett på länge.
Det finns då mycket bättre recensioner du kan kolla på..

G3 verkar inte ha en speciellt bra skärm enligt såna som kan någonting.
Och det pågår dumheter när det kommer till mjukvaran för både kameran och skärmen, med algoritmer som går in och pillar och bara gör saken sämre.
Jag tycker ärligt talat inte det verkar vara en speciellt bra mobil. För många problem med få fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Recension finns nu på M3:

http://m3.idg.se/2.1022/1.566741/lg-g3--monsterlur-med-laser

Fick fint betyg och skärmen verkar ju grym? Vart sugen på köp nu

Gillar deras minus. "5.5 tums är för stort", det är väl för sjuttons bananer en smaksak. Aldrig läst en recension på M3 men att ens skriva en sån sak som minus känns bara oproffsigt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det finns varken fördelar eller nackdelar med den högre upplösningen för dessa sakerna.

Det var nog en av de sämsta recensionerna jag sett på länge.
Det finns då mycket bättre recensioner du kan kolla på..

G3 verkar inte ha en speciellt bra skärm enligt såna som kan någonting.
Och det pågår dumheter när det kommer till mjukvaran för både kameran och skärmen, med algoritmer som går in och pillar och bara gör saken sämre.
Jag tycker ärligt talat inte det verkar vara en speciellt bra mobil. För många problem med få fördelar.

Förvisso

Har dock en 4s så allt är väl bättre än den

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Gillar deras minus. "5.5 tums är för stort", det är väl för sjuttons bananer en smaksak. Aldrig läst en recension på M3 men att ens skriva en sån sak som minus känns bara oproffsigt.

Jupp. Riktigt illa D:
Telefonen har många nackdelar, men det är inte en av dem.

Skrivet av Pusherstyle:

Förvisso

Har dock en 4s så allt är väl bättre än den

Jojo, men du väljer la inte ett sämre val bara för att det ändå är bättre än det du har nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jupp. Riktigt illa D:
Telefonen har många nackdelar, men det är inte en av dem.

Jojo, men du väljer la inte ett sämre val bara för att det ändå är bättre än det du har nu?

Iphone 6 kommer väl tilll höst så jag får väl vänta Min 4s duger gott än

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det finns varken fördelar eller nackdelar med den högre upplösningen för dessa sakerna.

Den höga upplösningen på en sån skärm bör väl göra tangentikonerna mycket mindre? Och alla andra ikoner för den delen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Den höga upplösningen på en sån skärm bör väl göra tangentikonerna mycket mindre? Och alla andra ikoner för den delen.

Nej, Android hanterar upplösning annorlunda mot Windows. Android skalar upp element när upplösning ökar. Den ökar alltså DPI (Dots Per Inch) när antalet pixlar ökar. Vilket gör att storleken förblir densamma medan den högre upplösningen gör att saker bara ser skarpare ut. Apple har samma funktioner i OSX och jag tror även de finns med i iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nej, Android hanterar upplösning annorlunda mot Windows. Android skalar upp element när upplösning ökar. Den ökar alltså DPI (Dots Per Inch) när antalet pixlar ökar. Vilket gör att storleken förblir densamma medan den högre upplösningen gör att saker bara ser skarpare ut. Apple har samma funktioner i OSX och jag tror även de finns med i iOS.

Lät bättre. Find 7a vs G3 då. Med huvudsyfte att lyssna på musik via hörlurar och kika film. Find 7a är ju rätt mycket billigare. 1440p på en mobil känns fortfarande en aning överskattat så dvs sämre prestanda och sämre batteritid pga bara det.

Hade G3 funnits i 1080p för en billigare peng hade det varit extremt lockande.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Lät bättre. Find 7a vs G3 då. Med huvudsyfte att lyssna på musik via hörlurar och kika film. Find 7a är ju rätt mycket billigare. 1440p på en mobil känns fortfarande en aning överskattat så dvs sämre prestanda och sämre batteritid pga bara det.

Hade G3 funnits i 1080p för en billigare peng hade det varit extremt lockande.

Vill du ha stor skärm så skulle jag rekommendera att vänta på Oneplus One. Den har nästan exakt samma hårdvara som Find 7a och kostar ännu mindre, samt har Cyanogenmod, vilket jag ser som ett stort plus. Det ska nog gå att få tag i en om någon månad, eller tidigare om du lyckas lägga vantarna på en invite.
http://oneplus.net/se/one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Vill du ha stor skärm så skulle jag rekommendera att vänta på Oneplus One. Den har nästan exakt samma hårdvara som Find 7a och kostar ännu mindre, samt har Cyanogenmod, vilket jag ser som ett stort plus. Det ska nog gå att få tag i en om någon månad, eller tidigare om du lyckas lägga vantarna på en invite.
http://oneplus.net/se/one

Klarar mig inte utan SD-läsare. All runt 60gb musik + filmer gör den helt utesluten.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Klarar mig inte utan SD-läsare. All runt 60gb musik + filmer gör den helt utesluten.

Behöver du mer än 60GB utrymme? O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Behöver du mer än 60GB utrymme? O.o

Ska användas till film så kommer lagra serier etc. Men visst kan gå om jag raderar etc men blir mycket pill.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Lite benchmark för den som gillar siffror. G3 sträcker riktigt på benen i Antutu och visar vart skåpet ska stå!

http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/06/25/lg-g3-prestand...

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se