Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns customtillverkad kabel att köpa någonstans?

Permalänk
Medlem

Finns customtillverkad kabel att köpa någonstans?

Finns det någon butik eller person att köpa customtillverkad kabel av?

Specifikt är jag ute efter valfri längd 4-pin ATX12V med standard hankontakter i båda ändarna (ej förlängning) i en gemensam kabelstrumpa (alltså ej separat sleevade ledare), men hittar bara förlängningskablar att köpa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Du ska alltså ersätta en kabel ifrån ditt modulära nätagg med den du frågar efter?
OM det stämmer så är du säker på att det är exakt samma kontakt i båda ändarna? (dvs att alla "pinnar"/"hål" är formade på samma sätt på samma ställen).
Och ska det då vara en "rak" kabel? (dvs ska den kopplas "rakt" så att samma kontakter är kopplade till samma kontakt i båda ändarna).

Detta är frågor du MÅSTE ha svar på innan du kan beställa en sådan kabel.
Detta för att modulära nätagg kan ha samma kontakter mellan olika modeller (och JA även inom samma tillverkare) men dom är i "nätaggs änden" kopplade olika (vilket kan leda till kortslutning heller 12v där det ska vara 5v osv).

Tyvärr så vet jag ej om något ställe du kan beställa en sådan kabel ifrån.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Finns det någon butik eller person att köpa customtillverkad kabel av?

Specifikt är jag ute efter valfri längd 4-pin ATX12V med standard hankontakter i båda ändarna (ej förlängning) i en gemensam kabelstrumpa (alltså ej separat sleevade ledare), men hittar bara förlängningskablar att köpa.

Vet en kille som gör kablar efter kunders önskemål (olika längder, olika färger på sleeve, "custom sleevade" sata kablar , "custom sleevade" psu kablar till de flesta välkända märkena , till vissa t - bord) dock ej i Sverige.

Pexon pcs i England, finns bilder på hans sida.

Kan ta ett tag innan man får grejorna (många kunder), James tillverkar kabeln själva (om han klarar att göra kabeln), från början till slut.

Väntar själv på mina "custom sleevade kablar" till mitt nätagg från James.

http://www.pexonpcs.co.uk/

EDIT: Som grizzly666 skrev: du måste ange vad för nätagg du har.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Du ska alltså ersätta en kabel ifrån ditt modulära nätagg med den du frågar efter?
OM det stämmer så är du säker på att det är exakt samma kontakt i båda ändarna? (dvs att alla "pinnar"/"hål" är formade på samma sätt på samma ställen).
Och ska det då vara en "rak" kabel? (dvs ska den kopplas "rakt" så att samma kontakter är kopplade till samma kontakt i båda ändarna).

Detta är frågor du MÅSTE ha svar på innan du kan beställa en sådan kabel.
Detta för att modulära nätagg kan ha samma kontakter mellan olika modeller (och JA även inom samma tillverkare) men dom är i "nätaggs änden" kopplade olika (vilket kan leda till kortslutning heller 12v där det ska vara 5v osv).

Tyvärr så vet jag ej om något ställe du kan beställa en sådan kabel ifrån.

Skrivet av seville57:

Vet en kille som gör kablar efter kunders önskemål (olika längder, olika färger på sleeve, "custom sleevade" sata kablar , "custom sleevade" psu kablar till de flesta välkända märkena , till vissa t - bord) dock ej i Sverige.

Pexon pcs i England, finns bilder på hans sida.

Kan ta ett tag innan man får grejorna (många kunder), James tillverkar kabeln själva (om han klarar att göra kabeln), från början till slut.

Väntar själv på mina "custom sleevade kablar" till mitt nätagg från James.

http://www.pexonpcs.co.uk/

EDIT: Som grizzly666 skrev: du måste ange vad för nätagg du har.

Ännu mer specifikt så är det långa högtalarkablar till Corsair SP2500 jag är ute efter, som kör med 4-pin ATX12V.

Tackar för Pexon PCs-tipset, ska höra med denne James!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kanske värt att kolla upp hongkongbaserade moddiy också?
http://www.moddiy.com/
De kan göra customkablar till olika nätagg, så borde kunna fixa det du är ute efter.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ännu mer specifikt så är det långa högtalarkablar till Corsair SP2500 jag är ute efter, som kör med 4-pin ATX12V.

Tackar för Pexon PCs-tipset, ska höra med denne James!

Du ska inte göra själv då? är inte så krångligt! du behöver dock införskaffa dig ett krimpverktyg samt lite sleeve och sleeving verktyg.*

Jag har tyvärr inte mina sleevingsaker kvar annars skulle jag kunnat hjälpa dig för självkostnadspris.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kanske värt att kolla upp hongkongbaserade moddiy också?
http://www.moddiy.com/
De kan göra customkablar till olika nätagg, så borde kunna fixa det du är ute efter.

Jo, jag kollade där först av allt, men det verkar inte gå att beställa 100% custom, eller har jag missat något?

Skrivet av OskarW90:

Du ska inte göra själv då? är inte så krångligt! du behöver dock införskaffa dig ett krimpverktyg samt lite sleeve och sleeving verktyg.*

Jag har tyvärr inte mina sleevingsaker kvar annars skulle jag kunnat hjälpa dig för självkostnadspris.

Det är inte raketvetenskap men jag saknar verktygen, komponenterna, lusten och orken. Jag föredrar att anlita någon.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jo, jag kollade där först av allt, men det verkar inte gå att beställa 100% custom, eller har jag missat något?

Jag tror de kan vara öppna för det mesta om man kontaktar dem, så länge man är tydlig med vad man beställer.
Det är möjligt att de enbart accepterar att fixa kablar till kända modulära nätagg dock, men det skadar inte att fråga

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag tror de kan vara öppna för det mesta om man kontaktar dem, så länge man är tydlig med vad man beställer.
Det är möjligt att de enbart accepterar att fixa kablar till kända modulära nätagg dock, men det skadar inte att fråga

Jag hade missat att de har ett formulär för specialbeställningar, så jag använde det. Efter att de bekräftat att de förstått rätt så lade de upp beställningen och skickade en länk för betalning via Paypal.

Jag ändrade mig och tog istället en förlängningskabel, då jag egentligen bara behöver längre kabel till ena satellithögtalaren. Finns förstås att köpa färdiga förlängningskablar med 4-pin CPU/EPS, men inte 1 meter långa, och så fick jag ju fritt välja färg och kabelstrumpa också. Landade på $16.99 + $9.95 frakt, och så får man förstås vänta 2-3 veckor på leveransen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag hade missat att de har ett formulär för specialbeställningar, så jag använde det. Efter att de bekräftat att de förstått rätt så lade de upp beställningen och skickade en länk för betalning via Paypal.

Jag ändrade mig och tog istället en förlängningskabel, då jag egentligen bara behöver längre kabel till ena satellithögtalaren. Finns förstås att köpa färdiga förlängningskablar med 4-pin CPU/EPS, men inte 1 meter långa, och så fick jag ju fritt välja färg och kabelstrumpa också. Landade på $16.99 + $9.95 frakt, och så får man förstås vänta 2-3 veckor på leveransen.

Har beställt från modDIY å det tog cirka 2 veckor.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har beställt från modDIY å det tog cirka 2 veckor.

Jepp, det tog ungefär den tiden för mig också, när jag senast beställde från dem. Det går förstås att välja expressleverans, men det är ju som bekant ruggigt kostsamt...

Visa signatur

5950X, 3090