Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spelen som inte blev av

Permalänk
Inaktiv

Spelen som inte blev av

Vilka spel saknar ni som inte blev av?

Själv tänker jag på det slopade Fallout 3 aka Van Buren:

Det hade kunnat bli awesome.

Vilka spel är du ledsen över att du aldrig fick spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vilka spel saknar ni som inte blev av?

Själv tänker jag på det slopade Fallout 3 aka Van Buren:
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110829182326/fallout/ima...

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110624045255/fallout/ima...

Det hade kunnat bli awesome.

Vilka spel är du ledsen över att du aldrig fick spela?

Lite på samma tema så var ju Baldur's Gate III: The Black Hound (FR6) åtminstone planerat, är väl lite oklart hur mycket som faktiskt gjorts men det hade ju kunnat bli något fint av det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Half life 2: episode 3 måste väl ändå sägas vara ett givet svar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Lite på samma tema så var ju Baldur's Gate III: The Black Hound (FR6) åtminstone planerat, är väl lite oklart hur mycket som faktiskt gjorts men det hade ju kunnat bli något fint av det.

http://www.gamebanshee.com/images/sobipro/entries/112/img_112...

Mycket sant, Van Buren skulle dessutom använda samma spelmotor som var tänkt till det spelet.

Skrivet av JesperT:

Half life 2: episode 3 måste väl ändå sägas vara ett givet svar.

Näe, det kommer ju komma, i en eller annan form. Half-Life 3 lär släppas förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Half life 2: episode 3 måste väl ändå sägas vara ett givet svar.

Hoppas verkligen valve ger oss någon sorts avslutning på HL2 serien, de kommer att göra många fans besvikna annars...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Hoppas verkligen valve ger oss någon sorts avslutning på HL2 serien, de kommer att göra många fans besvikna annars...

Varför skulle det inte komma det? Ganska känt att Half-Life 3 är under utveckling. Sen att det inte heter Half-Life 2: Episode 3 eller liknande gör ingen skillnad....

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper 3 (finns t.o.m trailer för det näran klarar av Dungeon Keeper 2..)

Jävla Bullfrog som konka och blev köpta av EA som bara la ner alla deras projekt.....

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Redalert 3 var ju pågång, fast av westwood enl rykten förr. Men westwood blev ju nerlagt eller konkade.

Minns inte vilket dom la ner iaf. lite synd då jag inte gillade redalert 3 som det är nu. det är aldeles för olikt 2an och ettan

Hade hellre sätt en upp-piffad RA2 Men snyggare UI och bättre grafik.

Gillar inte Red alert 3 då det inte känns som redalert

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Redalert 3 var ju pågång, fast av westwood enl rykten förr. Men westwood blev ju nerlagt eller konkade.

Minns inte vilket dom la ner iaf. lite synd då jag inte gillade redalert 3 som det är nu. det är aldeles för olikt 2an och ettan

Hade hellre sätt en upp-piffad RA2 Men snyggare UI och bättre grafik.

Gillar inte Red alert 3 då det inte känns som redalert

EA Games köpte westwood sen kan alla historian om vad som händer. De lämnade sedan och skapade nytt företag som gjorde spelet Star Wars Empire at War samt Universe at War...

Renegade enligt mig är nog en liten miss som aldrig blev till samt World of Darkness.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Rayman 4. Istället fick man det där jävla kanin party spelet. Hur fan tänkte dem då? Jag blev seriöst sur när jag spelade det för första gången. Rayman 2 och 3 var perfekta!

Trailen de visade för Rayman 4 såg ganska så cool ut faktiskt. GBA spelet blev faktiskt ganska bra. Inte lika bra som Rayman 3 till GBA, men fortfarande ett bra spel.

Ubisoft, ge mig ett nytt 3D Rayman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vilka spel saknar ni som inte blev av?

Själv tänker jag på det slopade Fallout 3 aka Van Buren:
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110829182326/fallout/ima...

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110624045255/fallout/ima...

Det hade kunnat bli awesome.

Vilka spel är du ledsen över att du aldrig fick spela?

Det där fanns väl en väldigt tidig version som knappt gick att spela. Tror att det var PC Gamer tidningen som hade den med på en CD/DVD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

WarCraft Adventures

Älskar point and click adventure spel.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

"The Last Guardian" lär nog tyvärr bli ett av dom där spelen man aldrig fick spela. Fem år nu och det går fortfarande rykten om att det ska läggas ner, folk slutar, ingen ny info på flera år. Shadow of the Colossus var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, men jag tror inte att det blir fler nu. Suck.

Som Morgan Freeman sa i Shawshank Redemption: "Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane."

Permalänk
Medlem

The City of Metronome. Tyckte det verkade som en sjukt bra koncept... såg verkligen fram emot att spela det när det begav sig. Men icke...

http://en.wikipedia.org/wiki/The_City_of_Metronome

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vilka spel saknar ni som inte blev av?

Själv tänker jag på det slopade Fallout 3 aka Van Buren:
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110829182326/fallout/ima...

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110624045255/fallout/ima...

Det hade kunnat bli awesome.

Vilka spel är du ledsen över att du aldrig fick spela?

What!? Det fanns en 3a av världens bästa spel? Varför släpptes inte detta!? Det finns ingen fan-made version?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Mina tankar går direkt till den fjärde iterationen av en av mina gamla favoritserier på C64:an, The Last Ninja 4. Inte nog med att det slopades en gång redan back in the days, man försökte sig också på en PC-version som i stort skulle ha samma innehåll många år senare, som även den lades ner i flera omgångar.

C64-versionen:

Och den något modernare PC-versionen:

Nästa spel som ploppar upp i skallen är Metroid 64. Älskade spelen till NES, GB, och förstås den i mina ögon bästa iterationen, Super Metroid till SNES, som till och med fick mig att totalt tappa intresset för moppen, tjejer och folköl ett par sommarlovsveckor i högstadiet. Kanske var lika bra att det inte blev något dock, de hade ju någon slags noja att göra allt i 3D för att de kunde till N64:an, inte för att det nödvändigtvis blev bättre. Screenshoten ser dock ut att vara något 2.5D-aktigt, och det hade ju varit helt okej:

Ja, och så är det ju förstås Half Life 2: Episode 3, som jag inte på något vis inbillade mig att jag skulle vara först med att nämna i tråden

Kände för övrigt inte alls till Fallout 3-versionen i trådstarten. Med tanke på hur grymma 1:an och 2:an var, och att jag tyckte den serien funkade bättre med originalens mekanik och top down-perspektiv, så misstänker jag att jag hade skattat den versionen av 3:an långt högre än den 3:a vi fick. Därmed är det dock inte sagt att jag ogillade den senare; det var ett otroligt bra spel, men det kändes inte som Fallout på något sätt. Kanske samma grej som man kände när man spelade Metroid Prime första gången, det var bra, men på något sätt kände man sig ändå lite blåst på konfekten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför skulle det inte komma det? Ganska känt att Half-Life 3 är under utveckling. Sen att det inte heter Half-Life 2: Episode 3 eller liknande gör ingen skillnad....

Nej, det är inte alls känt att Half life 3 är under utveckling. Inte alls faktiskt.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

"The Last Guardian" lär nog tyvärr bli ett av dom där spelen man aldrig fick spela. Fem år nu och det går fortfarande rykten om att det ska läggas ner, folk slutar, ingen ny info på flera år. Shadow of the Colossus var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, men jag tror inte att det blir fler nu. Suck.

Som Morgan Freeman sa i Shawshank Redemption: "Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane."

Har varit ganska "mycket" information om The last Guardian det senaste faktiskt. Och är ju tillochmed officielt att de håller på med det fortfarande

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Van Buren är nog det som jag saknat mest då fallout alltid varit en av mina favoriter samma en fortsättning på arcanum ..osäker om den var på gång eller inte men är väll kanske på gott och ont för ibland blir inte fortsättningarna som man vill heller och tänker främst på legacy of kain blood omen och första var riktigt bra men när soulreaver kom är det få spel jag blivit så besviken på som det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Diablo 3...

Lite mer seriöst, en PS3/4-uppföljare på engelska till det helt underbara Valkyria Chronicles hade varit grymt...

Synd att detta var ett falskt rykte: http://ps4daily.com/2014/05/valkyria-chronicles-collection-ru...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Stargate SG-1: The Alliance

http://www.giantbomb.com/stargate-sg-1-the-alliance/3030-2775...

World of Darkness

http://www.pcgamer.com/2011/09/19/world-of-darkness-a-new-vam...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tesked:

Nej, det är inte alls känt att Half life 3 är under utveckling. Inte alls faktiskt.

Jodå. Kommer smågrejer hela tiden om det tycker jag. Att det nämns i buggloggar och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

What!? Det fanns en 3a av världens bästa spel? Varför släpptes inte detta!? Det finns ingen fan-made version?

Än värre är att spelet var nästan helt färdigt att släppas, men det lades ner när bethesda köpte upp dem.
Storyn lever dock delvis vidare i New Vegas som är typ baserat på Van Buren.

Permalänk
Medlem

Quake Arena II, uppföljare till Quake 3 Arena.
Var ju otroligt populärt ett tag, någon borde ta tag i en riktig uppföljare.

Fanns ju ett Quake Live (hette först Quake Zero) som skulle köras i en Webläsare, var reklamsponsrat och censurerade bort blood och liknande som fanns i Quake 3 Arena, grafiken var väl knappt uppdaterad heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tesked:

Nej, det är inte alls känt att Half life 3 är under utveckling. Inte alls faktiskt.

Skrivet av Hellspawned:

Än värre är att spelet var nästan helt färdigt att släppas, men det lades ner när bethesda köpte upp dem.
Storyn lever dock delvis vidare i New Vegas som är typ baserat på Van Buren.

Ja, väldigt stora delar av det var färdigt iaf. Fattar inte varför dom inte fick göra färdigt spelet...

Skrivet av Alpha77:

Quake Arena II, uppföljare till Quake 3 Arena.
Var ju otroligt populärt ett tag, någon borde ta tag i en riktig uppföljare.

Fanns ju ett Quake Live (hette först Quake Zero) som skulle köras i en Webläsare, var reklamsponsrat och censurerade bort blood och liknande som fanns i Quake 3 Arena, grafiken var väl knappt uppdaterad heller.

www.quakelive.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Loxus vill se en riktig uppföljare ingen version 1.1 med censurerat blod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Än värre är att spelet var nästan helt färdigt att släppas, men det lades ner när bethesda köpte upp dem.
Storyn lever dock delvis vidare i New Vegas som är typ baserat på Van Buren.

Nu var van buren lagt på is långt innan interplay sålde vidare franchisen till bethesda då black isle studios som var den del av interplay som utvecklade van buren stängdes 2003 medan rättigheterna såldes till bethesda 2007 som en del rekonstruktionen av bolaget.
Obsdian som är bolaget bakom Fallout NV är bildat av folk från Black isle därav van buren arvet i den produkten och skälet till att jag håller Fallout NV som ett bättre fallout än fallout 3.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har sagt det men... alla Star Wars spel som Disney förstörde!

Star Wars Fist Assault

Star Wars Darth-Maul spel som jag inte vet vad det heter...

Star Wars 1313

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Dungeon Keeper 3 (finns t.o.m trailer för det näran klarar av Dungeon Keeper 2..)

Jävla Bullfrog som konka och blev köpta av EA som bara la ner alla deras projekt.....

Dungeon Keeper vart absolut spel man hade väldigt mycket kul med en gång i tiden!
Verkar dock vara på gång med en slags remake och vidareutveckling av spelet vid namn "War for the overworld". Finns som early access än så länge men senast jag kikade så tycks de fortfarande ha en hel del kvar att jobba på.
Fast detta kanske du redan kände till?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |