Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Sänka dimman Battlefield 4

hej!

Är det möjligt att göra några inställningar så dimman inte är så fruktansvärt tät? I vissa fall kan jag inte se mina fienden men dom tycks se mig utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

hej!

Är det möjligt att göra några inställningar så dimman inte är så fruktansvärt tät? I vissa fall kan jag inte se mina fienden men dom tycks se mig utan problem.

De ser dig för att du är "spottad". Egentligen skjuter de mot en röd pil vilket värkar vara du. Bara att spamma med Q knappen hela tiden så ser du.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

De ser dig för att du är "spottad". Egentligen skjuter de mot en röd pil vilket värkar vara du. Bara att spamma med Q knappen hela tiden så ser du.

Förstod att någon skulle säga det.

nejmen alltså jag är hel säker på att dessa inte sett mig från spot.

Men finns det inga sätt att sänka dimmans täthet?

Permalänk

Borde inte det klassas som fusk?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

De kör säkert med fusk eller så därför så ser dom dig.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Nej det går inte att ställa in dimman eller view distance. Som du säger så hade det givit en fördel till dem med bättre grafikinställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Förstod att någon skulle säga det.

nejmen alltså jag är hel säker på att dessa inte sett mig från spot.

Men finns det inga sätt att sänka dimmans täthet?

Att kunna ändra dimma hade varit fusk. Därför kan man inte göra det om man inte är hackare på något sätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Vilken dimma pratar vi om? Såvitt jag vet så är Operation Locker den enda kartan med en "dimma" i form av snöstormen ute. Om du vill ha bättre sikt rent generellt så sänk grafikinställningarna, bör vara tydligt vilka man ska justera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Vilken dimma pratar vi om? Såvitt jag vet så är Operation Locker den enda kartan med en "dimma" i form av snöstormen ute. Om du vill ha bättre sikt rent generellt så sänk grafikinställningarna, bör vara tydligt vilka man ska justera.

Gulf of Oman 2014 har en sandstorm som blåser in

Men hur är den dimman när man jämför Low och Ultra inställningar? Vet att oftast är de lättare att urskilja fiender ur terrängen på lägre inställningar än på högre. Så kan vara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gulf of Oman 2014 har en sandstorm som blåser in

Men hur är den dimman när man jämför Low och Ultra inställningar? Vet att oftast är de lättare att urskilja fiender ur terrängen på lägre inställningar än på högre. Så kan vara det.

Juste, så är det. Vet dock inte hur mycket den påverkas av grafikinställningarna. Det är ju ett event (levolution) som spelas då och inte något grafiskt lull-lull så jag gissar på att man inte kan göra något åt den.

Permalänk
Medlem

Oj hade glömt bort att jag skapat tråden.

Ja, jag misstänker det är någon form av fusk. Om inte kanske det är så att det är lättare att se över från ena sidan till andra.

Men inget att gräma över Inte så ofta man stöter på fuskare nu tycker jag.

Justja banan jag spelar för det mesta är Siege of Shanghai.