Permalänk
Medlem

Streamar ni ?

Som frågan är, några här som brukar streama när ni lirar?

Feel free o dela med er av eran streamlänk isåfall!

Själv sitter jag och streamar dota2 och random spel från och till!

***bort/mod***

Pratar mest svenska men ibland kan de bli att man snackar engelska också!

viiNGo

Tagit bort länk
Permalänk
Medlem

osäker om detta faller under marknadsföring IOM din länk dära Men sak samma.

JA jag streamar en del själv då och då, oftast lite mera "OKända/Mindre spelade" Spel. Så som Space engineers, The forest Och andra liknande lir, men även mer kända så som Dota och COH.

Blivit en hel del Elite: Dangerous på senare tiden med.

Permalänk

Jag streamar,
Själv sitter jag och streamar Flight sim X, bf4 och lite random spel.
1080/60fps (Kräver 4 mbit eller bättre)

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Avstängd

En bättre fråga vore: Är det nån som kollar på all skit som var och varannan tonåring streamar nuförtiden?

Tittar man på köprådstrådarna här så verkar det väldigt populärt att streama, känns som att det finns fler som streamar än som tittar.

Permalänk
Medlem

Förstår inte meningen med att bara filma casual gaming... man måste ju erbjuda något extra utöver ett vanligt inspelat game i dålig kvalitét om det ska vara värt att se. Antingen att man är otroligt underhållande verbalt, eller att man testar nya sätt att spela spelet på. Det är alltid roligare att spela själv än titta på imo.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Jag streamar inte mycket men jag tittar på streams. Inte sådana små streams men stora såsom Leauge proffs, League turneringar och ev CS.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

En bättre fråga vore: Är det nån som kollar på all skit som var och varannan tonåring streamar nuförtiden?

Tittar man på köprådstrådarna här så verkar det väldigt populärt att streama, känns som att det finns fler som streamar än som tittar.

Ja det finns ju mängder nu. När man scrollat lite så hittar man i t.ex dota2 kanalen på Twitch 100 streamare som alla har mindre än 5 tittare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja det finns ju mängder nu. När man scrollat lite så hittar man i t.ex dota2 kanalen på Twitch 100 streamare som alla har mindre än 5 tittare...

Man måste ju börja nånstans

Visa signatur

Fractal Design R5 |Intel Core i7 4790K | Asus Z97-A | Cooler Master Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix | Evga SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 8GB | Crucial MX100 256GB | WD Green 1TB | Windows 10

Permalänk

Jag tror varken jag är speciellt duktig på spel, kul att lyssna på, eller tillräckligt duktig på att återkomma vid en specifik tid varje dag/vecka för att någon själ ska bry sig. Därför streamar jag inte. Dumt att försöka är det ju också när alla andra gör det..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Streamar väldigt sällan, kanske några gånger i halvåret. Jag gör det mest för skojjs skull. Jag är inte speciellt pratsam när jag spelar så jag är nog inte jättekul att titta på. Har kanske haft 5-7 tittare som max.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arree00:

Man måste ju börja nånstans

Lycka till med 480p, dålig mic, kanske inte ens pratar överhuvudtaget och inte någon intressant gameplay alls. Det är ju synd för dom som faktiskt har bra streams men inte lyckas få mer än en handfull tittare pga överflödet av nya streamare

Permalänk

Om man vill bli streamer så behöver man antingen vara riktigt duktig eller väldigt underhållande, Ofta en kombination av båda för att bli någorlunda stor, Det är ingen som vill sitta och titta på när en helt vanlig gamer sitter och spelar.

Jag och en polare brukade streama av en annan anledning när vi spelade DayZ förut, Jag hade hans stream på min andra skärm och han hade min stream på sin andra skärm för att kunna se varandras point of view, Riktigt hjälpsamt speciellt i DayZ

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arree00:

Man måste ju börja nånstans

Fast även om man ska börja nånstans så måste man sticka ut från början. Vill man få tittare måste man vara karismatisk.

Det är nånting de allra flesta inte är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Jag och en polare brukade streama av en annan anledning när vi spelade DayZ förut, Dock endast för varandra, Jag hade hans stream på min andra skärm och han hade min stream på sin andra skärm för att kunna se varandras point of view, Riktigt hjälpsamt speciellt i DayZ

Det är ju dock mer som en avancerad form av teamspeak

Permalänk
Medlem

Jag har suttit som mest med runt 80~ viewers i en timme.. Har även spelat i semi professionella lag och då hade man ett stort antal tittare.. Men det är som ni säger man måste antingen vara väldigt öppen för att prata med folk och inte bara sitta och spela något jag har en tendens till o vara. Eller att man är väldigt väldigt bra då spelar det ingen roll om man pratar eller ej

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad & låst*

Låser tråden då den strider mot §9:

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...