Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Dålig täckning Asus rt-AC66U

Hej! Hoppas nån här kan ge mig lite tips till vad jag ska göra för att få bra trådlös täckning till övervåningen . Så här är det har precis skaffat stadsnät 100/10 och en ny router asus rt-AC66U
. Tidigare hade jag 6 Mbit bredband och en kass router jag hade då dålig täckning på övervåningen till min surfplatta och mitt Xbox. Men efter att jag bytt har det knappt blivit någon skillnad internett dör fortfarande stundtals i några minuter för att sedan komma tillbaka. Har ingen trådlös hem telefon som kan störa eller dylikt. Vad är problemet ? Mvh Jim

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMannfolk:

Hej! Hoppas nån här kan ge mig lite tips till vad jag ska göra för att få bra trådlös täckning till övervåningen . Så här är det har precis skaffat stadsnät 100/10 och en ny router asus rt-AC66U
. Tidigare hade jag 6 Mbit bredband och en kass router jag hade då dålig täckning på övervåningen till min surfplatta och mitt Xbox. Men efter att jag bytt har det knappt blivit någon skillnad internett dör fortfarande stundtals i några minuter för att sedan komma tillbaka. Har ingen trådlös hem telefon som kan störa eller dylikt. Vad är problemet ? Mvh Jim

Det finns otroligt mycket som kan stoppa, men det vanligaste är fysiska väggar, eller golv i ditt fall
Många golv har armeringar i sig, vilket gör att de släpper igenom såna signaler väldigt dåligt
Bästa i ditt fall är nog att dra en kabel upp en våning och sen sätta en accesspunkt eller liknande där

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du senaste firmware så har de sabbat något med det trådlösa nätverket som gör att det inte blir så bra fart som det ska. Prova att använda Merlins firmware istället och se om det blir bättre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMannfolk:

Hej! Hoppas nån här kan ge mig lite tips till vad jag ska göra för att få bra trådlös täckning till övervåningen . Så här är det har precis skaffat stadsnät 100/10 och en ny router asus rt-AC66U
. Tidigare hade jag 6 Mbit bredband och en kass router jag hade då dålig täckning på övervåningen till min surfplatta och mitt Xbox. Men efter att jag bytt har det knappt blivit någon skillnad internett dör fortfarande stundtals i några minuter för att sedan komma tillbaka. Har ingen trådlös hem telefon som kan störa eller dylikt. Vad är problemet ? Mvh Jim

Du har såklart testat att ratta på antennerna ?
Och även sett till att du håller dig på andra kanaler än grannarnas teliacrapsaker ?
Tänk på att en vanlig antenn strålar bäst från sidorna:

Inssider är skysst när man pillrar, nu verkar den kosta pengar, men det går säkert att hitta den gamla gratisversionen.
Dra igång det och sätt dig där du vill ha bra signal, sedan rattar du (eller barn/sambo/butler) på antennerna tills det blir bra