Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikkortet slutar fungera och fryslaggar

Permalänk
Medlem

Grafikkortet slutar fungera och fryslaggar

Hej jag har ett konstigt problem jag aldrig haft förut jag köpte nya dator delar allt förutom grafikkort satte i mitt gamla grafikkort i min nya dator sedan när jag spelar cs så fryslaggar det och skärmen blinkar svart, sen går det köra ibland 5min ibland 20sec så kmr det igen då måste jag tabba ner sen upp och ibland kmr även denna ruta upp

Specs:
Nätagg: EVGA 750w
Moderkort: Asus Maximus VII Hero
Grafikkort: Msi Gtx 660 twinfrozer
Hårddisk: Samsung 840 evo 120gb
Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz
Ram: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz VENGEANCE PRO

Permalänk
Skrivet av extror:

Hej jag har ett konstigt problem jag aldrig haft förut jag köpte nya dator delar allt förutom grafikkort satte i mitt gamla grafikkort i min nya dator sedan när jag spelar cs så fryslaggar det och skärmen blinkar svart, sen går det köra ibland 5min ibland 20sec så kmr det igen då måste jag tabba ner sen upp och ibland kmr även denna ruta upp http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/674/dqBabS.png

Specs:
Nätagg: EVGA 750w
Moderkort: Asus Maximus VII Hero
Grafikkort: Msi Gtx 660 twinfrozer
Hårddisk: Samsung 840 evo 120gb
Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz
Ram: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz VENGEANCE PRO

kan du testa grafiken i annan dator ? eller annat grafik i din dator.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

ne tyvärr men funka fint innan ja bytte kan tillägga andra spel funkar oftast som dom ska aldrig någe större problem då har även testat med äldre drivrutiner samma fel uppstår

Permalänk
Skrivet av extror:

ne tyvärr men funka fint innan ja bytte kan tillägga andra spel funkar oftast som dom ska aldrig någe större problem då har även testat med äldre drivrutiner samma fel uppstår

installerade du om Windows ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har format med både homepremium och har ultimate atm men märkte nu att när ja kör allt på low får ja inte felet men har samma fps som när ja kör allt på medium och felet uppstår ligger alltid mellan 250-299 fps