Varför ska DICE göra Bad Company 3?
Jag läste en intressant artikel om Battlefield på Eurogamer igår. Karl-Magnus Troedsson på DICE sade i en intervju:
"There were some people who were saying, 'why are you building Hardline? You should build Bad Company 3 instead."
"We take all this into account when we think about the future, and do franchise strategy," Troedsson said. "But there's one thing that lingers with Bad Company that we've been asking ourselves: what is it that the people really liked about Bad Company?"
Jag tillhör själv skaran som med glädje minns alla timmar jag lagt ner på Bad Company 2, och hur Battlefield 3 och 4 bara inte har "den där gnistan" på samma sätt. Samtidigt inser jag att det är svårt att precis sätta fingret på vad som gjorde BC2 så annorlunda (bättre).
"Det funkade" säger vissa kommentarer till artikeln. Sure, men bortsett från det.
Personligen saknar jag banorna mest. De var mycket roligare. De kändes mer välplanerade på något sätt. I BF4 är det antingen stora fyrkantiga slagfält, eller trånga korridorer där det regnar granater, i BC2 kändes banorna bara mer anpassade för Rush (som jag personligen spelar mest). På något sätt var det bara roligare.
Dessutom var det ju en bra single player-kampanj tyckte jag, med humor
Så vad säger ni? Hur förklarar vi för DICE varför (och hur!) de ska göra Bad Company 3?