Battle.net vill ha mitt pass

Permalänk
Medlem

Battle.net vill ha mitt pass

Hejsan det är så att jag skulle spela Heartstone på en annan dator än vad jag brukar. Men Blizzard låste mitt konto eftersom jag spelade på en annan dator. Jag skickade då in en ticket till deras support och undrade lite hur jag skulle få tillbaka mitt konto, dom skrev att jag skulle skicka med en scan av mitt pass får att dom skulle låsa upp mitt konto eftersom min secret question inte ville fungera.
Jag skulle gärna vilja ha mitt konto tillbaka men vill gärna inte skicka mitt pass ut över internet. Undrar därför lite om det är värt att skicka in det till dom eller om jag ska skita it för jag vill inte att andra än den som ska låsa upp kontot/blizzard får tag på min info osa.
Ska jag sickla in scanen av passet eller skita it?

Permalänk
Medlem

hur ska någon annan få tag på det? du lägger upp det via dem, det är inte så att du ger en länk till imgur. de behöver id så att de vet att det är du och inte någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre131:

Hejsan det är så att jag skulle spela Heartstone på en annan dator än vad jag brukar. Men Blizzard låste mitt konto eftersom jag spelade på en annan dator. Jag skickade då in en ticket till deras support och undrade lite hur jag skulle få tillbaka mitt konto, dom skrev att jag skulle skicka med en scan av mitt pass får att dom skulle låsa upp mitt konto eftersom min secret question inte ville fungera.
Jag skulle gärna vilja ha mitt konto tillbaka men vill gärna inte skicka mitt pass ut över internet. Undrar därför lite om det är värt att skicka in det till dom eller om jag ska skita it för jag vill inte att andra än den som ska låsa upp kontot/blizzard får tag på min info osa.
Ska jag sickla in scanen av passet eller skita it?

Och och 2 polare fick göra samma sak. Har du bytt efternamn måste du äveb ha ett påskrivet myndighets bevis av detta.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Skanna passet men ladda inte upp det på imgur. Det går att skicka filen direkt till dem. Har gjort det en gång förut och det var inga problem.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Tror du kan blockera ut allt annat än namnet om du vill. Dom vill bara ha bevis på att du är du. Fråga dom vilken info på passet dom behöver.

Permalänk
Medlem

Funkar med vanligt id med, bara ta foto med mobiltelefonen och skicka över det.

Permalänk
Medlem

De snarkar bara om att de ska kunna identifiera att jag är jag, så då skulle jag kunna sudda ut mitt person nummer eller? för det är det jag inte riktigt vill ge dom.
Edit. om jag nu tar bort mitt person nummer ska jag göra så att det syns att det är borttaget eller göra så att et inte syns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre131:

De snarkar bara om att de ska kunna identifiera att jag är jag, så då skulle jag kunna sudda ut mitt person nummer eller? för det är det jag inte riktigt vill ge dom.
Edit. om jag nu tar bort mitt person nummer ska jag göra så att det syns att det är borttaget eller göra så att et inte syns?

Tar inte lång tid att ta reda på ett personnummer, bara så att du vet, vad de nu ska med ditt personnummer till.

Permalänk
Medlem

En kompis hade samma problem, att kontot blev låst när han loggade in på en annans dator. Han verkade dock fått det väldigt mycket enklare!

Han skrev till battle.net, förklarade läget och även att han inte var säker på vilken mail han hade kontot länkat till. Efter det frågade de bara om en mailadress som han ville ha lösenordsåterställningen skickad till, och en kvart senare satt han med ett upplåst konto och ett nytt lösenord! Allt som krävts för detta var alltså hans account name och valfri mailadress.

Om detta är helt sant har de ju en minst sagt bristande säkerhet! Jag frågade han flera gånger om det verkligen varit så enkelt som att de bara skickat återställningen, och så var det. Har svårt att tro att han kan ha ljugit ihop det, då han inte direkt är den vassaste kniven i lådan när det kommer till datorer och teknologi, men man vet aldrig. Känns ändå inte så troligt att en jätte som Blizzard har så dålig koll på grejerna..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonpab:

En kompis hade samma problem, att kontot blev låst när han loggade in på en annans dator. Han verkade dock fått det väldigt mycket enklare!

Han skrev till battle.net, förklarade läget och även att han inte var säker på vilken mail han hade kontot länkat till. Efter det frågade de bara om en mailadress som han ville ha lösenordsåterställningen skickad till, och en kvart senare satt han med ett upplåst konto och ett nytt lösenord! Allt som krävts för detta var alltså hans account name och valfri mailadress.

Om detta är helt sant har de ju en minst sagt bristande säkerhet! Jag frågade han flera gånger om det verkligen varit så enkelt som att de bara skickat återställningen, och så var det. Har svårt att tro att han kan ha ljugit ihop det, då han inte direkt är den vassaste kniven i lådan när det kommer till datorer och teknologi, men man vet aldrig. Känns ändå inte så troligt att en jätte som Blizzard har så dålig koll på grejerna..

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, blizzard kanske har höjt säkerheten sedan dess. Men det blir lite krångligare nu när min secret question inte ville fungera xD Skickade in mitt legg nu för ett tag sedan så ja vi får se.Kanske kan spela imorn