Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Beställa OnePlus One från Kina?

Permalänk
Medlem

Beställa OnePlus One från Kina?

Hej!

Har i nästan en månad snurrat runt och tittat på en ny telefon, men haft extremt svårt att bestämma mig. Efter mycket om och men vill jag nu satsa på en OnePlus One. Det uppenbara problemet är ju självklart att få tag på en invite, något jag vid det här laget gett upp med. Min Galaxy S2 är inne på sista versen. Jag behöver en ny telefon nu.

Senaste veckorna har det ploppat upp en hel del OPO hos andra återförsäljare, bland annat hos minideal.net. Som jag förstått det så är det här inte samma version av telefonen jag skulle fått ifall jag beställde direkt från OnePlus, utan den Kinesiska versionen. Skillnaden är (once again, så vitt jag förstått) bara den att den inte stödjer vissa 4G-frekvenser (dock de flesta här i Sverige, verkar det som). Samt att den levereras med ColorOS.

Det som oroar mig är om något annat skiljer telefonerna åt? Om jag "flashar" om den till CM på ett korrekt sätt, har jag då precis samma telefon jag skulle fått om jag beställde ifrån OnePlus? Om så är fallet blir det nog en beställning ifrån minideal, såvida ingen här har några horribla erfarenheter från dem.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har själv funderat på denna eller oppo find 7a. Har haft svårt att bestämma mig, tillslut fall valet på på 7A. Men nu precis innan jag skulle beställa så fick jag syn på denna LG G2. Förra gen telefon frång Lg. Den fungerar fortfarande utmärkt (när jag testade den) och har en stor vacker skärm

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2114508