Nytt fönster öppnas i Chrome

Permalänk
Medlem

Nytt fönster öppnas i Chrome

När jag startar Chrome i Windows 8 senaste veckorna så öppnas ett blankt fönster till efter ca 10 sekunder. Har försökt ändra i inställningar men det fortsätter att poppa upp. Någon som har kunskap om hur man åtgärdar detta?

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

något extension som spökar kanske?

Permalänk
Medlem

Har endast Chrome to Phone. Kan testa att av aktivera den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

något extension som spökar kanske?

Det hjälpte inte, fler idéer någon? Ingen extension aktiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Det hjälpte inte, fler idéer någon? Ingen extension aktiv.

Enda jag kommer på är att installera om Chrome, sen kör det utan att logga in i ditt Google-konto, eftersom inställningar laddas därifrån, och kolla om det blir likadant.
Annars får det bli lite google-sökningar för dig om ingen annan kommer på något

Permalänk
Medlem

För mig öppnas också ett extra fönster vid uppstart. Två stycken ska öppnas, tre stycken öppnas istället.
Inte försökt ge mig på någon lösning men kommer nog försöka installera om chrome.
Har W7 Pro.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Har samma problem! Någon som hittat en lösning?
När den började med att öppna två fönster kom samtidigt ett meddelande om att Google Now körs i bakgrunden.
Något som jag inte använder eller har installerat.

Permalänk
Medlem

Har kvar problemet. Verkar vara svårlöst. Har avinstallerat Chrome och kört in på nytt utan resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Kommer säkert försvinna ur nästa chromeversion eller nåt.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Har kvar problemet. Verkar vara svårlöst. Har avinstallerat Chrome och kört in på nytt utan resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kör ni för inställningar i Chrome ?
Inställningar -> Vid start

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

För mig händer samma sak. När jag öppnar chrome ser det ut som om jag hade stängt av chrome med flera flikar öppna, och den frågar om jag vill återställa chrome som det var innan datorn stängdes av. Även om jag ignorerar den öppnas inom några sekunder ett extra fönster. Händer varje gång jag startar om datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjuuu:

Vad kör ni för inställningar i Chrome ?
Inställningar -> Vid start

Vid Start

Fortsätt där du slutade

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Vid Start

Fortsätt där du slutade

Okej, vill du att den skall starta på en speciell sida så väljer du "öppna särskild sida..." och väljer vilken sidan/sidorna ska vara
Vill du att det ska vara googles startflik så väljer du "öppna sidan ny flik".

Om du har fortsätt där du slutade så är det ju klart att det öppnar massa extra när du öppnar chrome nästa gång/ när du startar datorn
att just fliken är blank låter som att det är cashe relaterat

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjuuu:

Okej, vill du att den skall starta på en speciell sida så väljer du "öppna särskild sida..." och väljer vilken sidan/sidorna ska vara
Vill du att det ska vara googles startflik så väljer du "öppna sidan ny flik".

Om du har fortsätt där du slutade så är det ju klart att det öppnar massa extra när du öppnar chrome nästa gång/ när du startar datorn
att just fliken är blank låter som att det är cashe relaterat

Det är ju ett extra fönster som öppnas numera inte en extra flik. Jag öppnar Chrome och får upp mina flikar som jag hade senast.

Dessutom sedan några månader tillbaka öppnas efter en 10 sec ett extra blankt Chromefönster som jag finner lite irriterande att behöva stänga varje gång.

Detta sker enbart efter start av datorn, inte vid vila el.lik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hade samma, lösningen var att nere i traybaren, så låg det ALLTID en liten chrome-ikon. När man högerklickade på den så stod det typ "låt alltid chrome köra i bakgrunden", klickade ur den o vips så slutade den öppna en extra chrome vid uppstart.

// Lazze

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Det är ju ett extra fönster som öppnas numera inte en extra flik. Jag öppnar Chrome och får upp mina flikar som jag hade senast.

Dessutom sedan några månader tillbaka öppnas efter en 10 sec ett extra blankt Chromefönster som jag finner lite irriterande att behöva stänga varje gång.

Detta sker enbart efter start av datorn, inte vid vila el.lik.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, jag missförstod
Prova återställa inställningarna i chrome: inställningar -> avancerade inställningar -> återställ webbläsarinställning
fungerar inte det så kör malwarebytes och/eller adwcleaner

EDIT: Lazze såg ut att ha hittat problemet förmodligen ! gött

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Hade samma, lösningen var att nere i traybaren, så låg det ALLTID en liten chrome-ikon. När man högerklickade på den så stod det typ "låt alltid chrome köra i bakgrunden", klickade ur den o vips så slutade den öppna en extra chrome vid uppstart.

// Lazze

Ska prova detta. Låter som det är problemet. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet verkar ha försvunnit i och med detta. Tack för hjälpen.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold