Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppfinnare använder Oculus Rift för tredjepersonsvy i verkliga livet

Permalänk
Melding Plague

Uppfinnare använder Oculus Rift för tredjepersonsvy i verkliga livet

Funderat på hur det skulle kännas att se världen från tredjepersonsvy i det verkliga livet? Ett gäng uppfinnare utnyttjar Oculus Rift för att få ett annat perspektiv på vardagen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3:e persons augmented reality?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ja frågan är ju till vilken nytta? Att träna på att få GTA att kännas som verklighet?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Entusiast

Har svårt att se vart detta kan vara av nytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Master of Overkill

Asså ge mig fy fan va coolt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kanske för obekvämt att ha på sig i sänghalmen, men lite häftigt hade det nog varit att prova

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Shrudder:

Ja frågan är ju till vilken nytta? Att träna på att få GTA att kännas som verklighet?

Är väl inte helt tokigt för trafikpoliser, väktare, klättrare, sportfiskare och fotbollsdomare kanske?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

ibland behöver man bara se saker från ett annat perspektiv.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Kanske för obekvämt att ha på sig i sänghalmen, men lite häftigt hade det nog varit att prova

... och potentiellt ett störelsemoment för motparten

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Har sett detta koncept ett antal gånger innan, med Rift så blir det ju lättare. Då det tidigare har krävts rätt så mycket mer "hacking och moddning".

Kul koncept dock, och jag skulle gärna vilja testa det i verkligheten

Permalänk
Skrivet av relling:

Borde väl gå att kombinera med en datorstyrd minihelikopter som håller sig på en viss distans hela tiden.

Tänk rotera..

Permalänk

Precis detta fast med bil eller fyrhjuling t.ex. har jag velat testa länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Har svårt att se vart detta kan vara av nytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har spel med nytta att göra? Kom ner på jorden!

Permalänk
Medlem

Själv så gillar jag faktiskt inte tredjepersonsvy, önskar att alla dessa spel som till exempel Watch Dogs och GTA hade förstapersonsvy som val.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av relling:

Borde väl gå att kombinera med en datorstyrd minihelikopter som håller sig på en viss distans hela tiden.

Såg några som gjorde precis det i skolan. Det var långt från en färdig produkt, förstås, men allt börjar med ett koncept.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Man blir ju fan sugen på att bygga en ny quadcopter för att ha som third person camera.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att man har det på toppen av bilar/lastbilar för att få bättre sikt. Döda vinkeln till exempel hade man kunnat eliminera med detta.

Permalänk
Medlem

Kan använda detta för att kombinera spel och verklighet.
Man går runt i verkligheten och så får man uppdrag på skärmen, om man stjäl en bil så får man poäng och så kommer det frenzy etc.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Curik:

Vad har spel med nytta att göra? Kom ner på jorden!

Vad har spel med saken att göra? Spel är för nöje och avslappning. Min fråga var inte spydig på nått sätt, den var enkel, vad har denna teknik för nytta/användningsområde?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ha sex i tredjepersonsvy... hmmm

Annars hade jag kunna tänka mig förstapersonvy med fov 360 lol.

Permalänk
Skrivet av Morzach:

... och potentiellt ett störelsemoment för motparten

Om inte båda har var sin.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

riktigt coolt. sjukt att se hur saker och ting går framåt via rift gillar detta !

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Så extremt fult när man ser personer använda den där fyrkanten på sin skalle xD Fränt men mer än så är det inte ;P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av relling:

Borde väl gå att kombinera med en datorstyrd minihelikopter som håller sig på en viss distans hela tiden.

https://www.kickstarter.com/projects/sqdr/hexo-your-autonomous-aerial-camera

Pretty much it

Permalänk
Medlem

Steget till att fjärrstyra humanoider, fordon etc i 3D kan inte vara långt.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Asså ge mig fy fan va coolt.

Precis vad jag väntade mig, inget mindre!

Skrivet av Dimestam:

Är väl inte helt tokigt för trafikpoliser, väktare, klättrare, sportfiskare och fotbollsdomare kanske?

Fick precis en bild framför mig av polisstater och digitaliserade poliser med hökögon som bevakar varenda steg invånare tar.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Hade vart häftigt att programmera så att när man står jämte sin gamla Volvo S40 så blir den en Lamborghini! Och på insidan så de känns som att man kör en! Sen programmera så att den skickar ut ljud i ett headset så det låter som en! Då har man en grym produkt!

Permalänk
Inaktiv

Skrivet av Luminous:

Precis vad jag väntade mig, inget mindre!

Fick precis en bild framför mig av polisstater och digitaliserade poliser med hökögon som bevakar varenda steg invånare tar.

Fan framtiden är ju fett nice, alla lär ju ha en sådan här i framtiden som assistent! Sen så lär ju NSA sitta och njuta när allt är uppkopplat till internet. Google lär ju tjäna en jävla massa pengar om deras tjänser integreras. Tyvärr så lär det ju dröja ett tag innan den svenska staten hänger på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Har svårt att se vart detta kan vara av nytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk dig att du kör en stor jävla lyxkyssare, använder dig utav en lyftkran, stor lastbil vafan som helst så egentligen skulle man kunna anpassa och utveckla denna teknik.

Förövrigt väldigt tufft!

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"