Laptop för spel med låg budget

Permalänk
Medlem

Laptop för spel med låg budget

Tjenare.

Tänkte skaffa ny laptop då min sjunger på sista versen.

Användningsområden:

* Basic stuff (internet, kodning etc)
* Spel (WoW, CS:GO, League of Legends. Inte jättekrävande spel direkt)
* Film (Kollar MYCKET på film via dator samt TV via HDMI från dator)

Kollat på
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat... och funderar på att köpa den imorgon om den anses vara bra. (2000 kr rabatt, slut imorgon)

Även kollat på
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Kan inte bestämma mig för vilken som är bäst. Kan inte mycket om hårdvara så det är en djungel för mig. Därför skapade jag konto här för att fråga experterna.

Min budget är 6000kr. Kan sträcka mig till ca 6500 kr om det verkligen ger såpas så det är värt att stretcha min budget.
Tar gärna emot tips från andra butiker, märken etc också. Då jag inte vet vad jag ska kolla på är det lite svårt, men fick för mig att ovan nämnda verkar vettiga.

Tack på förhand
/ Tuxxie

Permalänk
Skrivet av Tuxxie:

Tjenare.

Tänkte skaffa ny laptop då min sjunger på sista versen.

Användningsområden:

* Basic stuff (internet, kodning etc)
* Spel (WoW, CS:GO, League of Legends. Inte jättekrävande spel direkt)
* Film (Kollar MYCKET på film via dator samt TV via HDMI från dator)

Kollat på
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat... och funderar på att köpa den imorgon om den anses vara bra. (2000 kr rabatt, slut imorgon)

Även kollat på
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Kan inte bestämma mig för vilken som är bäst. Kan inte mycket om hårdvara så det är en djungel för mig. Därför skapade jag konto här för att fråga experterna.

Min budget är 6000kr. Kan sträcka mig till ca 6500 kr om det verkligen ger såpas så det är värt att stretcha min budget.
Tar gärna emot tips från andra butiker, märken etc också. Då jag inte vet vad jag ska kolla på är det lite svårt, men fick för mig att ovan nämnda verkar vettiga.

Tack på förhand
/ Tuxxie

varför inte stationärt om du ska få så mycket bang for the buck. prestanda / krona.
vad har du haft för dator innan? säker på att det inte räcker med rengöring av fläktar & köpa SSD + installera Windows

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Tjenare.

Tänkte skaffa ny laptop då min sjunger på sista versen.

Användningsområden:

* Basic stuff (internet, kodning etc)
* Spel (WoW, CS:GO, League of Legends. Inte jättekrävande spel direkt)
* Film (Kollar MYCKET på film via dator samt TV via HDMI från dator)

Kollat på
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat... och funderar på att köpa den imorgon om den anses vara bra. (2000 kr rabatt, slut imorgon)

Även kollat på
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Kan inte bestämma mig för vilken som är bäst. Kan inte mycket om hårdvara så det är en djungel för mig. Därför skapade jag konto här för att fråga experterna.

Min budget är 6000kr. Kan sträcka mig till ca 6500 kr om det verkligen ger såpas så det är värt att stretcha min budget.
Tar gärna emot tips från andra butiker, märken etc också. Då jag inte vet vad jag ska kolla på är det lite svårt, men fick för mig att ovan nämnda verkar vettiga.

Tack på förhand
/ Tuxxie

Den förstnämnda är en riktigt fin dator, dock endast 6 GB RAM, räcker helt klart. Men det är ju en bi-sak, enkelt att uppgradera.
Hårddisken är stor, men sketet slö. Kan också bytas i framtiden.

*nu är det rätt länk*
Vill bara lägga fram ett alternativ till, denna:
http://cdon.se/hemelektronik/99-15inch-acer-v5-573g-54208g50a...

Flera här som har den, inkl. mig själv dom är väldigt likvärdiga. Helt underbar skärm att kolla film, spela och skriva med

nu, la in den rätta länken.
Permalänk
Medlem
Skrivet av SamsungLover:

Den förstnämnda är en riktigt fin dator, dock endast 6 GB RAM, räcker helt klart. Men det är ju en bi-sak, enkelt att uppgradera.
Hårddisken är stor, men sketet slö. Kan också bytas i framtiden.

Vill bara lägga fram ett alternativ till, denna:
http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573g-54208g50akk-i5...

Flera här som har den, inkl. mig själv dom är väldigt likvärdiga. Helt underbar skärm att kolla film, spela och skriva med

1366x768 på 15.6"?

ts: skulle köra på den översta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av versions:

1366x768 på 15.6"?

ts: skulle köra på den översta.

Ingen superupplösning kan jag väl hålla med om men bara för att sätta det i perspektiv så är det en högre PPI (100) jämfört med PPi'n på en 24"-skärm med 1920x1080-upplösning som har en PPI på 92.
Alltså är det nog acceptabelt för de flesta

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ingen superupplösning kan jag väl hålla med om men bara för att sätta det i perspektiv så är det en högre PPI (100) jämfört med PPi'n på en 24"-skärm med 1920x1080-upplösning som har en PPI på 92.
Alltså är det nog acceptabelt för de flesta

det är inte det jag stör mig på. det är dock klart märkbart ofta att man har en liten upplösning när det knappt får plats med något på skärmen. att ha program som spotify i något annat än fullskärm är opassande. dock mycket lättare att dra spel i en sådan upplösning och där fungerar det bra.

jag som formulerade mig dåligt i förra inlägget, ursäktar.

Permalänk
Medlem

Oj, ber om förlåtelse, jag som inte kollade riktigt noga.

Här är den jag rekommenderar http://cdon.se/hemelektronik/99-15inch-acer-v5-573g-54208g50a...

FULL-HD med IPS, ett bra grafikkort osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamsungLover:

Oj, ber om förlåtelse, jag som inte kollade riktigt noga.

Här är den jag rekommenderar http://cdon.se/hemelektronik/99-15inch-acer-v5-573g-54208g50a...

FULL-HD med IPS, ett bra grafikkort osv.

Är den bättre än båda som jag länkade i första inlägget alltså? I såna fall kanske jag beställer en sådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Är den bättre än båda som jag länkade i första inlägget alltså? I såna fall kanske jag beställer en sådan

Det är väldigt svårt att säga. Dom är så snarlika.

Men själv är jag skeptisk till Lenovo, gillar inte deras konstruktur osv, men det är ju min smak.

Acern har 8GB RAM, Lenovon 6GB. Dock har Lenovon ett GTX 755M med 2GB DDR5 och Acern GTX 750M med 4GB DDR3.

Så prestandamässigt ingen störra skillnad. Mest vilken man faller för

Kan bara tala gott om Acern då det är den jag har, du lär inte bli besviken vilken du än väljer

Gå på smaken, Lenovon svart och röd (även bakgrundsbelysingen är röd), Acern silver och grå med vit bakgrundsbelysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamsungLover:

Det är väldigt svårt att säga. Dom är så snarlika.

Men själv är jag skeptisk till Lenovo, gillar inte deras konstruktur osv, men det är ju min smak.

Acern har 8GB RAM, Lenovon 6GB. Dock har Lenovon ett GTX 755M med 2GB DDR5 och Acern GTX 750M med 4GB DDR3.

Så prestandamässigt ingen störra skillnad. Mest vilken man faller för

Kan bara tala gott om Acern då det är den jag har, du lär inte bli besviken vilken du än väljer

Gå på smaken, Lenovon svart och röd (även bakgrundsbelysingen är röd), Acern silver och grå med vit bakgrundsbelysning.

Med ditt namn bör du väl ändå ha en Samsung?
Tack så mycket för din hjälp! Har nu beställt Acern från CDON och längtar tills den kommer. Antar att det är i mitten av nästa vecka eller något

Permalänk
Medlem

Det var sista gången jag handlar på CDON.com iaf.

Beställde i söndags. I måndags kom statusen "Mottagen av lagret".
Beskrivningen följer:

"Mottagen av lagret
Din order plockas, packas och förbereds för leverans och kommer att skickas inom kort."

Än idag, Torsdag, har varan inte skickats och jag var precis i kontakt med deras support via chatt.
Frågade varför den inte skickats, och svaret blev "Beklagar förseningen".
Frågade hur det kan ta över 4 dagar att skicka ett enda paket eftersom det fanns i lager, och frågade även om det går att skynda på på något sätt.

Svaret blev nej. Tydligen har CDON.com ingen som helst kontakt med sitt lager och kan inte se till att ett paket kommer iväg från lagret efter 4 dagar.
Värdelös service/support och ännu sämre leveranstid.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tuxxie:

Det var sista gången jag handlar på CDON.com iaf.

Beställde i söndags. I måndags kom statusen "Mottagen av lagret".
Beskrivningen följer:

"Mottagen av lagret
Din order plockas, packas och förbereds för leverans och kommer att skickas inom kort."

Än idag, Torsdag, har varan inte skickats och jag var precis i kontakt med deras support via chatt.
Frågade varför den inte skickats, och svaret blev "Beklagar förseningen".
Frågade hur det kan ta över 4 dagar att skicka ett enda paket eftersom det fanns i lager, och frågade även om det går att skynda på på något sätt.

Svaret blev nej. Tydligen har CDON.com ingen som helst kontakt med sitt lager och kan inte se till att ett paket kommer iväg från lagret efter 4 dagar.
Värdelös service/support och ännu sämre leveranstid.

Cdon har alltid slö frakt, man får betala ett premium för snabb frakt och bra kundbemötande dessvärre, Cdon blöder även förövrigt pengar, vet dock inte hur det ser ut nu 6månader efter deras rapport på miljonförluster.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Cdon har alltid slö frakt, man får betala ett premium för snabb frakt och bra kundbemötande dessvärre, Cdon blöder även förövrigt pengar, vet dock inte hur det ser ut nu 6månader efter deras rapport på miljonförluster.

Åhfan, hade jag ingen aning om. Fick bara tips på bra dator som fanns där och har aldrig provat CDON innan. Funderar på att bara ringa eller skicka på chatten till dom att jag vill ångra min order. Men i såna fall måste jag hitta en annan dator igen :/

EDIT: Går det att ringa bara sådär och avbryta min order helt? Den är ju inte skickad än så... För i såna fall har jag nog lust att göra det och åka till Inet och se om dom kan hjälpa mig få fram en bra dator istället.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tuxxie:

Åhfan, hade jag ingen aning om. Fick bara tips på bra dator som fanns där och har aldrig provat CDON innan. Funderar på att bara ringa eller skicka på chatten till dom att jag vill ångra min order. Men i såna fall måste jag hitta en annan dator igen :/

Då den har börjat packats så går det inte avboka/avbeställa. Varför tror du de är så snabba på att börja packa men kanske inte skicka

Och de är inte alltid slöa men nästan alltid slöa på att skicka.

Snabbast jag har fått är 2dagar efter beställning (Beställning kl 02:00 på natten) så 3arbetsdagar, en för att packa, en för att lägga på lådan, och en för att posten ska skicka skiten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Då den har börjat packats så går det inte avboka/avbeställa. Varför tror du de är så snabba på att börja packa men kanske inte skicka

Och de är inte alltid slöa men nästan alltid slöa på att skicka.

Snabbast jag har fått är 2dagar efter beställning (Beställning kl 02:00 på natten) så 3arbetsdagar, en för att packa, en för att lägga på lådan, och en för att posten ska skicka skiten.

2-3 dagar är ändå acceptabelt enligt mig. Än så länge har mitt paket "packats" i fyra dagar >.<

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tuxxie:

2-3 dagar är ändå acceptabelt enligt mig. Än så länge har mitt paket "packats" i fyra dagar >.<

Min senaste reklamation tog över 6veckor på Cdon. Sa att den snabbaste var 3dagar efter beställning. Oftast tar det lite mer än en arbetsvecka att få grejerna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

När jag beställt från CDON så har det tagit runt 2-3 dagar varje gång.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Min senaste reklamation tog över 6veckor på Cdon. Sa att den snabbaste var 3dagar efter beställning. Oftast tar det lite mer än en arbetsvecka att få grejerna.

Får väl vara glad om skiten kommer i nästa vecka verkar det som. Jag som längtade efter datorn :/ Jävla skitföretag :S

Skrivet av Wallman_91:

När jag beställt från CDON så har det tagit runt 2-3 dagar varje gång.

Min har nu tagit 4 dagar och har inte ens skickats så det lär ju inte hända här. Det som gör mig mest sur är att dom inte gör något åt det. Dom tar inte ens kontakt med lagret när en kund vill kolla läget osv. Alla kan göra fel och få förseningar, men att dom sen fullständigt skiter i sina kunder är en annan femma.
Dom har väl ett par lågavlönade kioskmongos som sitter och låtsas vara kundsupport eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Får väl vara glad om skiten kommer i nästa vecka verkar det som. Jag som längtade efter datorn :/ Jävla skitföretag :S

Min har nu tagit 4 dagar och har inte ens skickats så det lär ju inte hända här. Det som gör mig mest sur är att dom inte gör något åt det. Dom tar inte ens kontakt med lagret när en kund vill kolla läget osv. Alla kan göra fel och få förseningar, men att dom sen fullständigt skiter i sina kunder är en annan femma.
Dom har väl ett par lågavlönade kioskmongos som sitter och låtsas vara kundsupport eller något.

Jag fick lida igenom samma grej... Dock, lita inte helt på "statusuppdateringen", min stod det packas på i 2 veckor. Men efter 1 vecka efter beställning låg paketet på posten, fast det stod packas på hemsidan.

Men håller fullständigt med om att kioskmongona är allt flummiga, datorn är bra och du kommer bli nöjd, men servicen brister så man blir lidandes på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamsungLover:

Jag fick lida igenom samma grej... Dock, lita inte helt på "statusuppdateringen", min stod det packas på i 2 veckor. Men efter 1 vecka efter beställning låg paketet på posten, fast det stod packas på hemsidan.

Men håller fullständigt med om att kioskmongona är allt flummiga, datorn är bra och du kommer bli nöjd, men servicen brister så man blir lidandes på vägen.

Okej. Med lite tur kanske jag har samma fel på statusmeddelandet får väl vänta och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Då den har börjat packats så går det inte avboka/avbeställa. Varför tror du de är så snabba på att börja packa men kanske inte skicka

Orderstatusen ändras automatiskt till "packas" när beställningen gått igenom, just för att folk inte ska ångra sitt köp lika enkelt. De måste helt enkelt få hem varan, med kliandet i fingrarna så öppnar man givetvis produkten istället för att skicka tillbaks den osv.

Skitföretag, hoppas de konkar.

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ace xx:

Orderstatusen ändras automatiskt till "packas" när beställningen gått igenom, just för att folk inte ska ångra sitt köp lika enkelt. De måste helt enkelt få hem varan, med kliandet i fingrarna så öppnar man givetvis produkten istället för att skicka tillbaks den osv.

Skitföretag, hoppas de konkar.

Går bra att skicka tillbaka även när man öppnat varan i de flesta fall genom distansköplagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ingen superupplösning kan jag väl hålla med om men bara för att sätta det i perspektiv så är det en högre PPI (100) jämfört med PPi'n på en 24"-skärm med 1920x1080-upplösning som har en PPI på 92.
Alltså är det nog acceptabelt för de flesta

Spelar ingen roll, du sitter närmare när du använder en 15.6" än en 24". Har själv en gammal 15.6" med den upplösningen och det svider nästan i ögonen av att titta på den

Permalänk
Medlem

Efter 5 dagars "packande" av min dator har jag fått nog.
Har nu varit i kontakt med kundservice åter igen och bett dom stryka ordern.
Han hade skickat ett ärende, samt mailat lagret om att avbryta ordern helt.

Vågar jag åka till annan butik och köpa datorn? Jag har tagit det på delbetalning, och är rädd att datorn från CDON fortfarande kommer med orsaken "oj nej tyvärr vi hann inte uppdatera och den skickades precis innan, oops! synd!".

Om jag åker till Inet, skaffar en dator där med samma delbetalning (3 eller 6 mån), bör jag vara rädd för att få CDON's dator?
Enligt lagen har jag väl rätt att i princip bara skicka tillbaka varan och säga att jag inte vill ha den och därmed få faktura från Klarna struken, eller?
Kan dom strula till det för mig eller vågar jag ta på mig en delbetalning till för att stryka den första inom kort? Klarna hade bara öppet måndag-torsdag fick jag reda på nu när jag ringde, annars hade jag ringt nu direkt och pratat med dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tuxxie:

Efter 5 dagars "packande" av min dator har jag fått nog.
Har nu varit i kontakt med kundservice åter igen och bett dom stryka ordern.
Han hade skickat ett ärende, samt mailat lagret om att avbryta ordern helt.

Vågar jag åka till annan butik och köpa datorn? Jag har tagit det på delbetalning, och är rädd att datorn från CDON fortfarande kommer med orsaken "oj nej tyvärr vi hann inte uppdatera och den skickades precis innan, oops! synd!".

Om jag åker till Inet, skaffar en dator där med samma delbetalning (3 eller 6 mån), bör jag vara rädd för att få CDON's dator?
Enligt lagen har jag väl rätt att i princip bara skicka tillbaka varan och säga att jag inte vill ha den och därmed få faktura från Klarna struken, eller?
Kan dom strula till det för mig eller vågar jag ta på mig en delbetalning till för att stryka den första inom kort? Klarna hade bara öppet måndag-torsdag fick jag reda på nu när jag ringde, annars hade jag ringt nu direkt och pratat med dom.

Skulle datorn från cdon komma är det bara ångra köpet, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Skulle datorn från cdon komma är det bara ångra köpet, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Då vågar jag gå vidare med att köpa en annan dator. Helst typ... Idag...
Någon som är lite mer haj på hårdvara som kan kolla dessa alt. har tips på annan dator? (Helst siba eller elgiganten, möjligtvis inet men absolut inte cdon)

* http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...
* http://www.siba.se/product/17135073/lenovo-z50-70-59416291-?r...
* http://www.siba.se/product/16660057/hp-pavilion-15-n297eo?ref...
* http://www.siba.se/product/16768721/asus-k550lb-xo168h?ref=se...

Permalänk
Skrivet av Tuxxie:

Efter 5 dagars "packande" av min dator har jag fått nog.
Har nu varit i kontakt med kundservice åter igen och bett dom stryka ordern.
Han hade skickat ett ärende, samt mailat lagret om att avbryta ordern helt.

Vågar jag åka till annan butik och köpa datorn? Jag har tagit det på delbetalning, och är rädd att datorn från CDON fortfarande kommer med orsaken "oj nej tyvärr vi hann inte uppdatera och den skickades precis innan, oops! synd!".

Om jag åker till Inet, skaffar en dator där med samma delbetalning (3 eller 6 mån), bör jag vara rädd för att få CDON's dator?
Enligt lagen har jag väl rätt att i princip bara skicka tillbaka varan och säga att jag inte vill ha den och därmed få faktura från Klarna struken, eller?
Kan dom strula till det för mig eller vågar jag ta på mig en delbetalning till för att stryka den första inom kort? Klarna hade bara öppet måndag-torsdag fick jag reda på nu när jag ringde, annars hade jag ringt nu direkt och pratat med dom.

Hej!
Eftersom du har 14 dagars lagstadgad ångerrätt enligt svensk lag så är det inga konstigheter att ångra sig. Det enda som eventuellt kan knasa till det (beroende på din kreditvärdighet / Klarnas system) är att om du har otur så kan det vara så att du inte kan ta en ny avbetalning före att den första är makulerad hos Klarna. - Men eftersom det bara tar ett par minuter att få besked från Klarna så är det bara till att försöka köpa igen, går det inte så får du antingen kontakta Klarna via telefon eller så får du vänta tills första köpet är hävt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Hej!
Eftersom du har 14 dagars lagstadgad ångerrätt enligt svensk lag så är det inga konstigheter att ångra sig. Det enda som eventuellt kan knasa till det (beroende på din kreditvärdighet / Klarnas system) är att om du har otur så kan det vara så att du inte kan ta en ny avbetalning före att den första är makulerad hos Klarna. - Men eftersom det bara tar ett par minuter att få besked från Klarna så är det bara till att försöka köpa igen, går det inte så får du antingen kontakta Klarna via telefon eller så får du vänta tills första köpet är hävt.

Låter bra det! Nu gäller det bara att hitta nästa dator med andra ord

EDIT: Om någon har tid över får ni gärna kolla ovan länkade datorer och se om det är något att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Acer Aspire V3-772G = Verkar vara en vettig maskin som säkert kommer klara tyngre spel än TS tänkt sig, dock på låga inställningar.
Lenovo Z50-70 = Alldeles för vek grafikkretsar, den är mer en kraftfull kontors-, media-, och redigeringsdator än en spelmaskin.
HP Pavilion 15-n297eo = En vettig hemdator/Allt-i-allo dator, jämförbar med Lenovon ovan men med skarpare grafikkretsar.
Asus K550LB-XO168H = Som HP-datorn.

Har föregångaren till K550, Asus K56, med förra generationens i7 processor men samma grafikkretsar GT 740M.
Den är OK för spel men man får dra ner inställningarna rejält. Har bytt ut 750GB disken mot 1x60GB SSD och 1x250GB SSD i DVD-brännarfacket. Krävdes en speciellt tunn HDD-släde(HDD-cradle).

ASUS K56 är mycket lätt och tunn, vilket resulterade i att skärmen sprack när sambon lyfte den och fick fingrarna innanför skärmsargen. Bytte själv skärm men det kostade dryga 700kr. Originalskärmen var inte fäst med alla skruvhål som finns, utan monterad med dubbelhäftad tejp!

Tack så mycket! Som det ser ut verkar Acern vettigast för mig? Med tanke på att det är -1500kr på den just nu känns det ännu mer lockande
Om man jämför den med den jag hade tänkt köpa på CDON, hur står den sig?

http://cdon.se/hemelektronik/99-15inch-acer-v5-573g-54208g50a...

Om jag förstått det rätt är det samma grafikkort i dom, men processorn är lite bättre i den på Elgiganten. I övrigt ungefär samma?

EDIT: Ny sida på tråden, länkar även den på elgiganten för enklare jämförelse
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

CDON:
i5-4200U
8GB RAM
500GB HDD
GT-750 4GB
1366x768
W8

Elgiganten:
i5-4200M
GT 750M 4GB
8 GB RAM
2 TB HDD
1920x1080
W8

Permalänk
Skrivet av Tuxxie:

Tack så mycket! Som det ser ut verkar Acern vettigast för mig? Med tanke på att det är -1500kr på den just nu känns det ännu mer lockande
Om man jämför den med den jag hade tänkt köpa på CDON, hur står den sig?

http://cdon.se/hemelektronik/99-15inch-acer-v5-573g-54208g50a...

Om jag förstått det rätt är det samma grafikkort i dom, men processorn är lite bättre i den på Elgiganten. I övrigt ungefär samma?

EDIT: Ny sida på tråden, länkar även den på elgiganten för enklare jämförelse
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

CDON:
i5-4200U
8GB RAM
500GB HDD
GT-750 4GB
1366x768
W8

Elgiganten:
i5-4200M
GT 750M 4GB
8 GB RAM
2 TB HDD
1920x1080
W8

Elgiganten-datorn´s processor har ändelsen M, medan CDON-datorn har ändelsen U. Observera att båda har turboläge, men att M är klart mer kraftfull både i normal och turboläge.

M varianten är i normalläge på 2 x 2,5Ghz och 2 x 3,1Ghz i turbo
U varianten är i normalläge på 2 x 1,6Ghz och 2 x 2,6Ghz i turbo