Få bort att man inte kan logga in på routern

Permalänk
Avstängd

Få bort att man inte kan logga in på routern

Har en RT AC66U och AC 56U. Om man nu mixtrar med Intel mediokra AC wifi-kort så hamnar man på denna sida även om man först loggat ur. Hur tar man bort det för innan råkade jag aldrig ut för det. Det enda man kan göra nu är att dra ur sladden och sätta i den igen.

Om man använder 56U som hotspot och kopplar den till AC66 över 5GHz/80 MHz går det inte koppla upp sig mot 5 GHz 56U? Kolla här (ha, nätverksnyckeln satte jag temporärt till någon annan). Kan ju även vara Intel AC 7260 som inte har riktig AC 80 MHz?

Permalänk
Avstängd

Kan också få att det inte går att logga in om jag bara uppdateras routern hemsida. Jädrans jobbigt. Skärp er Asus!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johnjensen:

http://s26.postimg.org/5qw8un8ax/logg.jpg

Har en RT AC66U och AC 56U. Om man nu mixtrar med Intel mediokra AC wifi-kort så hamnar man på denna sida även om man först loggat ur. Hur tar man bort det för innan råkade jag aldrig ut för det. Det enda man kan göra nu är att dra ur sladden och sätta i den igen.

Om man använder 56U som hotspot och kopplar den till AC66 över 5GHz/80 MHz går det inte koppla upp sig mot 5 GHz 56U? Kolla här (ha, nätverksnyckeln satte jag temporärt till någon annan). Kan ju även vara Intel AC 7260 som inte har riktig AC 80 MHz?
6y1sjOmeOXE

Hej,

När du klickar på logga ut så är det egentligen bara webgränssnittet du loggar ut ifrån. Testa att skriva http://192.168.1.7/logout.asp, sedan F5:a ett par gånger och försök logga in igen.

Med andra problemet, det är lite konstigt att datorn inte frågar efter lösenord när du försöker ansluta. Byt antingen SSID så att datorn tror att det är ett helt nytt nätverk eller få datorn att 'glömma bort' det nätverket innan du försöker ansluta igen. Jag upplever liknande anslutningsproblem när jag har bytt lösenordet på wifi-hotspot uppsatt i mobilen men inte bytt namn på nätverket.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har Tre routrar från Asus (AC66. AC56 och N12). Om jag kör dem som Hotspots går de inte ansluta till. N12 bara genom sladd (har bara 2,4 GHz) AC66 och AV 56 går att ansluta till på 2,4 GHz om de är parade med 5 GHZ men går då inte ansluta till 5 GHz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johnjensen:

Har Tre routrar från Asus (AC66. AC56 och N12). Om jag kör dem som Hotspots går de inte ansluta till. N12 bara genom sladd (har bara 2,4 GHz) AC66 och AV 56 går att ansluta till på 2,4 GHz om de är parade med 5 GHZ men går då inte ansluta till 5 GHz.

Om du sätter Channel Bandwidth till 20/40/80 och försöker ansluta till 5GHz-nätet med mobilen eller en annan dator, går det då?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Tyvärr är den menyn borta i Repeterarläge. Men ska testa ställa in det i huvudroutern.

Ska ställa det till detta i huvudroutern och se om det fungerar:

Tyvärr fungerar det inte då heller. Går bara at ansluta till 2,4 GHz. Och samma med min andra accespunkt N12 som bara går över ett band och alltså inte går att ansluta till annan än med kabel

Permalänk
Inaktiv

Kan din dator ansluta direkt till AC66Us 5GHz-nätverk? Fungerar 5GHz-anslutningen mellan repeatern (AC56U) och AC66U?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ASUS_Caroline:

Kan din dator ansluta direkt till AC66Us 5GHz-nätverk? Fungerar 5GHz-anslutningen mellan repeatern (AC56U) och AC66U?

Kan din dator ansluta direkt till AC66Us 5GHz-nätverk?
Svar: Ja (om kortet stödjer WPA2 Personal AES)
Fungerar 5GHz-anslutningen mellan repeatern (AC56U) och AC66U?
Svar: Ja

Tror detta fenomen började efter senaste färska FW uppdateringarna.

Permalänk
Inaktiv

Vår tekniker har nu testat din setup med samma fw-versioner och dina inställningar utifrån det som postats här. Han fann inga problem att ansluta till 5GHz-nätet från en RT-AC56U i Repeaterläge. Så det kan vara hårdvarufel på antennerna för 5GHz på din RT-AC56U.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hoppas jag inte men om vi äntligen får fiber denna vecka ska jag ändå ställa om min RT-AC56U till att köra som Mediabrygga från RT-AC66U och vidare till min NAS istället och köpa en annan router som Accespunkt.

Permalänk
Avstängd

Tog till storsläggan till slut och gjorde en Factory reset på alla tre routers och nu fungerar det som det ska. Lite konstigt att det ska behövas när man ändrat någon enstaka inställning.