Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Tror ni några svenska affärer kommer ta efter prissättningen förresten? Verkar inte så än sålänge.

Det fick de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Redan köpt en

Ha nu kvar den

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Ha nu kvar den

Inte om jag kan gå med vinst igen

Permalänk
Medlem

Några har testat billigare SD-kort med Prores LT och det funka

Permalänk

Synd jag är pank för närvarande. Det är säkert slut överallt lagom tills jag får in cashen.

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Då var vi där igen

Permalänk
Medlem

Gratulationer

Hur ofta får man 4:2:2, Prores HQ (mfl), RAW och allt vad det innebär för <$500 ?

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk

Vart beställde du ifrån?

Förresten, du kör Hähnel Kamerabatteri HL EL20 till din BMPCC va? Bland annat. Fungerar dom bra?

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Hähnel funkar helt OK - men köp för allt i världen inte Kjell & Co:s skitbatterier. Dom håller inte länge alls och dessutom var dom aningen för tjocka så fick fila ner plasten en hel del.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Hähnel funkar helt OK - men köp för allt i världen inte Kjell & Co:s skitbatterier. Dom håller inte länge alls och dessutom var dom aningen för tjocka så fick fila ner plasten en hel del.

Bra tips, var nära på att köpa.

Hänel funkar jättebra, beställde från Scandinavian Photo.

Är på stan o test skjuter nu, är oväder på gång så jag sitter på taktisk plats och väntar tålmodigt.

Permalänk
Skrivet av bran:

Hähnel funkar helt OK - men köp för allt i världen inte Kjell & Co:s skitbatterier. Dom håller inte länge alls och dessutom var dom aningen för tjocka så fick fila ner plasten en hel del.

Härligt! Tack. Nej jag försöker undvika att köpa skräp. Jag lägger hellre en slant extra och får något vettigt. Det brukar vara värt det.

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Usch vad jag vill ha den! Jobbigt att man måste uppdatera alla linser man har, då allt kommer ha för stor brännvidd.
Kommer nog inte undan för under 15-20k :/

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Usch vad jag vill ha den! Jobbigt att man måste uppdatera alla linser man har, då allt kommer ha för stor brännvidd.
Kommer nog inte undan för under 15-20k :/

Köpte min för ett år sedan. Satt med samma problem som du.
16mm vilket jag både har på zoomar (16-35) samt fast och 16mm är perfekt. Skaffade en skit-focal reducer för $100 som jag kör på kvällar/nätter. Jag har kommit fram till att 16 + 35mm är perfekta längder för konversation/landskap med 2.88x crop. För vidvinkel har jag en 9-16 (eller liknande) mft-zoom som jag endast har för när riktig vinkel behövs.

Men ärligt - se dig om på film osv - hur ofta har man riktig vidvinkel, dvs, 14mm på fullformat? Jag sålde t.om en 14mm f/2.8 precis pga. jag aldrig använder den längre för film. Körde den på 5D med steadicam men allt ser ju knas ut med så brett. Tar man några steg bakåt har man löst problemet.

Alla mina gluggar har EF-fattning förutom 9-16mm. Adapter kostar ett par hundra. Focal reducern kan jag länka om du vill köpa. Som metabones speedbooster fast med sämre kvalité - något som funkar kvällstid.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Usch vad jag vill ha den! Jobbigt att man måste uppdatera alla linser man har, då allt kommer ha för stor brännvidd.
Kommer nog inte undan för under 15-20k :/

Som tidigare sagt kolla på speedbooster, speciellt om det är canon gluggar du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Köpte förövrigt ett Canon 10-18 idag också. Antar att jag måste köpa speedbooster i höst

Just nu verkar det vara rea på sb för ef

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Som tidigare sagt kolla på speedbooster, speciellt om det är canon gluggar du har.

Skrivet av Holck:

Köpte min för ett år sedan. Satt med samma problem som du.
16mm vilket jag både har på zoomar (16-35) samt fast och 16mm är perfekt. Skaffade en skit-focal reducer för $100 som jag kör på kvällar/nätter. Jag har kommit fram till att 16 + 35mm är perfekta längder för konversation/landskap med 2.88x crop. För vidvinkel har jag en 9-16 (eller liknande) mft-zoom som jag endast har för när riktig vinkel behövs.

Men ärligt - se dig om på film osv - hur ofta har man riktig vidvinkel, dvs, 14mm på fullformat? Jag sålde t.om en 14mm f/2.8 precis pga. jag aldrig använder den längre för film. Körde den på 5D med steadicam men allt ser ju knas ut med så brett. Tar man några steg bakåt har man löst problemet.

Alla mina gluggar har EF-fattning förutom 9-16mm. Adapter kostar ett par hundra. Focal reducern kan jag länka om du vill köpa. Som metabones speedbooster fast med sämre kvalité - något som funkar kvällstid.

// A

Mjo men jag har ju kört stillbild innan och dessutom med brännvidder på 50mm + Känns lite väl. Min stillbildskamera gick i golvet för några dagar sedan och det hade varit kul att börja med film, detta verkar ju en grymt prisvärd ingång! och jag har redan mjukvaran för redigering (Davinci, Premiere samt AE) så jag håller på med en del 3D arbete.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Mjo men jag har ju kört stillbild innan och dessutom med brännvidder på 50mm + Känns lite väl. Min stillbildskamera gick i golvet för några dagar sedan och det hade varit kul att börja med film, detta verkar ju en grymt prisvärd ingång! och jag har redan mjukvaran för redigering (Davinci, Premiere samt AE) så jag håller på med en del 3D arbete.

Men vad är det för objektiv du har?

Permalänk
Medlem

Nu har jag iallafall testkört nya billiga Pocketen med min nya adaptera och mitt absolut billigaste objektiv.
Den funkar som den ska, inga döda pixlar eller flimrande skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Men vad är det för objektiv du har?

Fick precis mitt 70-200 F2.8 L sålt. Sedan har jag kvar ett 70-300mm (Gammalt Tamron, med makro funktion) sen ett 18-55 (Kit, skit glas) samt det som gick i golvet med kameran, en fast 50mm f1.8. sedan har jag nån teleconverter liggandes. Jag har höll på med Konsertfotografering när jag bodde i Sydkorea, så allt är anpassat för lite större avstånd.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har jag iallafall testkört nya billiga Pocketen med min nya adaptera och mitt absolut billigaste objektiv.
Den funkar som den ska, inga döda pixlar eller flimrande skärm.

https://www.youtube.com/watch?v=r4ESf-DHJFw

Kul att du länkade den där! Kollade igenom dina reviews för Black magicen bara någon vecka sedan! Grymt bra gjort!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Kul att du länkade den där! Kollade igenom dina reviews för Black magicen bara någon vecka sedan! Grymt bra gjort!

Tackar.
Men om det är de objektiven du har så är det ju bara att sälja. Finns ju tex Sigma 19/2.8 för nån tusenlapp, Panasonic 14/2.5 går att hitta billigt beggat eller så kör du ett beggat Panasonic 12-35/2.8 så är du i princip klar.
Kameran plus det borde landa på ca10k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tackar.
Men om det är de objektiven du har så är det ju bara att sälja. Finns ju tex Sigma 19/2.8 för nån tusenlapp, Panasonic 14/2.5 går att hitta billigt beggat eller så kör du ett beggat Panasonic 12-35/2.8 så är du i princip klar.
Kameran plus det borde landa på ca10k.

Aldrig använt mft förut hur är glaset på de objektiven. Jag har ju blivit så jävla bortskämt med L glas nu :/ men man kanske inte märker av det på samma sätt i film.

Keep up the good work med youtube! Det var länge sedan det var så "kul" att titta på reviews!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Aldrig använt mft förut hur är glaset på de objektiven. Jag har ju blivit så jävla bortskämt med L glas nu :/ men man kanske inte märker av det på samma sätt i film.

Keep up the good work med youtube! Det var länge sedan det var så "kul" att titta på reviews!

Canons proffsserie skrives ut med ett L. De är inte ensamma om sådana serier.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Hoppas på att filma lite imorgon. Bra att man är van att ratta sin bmpcc och är väl förberedd

Laddar batterier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Synd att den e slut i hela Sverige. hade tänkt lägga en beställning ju!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Synd att den e slut i hela Sverige. hade tänkt lägga en beställning ju!

Scandinavian brukar få påfyllt ganska snabbt så kör en beställning där och ha lite tålamod

Permalänk
Medlem

Lägger man en order har man rätt att få det bättre priset.

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk

Har också lagt en order nu från Scandinavianphoto.se. Vi får väl se hur det går, och om det går, hur lång tid det kommer ta.

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Fan, nu börjar fler ha kameror.
Dags att göra en multiangle kortfilm snart?

Jag dör snart om jag inte får filmat en kul rulle!!

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av okejbananen:

Har också lagt en order nu från Scandinavianphoto.se. Vi får väl se hur det går, och om det går, hur lång tid det kommer ta.

He he, du har haft rätt rejäl G.A.S på sistone ( som om inte jag har haft det)

Btw, nu är det nog läge för stativ om du inte skaffat det redan.