Permalänk
Medlem

Fuskare på Csgo.. Video..

Tjena

Spelade för några timmar sen mot denna typ..

Matchen börjar, och vi leder stort.. sen Dc:ar 2 av motståndarlaget.. och efter 2 min kommer ena tillbaka, och är helt jävla odödlig..
Ladda ner demot, och editera fram alla hans "highlights" om man nu kan kalla de..

Han beskrev sig själv som en "booster" och är t.o.m. medlem i en grupp som boostar upp folk.. Och FOLK ser verkligen UPP TILL HAN..
Han steam profil är full med asslickers.. och jag fattar inte.. Jag brukar aldrig slå Fusk hammaren, men denna typ fuskar verkligen, de omöjligt..-.-
Vill länka videon i hans steam profil, men kan jag få problem för de? Jag menar Point and Shame är väl emot Steam..? Tror knappast att han blir bannad.. och han sa t.o.m. i chatten.. "Don't care, I have 20 other accounts..."

I alla fall länkar videon här, så får ni bedöma.. Fan patetiskt..
http://steamcommunity.com/profiles/76561198097284931

Permalänk
Medlem

jag sålde mitt konto för 8 euro + ett annat konto med cs:go på bara för att killen tyckte jag hade "hög" rank och att det var nice i guess. tbh jag hade nog inte brytt mig så mycket om jag fick pengar för att boosta upp folk. hade gjort det 24 7
tycker det mest pinsamma är folket som faktiskt betalar för att nå en rank istället för att lära sig spelet ordentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

jag sålde mitt konto för 8 euro + ett annat konto med cs:go på bara för att killen tyckte jag hade "hög" rank och att det var nice i guess. tbh jag hade nog inte brytt mig så mycket om jag fick pengar för att boosta upp folk. hade gjort det 24 7
tycker det mest pinsamma är folket som faktiskt betalar för att nå en rank istället för att lära sig spelet ordentligt

Ja, jag tycker de patetiskt.. för sen när du väl spelar själv.. så kan du inte prestera som dem i den ranken, vilket leder till att du kan få laget o förlora..
Men de inte syftet.. utan.. Den här killen fuskar va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ja, jag tycker de patetiskt.. för sen när du väl spelar själv.. så kan du inte prestera som dem i den ranken, vilket leder till att du kan få laget o förlora..
Men de inte syftet.. utan.. Den här killen fuskar va?

Spelade CS 1.6 när det kom ut så är inte insatt i de nya versionerna. Men hur funkar det där? Har han wall-hack eller? För det är ju tydligt att han fuskar. Han tar ju folk på ställen där han inte har kunnat tro eller höra att de var där.

Varför blir han inte bannad?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Spelade CS 1.6 när det kom ut så är inte insatt i de nya versionerna. Men hur funkar det där? Har han wall-hack eller? För det är ju tydligt att han fuskar. Han tar ju folk på ställen där han inte har kunnat tro eller höra att de var där.

Varför blir han inte bannad?

VAC bannar inte direkt och tror heller inte att den hittar alla möjliga fusk.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Anmälde honom med länk till din video. Syns klart och tydligt att han har aimbot på, och antagligen wallhack med tanke på var han siktar innan han ser någon.

Permalänk
Medlem

Fuskare är oftast personer med prestationsångest och dålig självkänsla. denna killen fuskar ju tydligt. trisst dock att många som gör så verkligen förstör det roliga i spelet för andra. istället för att lägga ner all tid på fusk mm skulle dem lagt den på att bli bättre.Finns inga genvägar tyvärr

Gokväll på er

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Oja han fuskar 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Spelade CS 1.6 när det kom ut så är inte insatt i de nya versionerna. Men hur funkar det där? Har han wall-hack eller? För det är ju tydligt att han fuskar. Han tar ju folk på ställen där han inte har kunnat tro eller höra att de var där.

Varför blir han inte bannad?

För att VAC inte alltid hittar, drygt, och förstör för andra som sagt.. Jag menar, vi hade de där gamet.. 6/1 sen rejoinar han och detta händer, ni ser i videon hur de flyger förbi oss..

Skrivet av Commander:

VAC bannar inte direkt och tror heller inte att den hittar alla möjliga fusk.

Skrivet av m4gnify:

Anmälde honom med länk till din video. Syns klart och tydligt att han har aimbot på, och antagligen wallhack med tanke på var han siktar innan han ser någon.

Vem anmälde du till? Anmälde du i hans profil? Eller via ticket? Har svårt o tro vad som funkar... :/

Skrivet av AmdX2:

Fuskare är oftast personer med prestationsångest och dålig självkänsla. denna killen fuskar ju tydligt. trisst dock att många som gör så verkligen förstör det roliga i spelet för andra. istället för att lägga ner all tid på fusk mm skulle dem lagt den på att bli bättre.Finns inga genvägar tyvärr

Gokväll på er

Skrivet av Silcan:

Oja han fuskar 100%.

De sjuka är ju all jävla "respekt" han har i sin steam profil.. Folk ser ju fan upp till han.. helt jävla insane?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vem anmälde du till? Anmälde du i hans profil? Eller via ticket? Har svårt o tro vad som funkar... :/

Sidan i webläsaren fungerade inte att anmäla på, men letade upp honom i Steam och anmälde hans profil där.

Permalänk
Medlem

Rolig kille. VALVe uppdaterade CSGO ganska så nyligen som gör att om en fuskare spelat en match och blir bannad så raderas den matchen helt och ranken man gick upp/ner återställs. Detta har varit efterlängtat länge och skulle göra så man slapp boosting-konton. Vad jag hört så stöter man inte på boosters längre(kanske ibland). Inte spelat på ett tag så vet inte hur det fungerar exakt dock

Permalänk
Medlem

bara lirat Aq2 men det där såg man ju tydligt att det var fusk... så många lyckoträffar inte en chans. Häng han högt!

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sidan i webläsaren fungerade inte att anmäla på, men letade upp honom i Steam och anmälde hans profil där.

De har jag också gjort, hoppas han åker dit..

Skrivet av kovajaja:

Rolig kille. VALVe uppdaterade CSGO ganska så nyligen som gör att om en fuskare spelat en match och blir bannad så raderas den matchen helt och ranken man gick upp/ner återställs. Detta har varit efterlängtat länge och skulle göra så man slapp boosting-konton. Vad jag hört så stöter man inte på boosters längre(kanske ibland). Inte spelat på ett tag så vet inte hur det fungerar exakt dock

Jaså de hade jag missat..
Hur är de med bans? Någon i spelet länka en länk angående Valves nya ban system som banar Hardware idn? Man kunde ju inte kopiera länken eller klicka på den in-game såklart.. men aa..

Skrivet av dansk1:

bara lirat Aq2 men det där såg man ju tydligt att det var fusk... så många lyckoträffar inte en chans. Häng han högt!

Precis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jaså de hade jag missat..
Hur är de med bans? Någon i spelet länka en länk angående Valves nya ban system som banar Hardware idn? Man kunde ju inte kopiera länken eller klicka på den in-game såklart.. men aa..

Har också hört om HWID bans men har ingen aning om det verkligen är så.

Permalänk
Medlem

Om du ska skicka in en report så se till att göra det in-game (genom [tab] scoreboard -> *hans namn* -> klicka -> report -> kryssa i wallhacking, aim hacking och skicka). Annars så hamnar han inte i Overwatch, där spelare får kolla igenom demot och banna hans konto om de ser att han fuskar (vilket han uppenbart gör). Att rapportera via Steam-profilen gör dessvärre nästintill inget alls. Du ska för övrigt strunta i att han säger "Jag har 20 konton till", för att 1. Valve har i den senaste VAC-uppdateringen börjat knyta smurfs till andra konton och bannar därmed båda. 2. Bara för att han har flera konton betyder det inte att de är gratis för honom. Varje gång han åker dit så förlorar han minst 7-14 euro.

Hack-boosters håller för övrigt på att dö ut inom CS: GO, då fler och fler börjar känna till att man från och med senaste VAC-uppdateringen får alla resultat med en hacker i laget raderade när hackern i fråga blir bannad. Håll ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kovajaja:

Har också hört om HWID bans men har ingen aning om det verkligen är så.

Skrivet av EssesD:

Om du ska skicka in en report så se till att göra det in-game (genom [tab] scoreboard -> *hans namn* -> klicka -> report -> kryssa i wallhacking, aim hacking och skicka). Annars så hamnar han inte i Overwatch, där spelare får kolla igenom demot och banna hans konto om de ser att han fuskar (vilket han uppenbart gör). Att rapportera via Steam-profilen gör dessvärre nästintill inget alls. Du ska för övrigt strunta i att han säger "Jag har 20 konton till", för att 1. Valve har i den senaste VAC-uppdateringen börjat knyta smurfs till andra konton och bannar därmed båda. 2. Bara för att han har flera konton betyder det inte att de är gratis för honom. Varje gång han åker dit så förlorar han minst 7-14 euro.

Hack-boosters håller för övrigt på att dö ut inom CS: GO, då fler och fler börjar känna till att man från och med senaste VAC-uppdateringen får alla resultat med en hacker i laget raderade när hackern i fråga blir bannad. Håll ut!

Okey, tackar

Okey, Får hoppas att jäveln blir bannad då..

Permalänk
Medlem

Det typ tydligaste som fuskare gör är ju när de springer och är 100% säkra på att ingen finns i deras väg. Lika tydligt när de skippar och titta på ställen man ALLTID kollar som när de tittar direkt på ställen där folk sitter.

Permalänk
Medlem

Anmälde honom också, gillar inte fuskare.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Så tråkigt för spelet.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Han kommer att bli bannad, och när han blir detta kommer att matchen räknas bort från din statistik, om detta nu spelar någon roll, jag menar, man spelar ju faktiskt för att det är roligt.. Och det är det ju inte att spela mot dessa fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiZQan:

Han kommer att bli bannad, och när han blir detta kommer att matchen räknas bort från din statistik, om detta nu spelar någon roll, jag menar, man spelar ju faktiskt för att det är roligt.. Och det är det ju inte att spela mot dessa fuskare.

Näe precis, men de också tråkigt o deranka tack vare fuskare jag menar, sure jag spelar för skojs skull, de seriösa esport dagarna inom cs för mig är långt bakom, men vill ju fortfarande spela ranked gillar inte casual, för lite teamplay där..

Permalänk
Medlem

Som sagt, bästa sättet att göra en report är in-game.
Och få gärna med dig medspelarna att göra report också, detta går förhoppningsvis sedan till overwatch, där vi tydligt ser och bannar aset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Tjena

Spelade för några timmar sen mot denna typ..

Matchen börjar, och vi leder stort.. sen Dc:ar 2 av motståndarlaget.. och efter 2 min kommer ena tillbaka, och är helt jävla odödlig..
Ladda ner demot, och editera fram alla hans "highlights" om man nu kan kalla de..

Han beskrev sig själv som en "booster" och är t.o.m. medlem i en grupp som boostar upp folk.. Och FOLK ser verkligen UPP TILL HAN..
Han steam profil är full med asslickers.. och jag fattar inte.. Jag brukar aldrig slå Fusk hammaren, men denna typ fuskar verkligen, de omöjligt..-.-
Vill länka videon i hans steam profil, men kan jag få problem för de? Jag menar Point and Shame är väl emot Steam..? Tror knappast att han blir bannad.. och han sa t.o.m. i chatten.. "Don't care, I have 20 other accounts..."

I alla fall länkar videon här, så får ni bedöma.. Fan patetiskt..
http://steamcommunity.com/profiles/76561198097284931
https://www.youtube.com/watch?v=f-NP7hTnS7Q&feature=youtu.be

Bara en fråga, hur föreslår du att detta "fusk" går till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Bara en fråga, hur föreslår du att detta "fusk" går till?

Va menar du? Hur man fuskar? Eller hur man märker fusket?

Permalänk

Man ser att snubben är silver-ak på movement och hans kassa aim, men ja han har solklart wh.

Permalänk

Jag skulle beskriva spelets inbyggda recorder så dålig att det omöjligt går att se vem som fuskar. Det såg jag när jag kollade en single player inspelning. Headshots "genom väggar" etc.

Edit: ser ju onekligen skumt ut

*Kollade igenom videon*
Permalänk
Medlem

Har tyvärr alltid varit en massa fuskare inom CS scenen, för er "nya spelare" som började lira CSGO så ska ni veta att det varit en lång kamp även i 1.6.

VAC som ska vara skyddet mot fuskare har aldrig varit bra tyvärr. Det finns mängder av fusk som går igenom detta. Dock har 1.6 communityn tagit fram många andra Antifusk för att stoppa detta, ett kallas bland annat för EAC (Easy Anti Cheat) och är en programvara man installerar på datorn för att få lira på vissa servrar (Dessa servrar hostas privat och man lirar t.ex klanmatcher via en hemsida)

På detta sätt kommer man undan fuskare till en viss del men de som lirar med dessa antifusk brukar ha lirat spelet en hel del och därför är det inte många nybörjare som använder detta utan är fast i träsket med fuskare. Men där har ni något att kolla upp och ni finner CS scenen intressant

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Va menar du? Hur man fuskar? Eller hur man märker fusket?

Förlåt, det var otydligt av mig. Jag har själv inte spelat CS sedan 1999-2000 så jag har verkligen noll koll. Jag undrar egentligen bara hur fusket går till och vad det går ut på? Jag behöver inga tekniska detaljer, men är det en programvara/crack, och vad gör den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Har tyvärr alltid varit en massa fuskare inom CS scenen, för er "nya spelare" som började lira CSGO så ska ni veta att det varit en lång kamp även i 1.6.

VAC som ska vara skyddet mot fuskare har aldrig varit bra tyvärr. Det finns mängder av fusk som går igenom detta. Dock har 1.6 communityn tagit fram många andra Antifusk för att stoppa detta, ett kallas bland annat för EAC (Easy Anti Cheat) och är en programvara man installerar på datorn för att få lira på vissa servrar (Dessa servrar hostas privat och man lirar t.ex klanmatcher via en hemsida)

På detta sätt kommer man undan fuskare till en viss del men de som lirar med dessa antifusk brukar ha lirat spelet en hel del och därför är det inte många nybörjare som använder detta utan är fast i träsket med fuskare. Men där har ni något att kolla upp och ni finner CS scenen intressant

Jo, de kommer jag ihåg från förr när jag lira på spelarenan osv..

Skrivet av e-lite:

Förlåt, det var otydligt av mig. Jag har själv inte spelat CS sedan 1999-2000 så jag har verkligen noll koll. Jag undrar egentligen bara hur fusket går till och vad det går ut på? Jag behöver inga tekniska detaljer, men är det en programvara/crack, och vad gör den?

Fusk gör helt enkelt så du ser genom väggar, skjuter i motståndarens riktning och skotten träffar huvudet.. osv..
Speedhack har jag inte sätt i csgo än i alla fall. Hur de går till, har väl o göra med att ett program enkelt sagt skriver in scripts så du typ ser en annan sida av spelet? Vet inte riktigt, aldrig fuskat

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det finns speciellt många fuskare faktiskt, har mött 3-4 st totalt sen cs släpptes och jag har rätt många spelade matcher. Däremot märker man att folk i matchmaking har noll koll på hur man hittar fuskare då de tycker alla fuskar. Det blir bättre när man kommer upp i Eagle+ men fortfarande för många som gråter om fusk hela tiden.