PS4 Kontroll Ljudport, Headset ljudet knastrar, hjälp!

Permalänk
Medlem

PS4 Kontroll Ljudport, Headset ljudet knastrar, hjälp!

Hej, som titeln säger så när jag kopplar in ett headset eller ett par hörlurar i 3.5mm ljudporten som finns på kontrollen så låter det förjävligt, det knastrar som bara den, och jag undrar är det då fel på kontrollen eller är det fel på PS4'an? Köpte min PS4 för bara några dagar sedan på Webhallen. När jag lyssnar genom min tv's högtalare via HDMI så verkar det som om det låter okej, hör inget knastrande. Har någon annan samma problem? Är kontroll ljudingången inte tillräckligt stark för att driva mina hörlurar? Dock så har jag provat en mängd olika, bland annat iPhone Earbuds, Sennheiser G4ME Zero, och QPAD QH-90. Jag har googlat på problemet och har hittills inte hittat någon med samma problem som mig så det verkar lite udda..
Snabbt svar om vad ni tycker att jag ska göra är välkommet

// Vizuka

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vizuka:

Hej, som titeln säger så när jag kopplar in ett headset eller ett par hörlurar i 3.5mm ljudporten som finns på kontrollen så låter det förjävligt, det knastrar som bara den, och jag undrar är det då fel på kontrollen eller är det fel på PS4'an? Köpte min PS4 för bara några dagar sedan på Webhallen. När jag lyssnar genom min tv's högtalare via HDMI så verkar det som om det låter okej, hör inget knastrande. Har någon annan samma problem? Är kontroll ljudingången inte tillräckligt stark för att driva mina hörlurar? Dock så har jag provat en mängd olika, bland annat iPhone Earbuds, Sennheiser G4ME Zero, och QPAD QH-90. Jag har googlat på problemet och har hittills inte hittat någon med samma problem som mig så det verkar lite udda..
Snabbt svar om vad ni tycker att jag ska göra är välkommet

// Vizuka

Kass 3,5mm kontakt eller kallödning kanske. Jag tycker du ska ta kontakt med webbhallen och se vad dom säger. Gissningsvis får du reklamera din PS4 för att få den fixad.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Kass 3,5mm kontakt eller kallödning kanske. Jag tycker du ska ta kontakt med webbhallen och se vad dom säger. Gissningsvis får du reklamera din PS4 för att få den fixad.

Blir nog att meddela Webhallen då eventuellt, ljudet låter ungefär såhär ifall det hjälper på något sätt: https://www.youtube.com/watch?v=T4PDXaP0fMk

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk

Har ett par sennheiser pc 363d, borde vara liknande dina G4ME Zero, inga problem där. Kan det vara så att 3,5 inte är i ordentligt? Trodde mina var kassa fört pga av det, sne tryckte jag i dem lite till då funkade det utan problem.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Har ett par sennheiser pc 363d, borde vara liknande dina G4ME Zero, inga problem där. Kan det vara så att 3,5 inte är i ordentligt? Trodde mina var kassa fört pga av det, sne tryckte jag i dem lite till då funkade det utan problem.

Har tryckt in dom helt. Men vad kan det vara? Tror ni att det är fel på PS4'an? Eller kontrollen, har ingen annan kontroll att testa med så kan inte direkt veta..

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vizuka:

Har tryckt in dom helt. Men vad kan det vara? Tror ni att det är fel på PS4'an? Eller kontrollen, har ingen annan kontroll att testa med så kan inte direkt veta..

Hej!

Det är med största sannolikhet din kontroll som är trasig, annars skulle ljudet som skickades ut via HDMI/digital vara liknande troligen.

Ta kontakt med Webhallen och se vad de säger, troligen så kan de bara skicka en ny kontroll till dig

Ett alternativ kan ju vara att ta med kontrollen till en bekant och koppla in och testa om det blir liknande fel (eller gå till en butik och fråga om du kan testa din kontroller i deras test system, t.ex. hos Webhallen, Mediamarkt eller liknande)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Det är med största sannolikhet din kontroll som är trasig, annars skulle ljudet som skickades ut via HDMI/digital vara liknande troligen.

Ta kontakt med Webhallen och se vad de säger, troligen så kan de bara skicka en ny kontroll till dig

Ett alternativ kan ju vara att ta med kontrollen till en bekant och koppla in och testa om det blir liknande fel (eller gå till en butik och fråga om du kan testa din kontroller i deras test system, t.ex. hos Webhallen, Mediamarkt eller liknande)

Har mailat Webhallen Uppsala, har frågat om jag bara kan komma in till affären och få en ny, förhoppningsvis så går allt bra

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk

Hur gick det? Fick du byta kontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Hur gick det? Fick du byta kontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick byta kontroll direkt av Webhallen, men den hade samma problem, tror ärligt talat att det är jag som är en "Audiophile" eller nåt, eftersom allt annat funkar och HDMI ljudet funkar, tror det bara är så att ljudkvallan i kontrollen inte är lika hög som genom direkt kontakt in i ljudkällan.
Blir för mig att skaffa en Astro MixAmp och koppla in headsetet i den

MVH/ Robin E

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE