Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Thor va MSI ! Hjälp tack..

http://cdon.se/hemelektronik/cdon/thor-jords-intel-core-i7-47...

https://www.komplett.se/msi-gp60-156-full-hd/816409

Jag har funderat vilken av de ska jag köpa ? Vilken av de skulle klara av Battle Field 4 på högsta grafik ? Vilken tycker ni är bäst för gaming ? Jag har funderar på välja MSI men är rädd att CPU ska bottlenecka...

Hjälp tack !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frenchii:

http://cdon.se/hemelektronik/cdon/thor-jords-intel-core-i7-47...

https://www.komplett.se/msi-gp60-156-full-hd/816409

Jag har funderat vilken av de ska jag köpa ? Vilken av de skulle klara av Battle Field 4 på högsta grafik ? Vilken tycker ni är bäst för gaming ? Jag har funderar på välja MSI men är rädd att CPU ska bottlenecka...

Hjälp tack !

Ingen av dom skulle klara bf4 på högsta grafik,det finns det ingen laptop i världen som gör tyvärr.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

i7'a, 16GB ram och 2st 780/880m i SLI måste väl dra runt BF4 på max?

Mvh
//4bsylon

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Ingen av dom skulle klara bf4 på högsta grafik,det finns det ingen laptop i världen som gör tyvärr.

kunde inte en av de senaste Alienware laptopsen ha högsta? eller iallafall nästintill

Permalänk
Medlem

De lungt om den inte klarar av, men vilken utav de är bäst för gaming då ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frenchii:

De lungt om den inte klarar av, men vilken utav de är bäst för gaming då ?

Thor, utan tvekan.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4bsylon:

i7'a, 16GB ram och 2st 780/880m i SLI måste väl dra runt BF4 på max?

Mvh
//4bsylon

Du vet att 7970m i CF inte ens motsvarar ett vanligt 7970 va?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vilken tycker du är bäst för gaming ? Thor eller MSI ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Du vet att 7970m i CF inte ens motsvarar ett vanligt 7970 va?

Du vet väl att du har fel?

Alla syntetiska tester jag sett visar på att 7970m är 30-40% sämre än ett 7970, vilket gör att två stycken, vid hög skalning, skulle kunna ge uppemot 20% bättre resultat.

Källa

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchii:

Vilken tycker du är bäst för gaming ? Thor eller MSI ?

Om man kollar på hårdvaran så bör Thor vara lite bättre, men MSI drar mindre ström om du tänkt köra den på batteri.
Fast för bägge glöm det där med högsta grafik och BF4, medium ska dock gå bra på på Thor, kanske lite till.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Panther med 3960x och 780m i SLI Dyrt men det borde fixa biffen

On topic: de datorerna kan lira bf4 ordentligt med ganska bra grafik men inte på max

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Sjukt va dyra de är. Går att få en stationär + 2 skärmar för samma pris som presterar mångt mycket bättre.

Men om jag hade varit tvingad att välja en av dessa så hade jag valt Thor för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Sjukt va dyra de är. Går att få en stationär + 2 skärmar för samma pris som presterar mångt mycket bättre.

Men om jag hade varit tvingad att välja en av dessa så hade jag valt Thor för gaming.

Dock tar det väldigt mycket mer plats

Av de där två hade jag valt Thor datorn, jag gillar inte MSI's gaminglaptops.
Jag personligen hade dock köpt denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Varför inte bygga mITX

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Varför inte bygga mITX

Du har rätt, det är ju precis samma sak som att ha en laptop!

durr

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Du har rätt, det är ju precis samma sak som att ha en laptop!

durr

Vet inte om du var ironisk nu? Men han påstod aldrig att mITX var detsamma som en bärbar dator, han öppnade snarare upp för fler tankar och idéer

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av YamahaDGX630:

Vet inte om du var ironisk nu? Men han påstod aldrig att mITX var detsamma som en bärbar dator, han öppnade snarare upp för fler tankar och idéer

Det var bra mycket ironi det. Betoningen försvinner i textformat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

jag har en thor dator och jag är otroligt missnöjd med den har haft den inne för samma fel 2 gånger nu och dom kvarstår trots att verkstaden sagt att dom varit lösta. gjorde en reklamations anmälan hos cdon något som har varit det struligaste och den längsta ansökan jag varit med om tog över 1 vecka för dom att komma fram till att den ska in på service igen då dom har som standard att den ska lämnas in 3 gånger innan dom reklameras så dom följer inte Konsumentköplagen heller verkar det som.
kan vara min otur åxå men jag hade tagit msi laptopen i det här fallet.

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Ska du bekosta dig en bärbar av Thor för 12k, kan du mycket mycket hellre lägga liiite till och köpa denna.
http://www.inet.se/produkt/1971918/msi-ge70-2pe-251ne-i7-16gb...

Jag hade sparat till en GS70 för att de är så sjukt tunna, slimmade och allmänt sexiga!

Önskar dig stort lycka till i ditt urval, vill du har mer hjälp så hör av dig med ett citat.

Mvh
Pontus W

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Dock tar det väldigt mycket mer plats

Av de där två hade jag valt Thor datorn, jag gillar inte MSI's gaminglaptops.
Jag personligen hade dock köpt denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

TC (Topic Creator) här har du datorn du ska slå till på.
Satan, men den har inte SSD, annars är den ruggig. Ruggigt grafikkort dessutom!

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Skrivet av ronz:

Dock tar det väldigt mycket mer plats

Av de där två hade jag valt Thor datorn, jag gillar inte MSI's gaminglaptops.
Jag personligen hade dock köpt denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

+1 på den, Bra dator för priset.

Sedan är jag ganska säker på att TS inte var ute efter att spela BF4 på max inställningar, Han undrade vilken av datorerna som klarade av BF4 bäst utav dom han länkade.

För det andra så är inte en Mitx burk ett bra alternativ till en laptop, En laptop är grymt mkt lämpligare att bära omkring än en Mitx dator, Skärm, Tangentbord, Högtalare och diverse kablar.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

TC (Topic Creator) här har du datorn du ska slå till på.
Satan, men den har inte SSD, annars är den ruggig. Ruggigt grafikkort dessutom!

Den har någon SSD/HDD hybrid tror jag, SSD på 8gb Hur bra det är vet jag inte

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Sjukt va dyra de är. Går att få en stationär + 2 skärmar för samma pris som presterar mångt mycket bättre.

Men om jag hade varit tvingad att välja en av dessa så hade jag valt Thor för gaming.

Och bara 60hz panel! för det priset helt sjukt att ens folk fortsätter köpa dessa datorer för dessa priser när det sitter en 60hz panel i.