Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny billig smartphone-Vilken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Observera att app-utbudet för Windows Phone är betydligt mindre än för både iPhone och Android - många appar som du haft på din iPhone kanske inte har någon motsvarighet på Windows Phone (ännu). Eller aldrig kommer finnas, typ som YouTube och andra appar. Fast du kan ju alltid surfa till YouTubes hemsida istället t ex

Fast till Youtube så finns det en drös tredje parts appar. Som är likvärdiga i kvalitet med googles egna youtube app till android... t.ex. metrotube

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Observera att app-utbudet för Windows Phone är betydligt mindre än för både iPhone och Android - många appar som du haft på din iPhone kanske inte har någon motsvarighet på Windows Phone (ännu). Eller aldrig kommer finnas, typ som YouTube och andra appar. Fast du kan ju alltid surfa till YouTubes hemsida istället t ex

Fast en hel del appar finns det alternativ till som är desto bättre än orignalen.
Jag saknar ingenting på min Windows Phone. Det är väl fler Vpn-protokoll.
Men så har jag en hel hög andra enheter också, prylnörd som man är.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

testat windows phones?

Skrivet av ItsLea:

Om jag ställer denna fråga: Om jag fullkomligt skiter i att köpa en billigare och köpa en flaggskeps mobil nu, vilken skulle jag då köpa? Jag är väldigt sugen På en Oppo Find7/Nexus5, är inte intresserad av Samsung med all deras Bloatware. Eller ska jag vänta tills Iphone6 släpps?

alla telefoner gör nästan samma sak, gäller att hitta en som bara funkar och man har tålamod med. jag tycker det tar ett par månader att utvärdera hur bra eller dålig en telefon är, sen finns det måndags exemplar.
jag vet att om man följer mina kommentarer så kan man lätt se till visst tycke till MS produkter speciellt lumia serien. jag har både Iphone 5s ,Iphone 4 och lumia 920, xperia ray android.

jag tycker windows på mobilen är shysst. kul o hålla på med snabbt och bra funktioner utan tjafs , så ser jag det iallafall. lumia 920 är dock den tyngsta plastbiten som finns men funkar bra och har ett smart gränssnitt som du kan jobba fort i samt har tillgång till officepaketet vilket är perfekt i mitt yrke som säljare.

en telefon jag tycker du ska passa dig för är sony Z som har fel på batteriet eller mjukvara i den , sony vet om det men det kommer ingen fix, sånt skulle göra mig vansinnig.

själv brukar jag kolla på balla kina lurar på gsmarena.com och drömma mig bort=)

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Observera att app-utbudet för Windows Phone är betydligt mindre än för både iPhone och Android - många appar som du haft på din iPhone kanske inte har någon motsvarighet på Windows Phone (ännu). Eller aldrig kommer finnas, typ som YouTube och andra appar. Fast du kan ju alltid surfa till YouTubes hemsida istället t ex

Det enda jagingetligen använder är Kik,Spotify,Messenger och Youtube.
så jag antar att det är lugnt?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det går inte att diskuteras. Den är per definition ett flaggskepp. Om du sedan subjektivt inte tycker den är värd ett sådant namn är en annan femma.

Flaggskepp, jag definierar det som en mobil som har det värsta på marknaden utan att spara in på något.
Jag anser att Nexus 5 är en bantad G2. Se där jag diskuterade....eftersom det är subjektivt som du själv säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Flaggskepp, jag definierar det som en mobil som har det värsta på marknaden utan att spara in på något.
Jag anser att Nexus 5 är en bantad G2. Se där jag diskuterade....eftersom det är subjektivt som du själv säger.

Nexus 5 är bevisligen inte en bantad G2, det är bara ett oinformerat påstående. Den har till exempel en mer avancerad radiodel än G2, inbyggt stöd för trådlös laddning och en digitizer/skärm med lägre latens.
Sedan skiljer sig din definition av flaggskepp från den etablerade definitionen. Om du ska använda ett ord så försök att se till att du förstår vad det betyder, annars skulle du ju lika gärna kunna hitta på egna betydelser till alla dina ord..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Det enda jagingetligen använder är Kik,Spotify,Messenger och Youtube.
så jag antar att det är lugnt?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store
Där kan du kolla vilka appar som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nexus 5 är bevisligen inte en bantad G2, det är bara ett oinformerat påstående. Den har till exempel en mer avancerad radiodel än G2, inbyggt stöd för trådlös laddning och en digitizer/skärm med lägre latens.
Sedan skiljer sig din definition av flaggskepp från den etablerade definitionen. Om du ska använda ett ord så försök att se till att du förstår vad det betyder, annars skulle du ju lika gärna kunna hitta på egna betydelser till alla dina ord..

LG Nexus 5 lever på mjukvaran och priset, inte hårdvaran.
Jag tycker fortfarande hårdvaran är medelmåttigt bra samt att LG G2 är den bättre telefonen.
Och jag tror inte du kan övertala mig om detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

LG Nexus 5 lever på mjukvaran och priset, inte hårdvaran.
Jag tycker fortfarande hårdvaran är medelmåttigt bra samt att LG G2 är den bättre telefonen.
Och jag tror inte du kan övertala mig om detta...

...okej.
Det är lugnt, jag känner inget stort behov av att göra det..

Sedan ser jag inte vilken relevans G2 har i frågan om N5 är ett flaggskepp eller inte, men du var väl inte ute efter en vettig diskussion från första början. Inte för att det är något å diskutera.. Man kommer ju enkelt till slutsatsen bara man kollar upp definitionen av flaggskepp..

Nej, nu har vi spårat ur denna tråden tillräckligt med denna värdelösa diskussion.

Ledsen för urspårningen och lycka till i sökandet razzaj.