Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Tyvärr så är Xbox kontrollen värdelös till en del spel, tex fightingspel..
Dessutom så har ju både Xbox och PS samt Nintendo en hel del exklusiva titlar som ej finns på dator

Jag föredrar själv PS3 kontrollen framför Xbox360 i alla spel. Men tyvärr så är det inte bara att plugga in PS3 på pc och den fungerar. Jag lyckades få den att fungera ett tillfälle genom usb med Motionjoy eller nånting, men aldrig trådlöst genom BT.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Är själv en grafikkåt PC spelare men kommer ändå att köpa en PS4 för dem exklusiva spelen. Kommer köpa en nästa år då det har kommit fler spel och en vit modell. Det finns dock redan ett spel ute som skulle kunna få mig att köpa konsolen och det är Infamous Second Son, älskar serien

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du kan ju inte för dina sista besparingar köpa en leksak. Vet du hur det ser ut med bostadspriserna i sverige? Dags att börja spara ihop till en insats om du nu mågonsin vill kunna få råd att flytta hemifrån.

Nu fick du han att ändra sitt beslut, ingen PS4a här inte.
Herregud!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du kan ju inte för dina sista besparingar köpa en leksak. Vet du hur det ser ut med bostadspriserna i sverige? Dags att börja spara ihop till en insats om du nu mågonsin vill kunna få råd att flytta hemifrån.

Bra poäng men sånt lär man inte ut på spelforum.. lol. Dock håller jag verkligen med

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du kan ju inte för dina sista besparingar köpa en leksak. Vet du hur det ser ut med bostadspriserna i sverige? Dags att börja spara ihop till en insats om du nu mågonsin vill kunna få råd att flytta hemifrån.

I got news for you, man kan HYRA lägenheter, man måste inte äga dem

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hur flyter The Last of Us på din PC?
Orsaken jag frågar är för att lalasken specifikt nämnde detta spel.

On topic: Själv tycker jag Ps4an helt klart är värt pengarna. Har haft min sedan februari/mars i år och den används så gott som dagligen. Har ännu inte hittat nåt med den som skulle få mig att ångra mitt köp.

Hur flyter ''The forest'' på din Ps4'a?

En konsol är rolig i nån månad sen står den där på hyllan och samlar damm och kostar pengar...PSN eller Xlive m.m..Och man är låst till systemet och dess dåliga prestanda..

Visa signatur

FX8350@4,5GHZ|||Asus M5A99X Evo 2.0|||2xHD7950@1000/1375mhz|||8GB G.skill@1600mhz|||H440|||Noctua NH-D14|||Accelero Extreme|||Corsair TX750M|||

Permalänk
Medlem

Hej igen, vill börja med att tacka samtliga för era svar. De har gett mig en del att tänka på åt båda håll men just nu lutar det mot att det blir ett PS4 i slutet på juli/början på augusti då dels Last of Us släpps 29e och NHL 15 släpps 9/9!

Skrivet av Frux:

Jag resonerade så här:

Jag kommer ändå köpa en PS4 så småningom och den kommer inte bli så mycket billigare på ett bra tag. Så det var lika bra att köpa en och vara förberedd liksom. Även om det inte finns så många spel än så kommer det fler till hösten.

Lirar LEGO Marvel med tjejen så länge, inte så dumt det heller.

Tänker ungefär samma som dig, om man siktar på att köpa det billigare så får man vänta bra länge och dessutom så har jag en flickvän som jag skulle vilja introducera lite mer till spelens värld och då låter LEGO Marvel som ett kanonalternativ!

Skrivet av Zakire:

Hej!

Visst är det kul att spendera pengar!

Jag funderade också på PS4, men sen insåg jag att; varför lägga pengar på en konsol när jag har en dator som piskar konsolen?
Så jag Googlade lite vilka spel som finns till PC och som har stöd för Xbox-kontrollen. Och det var en hel del.

Så jag brände in till NetOnNet och köpte en Xbox-kontroll med mottagare till PC, kopplade in dator till min TV med HDMI och började lira. Sjukt nöjd. Blir mycket billigare och dessutom bättre kvalitet enligt mig.

Har just nu en Taurus (De där datorerna som Inet plockar ihop själva) som jag köpte för tre år sedan och den fungerar fortfarande fint + att sen jag köpte en 360-kontroll till pc så är ju även bilspel fruktansvärt roliga!
Dock har jag det ständiga killproblemet "Jag har 40 spel men inget att spela" och därför blir det tyvärr ofta att jag istället sitter och kollar FB/YouTube timmarna långa, enda gången jag egentligen spelar är när jag drar igång GTAV på mitt 360!

Skrivet av PowerNet:

Hej!

Ja, den är värd det enligt mig, speciellt om du kombinerar med en Playstation Vita enhet så kan du köra remote play från din PS4 mot din PS Vita enhet, så behöver du inte sitta vid tv´n utan kan sitta där du vill, eller vara ute så länge du bara har täckning på nätverket

Just nu finns det inte så mycket spel ute till PS4, utan utbudet är rätt begränsat så det beror helt på vilka spel du gillar, kolla videor på t.ex. Youtube och kika in på www.gamereactor.se för att se recensioner etc.

Men ett spel som är rätt kul som du borde köpa är Knack ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688809 ) det ser inte mycket ut för världen, men det är rätt kul att sitta och spela och fördriva tid med

Sen så är det ju som du sagt, The Last of Us som släpps om lite drygt 2 veckor som är ett nästan "självklart" köp, lika som Destiny som släpps i september blir ett "självklart" köp då det ser ut att vara åt "Halo" hållet, och det är samma utvecklare som gör det, så det hoppas jag på blir ett riktigt bra spel

Men som sagt, kolla recensioner, videor etc och se vilka spel som kommer framöver då det är rätt tunt utbud just nu, så det skadar ju inte om du väntar några månader innan du köper en PS4 heller. Då det i september kommer en vit modell av PS4 i samband med Destiny släppet så kan det vara värt att vänta på den om du vill ha den vita versionen, den ser riktigt läcker ut

Tack så mycket för svaret, det där med PSVita låter väldigt intressant och kanske kan bli ett alternativ i framtiden. Ska även kolla upp Knack!

Skrivet av Chris_Kadaver:

Du kan ju inte för dina sista besparingar köpa en leksak. Vet du hur det ser ut med bostadspriserna i sverige? Dags att börja spara ihop till en insats om du nu mågonsin vill kunna få råd att flytta hemifrån.

Hej, kanonkul att du frågar!

Min syster pluggar i Götet och med tanke på det hon berättat om hennes polers och deras tredjehandshyror så tror jag ärligt talat att jag har ganska god koll på bostadspriserna (framförallt med tanke på att de är mycket lägre här hemma).

Samtidigt så har jag ju faktiskt även garanterat sommarjobb nästa år då det är genom min gymnasieutbildning och jag precis avslutat första året, men tack för omtanken!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Hur blir Xbox One ett måste ifall han vill spela The Last of Us?

Hur blir Ps4 om han vill spela Halo?...Sluta tjata om det satans ''Last of us'' så bra spel är det inte..

Det är mest...följ den röda linjen och njut av den dåliga grafiken i 24fps..Och nu ska man betala fullpris för att spela samma spel igen fast i 900P...herregud.

Har hört att en ps3 emulator är runt hörnet...Värt att tänka på..PS3 emulator betan drivs nu av en I5 och GTX660. dvs inget speciellt. Om man nu är inne på hype spelet Last of us.

Personligen så hade jag aldrig köpt en konsol igen...sist jag köpte en var det ett Xbox 360..Spelade lite Viva pinata...och sen tröttnade man och konsolen blev snabbt ett bokstöd..

Visa signatur

FX8350@4,5GHZ|||Asus M5A99X Evo 2.0|||2xHD7950@1000/1375mhz|||8GB G.skill@1600mhz|||H440|||Noctua NH-D14|||Accelero Extreme|||Corsair TX750M|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Peter.:

Hur blir Ps4 om han vill spela Halo?...Sluta tjata om det satans ''Last of us'' så bra spel är det inte..

Det är mest...följ den röda linjen och njut av den dåliga grafiken i 24fps..Och nu ska man betala fullpris för att spela samma spel igen fast i 900P...herregud.

Har hört att en ps3 emulator är runt hörnet...Värt att tänka på..PS3 emulator betan drivs nu av en I5 och GTX660. dvs inget speciellt. Om man nu är inne på hype spelet Last of us.

Fast jag nämnde faktiskt i inlägget att jag ville ha PS4 till stor del på grund av The Last of Us. Att inte kunna spela Halo är inget problem då jag aldrig har gillat den serien.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lalasken:

Fast jag nämnde faktiskt i inlägget att jag ville ha PS4 till stor del på grund av The Last of Us och Halo har aldrig varit en serie som jag tyckt om.

Jag läste det.

Köp ett beg ps3 för 500:- och beg last of us för 150:- Då det verkar vara samma story i ps4'ans variant som ps3'ans ''Last of us'' fast ps4'ans variant körs i 900P (1600*900)

Men som sagt, dina cash.

Visa signatur

FX8350@4,5GHZ|||Asus M5A99X Evo 2.0|||2xHD7950@1000/1375mhz|||8GB G.skill@1600mhz|||H440|||Noctua NH-D14|||Accelero Extreme|||Corsair TX750M|||

Permalänk
Skrivet av AMD-Peter.:

Hur flyter ''The forest'' på din Ps4'a?

En konsol är rolig i nån månad sen står den där på hyllan och samlar damm och kostar pengar...PSN eller Xlive m.m..Och man är låst till systemet och dess dåliga prestanda..

Ser inte någonstans att OP sa något om The forest. Dock nämnde han/hon The Last of Us och på så sätt ställde jag motfrågan mot den första användaren som rekommenderade OP att skaffa en PC istället.
Men för att besvara din något dumma fråga så finns ju inte the forest till ps4an men på min gaming pc fungerar det utmärkt.
Visst skulle OP ha frågat om just The forest eller andra PC exklusiva spel så skulle jag absolut rekommenderat honom/henne en PC framför konsol. Men då frågan gällde just PS exklusivt spel så är det ju lite dumt att rekommendera PC + handkontroll.

Har haft Ps3 i 4 år nu och ps4an i 7 månader. min 360 står dock och samlar damm eftersom jag inte använt den sedan jag skaffade mig en ps3a. Men gissa vad... Det gick konstigt nog att säga upp xbox live gold och på så sätt behöver jag inte längre betala för det. Kanske det bara gäller mig eftersom det tydligen bara kostar pengar, även när man inte längre vill använda tjänsten.
Andra konsoler har jag också haft ända från Ps1 eran. Samt att jag även haft gaming pcs i ca 17 år och ingen av de nuvaranda plattformarna jag har står och samlar damm. Gör jag något fel då jag inte låter konsolerna bara stå och samla damm? bör jag vara orolig för min egen hälsa för att jag inte egentligen bryr mig om vad jag spelar på så länge jag har kul när jag spelar? Borde jag få hjälp?

Tycke och smak vet du... tycke och smak. Din åsikt är inte fakta. Fakta är att det finns personer som gillar andra saker än vad du gör. Det gör inte deras åsikter till fakta heller. Inte heller gör det min åsikt till fakta.

Bara för att dina konsoler står och samlar damm och du har tappat intresse för dom efter nån månad gör ju inte att detta är sanning för alla andra som äger en konsol.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du kan ju inte för dina sista besparingar köpa en leksak. Vet du hur det ser ut med bostadspriserna i sverige? Dags att börja spara ihop till en insats om du nu mågonsin vill kunna få råd att flytta hemifrån.

Bostad: ett par miljoner
PS4: 4.000

Känns som konsolen är ett avrundningsfel och bankerna lånar mer än gärna ut massor med pengar

Och frågan vem som har rätt, själv är jag i princip skuldfri men undrar om inte de som lånar hej vilt är de riktiga vinnarna ändå då de är så många att politikerna helt enkelt inte kan säga att "de får skylla sig själva" när de försöker ta beslut för att få lite sans i lånekarusellen.

Last of us och även Uncharted-serien är definitivt så bra att bara dessa spel är värd kostnaden för konsolen i min mening.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

Jag köpte PS4 en regnig dag i Maj, ingen valuta för pengarna ännu.. Köpte Killzone men tröttnade på en dag. Trials Fusion HD är kul men nu under sommaren står den helt oanvänd... Väntar på nästa NHL15 som kommer i oktober, egentligen det enda jag tänkt spela ändå så..

Skulle nästan vilja säga att Infamous: Second Son är ett måste om man har en PS4:a. Garanterat inte det bästa spelet som finns eller som kommer komma, men det är riktigt kul och framförallt är det makalöst snyggt. Har man redan värsta PC:n och kör alla spel på max kanske det inte är värt det för det, men jag kan springa runt och kolla på miljöerna och njuta bara av det nästan.

Klart bästa spelet är dock helt klart Towerfall som är gratis denna månad med PS+. Men då gäller det att man har fler dosor och kan lira med kompisar. Bland de roligaste spelen jag kört.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Peter.:

Hur flyter ''The forest'' på din Ps4'a?

En konsol är rolig i nån månad sen står den där på hyllan och samlar damm och kostar pengar...PSN eller Xlive m.m..Och man är låst till systemet och dess dåliga prestanda..

Hur kostar den pengar om den inte används? Man kan ha den till mycket annat än bara spela på den, BluRay spelaren går även att ha till film

Skrivet av AMD-Peter.:

Hur blir Ps4 om han vill spela Halo?...Sluta tjata om det satans ''Last of us'' så bra spel är det inte..

Det är mest...följ den röda linjen och njut av den dåliga grafiken i 24fps..Och nu ska man betala fullpris för att spela samma spel igen fast i 900P...herregud.

Har hört att en ps3 emulator är runt hörnet...Värt att tänka på..PS3 emulator betan drivs nu av en I5 och GTX660. dvs inget speciellt. Om man nu är inne på hype spelet Last of us.

Personligen så hade jag aldrig köpt en konsol igen...sist jag köpte en var det ett Xbox 360..Spelade lite Viva pinata...och sen tröttnade man och konsolen blev snabbt ett bokstöd..

Skrev TS att han/hon ville spela Halo? TS skrev specifikt att han/hon ville spela The Last of Us och ja, spelet är precis så bra och rullar i 60fps i 1080p på PS4, vet inte var du får din information ifrån men den är helt galet fel

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

I got news for you, man kan HYRA lägenheter, man måste inte äga dem

Fast ibland är det inte ett särskilt enkelt alternativ att hitta en hyresrätt i en stad med bostadsköer (läs: Stockholm) innan man hinner gå i pension...

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isse00:

Fast ibland är det inte ett särskilt enkelt alternativ att hitta en hyresrätt i en stad med bostadsköer (läs: Stockholm) innan man hinner gå i pension...

Vilken tur att TS bor i Vänersborg då

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Peter.:

Hur blir Ps4 om han vill spela Halo?...Sluta tjata om det satans ''Last of us'' så bra spel är det inte..

Det är mest...följ den röda linjen och njut av den dåliga grafiken i 24fps..Och nu ska man betala fullpris för att spela samma spel igen fast i 900P...herregud.

Har hört att en ps3 emulator är runt hörnet...Värt att tänka på..PS3 emulator betan drivs nu av en I5 och GTX660. dvs inget speciellt. Om man nu är inne på hype spelet Last of us.

Personligen så hade jag aldrig köpt en konsol igen...sist jag köpte en var det ett Xbox 360..Spelade lite Viva pinata...och sen tröttnade man och konsolen blev snabbt ett bokstöd..

Men seriöst. Du får absolut ha dina åsikter, men sortera gärna lite innan du kastar ur dig vadsomhelst. Du har uppenbart ingen insikt alls om vare sig fakta gällande The Last of Us eller om att de flesta emulatorer krånglar, speciellt när det gäller konsoler efter Nintendo 64.

Ska du ge tips och råd till någon som på ett snällt sätt frågar här i tråden, så kolla upp din fakta innan du börjar, som ovan nämnt, kasta ur dig vadsomhelst.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Varför i hela helvete börjar ni prata om bostadsrätter och om spel som inte har någonting med vad TS skrev?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Peter.:

Hur blir Ps4 om han vill spela Halo?...Sluta tjata om det satans ''Last of us'' så bra spel är det inte..

Det är mest...följ den röda linjen och njut av den dåliga grafiken i 24fps..Och nu ska man betala fullpris för att spela samma spel igen fast i 900P...herregud.

Har hört att en ps3 emulator är runt hörnet...Värt att tänka på..PS3 emulator betan drivs nu av en I5 och GTX660. dvs inget speciellt. Om man nu är inne på hype spelet Last of us.

Personligen så hade jag aldrig köpt en konsol igen...sist jag köpte en var det ett Xbox 360..Spelade lite Viva pinata...och sen tröttnade man och konsolen blev snabbt ett bokstöd..

Halo har inte varit bra sen Halo 3 enligt mig.

The Last of Us körs i 30FPS till PS3 och 60FPS till PS4 http://www.vg247.com/2014/06/30/the-last-of-us-60fps-better-t... finns fler artiklar, bara att googla "the last of us 60fps ps4". Jag tycker själv det är fult gjort att släppa konverteringar utav 1-2 år gamla spel för nypris men samtidigt så får man med all DLC som släppts under de gångna åren samt förbättrad grafik och fps och vissa kanske inte köpte/körde spelen på föregående generation. Själv körde jag aldrig GTA V förra året eftersom jag inte ville köra det i 30FPS.

Du vet inte vad du pratar om. PS3 emulator runt hörnet? Dolphin (emulatorn för Gamecube och Wii) har utvecklats i över 10 år och det tog dem flera år innan de ens kunde få igång emuleringen utav spel. Samma med PCSX2 (emulatorn för Playstation 2 spel) som fortfarande kämpar med att köra vissa spel och båda nämnda emulatorer rekommenderar att man har en aningen hyfsad dator.
Justja se och njut på ett klipp av din PS3 emulator här http://www.youtube.com/watch?v=Mm6e_BGAqGs (som tydligen är runt hörnet enligt dig, när Dolphin var i samma stadie tog det ytterliggare flera år innan nästa stora framsteg)
Värt att tänka på är att man ens i dagsläget fortfarande ens inte lyckats emulera Nintendo64 till 100% finns en emulator vid namn Cen64 under utveckling som strävar efter 100% accuracy. Liknande emulatorer som strävar efter 100% accuracy till nes och snes har också höga systemkrav.

On Topic så köpte jag själv Playstation 4 för några veckor sedan med Watch Dogs och tyckte det var väldigt roligt, vet att det finns till PC med bättre grafik och allt men sitter hellre i soffan med stor tv samt surround ljud och kör allt. Kommer flertalet andra PS4-exklusiva spel också som nämnts i tråden som jag är intresserad utav som Destiny, Uncharted, Metal Gear, The Last of Us, är också intresserad av en del andra spel också. Man får ju en väldigt händig blu-ray spelare på köpet med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Bostad: ett par miljoner
PS4: 4.000

Känns som konsolen är ett avrundningsfel och bankerna lånar mer än gärna ut massor med pengar

Och frågan vem som har rätt, själv är jag i princip skuldfri men undrar om inte de som lånar hej vilt är de riktiga vinnarna ändå då de är så många att politikerna helt enkelt inte kan säga att "de får skylla sig själva" när de försöker ta beslut för att få lite sans i lånekarusellen.

.

Har nu läst ditt inlägg 3 gånger.. känns som att försöka få vett i att 2+2=-80
Va försöker du ens säga här?
Oavsett så tror ja du behöver förstå att en bostadsrätt kan kosta några miljoner ja. Men du går inte in med några miljoner för det. Få människor kommer någonsin att betalt av hela bostaden vilket är helt okej. Det är inte målet eller långt ifrån ett krav att göra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Nima2001:

Har nu läst ditt inlägg 3 gånger.. känns som att försöka få vett i att 2+2=-80
Va försöker du ens säga här?
Oavsett så tror ja du behöver förstå att en bostadsrätt kan kosta några miljoner ja. Men du går inte in med några miljoner för det. Få människor kommer någonsin att betalt av hela bostaden vilket är helt okej. Det är inte målet eller långt ifrån ett krav att göra.

Att ens nämna konsol och bostad i samma mening kändes fel, en kostnad på 4000 är på alla sätt och vis ett avrundningsfel jämfört med vad det andra kostar, såg därför inte varför de överhuvudtaget ska jämföras.

Resten var exakt det du skriver, igen större idé att hetsa upp sig över att spara pengar för en bostad. Det är ändå belopp som ytterst få svensson någonsin kommer kunna betala tillbaka och bankerna lånar mer än gärna ut till personer som blir deras "hyresgäster" för resten av livet. Just nu är det ju också "gratis" att låna.

Så det är bara köpa konsolen för sommarjobbspengarna och låna till boende när det blir aktuellt, precis som alla andra gör! Det sista var en liten rant där det känns lite som vi som trots allt betalat av studielån, bostadslån (vilket inte är helt lätt när man bor i Sthlm-området...) etc är losers då det är roligare att spendera än spara

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Att ens nämna konsol och bostad i samma mening kändes fel, en kostnad på 4000 är på alla sätt och vis ett avrundningsfel jämfört med vad det andra kostar, såg därför inte varför de överhuvudtaget ska jämföras.

Resten var exakt det du skriver, igen större idé att hetsa upp sig över att spara pengar för en bostad. Det är ändå belopp som ytterst få svensson någonsin kommer kunna betala tillbaka och bankerna lånar mer än gärna ut till personer som blir deras "hyresgäster" för resten av livet. Just nu är det ju också "gratis" att låna.

Så det är bara köpa konsolen för sommarjobbspengarna och låna till boende när det blir aktuellt, precis som alla andra gör! Det sista var en liten rant där det känns lite som vi som trots allt betalat av studielån, bostadslån (vilket inte är helt lätt när man bor i Sthlm-området...) etc är losers då det är roligare att spendera än spara

Tror inte du förstått vad "insats" till bostad är. Du behöver inte flera miljoner utan snarare runt 150 tusen beroende på bostadskostnad. Du kan inte låna till det beloppet du behöver för minimuminsatsen (om du itne tar massa blankolån med riktigt pissiga räntor).
Studielån är för övrigt det mest förmånliga lån du kan få så det är inte ens värt att betala tillbaka i annat än minimumtakten såvida du inte har massvis med pengar. Det finns de som tar CSN lånet bara för att spara/förvalta det på egen hand vilket inte är en dum ide om man vet vad man gör.

Det som den första killen (chris kadaver) menade var nog att trådskaparen inte borde spendera precis allt han har på leksaker utan tänka på att spara ihop till en insats till bostadsrätt istället vilket 4000 i sparande är en bra start. Jag håller med honom helt.. Det är verkligen off topic men bara kände för att klargöra dom sakerna för andra som kanske tror att man behöver flera miljoner för att köpa bostadsrätt. Nej du behöver bara ett par tusenlappar.. Bättre börja spara tidigare än senare

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har du en bra PC och gillar att lira på den är det ju inte värt att köpa en PS4 just nu. De "stortitlar" som finns/kommer kommer ju även till PC (Battlefield 4/Hardline, Assassins Creed, Wolfenstein, Watch_Dogs osv osv). Det är väl ganska få spel som inte kommer till PC? Last of Us och Destiny (Xbone och Ps4).

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet om progress för att göra ps4 användbar för att spela filmer via nätverket.. är det planerat att komma ens?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rsw:

Har du en bra PC och gillar att lira på den är det ju inte värt att köpa en PS4 just nu. De "stortitlar" som finns/kommer kommer ju även till PC (Battlefield 4/Hardline, Assassins Creed, Wolfenstein, Watch_Dogs osv osv). Det är väl ganska få spel som inte kommer till PC? Last of Us och Destiny (Xbone och Ps4).

Destiny kan hitta till PC-plattformen, The Last of Us som TS specifikt nämner kommer endast till PS och det är ett grymt bra spel, värt att köpa en PS4 bara för det + att man får en bra BluRay spelare samtidigt

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Destiny kan hitta till PC-plattformen, The Last of Us som TS specifikt nämner kommer endast till PS och det är ett grymt bra spel, värt att köpa en PS4 bara för det + att man får en bra BluRay spelare samtidigt

Värt att nämna så ingen blir besviken som jag blev: blurayspelaren kan inte spela upp 3D blurays

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Värt att nämna så ingen blir besviken som jag blev: blurayspelaren kan inte spela upp 3D blurays

Tekniskt sett så kan den det, då det handlar om en ren programvaru fråga för Sony att aktivera / lägga in:

" Technically, the PS4 system supports 3D gameplay at launch on day one, though no launch titles are currently 3D compatible. 3D Blu-ray movies will not be compatible at launch.

More information about disc complatibility can be found on the PS4 Online User's Guide. ( http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/videos/videodi... ) "

Så mer rätt är att säga: Den kan det, men det är inte aktiverat i dagens läge.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Tekniskt sett så kan den det, då det handlar om en ren programvaru fråga för Sony att aktivera / lägga in:

" Technically, the PS4 system supports 3D gameplay at launch on day one, though no launch titles are currently 3D compatible. 3D Blu-ray movies will not be compatible at launch.

More information about disc complatibility can be found on the PS4 Online User's Guide. ( http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/videos/videodi... ) "

Så mer rätt är att säga: Den kan det, men det är inte aktiverat i dagens läge.

Okej låt mig formulera om.
ps4 kan inte spela upp 3D bluray filmer
Okej i dagsläget kan den inte det.. men förstår inte varför då som du sägrr borde den kunna det.. men den kan inte heller spela filmer från nätverket men ps3 kunde allt detta.. varför gör dom så för...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Okej låt mig formulera om.
ps4 kan inte spela upp 3D bluray filmer
Okej i dagsläget kan den inte det.. men förstår inte varför då som du sägrr borde den kunna det.. men den kan inte heller spela filmer från nätverket men ps3 kunde allt detta.. varför gör dom så för...?

Hej!

Jag säger inte att den borde kunna det, utan det jag säger är att den rent tekniskt kan klara av 3D funktioner (spel/filmer) men att det i dagsläget inte är aktiverat i mjukvaran. Sen om det kommer i en framtida uppdatering får framtiden utvisa.

Jadu, kan bero på många saker. Förenkla utvecklingen av mjukvaran ås de blev klara med grunden av den till lanseringen, och sedan bygga på med fler funktioner under tiden som går (vilket de gjort redan nu med en del funktioner). Skulle jag vara chef över utvecklingen så skulle jag istället satsa på att utvecklarna får bygga klart grundfunktionerna såsom, det som krävs för spel, dvs online delen, butiken, chatt, etc som behövs för att kunna spela spelen och efter lansering lägga till funktioner allt eftersom och kunna testa de i "lugn och ro" så det blir bra och fungerar som tänkt, än att behöva jäkta klart allt till lanseringen och göra pannkaka av det hela.

Det kan vara en anledning, att vilja testa allt ordentligt före det släpps ut till kunderna, det kan ju även vara att de ser att efterfrågan på 3D inte är särskilt stor i dagens läge mot vad som krävs för att lägga in stödet i mjukvaran. Det kan således bero på en hel del saker. Förhoppningsvis så är det en funktion som kommer i en kommande mjukvaruuppdatering.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Värt att nämna så ingen blir besviken som jag blev: blurayspelaren kan inte spela upp 3D blurays

Det gör inget då det är ett utdöende format (igen) och på väg bort sedan över 1 år tillbaka

Nu är 3D-tv:n död
3D – inte längre hett
3D TV Is Dead

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.