Stänga locket utan att datorn "sover"?

Permalänk
Avstängd

Stänga locket utan att datorn "sover"?

Kan man inte fälla ned skärmen på en Macbook utan att datorn försätts i viloläge?

MacBook Pro 13" Retina late 2013 är modellen ifråga... och jag har suttit och letat runt i inställningarna ett tag här nu utan att hitta något som hör ihop med det här.

Det är väl inget större problem egentligen... men jag skulle gärna vilja fälla ned skärmen, när jag på kvällen lägger ifrån mig datorn på nattduksbordet och spelar upp en ljudbok.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Sötast

Jag googlade lite snabbt åt dig och det verkar finnas minst 2 lösningar.

Synka en extern monitor eller ladda ner en tredjeparts app kallad 'nosleep'.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jag googlade lite snabbt åt dig och det verkar finnas minst 2 lösningar.

Synka en extern monitor eller ladda ner en tredjeparts app kallad 'nosleep'.

Hittade två program i App Store. NoSleep för 75kr och Stay Awake för 55kr.

Man blir ju nästan lite arg på Apple nu när de inte har tagit med en sådan funktion. :/ Tänker inte köpa en app för att få den funktionen.

Får helt enkelt lägga över ljudböckerna till mobilen istället...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av GaMeR2K5:

Hittade två program i App Store. NoSleep för 75kr och Stay Awake för 55kr.

Man blir ju nästan lite arg på Apple nu när de inte har tagit med en sådan funktion. :/ Tänker inte köpa en app för att få den funktionen.

Får helt enkelt lägga över ljudböckerna till mobilen istället...

Ja, jo... Det kan jag hålla med om!

Blev lite chockad när jag såg din tråd till att börja med, har aldrig hört/sett att en sådan normal funktion fattas i något annat OS. :/

Permalänk

om du bara vill att skärmen slockarna kan du trycka ner ctrl+shift+eject knappen då släcker du skärmen datorn går inte i viloläge

men om du ska stänga locket för sen väcka den måste du ha antaligen ett trådlöst tangetbord för väcka datorn utan öppna skärmen ...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |