Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Andoid är roligare men man blir till slut irriterad på det lagg man får när man ska fin-skrolla webbsidor (har ändå KITCAT som ska ha Trim). Bättre med detta på IOS men där blir jag störd av att hela sidor blir markerade när jag skrollar och att det inte går att få bort autofyll när man skriver samt att i alla fall den Ipad 2 jag hade laggade något. Windows Phone är helt perfekt när man surfar.

Är man enormt beroende av speciella appar man känner sig trygg med och inte vill prova alternativ ska man dock inte välja Windows Phone.

3 viktigaste Bu och bä, enligt johnjensen

- Saknas en del appar
- Få webbläsare, fattas till exempel Chrome och Dolphine
- Har inte kommit underfund med kopiera klistra funktionen eller hur man markerar text vilket gör att jag snart hamrat sönder min skärm.
- Laspass (lösenordshanterare) funkar bara som enskild app och man får brottas med att kopiera klistra mellan den och IE

+ IE tycker jag är den smidigaste webbläsaren förutom då att man inte kan byta tangentbord och avsaknad av integration av Lastpass.
+ Inget lagg över huvud taget.
+ Behöver aldrig starta om telefonen (Lumia 1520) för att systemet hängt sig eller börjar lagga eller tappat signal.

Det på plussidan är mycket viktigt för mig. Kan tillägga att just på min telefon uppskattar jag att det går att läsa och titta på streamad TV i full solsken. Ibland lägger jag undan min spegelblanka laptop och tar upp telefonen istället för på den ser jag bättre. Även batteritiden är bra om man inte installerar DP 8.1 utan håller sig till Nokia original.

Skrivet av intro18:

Har använt Ios i två år kommer aldrig använda det igen, det gav mig en klaustrofobisk känsla och kändes ganska fördummat och svåranvänt att få saker gjorda på ett enkelt sätt.
Efter det så gick jag över till Windows Phone ett år men var tvungen att byta på grund av att det mesta kändes väldigt ofärdigt. Så det fick bli Android efter det som jag tycker är riktigt bra och skulle inte ha några som helst problem med att använda. Men nu när Windows Phone 8.1 har kommit så känns det äntligen som det ska så jag gick tillbaka till Windows Phone igen och kommer nog stanna här länge känns det som just nu. Anledning till att jag väljer Windows Phone över Android är väl mest för att jag gillar känslan och utseendet som det erbjuder.
Du borde kolla på lite nya Youtubeklipp för WP 8.1 som visar hur operativsystemet ser ut och fungerar för att få en bra bild över om det kan vara något för dig. Vad använder du idag?
Denna telefon skulle jag rekommendera till dig http://www.nokia.com/global/products/phone/lumia930/

Tackar grabbar! Är nöjd med min iPhone 5 just nu, inget lagg, inga struligheter osv, så lär stanna med den ett tag till. Men jag känner mig riktigt låst och känner ingen "frihet" i mobilen. Men kanske blir att köpa en Windows Phone till nästa år

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Nej den funkar inte för mig heller trots att jag har aktiverat den.

Skrivet av MrPhilicorda:

Grymt att man kan köra den Brittiska Cortana nu efter Update 1. Äntligen får man temperatur i celcius och rätt kul med den brittiska accenten också.

Edit: Live tilen för Store funkar inte för mig trots att 'Show today's apps' spaken är aktiverad. Den är lika statisk aom förr. Funkar den för er andra?

Funkar för mig.

Har ni kollat "Battery Saver" om "Store" får köra i bakgrunden?

Permalänk
Avstängd

Stoppade i mitt WiFog simkort och hade ett helvete att hitta vart ma tar bort SIM-låset men till slut hittade jag det här:

Är inte det att krångla till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Stoppade i mitt WiFog simkort och hade ett helvete att hitta vart ma tar bort SIM-låset men till slut hittade jag det här:

http://s26.postimg.org/nxjs7n4jt/sim_unlock.jpg

Är inte det att krångla till det?

Eller "Settings" -> "Phone". Hur tycker du det borde vara då?

Permalänk

Ingen som fått problem med streming i IE11 efter DP Update 1? jag skulle kolla nyheterna på svtplay appen, inget funkar blir bara hänvisad till google appstore men funkar klockrent på min andra mobil utan DPU1.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Eller "Settings" -> "Phone". Hur tycker du det borde vara då?

"Inställningar - Säkerhet - simkorts-pinn"

"Settings" -> "Phone" eller "Inställningar -> Telefon" är jag nog för blind för att hitta på 8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

"Settings" -> "Phone" eller "Inställningar -> Telefon" är jag nog för blind för att hitta på 8.0

Den har legat där hela tiden. Vettetusan om den inte låg på samma ställe i WP7.X också.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd

Däremot så tycker jag att det är en jäkla röra under inställningar. Det är för mycket undermenyer som dessutom inte går att sortera i bokstavsordning. Hoppas dom prioriterar en städning där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallest200:

Ingen som fått problem med streming i IE11 efter DP Update 1? jag skulle kolla nyheterna på svtplay appen, inget funkar blir bara hänvisad till google appstore men funkar klockrent på min andra mobil utan DPU1.

Samma här, det är pga den nya UA-strängen i IE11.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Hur är VPN-stödet nu efter Update 1? L2TP ska stödjas nu. Men finns det någon svensk VPN-tjänst som stödjer det?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Däremot så tycker jag att det är en jäkla röra under inställningar. Det är för mycket undermenyer som dessutom inte går att sortera i bokstavsordning. Hoppas dom prioriterar en städning där.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är något jag håller med om. I synnerhet stör det mig att Nokias egna inställningsmenyer byter plats när något uppdaterats. De borde ha en fast plats.

Något färre men större inställningsflikar skulle nog också göra att det går snabbare att hitta.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

HUr sakpar man mappar? jag har en 1520 med cyan och 8.10.12397.89. Går absolut inte att skapa några mapar på den. Funderade även på det där med bakgrundsfoto nästan varenda app jag har är ju fast färg på även om jag kör bakgrund.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

HUr sakpar man mappar? jag har en 1520 med cyan och 8.10.12397.89. Går absolut inte att skapa några mapar på den. Funderade även på det där med bakgrundsfoto nästan varenda app jag har är ju fast färg på även om jag kör bakgrund.

Du måste installera 8.1 Update 1 som för närvarande endast går att få med DP.
Färgen (eller avsaknaden av färg) bestäms av den som gjort appen, vissa appar har även ett alternativ i inställningar där det går att välja färg. Det påverkas alltså inte av att du väljer en bakgrund utan det är utvecklaren som måste fixa det.

Kanske missförstod vad du mena med "mapppar" gissade på mappar för tiles eftersom det var snack om det innan i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Du måste installera 8.1 Update 1 som för närvarande endast går att få med DP.
Färgen (eller avsaknaden av färg) bestäms av den som gjort appen, vissa appar har även ett alternativ i inställningar där det går att välja färg. Det påverkas alltså inte av att du väljer en bakgrund utan det är utvecklaren som måste fixa det.

Kul att man fick ett sms av ms när man installerat 8.1 och en av funktionerna dom pushar på är mapparna så funkar den bara i dp

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

HUr sakpar man mappar? jag har en 1520 med cyan och 8.10.12397.89. Går absolut inte att skapa några mapar på den.

Skrivet av Hymer:

Kul att man fick ett sms av ms när man installerat 8.1 och en av funktionerna dom pushar på är mapparna så funkar den bara i dp

Du måste ladda ned en filhanterare för att kunna skapa egna mappar, kopiera osv.
Det finns flera sådana i store. Microsoft har en egen som heter "filer".
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/filer/762e837f-46...

Permalänk

Fick en uppdatering i natt. Misstänker för att täcka säkerhetshålet.
Dev preview.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Fick en uppdatering i natt. Misstänker för att täcka säkerhetshålet.
Dev preview.

Vilken OS-version har du nu? (8.10.14147.180 är WP 8.1 update 1)

Permalänk
Skrivet av doomas:

Vilken OS-version har du nu? (8.10.14147.180 är WP 8.1 update 1)

Det är samma version. Jag uppdatera i förrgår till xxx.180 men fick att jag skulle ladda ner 43mb nu i morse.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Är väldigt sugen på att testa en Nokia med windows.
Har kollat väldigt mycket på Lumia 1520 men det är så att jag kommer inte köpa ny telefon först fram mot jul eller liknande.. Kommer det komma någon uppföljare till 1520 innan dess tror ni?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Är väldigt sugen på att testa en Nokia med windows.
Har kollat väldigt mycket på Lumia 1520 men det är så att jag kommer inte köpa ny telefon först fram mot jul eller liknande.. Kommer det komma någon uppföljare till 1520 innan dess tror ni?

De har ju sagt att det ska komma flera high end-telefoner, så det lär antingen komma en uppföljare till 925, till 1020, och till 1520, om alla kommer vet man ju inte men jag tror minst 2 av dem, om man tittar på vad de sagt och hur det brukar lanseras.

930 är nog att ses som 920s uppföljare. Om du är ute efter den stora skärmen så kommer ju inte 935/1030 (eller vad de kommer heta) locka dig då de nog inte kommer närma sig uppåt i skärmstorlek, utan mer under huven och annat.

Ska man testa WP och få ut något av det så kommer du i rätt tid för det är det senaste som det kommit igång. Och än återstår det en hel del, men jämför man med 8.1 Up 1 med W7 så är det som nutid mot 10 år tillbaka. Och 8.2 och WP9 som kommer nästa år, då kommer det vara riktigt kompatibelt. MS är erfarna och sluga, kolla hur de kom in sist i spel-världen, och iakttog de andra ledande och pang som kom X-box och man är idag sida vid sida med PS. Så MS vet vad som krävs och de har vad som krävs så detta kommer bli riktigt bra just om man gillar PC och spel och vill ha ett 100% komplett ekosystem. Den härliga synken i alla enheter är trevligt.

Cyan ute till 1020, så det börjar röra på sig, snart får nog 920 sin start också.

http://www.wpcentral.com/microsoft-india-confirms-cyan-rollou...

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Live folders!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Gillar verkligen Live folders!

Medhåll, nu kan man få ytterligare snabb info, plus att det rent estetiskt blir riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Ni som fått error "8018830F" kan nu uppdatera
https://twitter.com/joebelfiore/status/497456972392710144

De med "80188308" får dock vänta lite till
https://twitter.com/joebelfiore/status/497457406117302272

Permalänk
Medlem

Återställa foton från Onedrive

Har återställt telefonen och försöker kopiera tillbaka foton till "Kamerabilder" men trots att de visas i rätt ordnig på Onedrive så hamnar de inte i den ordningen efter att de kopierats till telefonen. Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Har återställt telefonen och försöker kopiera tillbaka foton till "Kamerabilder" men trots att de visas i rätt ordnig på Onedrive så hamnar de inte i den ordningen efter att de kopierats till telefonen. Vad gör jag för fel?

Vilken ordning ligger de i, och vilken hamnar de i? De rangordnas väl efter datum i kamerabilder på telefonen, har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vilken ordning ligger de i, och vilken hamnar de i? De rangordnas väl efter datum i kamerabilder på telefonen, har jag för mig.

Jo, de ska sorteras i datumordning och på Onedrive ligger de i rätt ordning men när jag kopierar tillbaka till telefonen så hamnar alla bilder som "Äldre bilder" och sortering verkar bli omvänd d.v.s. äldsta bilden först. Googlade och hittade en tråd på wpcentral där andra också verkar ha haft samma problem men den tråden var ifrån maj så det var väl under betan. Hade hoppats på att den skulle klara sortera bilderna precis som tidigare t.ex. "juni 2014" men alla återkopierade klumpas ihop som "Äldre bilder".

Får väl ge det några dagar och hoppas att det löser sig, en på wpcentral skrev att det löste sig efter ett tag, kanske tar en stund innan de indexeras?

Permalänk

wlan i Lumia Cyan

Hej

Ni som har Lumia Cyan i era Nokia modeller kan man välja så wlan slår på när man väcker telefonen samt att det slår ifrån automatiskt då man aktiverar skärmlåset om inte data tas emot?

Så fungerade det tidigare på min Lumia 920 med wp8 och Nokia Black men under tiden jag kört dp versionen av 8.1 är wlan ständigt på om jag startar det.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vad är det senaste som sagts om när efterträdaren till Lumia 1020 planeras komma? Är det den som kallas McLaren?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Vad är det senaste som sagts om när efterträdaren till Lumia 1020 planeras komma? Är det den som kallas McLaren?

Har varit tyst om uppföljare till 1020. McLaren skulle enligt en källa vara det, enligt andra inte. McLaren ryktades ha 3D-touch och lanseras i november i USA, men skrotades nyligen. Just nu ser det därför rätt tomt ut på fronten nya high-end Lumias. Med stor sannolikhet kommer nåt samtidigt som nästa Windows-version Threshold, vilket blir till våren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av classeboy:

Hej

Ni som har Lumia Cyan i era Nokia modeller kan man välja så wlan slår på när man väcker telefonen samt att det slår ifrån automatiskt då man aktiverar skärmlåset om inte data tas emot?

Så fungerade det tidigare på min Lumia 920 med wp8 och Nokia Black men under tiden jag kört dp versionen av 8.1 är wlan ständigt på om jag startar det.

Mvh

Inte vad jag kan hitta och antar att jag har cyan i min 930.