Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Projekt "FeztBox" Portabel festmaskin :)

"FeztBox" den portabla festmaskinen. den skulle också kunna kallas (boombox/partywagon/festivalhögtalare)

det som är lite unikt med denna är att den har 2 kylskåp + att den påminner lite om ett talarbord eller en liten kompakt bar med oljad ek-skiva på + LED överallt

Inspiration från "Norrländarn" http://www.sweclockers.com/galleri/12349-festivalhogtalare-mo...

bygger den med trasig vänstertumme och i ett kaos garage men inte helt själv .. Farsan och en polare hjälper till

Specs:
GAS ALPHA 6x9tum
GAS ALPHA 6,5tum
12 tums bas 600w
Pioneer GM-3300T 300w slutsteg till basen
Kenwood KDC-130Y
LED-lister lite här och där
strobe-lights/LED spottar
Neon ring runt basen
finns utrymme för antingen 1 eller 2 bilbatterier som vardera ligger på 75 Ah tillsammans hela 150 Ah

återkommer med mer info senare

Men här är lite bilder

Projekt "FeztBox" Portabel festmaskin

Permalänk

Riktigt fet idé kul att du genomfär den också skall följas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

Riktigt fet idé kul att du genomfär den också skall följas!

Tackar

Permalänk

Sjyst ide Har själv gått i samma tankar i flera år men aldrig blivit av. Kul att se nån göra detta;) kommer att följas:)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kn0rrhane:

Sjyst ide Har själv gått i samma tankar i flera år men aldrig blivit av. Kul att se nån göra detta;) kommer att följas:)

kul att höra

Permalänk
Medlem

Jag ser framför mig en massa förfriskningar som skummar över.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadArg:

Jag ser framför mig en massa förfriskningar som skummar över.

Självklart

Permalänk

ÖLEN BLIR JU VARM!! Det finns kylar!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Kul ide Saknar bara en grill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Kul ide Saknar bara en grill...

får ju plats med ca 4 engångsgrillar om det räknas ^^

Permalänk

Vart ju riktigt häftig=) Få se när man sjäkv kommer ta och få fingret ur och bygga något liknande

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kn0rrhane:

Vart ju riktigt häftig=) Få se när man sjäkv kommer ta och få fingret ur och bygga något liknande

Tackar det är bara att börja brainstorma

Permalänk

Ja det är ju de=) du har gett mig massa bra tips;) och ännu en gång, vart sjukt cool;)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem

du skulla göra hållare för frysklabbar i "kylarna" de är ju tätade så några grader kallare måste det ju kunna hålla drickat

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt bygge förresten

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

du skulla göra hållare för frysklabbar i "kylarna" de är ju tätade så några grader kallare måste det ju kunna hålla drickat

Skrivet av Kel:

riktigt snyggt bygge förresten

Jo det ska bli något åt det hållet senare. tänkte ju skaffa ett galler där man lägger kylklamparna tex över drickorna Tackar

Permalänk
Medlem

grymt bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av flintec:

grymt bygge

Tack

Permalänk
Medlem

Nice bygge. En sak jag kan rekommendera är att tänka på hur du kan förhindra att batterivätska läcker från batteriet. Antar att den är ganska stabil och enbart finns en risk att den välter bakåt när man skjuter/drar den. Något att tänka på då batterivätska inte spelar så bra med elektronik (vet av egen erfarenhet ).

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Nice bygge. En sak jag kan rekommendera är att tänka på hur du kan förhindra att batterivätska läcker från batteriet. Antar att den är ganska stabil och enbart finns en risk att den välter bakåt när man skjuter/drar den. Något att tänka på då batterivätska inte spelar så bra med elektronik (vet av egen erfarenhet ).

Batteriet har inte läckt en ända droppe finns ingen stor risk att den välter bakåt ... möjligtvis om någon skulle ta sats och sparka på den .. men annars står den mycket stabilare än vad jag först trodde den skulle ... om nu batteriet skulle läcka av någon anledning .. så kommer den aldrig komma i kontakt med elektroniken eftersom den har en egen låda som ligger ngr cm längre ner under slutsteget och alla kopplingar m.m + batteriet sitter fastskruvat så det inte rör sig

Permalänk
Medlem

hur kyls drickan?

Schysst projekt annars, skulle inte själv vilja ha en men du har verkligen tänkt på allt haha!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

hur kyls drickan?

Schysst projekt annars, skulle inte själv vilja ha en men du har verkligen tänkt på allt haha!

Tackar Drickorna ska kylas med Kylklampar som ska ligga i ett galler över eller på sidan av drickorna ... första testet gjordes utan Kylklampar och det funkar ju det med men man slipper i alla fall bära på påsar tex..

Permalänk

Ett tips om du vill bygga vidare med mindre batteri och längre batteritid är att kika på class D stärkare. Kolla exempelvis 41hz amp6basic. 12 voltare 2*25w. Och leta efter PA högtalare med hög DP SPL. Bara en tanke om du vill spara in på vikten och rörligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raukisola:

Ett tips om du vill bygga vidare med mindre batteri och längre batteritid är att kika på class D stärkare. Kolla exempelvis 41hz amp6basic. 12 voltare 2*25w. Och leta efter PA högtalare med hög DP SPL. Bara en tanke om du vill spara in på vikten och rörligheten.

Okej tack för tipset har tänkt att kanske bygga en mer kompakt version också

Permalänk

Sjukt ambitiöst och imponerande bygge, hehe.

Skramlar inte flaskorna när man spelar lite högt?

Och vad är poängen med anknäbben på toppen? Annars snygg grej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Sjukt ambitiöst och imponerande bygge, hehe.

Skramlar inte flaskorna när man spelar lite högt?

Och vad är poängen med anknäbben på toppen? Annars snygg grej!

Tackar jag blev själv förvånad att man inte hörde flaskorna det är nog tack vara tätningen anknäbben är egentligen en hajfena (Antenn) för att få radio

Permalänk
Medlem

Har i en nord america finns det en 'lek' som heter 'you get iced'.
Nu i senare tider tycker jag det ar riktigt lustigt att manniskor koper smirnoff Ice for att dricka det av egen vilja. Annars bra jobbat. Hoppas allt fungerar. Slang in en kyl! Varm pils??

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Har i en nord america finns det en 'lek' som heter 'you get iced'.
Nu i senare tider tycker jag det ar riktigt lustigt att manniskor koper smirnoff Ice for att dricka det av egen vilja. Annars bra jobbat. Hoppas allt fungerar. Slang in en kyl! Varm pils??

haha smirnoff ice är ju bland det godaste som finns men det ska ju dit kylklampar såklart + slänga in kylar drar ström och är lite för dyrt + den är ju inte helt klar