Vilket minne och hårddisk till Asus Zenbook u500v?

Permalänk
Medlem

Vilket minne och hårddisk till Asus Zenbook u500v?

Hoppas detta är rätt forumdel...

Jag ska uppgradera RAM-minne och SSD-disk på min Asus Zenbook U500V/ux51vza men då jag inte
kan någonsing om hårdvara skulle jag behöva hjälp så jag beställer rätt grejer.

Det jag är ute efter är ett RAM-minne på 8GB (finns mer? Har bara en plats över) och en större SSD
(helst uppåt 500GB).

Tack!

Permalänk

När det gäller RAM så kan du max uppgradera till 12 GB , alltså byta ut en av de befintliga 4GB till 8GB. En av 4GB minnena är lödd i moderkortet så den kan du inte byta. Kolla först med ASUS vad som händer med garantin.

När det gäller SSD har ASUS tyvärr en egen standard för denna dator, så det passar inte med vilken SSD som helst från Dustin , Komplett etc. Har du som jag varianten med 256 GB (2 x128 GB) så kan du max uppgradera till 2x256GB, men det kostar som du ser galet mycket 2 x 450 Euro (Med dagskurs c 8200kr!) http://www.asusparts.eu/Asus-03B03-00041500

Bättre att lägga de pengarna på nästa dator.

Jag tycker jag klarar mig bra med 2x128 och jag laddade ner programmet ASUS Backtracker som hjälper till att göra backup på den dolda återställningspartitionen. När man gjort det så får man frågan om man vill ta bort den och frigöra motsvarande 20 GB.