Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur f*n ska man kunna veta vad man vill plugga?

Permalänk
Medlem

Ge dig in i plugglivet genom att hoppa på ett program. Det finns en stor chans att du kommer medans du pluggar, komma på vad du hellre vill göra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Vad tror ni om att läsa språk? Tänker på svenska/engelska, om jag bestämmer mig för att matte inte är min grej och jag inte kommer palla en ingenjörsutbildning. Tänker mig jobb som t.ex översättare/tolk/copywriter osv. Är mycket mer intresserad av språk och ord än av siffror, men ger en språkutbildning så mycket? Känns spontant som att det handlar mycket om att glida in på ett bananskal med sådana yrken.

Kombinera språk med en annan utbildning (Teknik/Ekonomi tex).
Engelska och kinesiska är en mycket attraktiv kombination, om du är sugen på en riktig utmaning.

Tänkbara arbetsområden:

Axplock:
(tänk tex Volvo/Geely, men alla internationella företag har behov av sådan kompetens)
Projektledare i internationella projekt, Teknisk säljare (internationell), Inköpare dito. ,
Finansiell Controller...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FatherOfThree:

Kombinera språk med en annan utbildning (Teknik/Ekonomi tex).
Engelska och kinesiska är en mycket attraktiv kombination, om du är sugen på en riktig utmaning.

Tänkbara arbetsområden:

Axplock:
(tänk tex Volvo/Geely, men alla internationella företag har behov av sådan kompetens)
Projektledare i internationella projekt, Teknisk säljare (internationell), Inköpare dito. ,
Finansiell Controller...

Fo3

Skrivet av Dakkie:

Ge dig in i plugglivet genom att hoppa på ett program. Det finns en stor chans att du kommer medans du pluggar, komma på vad du hellre vill göra.

Fem år gammal tråd. Frågan är hur det gick.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Bra tips att se min signatur för alla som vill välja rätt utbildning.
Hyper Island rekommenderas starkt om du har intresse inom något område
inom digitala medier, data analys, strategi, motion graphics, programmering, projektledning
osv osv. 98% får jobb inom relevant bransch efter examen...
"Hyper Island = Digital Harvard" / tbwa