Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Har du svårt att bestämma dig vilken match du vill se? Vill du se alla 4 samtidigt? Inga problem! http://multitwitch.tv/dota2ti_1/dota2ti_2/dota2ti_3/dota2ti_4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Har du svårt att bestämma dig vilken match du vill se? Vill du se alla 4 samtidigt? Inga problem! http://multitwitch.tv/dota2ti_1/dota2ti_2/dota2ti_3/dota2ti_4

Har man livestreamer och är lat kan man ta det här och öppna alla (ej multicast kanalen) med ett klick.
http://fuskbugg.se/dl/CrX06o/dotastreams2.rar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Jag har både spaceknappen och mouse4 och mouse5 som itemanvändningar. Redigt gött!

Förövrigt söker jag folk att spela med. Ligger och snittar 3.2k MMR solo men är så trött på att spela med randoms hela tiden.. Är 25 år och trevlig, gnäller inte så fort det händer saker osv

Använder space för att avbryta animationer, vet inte varför men blivit van vid det så kan inte byta hehe. Kör med M4+M5 för items också. Ligger på lite högre rank än dig men spelar gärna med fler! Adda:

http://steamcommunity.com/profiles/76561198054164282

Permalänk
Medlem

Det var en tråkig dag för Svenska Alliance och Fnatic som har svenska Era. Båda 2 har tyvärr åkt ut och är borta från tävlingen.

Vill ni hejja på svenskarna är det, EG med Zai eller C9 med Pieliedie!

Edit; Även mouz med Pajkatt åkte ut nu.

Permalänk
Medlem

Synd att alliance åkte ut så fort. Trodde inte de skulle vinna men i alla fall komma till main event.

Permalänk
Medlem

Fan va deppigt de var igår :(. Riktigt tråkigt upplägg med bo1 liga, känns som det inte var till fördel för Alliance, speciellt också när alla lagen studerat dem mest av alla inför TI4. Jaja, vi får väl hoppas våra kära råttor kommer tillbaka starkare än nånsin framöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raumo:

Fan va deppigt de var igår :(. Riktigt tråkigt upplägg med bo1 liga, känns som det inte var till fördel för Alliance, speciellt också när alla lagen studerat dem mest av alla inför TI4. Jaja, vi får väl hoppas våra kära råttor kommer tillbaka starkare än nånsin framöver!

Håller helt med. Men Alliances styrka är att det studerar sina motståndare första matchen och sen countrar dem i de nästkommande matcherna. De förlorar ofta den första matchen de kör mot lag de inte kört mot tidigare, eller inte särskilt ofta. De skulle behövt ha samma groupstage som förra året då de hade grupper, och alla i gruppen mötte varandra 2 gånger. Det gillade jag bättre.

Alla har ju kollat på hur Vinnarna av förra året spelar, och sen valt att spela ett annat meta. First bans mot dem var alltid Wisp och Natures Prophet... så tråkigt... men effektivt :/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Raumo:

Fan va deppigt de var igår :(. Riktigt tråkigt upplägg med bo1 liga, känns som det inte var till fördel för Alliance, speciellt också när alla lagen studerat dem mest av alla inför TI4. Jaja, vi får väl hoppas våra kära råttor kommer tillbaka starkare än nånsin framöver!

Det lustiga var ju att S4 hade sagt att det skulle vara till deras fördel med BO1-matcher, att de hade en färdig strategi mot varenda lag.

Tji fick dem för den hybrisen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Underbart att Alliance åkte ut men lite synd är det att de inte får vara med i KeyArena. Nu hoppas man på att Na`Vi går till final igen och innan någon börjar hata så var jag ett fan av Na`Vi innan de vann TI1 och jag har varit ett fan av Puppey, KuroKy och Dendi sedan långt innan dess.

Permalänk
Medlem

Bracket för Main Event

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Har spelat lite Dota till och från det senaste året men nu i sommar har jag och några polare börjat köra lite mer seriöst. Sällan har ett spel gjort mig så (ursäkta) in i helvetes jävla skitförbannad. Det är så extremt icke förlåtande och svårt. Jag har helt enkelt inte spelat tillräckligt många games för att allting ska sitta i ryggmärgen än. Jag tappar bort min hero i stora battles, jag slarvar med att backa, jag glömmer att använda mina items när det blir hetsigt.

Men ibland klickar allt. Allting går precis som man planerat, alla gör vad de ska och taktiken är helt rätt för att döda alla fem samtidigt som alla fem i ens egna lag överlever. Sen plöjer man rakt in och slaktar ancient. Då är det så extremt belönande, så det är bara att spela mer!

Hehe visst är det så;) Har själv spelat mer än 600 matcher, ligger på 3.5k mmr och lär mig fortfarande! Tycker man lär sig en del att kolla på streams på twitch (vissa iaf) och sen tänka nytt. Häromdagen ändrade jag runt lite keybinds till courier, quickbuy och sådant vilket definitivt har hjälp. Istället för att manuellt köpa itemsen i sin sticky och klicka på deliver-knappen. Även att skilla abilities och sådant med tangentbordet istället för klicka med musen hjälper. Det är dock en smaksak då jag har sett att profs som t.ex. dendi kör mycket manuellt med musen.

Angående teamfights så är ett tips att positionera sig något utanför fighten, om din hero är sådan som tillåter det vill säga. Finns ju många som är gjorda för att vara mitt i smeten. Försök att ta det lugnt och ta en spell i taget, bättre att få ut en 2-3 spells som gör nytta istället för att spamma knappar och byta till int på sina threads, äta 1 salve och bottle, dö och sedan märka att man inte ens fick iväg sin ult eller meka Har hänt även mig, hehe...
Och farma, farma, farma! urn reel manni

Är det någon som kör med några värda console-commands? Brukar använda dota_disable_range_finder 0. Ganska värt på sandking vid burrowstrike.
Man ser alltså hur långt man kan casta, ungefär som när man hovrar över sin abillity.

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Underbart att Alliance åkte ut men lite synd är det att de inte får vara med i KeyArena. Nu hoppas man på att Na`Vi går till final igen och innan någon börjar hata så var jag ett fan av Na`Vi innan de vann TI1 och jag har varit ett fan av Puppey, KuroKy och Dendi sedan långt innan dess.

Tänker ändå "börja hata". Tråkigt att du känner att du ska behöva hata ett annat lag för att du gillar Na'Vi. Jag gillar att se bra Dota, och Alliance körde en stil som ingen annan kunde förra TI. Oavsett vad som är poppis på reddit att hata just nu så var de uppenbarligen bättre än alla andra. De har inte spelat så vasst på senare tiden, men det är väl ändå alltid tråkigt när folk åker ut. Får hoppas att eventet inte stagnerar med så mycket kinesisk dota iaf, som jag tycker är generellt ganska tråkig att se på.

Hejja bra dota iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det lustiga var ju att S4 hade sagt att det skulle vara till deras fördel med BO1-matcher, att de hade en färdig strategi mot varenda lag.

Tji fick dem för den hybrisen.

you win some, you loose some. Vem hade trott att mästarna Spanien skulle bli totalt bortspelade i VM? Alliance är helt underbara att skåda med momentum, som ti3, oavsett vilken lineup alliance hade så vann man. Men man har det kämpigt i motgång, trots att man lyckades vända den negativa trenden i playoffen, men tyvärr räckte det inte.

Hade Alliance fått en bra start i playoffen så hade man kunnat ha 14-0 även detta år innan main event.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av stn1337:

you win some, you loose some. Vem hade trott att mästarna Spanien skulle bli totalt bortspelade i VM? Alliance är helt underbara att skåda med momentum, som ti3, oavsett vilken lineup alliance hade så vann man. Men man har det kämpigt i motgång, trots att man lyckades vända den negativa trenden i playoffen, men tyvärr räckte det inte.

Hade Alliance fått en bra start i playoffen så hade man kunnat ha 14-0 även detta år innan main event.

Absolut, deras matcher är sällan tråkiga att titta på, inte bara för att det är vårt enda svenska lag kvar i scenen.
Väldigt trist att de åkte ut, hade sett fram emot en lika spännande final som förra året.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Tänker ändå "börja hata". Tråkigt att du känner att du ska behöva hata ett annat lag för att du gillar Na'Vi. Jag gillar att se bra Dota, och Alliance körde en stil som ingen annan kunde förra TI. Oavsett vad som är poppis på reddit att hata just nu så var de uppenbarligen bättre än alla andra. De har inte spelat så vasst på senare tiden, men det är väl ändå alltid tråkigt när folk åker ut. Får hoppas att eventet inte stagnerar med så mycket kinesisk dota iaf, som jag tycker är generellt ganska tråkig att se på.

Hejja bra dota iaf!

You wot m8? Vad har mitt hat mot Alliance med att jag gillar Na`Vi? Jag är också ett fan av bra DotA och en spelstil där man undviker att ta varenda fight för att splitpusha är inte bra DotA, det var som matchen Na`Vi spelade mot Titan, Ingen kill på typ 20 minuter för varenda gång något skulle hända poppade Naga ulti och sedan disengagade alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

You wot m8? Vad har mitt hat mot Alliance med att jag gillar Na`Vi? Jag är också ett fan av bra DotA och en spelstil där man undviker att ta varenda fight för att splitpusha är inte bra DotA, det var som matchen Na`Vi spelade mot Titan, Ingen kill på typ 20 minuter för varenda gång något skulle hända poppade Naga ulti och sedan disengagade alla.

Fast DotA handlar om att vinna och att springa runt och ta teamfight efter teamfight i 30 minuter minuter á la 500 mmr matchmaking är säkert "jättekul" att titta på.

Det gäller att använda din motståndares styrkor och svagheter till din fördel. Precis som med ALL annan sport. Ta Costa Rica i fotbolls-VM till exempel, i Dota hade man blivit kallade för "rats gtfo noobs" medans i fotboll har man blivit hyllade som hjältar eftersom man nyttjade sitt spel maximalt utefter förutsättningarna. Och folk som förstår sig på fotboll vet att Costa Rica gjorde - precis det som sport går ut på - allt för att vinna. Costa Rica försökte inte spela världens mest offensiva fotboll, man spelade säkert och vann. Precis som Titan gjorde mot ditt älskade Na'vi, vinner efter förutsättningarna. Vet man om att man inte kan vinna early game eller ta en teamfight tidigt så ska man helt enkelt inte göra det.

Jag älskar också bra dota och jag hade tyckt att den professionella scenen skulle varit dötrist om det inte fanns lag som verkligen nyttjade spelets dynamik. Hade alla spelat som iG hade jag garanterat tröttnat direkt.

Dotascenen måste växa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Måste säga att jag håller med. Jag är väll en av de få som tycker att rat dota är ganska kul att kolla på. Tycker det är ganska ballt när 2 eller fler av spelarna blir 6-slottade á lvl 25 eller som i bulldogs fall, 7-slottad! (refresher på kurir). Den sista teamfighten blir ju sjukt spännande när enda dieback eller fel beslut avgör spelet! Som i navi mot alliance där loda och hela navi köttade varsin ancient!

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

You wot m8? Vad har mitt hat mot Alliance med att jag gillar Na`Vi? Jag är också ett fan av bra DotA och en spelstil där man undviker att ta varenda fight för att splitpusha är inte bra DotA, det var som matchen Na`Vi spelade mot Titan, Ingen kill på typ 20 minuter för varenda gång något skulle hända poppade Naga ulti och sedan disengagade alla.

Ptja, du råkar gilla Na'Vi och hata Alliance precis som dom flesta Na'Vi fans verkar göra efter att Alliance vann förra året. Även pro spelare började gnälla på att splitpush var op osv, idagsläget kan många lag kontra det ganska bra. Bara för att man inte kan vinna över en strategi betyder det inte att den är op

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Fast DotA handlar om att vinna och att springa runt och ta teamfight efter teamfight i 30 minuter minuter á la 500 mmr matchmaking är säkert "jättekul" att titta på.

Jag älskar också bra dota och jag hade tyckt att den professionella scenen skulle varit dötrist om det inte fanns lag som verkligen nyttjade spelets dynamik. Hade alla spelat som iG hade jag garanterat tröttnat direkt.

Dotascenen måste växa upp.

Skrivet av Friterad:

Ptja, du råkar gilla Na'Vi och hata Alliance precis som dom flesta Na'Vi fans verkar göra efter att Alliance vann förra året. Även pro spelare började gnälla på att splitpush var op osv, idagsläget kan många lag kontra det ganska bra. Bara för att man inte kan vinna över en strategi betyder det inte att den är op

Fast det jag skrev om var ju vad jag subjektivt tyckte var mest underhållande att titta på. Men javisst har du helt rätt i vad du skriver.

Börjar ångra lite att jag skrev att jag var Na`Vi fan men gjort är gjort. Vad gäller framtiden för Alliance så är ju alla väldigt bra vänner med varandra så jag skulle tro att de stannar tillsammans i ett år till. Truth be told så ändrade de ju en hel del i sin spelstil och annat och jag var nog lite hård mot dem för det Alliance jag ogillar var det som bara hade splitpush som taktik. Med EGM som drafter har de ju ändrat om en del och jag ser fram emot vad de har att komma med i framtiden.

För er som inte läst det så finns ett blogginlägg från Akke på tv6 hemsida http://www.tv6.se/blog/akke/update-ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Fast det jag skrev om var ju vad jag subjektivt tyckte var mest underhållande att titta på. Men javisst har du helt rätt i vad du skriver.

Börjar ångra lite att jag skrev att jag var Na`Vi fan men gjort är gjort. Vad gäller framtiden för Alliance så är ju alla väldigt bra vänner med varandra så jag skulle tro att de stannar tillsammans i ett år till. Truth be told så ändrade de ju en hel del i sin spelstil och annat och jag var nog lite hård mot dem för det Alliance jag ogillar var det som bara hade splitpush som taktik. Med EGM som drafter har de ju ändrat om en del och jag ser fram emot vad de har att komma med i framtiden.

För er som inte läst det så finns ett blogginlägg från Akke på tv6 hemsida http://www.tv6.se/blog/akke/update-ti

Vad skulle du tycka om ditt lag Na'vi om dom vann 5 miljoner dollar och pickade NP i avgörande matchen och vann? Skulle du ogilla navi för man spelade rat game eller skulle vara glad att dom vann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Vad skulle du tycka om ditt lag Na'vi om dom vann 5 miljoner dollar och pickade NP i avgörande matchen och vann? Skulle du ogilla navi för man spelade rat game eller skulle vara glad att dom vann?

Oavsett prispengar hade jag varit glad att Na`Vi vann men jag hade tyckt att det var en tråkig match att titta på. Jag ser vad du försöker säga och inser att jag gjort bort mig, ber så mycket om ursäkt för det här. Om man applicerar samma sak till Alliance så är det inte laget jag ogillar utan spelstilen. Tack för att du fick mig att se ljuset

Permalänk
Medlem

Måste säga att Newbee är verkligen stenhårda. Jag trodde inte att de skulle fortsätta prestera så bra i main eventet, men där ser man. Hoppas fortfarande att vinsten går till EG men det kommer att bli jävligt spännande detta. Väldigt synd att Cloud9 och Na'Vi spelar mot varandra nu och att ena faller ut direkt, på nåt sätt är det mer spännande när ett lag från väst och ett från Kina spelar emot varandra, lite som när Finland möter Sverige i hockey.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Måste säga att Newbee är verkligen stenhårda. Jag trodde inte att de skulle fortsätta prestera så bra i main eventet, men där ser man. Hoppas fortfarande att vinsten går till EG men det kommer att bli jävligt spännande detta. Väldigt synd att Cloud9 och Na'Vi spelar mot varandra nu och att ena faller ut direkt, på nåt sätt är det mer spännande när ett lag från väst och ett från Kina spelar emot varandra, lite som när Finland möter Sverige i hockey.

Se det så här mellan c9 o navi, en är iaf garanterad att komma vidare x)

Permalänk
Medlem

hoppas på Na`Vi och om att eternalenvy kommmer få drow ranger

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem

Hoppas Cloud9 pickar Meepo åt SingSing han är sjukt bra med Meepo

Permalänk
Medlem

Snabbfråga: vilket tid, svensk tid, är finalen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Snabbfråga: vilket tid, svensk tid, är finalen?

Sändningen har börjat redan nu, vet dock inte riktigt när själva matchen börjar. Enlig Joindota börjar matchen 21:00 så får väl anta att det stämmer.

EDIT: Den svenska sändningen via Tv6Play börjar 19:00 om det är av intresse.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att finalen startar 19.00

Vad ska de annars göra i 3 h på streamen xD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Ganska säker på att finalen startar 19.00

Vad ska de annars göra i 3 h på streamen xD?

Jag är ganska säker på att den inte startar 19:00

Det ska vara en hel del försnack och dylikt men den kan mycket väl starta tidigare än 21:00.

Permalänk
Medlem

Hoppas på vinst för VG, verkligen välförtjänt av laget.