Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag hatar Google +

Hej!

Först har jag blivit tvingad att använda Google + på Youtube. Nu har jag blivit tvingad använda Google + appen på min telefon. Varje gång jag får en kommentar på Youtube så vibrerar min telefon tack vare Google + appen. Det står "du har fått en kommentar på Youtube". Hur stänger jag av att telefonen inte vibrerar varje gång jag får kommentar på Youtube?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Hej!

Först har jag blivit tvingad att använda Google + på Youtube. Nu har jag blivit tvingad använda Google + appen på min telefon. Varje gång jag får en kommentar på Youtube så vibrerar min telefon tack vare Google + appen. Det står "du har fått en kommentar på Youtube". Hur stänger jag av att telefonen inte vibrerar varje gång jag får kommentar på Youtube?

Jag gillar Google+ faktiskt. Den där klockan i högra hörnet gör det väldigt lätt att kolla igenom sina kommentarer och citeringar. Google+ profilen är inte helt dum heller. Den gör det lätt för folk att se alla sina kommentarer man gjort samt citera dem. Jag ser den som en sekundär Youtube profil.

Det är bara att stänga av notifikationer för den applikationen i inställningar.

Permalänk
Medlem

Nej, för att den loggar ut en överallt hela tiden, det är skitjobbigt. Tyvärr är man rätt så tvungen att ha det om man vill ha åtkomst till Youtube och diverse andra Google-ägda domäner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag gillar Google+ faktiskt. Den där klockan i högra hörnet gör det väldigt lätt att kolla igenom sina kommentarer och citeringar. Google+ profilen är inte helt dum heller. Den gör det lätt för folk att se alla sina kommentarer man gjort samt citera dem. Jag ser den som en sekundär Youtube profil.

Det är bara att stänga av notifikationer för den applikationen i inställningar.

Vilka inställningar? Jag har letat länge.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Vilka inställningar? Jag har letat länge.

Svårt att säga när jag inte vet vilken telefon du har.. På en iPhone vet jag dock.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Google+ är bättre än Facebook och skulle jätte gärna använda G+ istället för facebook. Problemet är bara att inte ens 10% av mina vänner har G+. Och av de som faktiskt har det så är extremt få aktiva där.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag gillar Google+ faktiskt. Den där klockan i högra hörnet gör det väldigt lätt att kolla igenom sina kommentarer och citeringar. Google+ profilen är inte helt dum heller. Den gör det lätt för folk att se alla sina kommentarer man gjort samt citera dem. Jag ser den som en sekundär Youtube profil.

Det är bara att stänga av notifikationer för den applikationen i inställningar.

Tycker den där kommentar grejen är bra eftersom jag kan svara kommentarer och läsa dom utan att behöva gå till videon och leta efter just den kommentaren. Dock så stör jag mig på att jag får massa rekommendationer och förslag som jag inte vill ha. Tittar jag på en vlog av någon youtubare får jag upp 10 (flesta är svenska) andra som gör vloggar, skumt nog en massa tjejer som snackar om smink och skit. Fattar inte hur det går ihop riktigt.
Och så vitt jag vet kan man inte stänga av dessa rekommendationer

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Tycker den där kommentar grejen är bra eftersom jag kan svara kommentarer och läsa dom utan att behöva gå till videon och leta efter just den kommentaren. Dock så stör jag mig på att jag får massa rekommendationer och förslag som jag inte vill ha. Tittar jag på en vlog av någon youtubare får jag upp 10 (flesta är svenska) andra som gör vloggar, skumt nog en massa tjejer som snackar om smink och skit. Fattar inte hur det går ihop riktigt.
Och så vitt jag vet kan man inte stänga av dessa rekommendationer

Jag har med hjälp av Tampermonkey (Chrome tillägg), gjort så jag inte får massa rekommendationer för en massa kanaler jag vet att jag inte gillar.
Tror det var så innan Google+ blev integrerat också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Svårt att säga när jag inte vet vilken telefon du har.. På en iPhone vet jag dock.

HTC One har jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag har med hjälp av Tampermonkey (Chrome tillägg), gjort så jag inte får massa rekommendationer för en massa kanaler jag vet att jag inte gillar.
Tror det var så innan Google+ blev integrerat också..

Vad för skript har du? Tänk om man kunde slippa Pewdiepie"rekommendationer"

Permalänk
Medlem

Jag hatar G+ och FB, lika mycket, har ingetdera, så där fick de tji.

Permalänk
Medlem

Gillar också Google+ och tillsammans med GoogleNow är det ett sjukt bra verktyg.
Enda som saknas är folk som faktiskt använder det, har ju redan avinstallerat facebook ifrån min telefon, en jävla mög app som är så seg att man börjar gråta. (Kör facebook genom chrome, ca 500 gånger snabbare redan där.)

Här är hur du stänger av notifications i Google+

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iMatter:

Jag hatar G+ och FB, lika mycket, har ingetdera, så där fick de tji.

De båda företagens ledning gråter sig säkerligen till sömns varje natt..! Men andra här på forumet är åtminstone glada att du delar med dig av så viktig och privat information; Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Gillar också Google+ och tillsammans med GoogleNow är det ett sjukt bra verktyg.
Enda som saknas är folk som faktiskt använder det, har ju redan avinstallerat facebook ifrån min telefon, en jävla mög app som är så seg att man börjar gråta. (Kör facebook genom chrome, ca 500 gånger snabbare redan där.)

Här är hur du stänger av notifications i Google+
http://i.imgur.com/uK6Sqwu.png

Wow bra guide. Jag tackar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Vad för skript har du? Tänk om man kunde slippa Pewdiepie"rekommendationer"

http://userscripts-mirror.org/scripts/show/156278

Han har jag definitivt blacklistat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

De båda företagens ledning gråter sig säkerligen till sömns varje natt..! Men andra här på forumet är åtminstone glada att du delar med dig av så viktig och privat information; Tack!

Det var så lite så, man försöker så gott man kan. Fast oftast bryr man sig inte tillräckligt för att kommentera.

Permalänk
Medlem

Hoppas man inte blir tvungen att använda Google + på Twitch också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig TS, Först plingar det och vibrerar på sms och samtal, nu när man får epost, skräppost, facebook och google tjänster. Säkert 10st mera och man orkar inte med att telefonen ringer dygnet runt så jag har bara samtal och sms kvar som signal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hoppas man inte blir tvungen att använda Google + på Twitch också.

Då blir det hårdhandskarna (alltså spamma hatkommentarer på forum)