Permalänk
Medlem

Nytt Headset/Hörlurar

Hejsan!

Som rubriken lyder så letar jag efter ett nytt headset/hörlurar. En mick är ett måste men om jag behöver köpa den separat eller inte är oviktigt. Jag har tittat mycket på HyperX Cloud som många rekommenderar men har även tittat på Beyerdynamic DT-770 Pro. Frågan är då om jag kan köpa DT-770 och få ut bra ljud utan att köpa något ljudkort eller förstärkare. Min budget ligger väl runt 1600 för hörlurar och förstärkare vilket jag misstänker är för lite. Är det då bättre att jag sparar lite pengar och nöjer mig med HyperX?

Hörlurarna/headsetet kommer kopplas in till ett gammalt moderkort "Acer FX58M". Om det är något annat ni undrar så är det bara att fråga.

Permalänk
Medlem

DT770 är ett utmärkt alternativ om du vill ha slutna lurar. Ta 32Ω om du tänker spela oförstärkt från klena källor som telefoner och mp3-spelare, och 80Ω om du bara ska använda dem till datorn. Sedan köper du någon trevlig liten hörlursförstärkare med inbyggd DAC (eller separat om du föredrar det) när du har råd. O2+ODAC är fina grejer, men kostar en del (i förhållande till dina lurar, alla vill inte lägga 2k på DAC till lurar för under 1,5k). Fiio E10K verkar vara på gång någon gång i slutet av september, den kan också bli rätt intressant.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Pengarna finns där för att köpa hörlurarna och förstärkaren du pratar om men vill inte lägga så mycket pengar på ljud. Har läst på olika forum att man behöver en förstärkare till DT-770 men är det bättra att köra DT-700 utan förstärkare än att köpa HyperX med tanke på att dom ligger på 60 Ohm.

Permalänk
Medlem

Jag har DT-770, 80-Ohm-versionen och är riktigt, riktigt nöjd!
Mycket möjligt att du kan få mer "kraft" i ljudet om du kör med en förstärkare men det är inget fel på ljudet utan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag har ett par HyperX Cloud och är görnöjd men har ju ingen förstärkare eller nåt bra ljudkort i datorn dock. Beror ju på hur kräsen du är på ljud också, HyperX har ju fått bra omdömen vilket var varför jag valde dom.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Men är det någon som har provat DT-770 80Ohm och jämfört hur stor skillnad det är om man har en förstärkare eller inte. Jag kan inte särskilt mycket om ljud och därför är jag inte heller så kräsen.