Värde på Sega Game Gear?

Permalänk
Medlem

Värde på Sega Game Gear?

Jag har ett Sega Game Gear med två st spel (Sonic The Hedgehog och Shinobi). Allt är i fungerande skick men ingen av kartongerna är särskilt fina. Husdjuret har gått ganska hårt åt dom när han fick tag i dom.

Nu tänkte jag sälja alltihop men har ingen aning om vad ett rimligt värde på det hela är.

Är det någon som har ett förslag?

/Daniel

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk

Tyvärr är inte game gears värda särskilt mycket, men skulle väl gissa att du kan få runt 600 kr för det som ett paket...det är synd, för det är en sjukt skön konsol.

Permalänk

Jag hade sparat sådana gamla prylar (ångrar att jag sålde mitt n64 med alla grymma spel, speciellt b&k o dk64). Annars kanske en donation till AVGN kan vara något med tanke på hur många SGG han måste redan ha från alla avskyvärda fans..

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Medlem

Håller med föregående skribenter, det är inte värt sådana pengar att det är värt besväret att sälja det. Behåll din GG och ha det skoj med istället. Jag hade skaffat en Everdrive GG och kört alla gamla spel man aldrig fick spela som grabb om jag vore i dina kläder. Visst, går att emulera GG på en mängd plattformar nu, men det är ändå nåt speciellt med att köra det på originalhårdvaran.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Håller med föregående skribenter, det är inte värt sådana pengar att det är värt besväret att sälja det. Behåll din GG och ha det skoj med istället. Jag hade skaffat en Everdrive GG och kört alla gamla spel man aldrig fick spela som grabb om jag vore i dina kläder. Visst, går att emulera GG på en mängd plattformar nu, men det är ändå nåt speciellt med att köra det på originalhårdvaran.

Grejen är att man måste hitta enockså! De börjar bli ganska svåra att få tag på faktiskt.
Här brukar jag köpa mina Everdrives : http://www.retrotowers.co.uk/flash-carts/everdrives/everdrive...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Grejen är att man måste hitta enockså! De börjar bli ganska svåra att få tag på faktiskt.
Här brukar jag köpa mina Everdrives : http://www.retrotowers.co.uk/flash-carts/everdrives/everdrive...

Retrogate funkar alltid annars. Eugene jobbar direkt mot dem; de sköter det administrativa, och han skickar grejerna själv. Skulle det vara tight med någon viss modell (som det kan vara när de är helt nysläppta och alla vill ha en) så har man nog bäst chans där.

Man bör nog dock kolla läget i Ukraina innan man beställer från Retrogate nu, bara så det inte brutit ut fullt krig under natten eller nåt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Mja, behålla grejerna är inte ett alternativ i långa loppet. Jag har blivit alldeles för bekväm och föredrar en burk med emulatorer istället för "the real deal". Jag vet, nu svor jag i kyrkan... *duckar*

Tips på bra ställen att sälja det på då?

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem
Skrivet av l-d:

Mja, behålla grejerna är inte ett alternativ i långa loppet. Jag har blivit alldeles för bekväm och föredrar en burk med emulatorer istället för "the real deal". Jag vet, nu svor jag i kyrkan... *duckar*

Tips på bra ställen att sälja det på då?

Jupp svor i kyrkan gjorde du

Hade nog försökt på diverse spelentusiastforum, typ loading.se eller nåt sånt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Evil-Bosse:

Tyvärr är inte game gears värda särskilt mycket, men skulle väl gissa att du kan få runt 600 kr för det som ett paket...det är synd, för det är en sjukt skön konsol.

Är det synd att man kan få tag i en Game Gear - som enligt dig är en sjukt skön konsol - billigt?

Permalänk
Medlem

Konsolen verkar inte riktigt frisk, vill liksom inte dra igång några spel. Skärmen verkar funka men det ser ut som att det inte går att boota upp spelen. Det är konstigt för allting funkade när det packades ner. Det var iofs några år sedan...

Någon som känner igen problemet och vet om det går att fixa?

I värsta fall får jag se mig besegrad och bara sälja spelen, vad brukar de vara värda?
De spel som gäller är Shinobi, Sonic, Mickey Mouse - Castle Of Illusion och Wonder Boy.

Alla har spelats flitigt men det förb* Shinobi har jag aldrig klarat. Det är någon vattenbana i slutet som jag alltid går bet på.

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--