Program öppnades utan min närvaro

Permalänk

Program öppnades utan min närvaro

För någon månad sedan när jag satte mig vid datorn efter att den varit inaktiv ett par timmar upptäckte jag att KeePass och Google Drive mappen var öppen utan att någon öppnat något utav dem, glömda av att undersöka saken närmare då. Tidigare idag hände samma sak, satte mig vid datorn och dessa två var öppna. Sedan alldeles nyss hände samma sak, fast då satt jag vid datorn men rörde varken tangentbord eller mus för tillfället, och till min förvåning öppnas först KeePass sedan mappen Google Drive mappen. Jag har kollat i schemaläggaren och händelseloggar, men hittar inget så stämmer in riktigt. hittade något som kunde stämma in med Google drive (gupdate) i händelseloggen, men inget som passade KeePass.

Varken Norton Internet Security eller Malwarebytes hittar något.

Vad kan detta bero på? Vad ska jag göra? Detta känns ju lite mystiskt.

Visa signatur

Windows 10 Home 64bit, Intel Core i7 3770K @3,5GHz, 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz DDR3 RAM, ASUS GeForce GTX 650 Ti, MSI Z77A-G43, Seagate Barracuda 500GB C-disk, Seagate Barracuda 2TB D-disk

Permalänk

Har samma problem ungefär bara de att hela min dator spökar igång istället för program helt mysko egentligen men jag hittar inget som får detta att hända så jag antar helt enkelt att jag har spöken i datorn

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK