Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sugen på att spela, men jag gör det inte.

Permalänk
Medlem

Känner igen mig. Jag har numera liksom svårt att engagera mig vara sig det gäller spel eller film. Spelnyheter och recensioner är ofta mer intressanta än att faktiskt spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag håller med ts till 100%. Har samma problem. Finns ett fåtal gamla spel som tilltalar mig fortfarande.

Funderar ibland över att stänga av datorn helt och hållet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Har haft så här i en längre period men den är över nu. Kanske med lite ansträngning i början att sätta sig in i storyn i t.ex. divinity original sin kan få en att bli sugen på att fortsätta. Det funkade för mig... tycker om att titta på spel och se om det kommit nytt och prova, men inte alls det där vansinniga tillståndet. Man får acceptera att det finns inte mycket bra spel, eller spel som intresserar en.

Jag misstänker att spelen är helt enkelt halvbra som ni vill spela. Typ GTA 5 kommer jag spela för att det är ju ett bra spel helt enkelt med säkert bra story, divinity original sin är det bästa rpgt på flera år, så därför kan jag spela det. Dom flesta spelen är ganska mediokra idag. Om inte dom bästa 10/10 spelen funkar så, får man tvinga sig ta det lugnt, läsa och fundera, långsamt, som när man var mindre. Filosofera, sätta sig in i spelet, förundras över världen man är i, Var som barn, som jesus säger. med lite ansträngning i början går det säkert! Ta en paus är ju också att rekommendera, sluta helt tänka på spel och gör något annat ett spel ska ju fånga en och uppsluka ens uppmärksamhet som en bra film eller bok! Jag tror att om man har sett en film på senaste tiden och kunnat njuta av den, så finns det spel där ute som man också kan njuta av. Spelen är för dåliga för stunden helt enkelt. Det blir ointressant och allting känns gammalt. Och som bruce lee sade; "Empty your mind, be like water." om man inga förväntningar har blir det säkert roligt!

Permalänk
Medlem

Har liknande problem men inte riktigt samma grej.
Själv har jag många saker jag vill göra, som jag kan, som jag tvingar mig själv till att inte göra. Av någon anledning jag ej vet.

Alltid viljat haft en cross, köpte mig en och kom hem med den sen på natten. Väntade till dagen efter för att pröva den. Men då satt jag och gjorde inget, slö kolla på tv fast mina ben pirrade med späning så att säga. Har en cross, vill kör, men gör det ej. Väntade 3 timmar på inget innan jag gick ut och körde. Vilket så klart, var enormt roligt.
Vet dock ej varför. Det är samma sak för allt annat, inkl. spel mm.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Har över 150 spel på Steam, och 70 utav dem har jag från 50-1000 speltimmar. Och i ett år nu har jag haft det precis som dig, spelar en kvart där och sedan byter om och om igen; tar aldrig slut...

Filmer är jag dock inte likadan och det är jag glad för, tycker om det mer.

Det som faktiskt hjälper mig med spelen är att spela med brorsorna, men ibland kan det hända igen förstås. Någonsin försökt att testa på ett sorts spel som du aldrig trodde att du skulle köra? Hjälper oftast folk, även mig. Trodde aldrig jag skulle börja med helikopter simulatorer

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Skämtar du!? Är som om jag skulle skrivit inlägget.

Kan sitta och fantisera om spel och när jag väl hamnar vid datorn börjar jag känna direkt efter att ha startat ett lir att det kanske finns något annat att lira och efter att ha gått igenom ett antal lir stänger jag av datorn.

Suget finns men börjar undra om det är mer nostalgisug jag har. När jag tyckte spel var kul. Är väl inget fel på spel idag men är man så gammal som jag känns det som jag sett och lirat allt "förr".

Älskar mmo men har hamnat i den sitsen att jag bara lirar ensam. De jag lirat med genom åren har bytt servrar till höger och vänster och bytt mmo´s och jag blir aldrig informerad. (Tog ett tag att fatta vinken men nu så....)

Samma sak med film. Köper film som en ekorre samlar nötter inför armageddon men jag har iinget sug att titta på dem. Har hyllorna fulla, är mer att det är kul att köpa filmerna. Jaga efter lägsta pris och så. Sen åker de upp i en hylla med plasten kvar och "glöms" bort.

Har du spelat bioshock infinite eller?

Permalänk

Huj så man känner igen sig i vad många skriver. Kan ha ett nytt spel liggandes hemma men orkar inte lägga igång det direkt. Brukar bli nån timmes youtubande innan man ens orkar dra bort plasten. Sen sitter man där och spelar helt apatisk bara för att man har betalat för det och inte vill att det ska kännas som man slängt pengarna i sjön.

Tragglade faktiskt igång GW2 efter läst den här tråden. Kändes rätt kul dom 2 första timmarna innan jag började fundera på hur mycket det var att lära sig på nytt. Då stängde jag av och tittade på youtube istället.

Permalänk
Inaktiv

Är ett stort fan av Guild Wars, skrek i glädje som en 10 årig flicka på Julafton när jag hörde det skulle släppas. Fantastiskt spel men den här saken i våra huvuden tog ju över totalt... Min bröder är likadana och vi körde GW2 tillsammans, även dem hade ett *******

Är vi för gamla eller har vi bara spelet för mycket? Eller spelar vi alltid samma sak om och om igen?

Permalänk

Tror vi börjar bli äldre:) Jag har blivit riktigt kräsen med spel och bara de bästa spelen spelar jag ut. Ofta handlar det om att spelen var faktiskt bättre innan. Nu är allt fördummat och spelen är anpassade för yngre personer. Ni tyckte säkert som jag tidigare att de flesta spel var coola och roliga.

Nu är det sällan man spelar igenom något: Senast jag spelade igenom ett helt spel var nyligen. Divine Divinity Original Sin. Äntligen ett spel med bra story och ideer. Det får en verkligen att undra. Varför tycker jag att detta spel är kul?

Beror säkert på att spelet är som de var för "roliga". Man blir lite ledsen när man egentligen inser hur mycket som har förändrats inom spelvärlden och var vi är påväg.

När jag var yngre spelade jag igenom det mesta , men just nu finns det ingen tid och den lilla tiden som finns gäller det att man väljer rätt spel.

Jag älskar RPG och skräckspel och tycker att det är riktigt roligt att det är många sådana på g.

Sorry för wall of text , men passade på att prata av mig lite.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag insåg när jag startade tråden att i alla fall någon skulle känna igen sig men såhär många.. det kom som en chock. Känns skönt att man inte är ensam om detta i-landsproblem

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Skämtar du!? Är som om jag skulle skrivit inlägget.

Kan sitta och fantisera om spel och när jag väl hamnar vid datorn börjar jag känna direkt efter att ha startat ett lir att det kanske finns något annat att lira och efter att ha gått igenom ett antal lir stänger jag av datorn.

Suget finns men börjar undra om det är mer nostalgisug jag har. När jag tyckte spel var kul. Är väl inget fel på spel idag men är man så gammal som jag känns det som jag sett och lirat allt "förr".

Älskar mmo men har hamnat i den sitsen att jag bara lirar ensam. De jag lirat med genom åren har bytt servrar till höger och vänster och bytt mmo´s och jag blir aldrig informerad. (Tog ett tag att fatta vinken men nu så....)

Samma sak med film. Köper film som en ekorre samlar nötter inför armageddon men jag har iinget sug att titta på dem. Har hyllorna fulla, är mer att det är kul att köpa filmerna. Jaga efter lägsta pris och så. Sen åker de upp i en hylla med plasten kvar och "glöms" bort.

Exakt sådär är det för mig också. Har ett stort filmintresse och älskar att kolla på film men jag kan nog ärligt säga att 90% av de filmer jag köpt fortfarande har plasten kvar, nästan samma i spelhyllan. Varför har vi detta konstiga beteende? Som du säger så är man jättesugen när man väl beställer och gör en massa bra klipp men sedan när spelet eller filmen väl står i hyllan så får man inte tummen ur att kolla/spela!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kände igen mig i helgen när BF4 hade DoubleXP-weekend. I huvudet gick "Måste ranka och använda 200% boost i Domination, ta chansen att levla lite...." Men nä blev inget BF4, var inte sugen, kände inte för det!

Och idag, när DoubleXP är borta har jag såklart fått suget tillbaka och lirat 3-4 timmar..
Måste va värmen...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

Ofta i sådana här situationer så gäller det att tvinga sig för hux flux kan det bli bra ifall man kommer in rätt i spelet och ger det tid. Ofta när jag ska ha spelat Football Manager så tvekar jag, men tyvingar jag mig och sen kommer in i det ordentligt så är det en fröjd.

Ikväll är inget spel en fröjd dock. Surar över en diskning på V75 i Hugo Åbergs, missar 30 000 på en tveksam diskning, otroligt. Sådant kan få en att tappa lusten för spel helt :'(

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Snusfri

Håller med nästan till 100%

Jag gillar spel som är lite mer fria och där man får tänka till, typ Hitman, Fallout osv och verkligen avskyr random generic skjuta och studsa som omkring som en adhd-kanin shooters som BF och CoD-serien.

Tyvärr finns det alldeles för lite av den första kategorin och för mycket av den andra för att jag skall hitta något jag vill spela vilket har gjort att de gånger jag spelar så blir det främst Hitman Blood Money eller Absolution eller eventuellt något nyare "icke mainstream" indie-spel som tex Banished, Prison Architect, Game Dev Tycoon eller en personlig favorit, State of Decay som visserligen har många brister men det passar ändå mig.

Dock så har man spelat sönder dom känns det som och jag har inte hittat något substitut heller.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Exakt så är det för mig när jag spelar på PC eftersom att jag bara har BF4 installerat. Spelet är för hårt Call of Dutyfierat för att vara intressant för mig och det har bara blivit mer och mer nerdummat så man går in i zombie läge direkt man börjar och det reflekteras på statsen.

Däremot när jag kör GTA5 på PS3 så är jag ganska engagerad, för det är faktiskt roligt att spela.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Jag är såpass beroende av League of Legends så att det alltid blir att jag spelar det så fort jag startat datorn.

Även om jag köpt in en massa spel på alla dessa reor som dyker upp samt köpt lite konsolspel (The Last of Us, GTA V osv) som jag varit sugen att spela så har det inte ens blivit av, måste ju hinna ranka upp till Diamond! xD