Strategispel på MacBook Air (2011) 4 GB RAM

Permalänk
Medlem

Strategispel på MacBook Air (2011) 4 GB RAM

Jag ska iväg på två elvatimmarsflighter och undrar om någon kan tipsa om ett strategispel jag kan döda tid med. Age of Empires 3 kör jag på den stationära PC:n och det har blivit några timmar där genom åren...

Kanske hellre ser något annat. Velat testa Tropico men de senare versionerna verkar kräva för mycket.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Inaktiv

Civilization? Plague Inc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Civilization? Plague Inc?

Plague Inc såg intressant ut! Återstår att se vilken acceptans jag kan få från resesällskapet

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Wc3, sc1.

Själv så lirar jag skyrim, sc2 och gta san andreas. Dock så får fläkten jobba på min 2014 MBA

Permalänk

Har du provat FTL:Faster Than Light? Kanske inte riktigt ett sånt strategispel du syftar på, men det finns i min mening jäkligt många strategiska moment i det! Kolla runt lite och se om du tycker att det ser kul ut, men låt inte grafiken bedra dig. Under den lite grova ytan finns ett spel att spendera åtskilliga timmar på

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotnisse92:

Wc3, sc1.

Själv så lirar jag skyrim, sc2 och gta san andreas. Dock så får fläkten jobba på min 2014 MBA

Går inte att installera WC3 på en Intel-baserad Mac längre. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Går inte att installera WC3 på en Intel-baserad Mac längre. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ah fan, börjar bli gaggig. Samma sak med sc1 för övrigt. Går dock med wine krångel. Borde finnas wine launcher för WC3 också! Det gör det för skyrim iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotnisse92:

Ah fan, börjar bli gaggig. Samma sak med sc1 för övrigt. Går dock med wine krångel. Borde finnas wine launcher för WC3 också! Det gör det för skyrim iaf.

Det är nog mest Blizzard som ligger på latsidan.

Skickades från m.sweclockers.com