Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Datorn startar ej

Hej, min dator vägrar att starta. grafikkort är ett evga gtx 760 4gb, mitt nätaggregat är ett corsair rm650.
Moderkortet är z-87a. vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har det funkat tidigare eller har du bytt ut något? Hur beter den sig när den inte startar? Går fläktarna igång? Surrrar datorn?(alltså du får ingen bild bara), någotpip?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Nu startar den men varken graffekortet eller cpu kylaren rör sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Har det funkat tidigare eller har du bytt ut något? Hur beter den sig när den inte startar? Går fläktarna igång? Surrrar datorn?(alltså du får ingen bild bara), någotpip?

Asså jag höll på tidigare och skulle fixa sladdarna i datorn, alltså så det inte såg ut som ett träsk inuti datorn.
Innan det fungerade den vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbk:

Asså jag höll på tidigare och skulle fixa sladdarna i datorn, alltså så det inte såg ut som ett träsk inuti datorn.
Innan det fungerade den vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla så att alla sladdar sitter i i bägge ändarna. Hur beter sig datorn nu när du startar den? Graffet rörde sig inte , men får du bild?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk

Har du råkat dra ut någon sladd kanske?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Kolla så att alla sladdar sitter i i bägge ändarna. Hur beter sig datorn nu när du startar den? Graffet rörde sig inte , men får du bild?

Nej får ingen bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla 4 pins för CPU ström. Glömde den på en kompis datorn en gång och då fick vi inte heller någon bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Kolla 4 pins för CPU ström. Glömde den på en kompis datorn en gång och då fick vi inte heller någon bild.

Vad menar du? Kolla på cpu strömm sladden? Har 8 pin där btw.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ett framsteg, grafikkortet rör sig, får dock ingen bild, cpu fläkt rör sig ej och boot device led lyser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, datorn fungerar nu

Skickades från m.sweclockers.com